Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW 5

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#21 Příspěvek od e155 »

Poslední ročníky jsou prý na tom už docela dobře...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#22 Příspěvek od Filozof »

Přimlouvám se na stranu lidí co preferují e39 benzín ideálně 525i nebo 530i pokud nechceš LPG. určitě benzín o naftě ani neuvažuj pokud ji nebereš někde za 10kč litr.

Pokud šetřit tak LPG. jinak benzín.

E61 je sice novější ale je to už takové neosobní. A opravdu po e61 bych sahal kdybych měl na auto i servis kolem 3kil.

Nejlépe od nějakého fandy koupit vybavenou krásnou e39.

Rzi se neboj viděl jsem opečovávanou 98čku bez rzi uplně krásnou jako nová.

Vyhni za bazarům tam jsou šmelináři. A počítej že 90procent těchto aut má stočené tacho jak e39 tak e61.

Více tady borci řekli.
Vyplatí se kupovat jen vonavku at je to e39 nebo e61 a za 2kila voňavka nebude. Z 150k opravdu koupíš nádhernou a vybavenou e39.

Navíc ceny náhradních dílů jsou opravdu jinde a je tam slušnej skok.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#23 Příspěvek od e155 »

Tak zrovna cenou dílů bych neoperoval. Na E39 už stoupá, na E60 klesá.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#24 Příspěvek od Filozof »

no třeba v jedné firmě výměna oleje u e39 5kvalit je za 4900kč komplet s mašinou a plná výměna. U 6ti kvaltu u e61 už je to 10500kč prostě 5tisíc hned.

U náhradních dílů je to pár stovek na dílech to je pravda ale i to udělá ročně třeba pár tisíc rozdíl.


ale jsou tady CCC ten stojí 18tisíc.
mechanika která se jebe 3tisice
kabeláž v 5tých dveřích bud sám nebo taky pár tisíc.
Zatéká za 5té brzdové světlo při dešti. Odchází modul dálkového ovládání , radia a dalších funkcí v autě. toto je od BMW ostuda další tisíce.
No a dalo by se pokračovat. Pokud se koupí krásná e61 za 3-4kila tak jistě bude jen rutina a pár věcí co odchází ale chceš auto do 2kil. Tak si to promysli.

Obě auta ti něco nabídnou ale něco spolknou.
Uspornější varianta je ta e39 touring a navíc neztratíš tolik peněz za pár let jako u e61 kde polovinu tratíš a ted si to spočítej.

Nevýhoda je že tour v benzínu se špatně shání.

vše si v hlavě srovnej a spočítej mrkni na servery mjauto.cz případně granex.cz a další a srovnej díly a ceny aut a případně ztráta peněz za 5let.

Ono kdo počítá pochopí že ztratit 150k za pár let plus servis je docela ranec pro někoho kdo má rodinu a normální příjem.

:D
gunner
Registrovaný
Příspěvky: 255
Registrován: čtv 16.07.2009 00:00
Bydliště: Plzen

#25 Příspěvek od gunner »

Lucifer píše:Za 200 budeš mít v e39 taky klidně bluetooth navi sedačky komforty s masáží apod.

Je to sice o generaci starší model než e61, ta je opravdu o veliký skok napřed v technologiích, ale e39 je o něco jednodušší a díly jsou na ní o něco levnější.

A za 150 se nechá koupit neuvěřitelně vybavená v TOP stavu která bude sloužit déle a možná s lepším komfortem jak průměrná e61. E39 je třeba lépe odhlučněná při dálničních rychlostech a mnohem míň jde slyšet motor uvnitř kabiny. Podvozek mi přijde na e39 o něco pohodlnější a jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou opravdu srovnatelný. Pokud nebudu srovnávat novější e61 s e39 kterou čeká výměna všeho gumovýho na obou nápravách ;)

Je otázkou zda-li zakladatel tématu upřednostňuje spolehlivost a kvalitu, nebo samotný image auta. E61 má několik výrobních chyb který tu jsou snad tisíckrát popsaný jako např. svazky 5. dveří, dobíjení baterie, alternátory Valeo, padající CCC.....


Pod tenhle příspěvek...se můžu podepsat.
Vzal bych E39/61-525i,530i
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#26 Příspěvek od Zdenda530d »

S tou korozí no nevím. Mám e39 po fl a nikde nic. Pro mě je e39 na nadstandardní úrovni co se antikorozní úpravy týče.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#27 Příspěvek od dogeatdog »

Po krásné, udržované, naleštěné e39 se vždycky otočím, IHMO je to jedno z nejkrásnějších aut, co kdy jezdilo. Stavba jako tank, dostupné ND a podvozek takový, že mnohé mladší koncerny si neškrtnou.
Upřímně, e60 se svými korejskými tvary, světly alá Hjundaj a ani vnitřkem se mi nikdy nelíbila (majitelé prominou). Etalon spolehlivosti to taky není... Vždyť ani v M5 to není hezké... oproti tomu e39 M5 je totální bomba - byla, je a bude.

