Napsal: úte 23.08.2016 13:02
Regenerace dpf nema v tomto pripadne v zasade s emisema nic spolecneho. Regenerace se spousti na zaklade hodnoty zpetneho tlaku, tzn ucpani filtru, coz jeste nemusi menit ucinnost filtru, jenom to skrz nej leze s vetsim odporem. Ciste teoreticky, kdyz ucpu vyfuk na konci, donutim auto taky k pozadavku na regeneraci, protoze ty plyny tam ten zpetny tlak udelaji tak jako tak, ikdyz dpf filtr bude v poradku.
Egr proti tomu naopak ma privy vliv na slozeni spalin ve vyfuku, tzn na procentualni mnozstvi kysliku ve vyfukovych plynech, tzn na to, co nameri lambda. Pak obvykle nastava problem s increased emissions.
Ze bez toho frantik nenastatuje je dost zvlastni, protoze egr se otvira az po zahrati motoru. Teda u BMW urcite, nevim jak to pracuje i frantiku.
2 mihale61: ty emise se mohou menit iz jineho duvodu. Ono to proste nadetekuje jine slozeni, nez to ocekava, tzn on neco vi na vstupu, pak k tomu pres egr neco namicha (pokud je jim motor vybaven) a diky tomu se zmeni i teplota a zpusob horeni a vysledny plyny maji nejaky ocekavane slozeni. Pokud ne, tak to proste napise tuhle hlasku a je potreba zkontrolovat, coze za to vlastne muze. Muze to byt vsechno v te ceste te skladby pred i za motorem.
Kdyz pred motorem nefunguje spravne vaha vzduchu, chodi spatne informace dovnitr, pak budou spatne i venku, protoze to porovnani nebude davat smysl. Kdyz bude v poradku vaha, ale za ni praskly vlnovec, bude opet problem, protoze do motoru opet poleze jine, nez namerene mnozstvi, tzn situace stejna, jako by vaha byla spatne. kdyz je vaha i tesnost v poradku, ale notvira egr, opet to auto muze vyhodnotit spatne, ikdyz by teda mel vedet, jak moc se egr otevrel, opet se tu bavime o necem, co leze za motorem ven a vraci se to zpet az za vahou vzduchu primo do sani, tzn ocekava se hodne presne davkovani, aby to fungovalo spravne. Pak je dobre mit egr kvalitne vycisteny a ne zapraseny tak, ze tam i pres otevreni ventilu prijde mene spalin, nez by melo atp...
Nebo muze motor brat olej a ten svym spalovanim taky meni emise atd atd...
Ty naftovy motory jsou dneska tak slozity, ze to bez kvalitni diagnostiky a trochu know how asi nejde od boku trefit presne. Muze se to odhadovat statisticky, tzn co je procentualne nejcastejsi pricina, ale zrovna to nemusi byt ten pripad.
Btw treba neoriginalni vahy vzduchu maji dost casto problem prave s presnosti mereni ve vyssim spektru otacek. Na dilne to pak vypada v pohode, ale nasilnici pod tahem, kdyz se tomu trochu slapne, to pak nedela dobrotu a hodne spatne se to diagnostikuje.
Egr proti tomu naopak ma privy vliv na slozeni spalin ve vyfuku, tzn na procentualni mnozstvi kysliku ve vyfukovych plynech, tzn na to, co nameri lambda. Pak obvykle nastava problem s increased emissions.
Ze bez toho frantik nenastatuje je dost zvlastni, protoze egr se otvira az po zahrati motoru. Teda u BMW urcite, nevim jak to pracuje i frantiku.
2 mihale61: ty emise se mohou menit iz jineho duvodu. Ono to proste nadetekuje jine slozeni, nez to ocekava, tzn on neco vi na vstupu, pak k tomu pres egr neco namicha (pokud je jim motor vybaven) a diky tomu se zmeni i teplota a zpusob horeni a vysledny plyny maji nejaky ocekavane slozeni. Pokud ne, tak to proste napise tuhle hlasku a je potreba zkontrolovat, coze za to vlastne muze. Muze to byt vsechno v te ceste te skladby pred i za motorem.
Kdyz pred motorem nefunguje spravne vaha vzduchu, chodi spatne informace dovnitr, pak budou spatne i venku, protoze to porovnani nebude davat smysl. Kdyz bude v poradku vaha, ale za ni praskly vlnovec, bude opet problem, protoze do motoru opet poleze jine, nez namerene mnozstvi, tzn situace stejna, jako by vaha byla spatne. kdyz je vaha i tesnost v poradku, ale notvira egr, opet to auto muze vyhodnotit spatne, ikdyz by teda mel vedet, jak moc se egr otevrel, opet se tu bavime o necem, co leze za motorem ven a vraci se to zpet az za vahou vzduchu primo do sani, tzn ocekava se hodne presne davkovani, aby to fungovalo spravne. Pak je dobre mit egr kvalitne vycisteny a ne zapraseny tak, ze tam i pres otevreni ventilu prijde mene spalin, nez by melo atp...
Nebo muze motor brat olej a ten svym spalovanim taky meni emise atd atd...
Ty naftovy motory jsou dneska tak slozity, ze to bez kvalitni diagnostiky a trochu know how asi nejde od boku trefit presne. Muze se to odhadovat statisticky, tzn co je procentualne nejcastejsi pricina, ale zrovna to nemusi byt ten pripad.
Btw treba neoriginalni vahy vzduchu maji dost casto problem prave s presnosti mereni ve vyssim spektru otacek. Na dilne to pak vypada v pohode, ale nasilnici pod tahem, kdyz se tomu trochu slapne, to pak nedela dobrotu a hodne spatne se to diagnostikuje.