Stránka 2 z 8
Napsal: ned 19.07.2015 16:27
od JaraX
měl jsem tu pána s X3 co jezdil jen městký cyklus, auto kupoval nové, byla to nafta, ve 40tkm se mu zasekalo DPF a jelikož to neřešil ve 45 000km mu odešlo turbo, takže nafta do města není at už s libovolným nájezdem. pokud jezdíš trasy do 30km tak se ti ani nebude spouštět regenerace.
Napsal: ned 19.07.2015 16:48
od Pepeo
Souhlasím.Po pravdě i já jsem byl nakloněn tomu,po dlouhé době "vyzkoušet" benzínové auto(předchozí 4 auta byly nafťáky).Už jen z toho důvodu že dnešní nafta díky příměsím biosložek a hlavně díky kvalitě v cz není to pravé pro dnešní moderní motory,o filtru pevných částic v městském provozu asi taky nemá cenu psát.Mimochodem benzín se příměsím také nevyhýbá.Nicméně musím přiznat,že zmiňovaný rozdíl 28000 ve spotřebě je pro mne určitý fakt,který musím vzít v potaz,tedy že tyto peníze je možné brát jako"ušetřené"na případné opravy.(kdo si teď řekne šetřil šetřil a teď to má?)Auto si nikde neodepisuju,s ním spojené eventuelní opravy tedy také ne a stejně tak jako pro ostatní obyčejné smrtelníky je pro mne větší oprava dnešního komplikovaného a choulostivého motoru strašák.
Napsal: ned 19.07.2015 17:38
od JaraX
nemyslím si že ten rozdíl je tak velký, mám spostu lidi s benzínem a realný rozdíl je většinou max 3 litry mezi "odbobnou motorizací"
navíc na městské krátké trasy vůbec spotřebu neřeším, i s 320d jsem jezdil město za 9,
Napsal: ned 19.07.2015 17:40
od pavproch
Esli sceš vědět jak skloubit 5er a úspory při provozu doporučuju přečíst si tady na foru přípěvky člena jménem Dyx..... ale dávej bacha ať Tě to při čtení nešlehne, je to fakt síla...

Napsal: ned 19.07.2015 17:55
od Pepeo
Nebude to ten s tim biodieslem?
Napsal: ned 19.07.2015 19:03
od pavproch
bingo!
Napsal: ned 19.07.2015 19:28
od JaraX
Napsal: ned 19.07.2015 20:00
od Pepeo
Možná je z vesnice a tankuje i traktor.Kdo ví....
Napsal: ned 19.07.2015 21:00
od Totic
Já bych taky tu tisícovku měsíčně navíc za benál neřešil (kolik stojí F11 pořizovačka?)
Hele a 523i se dá sehnat ještě s N52 jak tady zaznělo? No tak šup a do LPG. Těch 28tis zaplatíš pouze první rok a to investicí do vestavby a další roky už jen jezdit za míň než dieslaři

Nebojte se se ženou LPG.. jinak nic neušetříte!!

Napsal: ned 19.07.2015 21:14
od Pepeo
Já začnu koukat po tom benzinu,obměnu jsem chtěl v září,tak snad se něco vyskytne.V té naftě je toho k mání prostě víc,třeba budu mít kliku a bude nějakej ukončenej leasing.
Možná jsem čekal že tu bude víc ohlasu k mému tématu,faktem je to,že většina z vás je pro benzin,takže jsem na svoji otázku odpověď dostal.
Napsal: ned 19.07.2015 22:01
od Teddy
I já (z různých důvodů zarytej ropák) souhlasim, že na krátký cesty a do města se dnešní nafty nejen nehodí, ale přímo nedaji použít.
Divim se, že se tahle informace nijak masově něšíří. Dnešní nafty prostě musí polykat porce km. Na krátkých trasách umíraji.
Na krátkých trasách se taky projeví, že se benzín dřív ohřeje a dřív má "normální" spotřebu. Nafta pojede pořád studená, takže na nějaký tabulkový spotřeby zapomeň.
Napsal: ned 26.07.2015 01:58
od MastaAuflauf
já už delší dobu vybírám auto a rád bych si nechal poradit s výběrem motoru.
autem jezdím hlavně do práce (3km), potom kratší úseky po Brně, 1-2x měsíčně Brno-Praha a třeba jednou týdně Brno-Tišnov (25km) - je velkej nesmysl brát si diesel? Neřeším až tak spotřebu, beru, že rozdíl bude cca 3l/100km mezi dieselem a benzínem.
dívám se po BMW F10 a zaujaly mě motory 530d a 530i, ale nechám si poradit
Napsal: ned 26.07.2015 19:16
od JaraX
jak už jsme tu psali několikrát, diesel na tydle krátký trasy vůbec nefunguje, dle manualu musíš alespon 1x za nádrž nafty ujet v kuse 100km, pokud to neuděláš očekávej velké problémy.
Napsal: ned 26.07.2015 21:46
od Teddy
Kdybys Jaraxi četl a počítal, tak zjistíš, že najede v týdnu 30 km a co 2 - 4 týdny pak jede z Brna do Prahy a zpět.
Tady bych s naftou nečekal vůbec žádný problémy. Jestli to co 60 - 120 km protáhneš po dálnici 200km, tak to je pro DPF naprosto OK.
Samozřejmě krátký trasy naftě nesvědčí. Dýl se ohřívá. Na druhou stranu na 3 km neohřeješ ani benzín.
Někde jsem to tu už psal. Za rok najezdim tolik, že jen na rozdílu ve spotřebě nafta x benzín ušetřim tolik, že i kdybych každej rok repasoval vstřiky, turbo a čerpadlo, tak jsem pořád v plusu. Zatím jsem to ale u žádnýho auta nemusel dělat.