Osobně bych sáhl po e39 s V8 motorem, v plné palbě v kůži, velkým BC, dvojitými okny apod. než po novější e60 - tohle auto si já nikdy nekoupím, jednoduše mě nepřesvědčilo vůbec v ničem. Až je mi to líto, protože jsem fakticky nucenej jít do sedmy, která je pomalu za stejné peníze ale s úplně jiným komfortem a paradoxně velmi podobnými náklady na provoz.

Je to jen osobní vnímání, žádný flame.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#28 Příspěvek od Jirke »

Teda ja musim rict ze se mi moje auto tady dvakrat nelibi. Ten xdive je navic zepredu zbytecne vysokej (anebo mam popadlou prdel :) Hnusnejsi BMW je snad uz jen E65 predface. Ovsem v Mpaketu a zadokolce to je E60/61 jiny kafe.
E39 je krasny auto a shodnem se na tom asi vsichni..kouka z toho fakt nemecka poctivost a trochu agrese. kdybych mel auto jen tak na nenarocny bezny jezdeni kolem mesta a obcas vejlet, vzal bych si ji..
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

#29 Příspěvek od M4we »

Filozof píše:no třeba v jedné firmě výměna oleje u e39 5kvalit je za 4900kč komplet s mašinou a plná výměna. U 6ti kvaltu u e61 už je to 10500kč prostě 5tisíc hned.

U náhradních dílů je to pár stovek na dílech to je pravda ale i to udělá ročně třeba pár tisíc rozdíl.


ale jsou tady CCC ten stojí 18tisíc.
mechanika která se jebe 3tisice..

:D


Nemůžu s tebou uplně souhlasit. E39 je krásný dobrý auto, o tom žádná.
Tisíc lidí, tisíc chutí. Ale už je prostě moc stará. Stejně jako E38, E46 apod.

Jak tu někdo psal, technologicky je E6x na uplně jiné úrovni. Jistě CCC apod se sere za spoustu peněz, ale E39 taky není ultra kvalitní super auto bez problému a sebemenší antikorozní ochrana (u auta starého 20let) prostě není věčná.
To že na novější BMW stojí ranec kde co není žádná novinka. Ona E65 proti E38 umí být taky slušná pokladnička stejně jako E90 proti E46 atd..
Jasně pokud mám 200k tak asi o E60/E90 ani E65 moc přemýšlet nebudu. Ale nevím, zda je uplně best vždy jít do staršího auta nebo chvíli pošetřit a koupit novější. Spousta lidí tu říká jak je E60 na pytel a E39 zlatá.
Potom co mám E60 v docela slušné výbavě (DD, HUD, komfortsitzny, L7..)tak bych se do E39 nevrátil ani za nic. To samé motory - 530i (N52) proti 530i E39 je uplně někde jinde, s 545/550 pojedu 540i E39 taky uplně vždy. To samé platí u nafty. Nemluvě o GM automatu, kterých je v E39 spousta.
Je jednoduché říct, že v E60 atd se sere spusta věcí, ale v E39 zase spousta věcí vůbec není...
Tím se tu nechci nikoho dotknout, E39 mám rád. Ale nemyslím si že je lepší než novější BMW.
Prostě nemůže být lepší
Sám spoustě lidem, kteří chtějí BMW bych doporučil E39, ale dneska nevím, zda se nevyplatí počkat, pošetřit a koupit novější.
Když někdo chce E39/E38 apod nekecal bych mu do toho, ale když někdo chce BMW a neví jaký...pak nevím zda je volba 20 let starého auta sázka na jisotou :/
E60 545i Blacksapphire
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od matiz »

Jirke píše:Jak to delate ze mate podvozek ve 200.000 na vymenu ? Mate stoceny tachaky ? Mne zacinaj nektery veci odchazet ted az ve 350.000km. Auto koupeno v CZ, 17" kola.


Je to naprosto jednoduche, staci mit obcasne srovnani s baworakem ktery nema nahrkano, jinymi slovy se zanovnim autem a byt objektivni pri srovnani na te same trase. Velmi dlouhou dobu jsem se potykal s problemem ze moje auto bylo jakoby neklidne, bylo nutno ho casteji korigovat aby jelo rovne. Natolik mne to sralo ze jsem vymenil komplet vsecko vepredu, ulozeni zadni napravnice a cekaji mne jeste dve ramena vzadu a ctyri silentbloky. Prava strana je volnejsi nez leva. Kdyz uz jsem to udelal takto, tech par tisic mne uz nezabije a vim, ze ja uz na podvozek nikdy nesahnu. Tlumice jsem musel vymenit protoze mi jeden vychcal po "nesetrnem" prejezi zeleznicniho prejezdu. Pred par dny jsem jel s autem co ma 160k km a oproti memu katastrofa. Predni tlumice pochcane, plavalo to jak motorovy clun. Jsem rad ze jsem to vsechno vymenil a mam popelnici ktera se svyma jizdnima vlastnostma vlizi novemu autu.

A myslim si ze zrovna ja jsem jeden z tech, kteri to smotane nemaji, protoze kupoval jsem trilete auto s benzinovym motorem a melo presne 134k km kdyz jsem ho bral. Coz na tri roky a benzin je takovy normalni najezd... Verte mi ze po osmi letech uz mnohe neni to, co byvalo.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#31 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

e60 bych bral jen v Mpaketu se sport sicnama, Profi navi a Hifi (samo HU displej, Aktiv tempomat nebo NVision jsou cool, ale oželel bych je), automatu, benzinu 3,0 nahoru a po FL... a ta bude stat 300+

e39 za 140-180 bude mit vse na co si vzpomenes, co bude chybet si muzes dodelat (BT, HF, navi a pod)... (z e60 mi neschazi nic, krome novejsiho motoru s 6q automatem... a i to je spis o pocitech)

Prime srovnani po presednuti mezi moji 530iA (e39 M54) a kamaradovo 530iA (e60 N52)...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#32 Příspěvek od Filozof »

no je to tak. Lepší než e39 je už jen e38 ale těch v krásném stavu je už velice málo a tak hledat e38 se už nevyplácí navíc počítat stím že spíše vše 4litry které k tomu autu patří.

Jak psalo tady více lidí nebudu to rozebírat. Bud máš peněženku více otevřenou a koukej se po krásné e61 cca 300tisic plus servis.

Nebo chceš mít jedno z posledních poctivých a krásně provedených BMW za pěknou cenu a koukej po vybavené e39 v benzínu a to máš za polovinu.

určitě bych koukal na 2,5i a 3,0i . Ekonomika provozu je u R6 ideální. a pohybuje se kolem 9-10l v kombinované spotřebě.

nafta i V8 tu bych jako první vyřadil pokud nenarazíš na pěknou 540i LPG . To bych si možná promyslel. :)

Ted už jen hledat a najít to správné auto bude docela oříšek. pokud nepojedeš do německa. 8)
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#33 Příspěvek od Teddy »

By mě docela zajímalo srovnání (reálný, ne jen kecy jak si každej hájí to svoje), kdyby vedle sebe stály E39 a E60 v plus mínus stejný výbavě (je to těžký, protože E60 má hromadu věcí navíc), se stejnýma kilometrama, motorizací, převodovkama (E60 má 6q) a ve stejnym stavu.

Kolik lidí by si ve skutečnosti vzalo který auto. :D

Podle mě se to vlákno zase zvrhlo. Srovnávaji se tu dvě nesrovnatelný auta. Každý má svoje výhody a každý má svoje nevýhody.
E39 je prostě už dneska morálně zastaralá. E60 má tužší karoserii, novější motory, 6q převodovky a nevypadá na pohled tak strašně staře. Taky je na tom podstatně líp s antikorozní ochranou. Zatímco jen výjimečně se objeví nesežraná E39, tak jen výjimečně se objeví chycená E60.

E60 má nevýhodu v tom, že je pokroková až moc. Je tam hromada nových a tehdy nevyzkoušených věcí. Něco se povedlo a je to revoluce a něco se holt nepovedlo a je potřeba to opravit.

Kvalitu zpracování nedokážu posoudit. E39 jsem řídil jen párkrát a byla to herka. Předpokládám, že to bylo jen v bídnym stavu, jinak by to určitě nemělo tolik příznivců. Uvnitř mi ale přišla co do materiálů výrazně hodnotnější, než E60. Vzhledově je to ovšem stejná stařešina, jako z venku. :( Obecně zpracování se šidí čim dál tim víc, takže by na tom E39 měla bejt líp jak E60.
Jsem zvědavej, kdy to automobilky pochopí a chytnou se za nos. Podle mě ne dřív, než se otočí celej koloběh životnosti auta. Jinými slovy, když bude auto jako ojetina poruchové a neudržitelné v provozu, tak tu ojetinu nikdo nekoupí. No a kdo si koupí nový auto, když bude vědět, že tu ojetinu už neprodá, ale jen sešrotuje? Takže ztráta nebude jen mego, ale celý mego a půl. Raději si půjde koupit auto, který je prodejný i jako ojetina. Pak to snad výrobci pochopí. Předpokládám, že u němců to bude ještě tak 10 - 20 let trvat.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#34 Příspěvek od kurevtor »

Hanz píše:e60 bych bral jen v Mpaketu se sport sicnama


komfortní sedačky jsou lepší ne? Ty sportovní neumí "zlomit" opěradlo..... nevim jak jsou na tom s dofukem bočnic...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#35 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

E60 má jednoznačně lepší jízdní vlastnosti - lehčí předek díky masivnímu použití alu slitin na vše od A-sloupku dopředu včt Al-Mg bloku motoru. Motor N52b30 s 6q A s tím krásně cvičí, vše je lehké, v Mpaketu s aktiv stabíkama je to jak motokára (v rámci velikosti auta).
E39 je vedle toho trochu těžkopádný kladivo, pohon M54b30 s 5q A má sice jen o 20kW méně, ale rozdíl je hned cítit.