Teda po pravdě dělal jsem jen turbo u manželky Ceeda. To ale nejspíš zničila sama. Jednou když přijela jsem poslouchal jak motor mlátí, jak v posledním tažení. Dolil jsem 3 l (ze 4l) oleje, aby byl na minimu. Motor se ztišil, ale během asi 2 tis. km šlo turbo do kytek.
To, že nafta bere +- stejně i když se jí šlápne na krk už ani snad psát nebudu. To každej ví.

Napsal: pon 27.07.2015 07:13
od JaraX
aha, to jsem fakt přehlídl, já jsem viděl jen Tišnov, tak pak jo, i když bych si stejně naftu nekoupil kvůli projevu, ty turbobenzíny moc nežerou, ale pokud ti nafta nevadí klidně si to kup, jediné co musíš u nafty dávat pozor je udržba, alespon 1x za rok nechat udělat pořádnou diagnostiku, kontrolu tlaku DPF, kontrolu řemenice, termostatů apod.
Napsal: pon 27.07.2015 09:33
od MastaAuflauf
díky moc za názor.
no ono těch benzínů je podstatně méně, než těch dieselů a jsem na diesel zvyklej, poslední 4 roky jezdím v 2.0 TDI v Passatu.
s tou pořádnou diagnostikou přemýšlím, jestli to je to co mi vyskočí na displeji a nebo si to musím vyžádat sám? ty pravidelný kontroly asi nejsou takhle důkladný, co?
jinak pravidlo, že alespoň jednou za nádrž je potřeba projet 100km v kuse - jsem rád, že je to nějak zadefinovaný, pořád jsem nad tím právě přemýšlel, jestli to jde nějak změřit
Napsal: pon 27.07.2015 10:09
od JaraX
nic ti na display nevyskočí, to většinou až když je pozdě, dokonce ani na diagnstoice není chyba, ale chce to mrknout na live data a udělat testy.
benzínů už moc není protože lidi fantazují s xdrivem a naftou, benzínové zadokolky už za chvilku nebudou
Napsal: pon 27.07.2015 13:38
od Teddy
Souhlas, nikde ti nic nevyskočí.
Pozor taky kdo tu diagnostiku bude dělat. Na autorizáky zapomeň. Zajeď si k lidem, co tomu fakt rozumí a auta mají rádi.
Jestli jsi doteď jezdil s pašíkem, tak budeš v BMW jak v ráji.
Já jsem zrovna prodal svou 530d a dostal jsem v práci superblba 2.0 tdi (125kW). Stupidnější auto jsem ještě v ruce neměl. Dopisuju si se škodovkou jaká je to banda čuráků, že tohle vůbec postavili. Opravdu nechápu, jak si tohle auto někdo může za svý peníze koupit. Za mego bych si představoval něco úplně jinýho. Nejede to, nedrží to na silnici, materiály v interiéru neudržovatelný a vzduchotechnika si žije vlastním životem. No a stop start, tak za to bych někoho vykastroval.
Jsem zvědavej, jestli ta sračka vydrží do zimy. Když jsem tahal z vody jen lehkej motorák, tak smrděla spojka ještě 3 dny. Za týden budu tahat plachetnici.... To jí asi spálim na uhel. Ten motor je do 2.400ot. úplně mrtvej. Úplně myslim to, že se s na skluzu se zapřaženou lodí opravdu nedá rozjet. Navíc předokolka nemá trakci, takže pak to stejně začne hrabat.
Bavoráka jsem držel lehce nad volnoběhem a to už měl tolik krouťáku, že to v pohodě pobral. Navíc i tu plachetnici 1,5t vytáhl bez prohrábnutí. Prostě jinej svět.
Napsal: pon 27.07.2015 14:00
od JaraX
no je pravda že můžu nadávat na E60ky jak chci, ale pokud to srovnám s jakoukoliv škodovku tak je i BMW e60 fantasticky auto,
Napsal: pon 27.07.2015 19:19
od Totic
MastaAuflauf píše:já už delší dobu vybírám auto a rád bych si nechal poradit s výběrem motoru.
autem jezdím hlavně do práce (3km), potom kratší úseky po Brně, 1-2x měsíčně Brno-Praha a třeba jednou týdně Brno-Tišnov (25km) - je velkej nesmysl brát si diesel? Neřeším až tak spotřebu, beru, že rozdíl bude cca 3l/100km mezi dieselem a benzínem.
dívám se po BMW F10 a zaujaly mě motory 530d a 530i, ale nechám si poradit
Ono se to nezdá ale zrovna po větším městě jako Brno atd. nejedeš jen 3km do práce a z5, ale taky různý pojížďky, nákupy a vyřizovačky a klidně najedu po práci 30km ani nevím kde. Tzn. že za nějakej akčnější týden se dá nahrkat jen po městě i 100km, víc než bych čekal plus třeba ten Tišnov a u toho se paradoxně DPF regenerace teda nestihne.