V interiéru ale není o čem, zvlášť s nějakou lepší verzí s kozenýma tapecákama, 2oknama a pod... Už jen zabouchnutí dveří je jiná liga, e60 zní jak z Lega, palubka je koukatelná snad jen v hliníku, odkládací místa jsou pokus o vtip.

Každého věc co koupí, u e39 je potřeba se vnitřně srovnat s realitou, že řídíte vzhledem k rv nesmyslně drahé auto, které pak nejspíš koupí jen mlaďoch nebo kolotočář.
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

doporučuji přečíst todle téma,
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106909

sedma se v daném rozpočtu dá koupit dobře, a je to auto jinde jak pohodlím tak nákladama.



co se týče toho přímého srovnání e39 vs e61 tak je to těžký
E39 má kvalitnější interier, E61 je hrkač a plechovka, většinou všude všecko vrže a skřípe,
co se týče provozních dílů, ty jsou v řádu pár procent levnější u E39,
co tě ale nemine u E61 tak sou zlomený dráty kufru, zatečený do kufru, nedejbože když to bude mít panorámu, ta se ráda celá rozláme, zatíká nou do auta. do předních světel zatíká. odchází CCC jako na běžícím páse, stejně sou na tom Mulf jednotky, který taky umíraj jedna za druhou, dál pak kroužek volantu.
jak tu někdo psal, netvrdil bych že E61 je technologicky složité auto, má toho furt mnohem mín jak E65 kde se tydle věcí nekazí, ale je to prostě strašně odfláknuté auto, spíš je to korejec než BMW,
z dalších věcí pak zatíká do modulu antén ve spoileru a spousta dalších věcí. IBS moduly sou další velká starost, odchází el zámky volantu s nákladnou opravou (což tě u E39 nebo E65 opravdu nečeká),
podvozek je ale určitě rychlejší než u E39, ale prostě E61 je větší pokladnička a auto "více problému" které bude časteji potřebovat servis.
no a ty motory N52 už taky nejsou žádná hitparáda, sice M54B30 není taky nic moc, ale myslím že u E39 by za ty prachy byla už pěkná 540i,
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#37 Příspěvek od empeel »

pěkně se to tady tradičně rozjelo... :) Každý si hřeje svoji polívčičku :)
Valman: pokud potřebuješ auto na poskakování po městě, můžeš mít problém u nafty s DPF, potřebuje pravidelně vypalovat, ale to se dá nějak vychytat.
Co se týče motorů, všechny mají své pro a proti. Ale především, když budeš kupovat 10 let a starší auto, zaměř se samozřejmě na to, jak je zachovalé a udržované. Nedávno jsem sháněl zachovalou E60 do 300 K Kč prostě jsem nenašel. Chtěl jsem benzín, ale po pár měsících hledání bych klidně bral i naftu. I v německu pěkné kousky mizí hodně rychle. Nakonec jsme koupil za dobré peníze V8 s tím že do toho postupně dosypu...
5 dní po koupi se objevila 550i, v pohádkovém stavu...lehce dražší, ale vzhledem ke stavu zadarmo... :
Takže chce to trpělivost a hledat, jezdit, zkoušet... a držet se svých priorit
Pokud budeš chtít e60 a seženeš zachovalou, tak nebudeš litovat. Ale všeobecně všechny Bawa si majitelé kupují proto aby v nich jezdili a ne aby stali v garáži, takže ty auta toho po deseti letech mají na hrbu fakt hodně...
Tak držím palec a nenech se uvrtat do něčeho co nechceš :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

to je právě problém že pěkná E60 za 200 nebude, no uvidíš co najdeš.
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#39 Příspěvek od empeel »

Jo, tak s v tom s tebou souhlasim...
Ale E60 - hrkačka a plechovka - to jste to u vás v E65 dílně zase dneska pěkně roztočili co?! :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od JaraX »

nebudu srovnávat E60 a E65, to snad ani nejde,

ale jen srovnej E39 a E60, projed se pro rozbité cestě, zatoč v mrazu volantem, zavři dveře, prostě proti E39 je E60 plechovka.
Odpovědět