Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 03.09.2015 09:02
od TANN3R
Filozof píše:
Každý z vás kdo provozujete osobní automobil na naftu přispíváte k možnému onemocnení rakovinou, leukémií atp...
No to je mi novinka.. A co si tím jako chtěl říct? Těžko budou všichni jezdit najednou na benzín, když na to prostě nemají a všichni taky nemůžou najednou přejít na LPG. Snad je ti známo jak LPG vzniká.
Napsal: čtv 03.09.2015 09:06
od Vlasta
Filozof píše:V létě 2012 zařadila světová zdravotnická organizace (WHO) výfukové plyny všech naftových aut (včetně "nejmodernějších") mezi vysoce karcinogenní látky.
Každý z vás kdo provozujete osobní automobil na naftu přispíváte k možnému onemocnení rakovinou, leukémií atp...
Podstatně škodlivější je používání bezolovnatýho benzínu v autech s odstraněným katalyzátorem. To ale WHO nepředpokládá, protože to může fungovat díky mažete klepeto pouze u nás
Napsal: čtv 03.09.2015 09:12
od JaraX
filozofe přečti si o tom něco.
navíc to že vám spadla spotřeba po vyndání DPF znamená že ten DPF byl přicpanej, myslíš že při protitlaku do 20mbar to jako něco ovlivní?
jenže když se lidi o ty auta nestaraj, nemaj udělany žhaviče a termostaty tak se pak nemužou divit že se to přicpava.
Napsal: čtv 03.09.2015 09:25
od Vlasta
Dokáže INPA změřit tlaky na čidlech?
Napsal: čtv 03.09.2015 09:41
od JaraX
asi ne, ted nevím
Napsal: čtv 03.09.2015 12:34
od mihale61
On mi tam hlavne fyzicky zustane ten dpf ale bude vykuchany a pokud nebude policajt merit teplotu pred a za dpf nema jak zjistit ze je prazdny

Napsal: čtv 03.09.2015 12:40
od JaraX
ale houby, pokud bude vykuchany tak to poznaj krasně, strčí ti sondu do vyfuku, řeknou ti at nastartuješ a během par vteřin maj jasno. takle dopadla už spousta lidí.
Napsal: čtv 03.09.2015 13:47
od Vlasta
mihale61 píše:On mi tam hlavne fyzicky zustane ten dpf ale bude vykuchany a pokud nebude policajt merit teplotu pred a za dpf nema jak zjistit ze je prazdny

Jednoduše nějakou univerzální diagnostikou. Nedělají to policajti, ale přímo mobilní TUV
Napsal: čtv 03.09.2015 16:35
od Teddy
No já nevim, ještě vloni mi v rakousku při kontrole taky strkali sondu do výfuku a v pohodě.
Byl jsem teda orošenej až víte kde. Samozřejmě DPF OFF poznají i bez sondy. Auto s funkčnim DPF má výfuk kovově čistej a auto bez DPF ho má černej jako bota.
Jinak ale souhlasim s Jaraxem. Dneska bych ho už taky nevyndaval. Když je čistej a vše funguje jak má, tak to na výkon a spotřebu prakticky nemá vliv. Rozhodně ne takovej, aby to někdo z nás poznal.
Ten muj filtr mi zničil EGR. Až po vyndání filtru jsem zjistil, že to při určitym režimu jízdy pokuřuje. Po zaslepení toho sráče ani obláček.

Napsal: čtv 03.09.2015 16:57
od mihale61
Hosi ale dost uz, pokud chcete resit ci dpf dela a nedela zalozte si sve tema, ja se vyptavam kdo ma jakou zkusenost se zvysenou spotrebou. Diky
Napsal: čtv 03.09.2015 17:06
od JaraX
ja myslím že to hodně souvisí, až budeš platit 3k eur pokutu za DPF OFF tak tě žádná spotřeba trápit nebude.
Napsal: čtv 03.09.2015 19:20
od Filozof
jakto že na emisích auto projde... já vám vaše naftové miláčky neberu hoši.
Píšu to o sobě a že se mi to nelíbí.
Staré benzíny co jezdí a smrdí to je tahy humus ale beru to jako historii.
Novější benzíny s katy v pořádku jsou v pohodě.
LPG a CNG je luxus. Viděl jsem hodnoty na emisích a masakr 100x lepší než je norma. Benzín měl 10x pod normu. Takže splnuje luxusně M52 stará.
Jinak to už neřešme. Spotřeba klesla o cca 1,5litru a 530d xdrive automat má pruměr kolem 7,1litru a předtím to jezdilo za 8,5litru. Takže litr rozdíl v dlouhodobé spotřebě je velice znatelný bez DPF.
At si každej dělá co chce pokud nemá za výfukem černej kouř je mi to jedno.
To že po tom v budoucnu půjdou i u nás je bohužel realita.
Napsal: čtv 03.09.2015 19:25
od Vlasta
Filozof píše:jakto že na emisích auto projde... já vám vaše naftové miláčky neberu hoši.
U nás se měří jen kouřivost. V Německu neprojde, protože čtou data z řj
Napsal: čtv 03.09.2015 19:27
od Vlasta
Filozof píše:... Benzín měl 10x pod normu. Takže splnuje luxusně M52 stará.
Každá norma má jiný hodnoty, takže to nelze zevšeobecňovat
Napsal: čtv 03.09.2015 19:58
od JaraX
u nas se žádne emisie neměří, na 90 procent STK volí emise podle oka, sam jsem je sledoval přes okno a nikdo auto ani nenastartuje.
Napsal: čtv 03.09.2015 20:08
od pavproch
v naší místní ME/STK je to 66%.... sem tam byl v posledním roce se třema autama a.... 2x měřili (poctivě se vším všudy) a jednou vůbec nic....
Napsal: ned 06.09.2015 13:51
od Filozof
Tak když jsem na STK i emisích a vše pečlivě kontrolují i doporučí co si dát dopořádku. Osobně chci mít auto v pořádku. Jak emise tak stav auta.
A vždy vidím že se vše pečlivě měří... i hodnoty probíráme.
Pak mi borec řekl pokud třeba trabant měl splnovat emise např 6,5 tak má emise a normu do 6,5.
Moderní auto např normu a hranici 0,3. Pak je vidět ten propastnej rozdíl. No a LPG mělo 0,0035 ... muhehe
Totální propastný rozdíl.
Napsal: úte 13.10.2015 19:40
od kocur
Zdarec,
mám E61 2004 před fl.automat
Město jezdím za 10,6 až 11,3.
Ted jsem jel Slovensko cca 1000km za 7,4.
Nevím jestli ja to málo nebo hodně,ale pro mě je to dobré.
Podle manualu BMW je u automatu E61 pruměrná spotřeba 9,6.
Tak,že jsem v normě.
Napsal: stř 14.10.2015 20:46
od kmplx
Mám E60 530dA 160kw sedan bez DPF (z výroby) a průměr je tak 9,5 - 10l / 100km ... dálnici při tempomatu 130km jsem měl za 6l a momentálně tam mám 225/50 R16.
Ze začátku jsem měl průměr 11,5l, ale je potřeba se u toho automatu trošku naučit s plynem. Zkus někdy sledovat rafičku aktuální spotřeby, stačí jen víc mít sešlápnutý plyn. I když auto jede třeba jen 50 nebo 90 a máš víc sešlápnutý plyn, tak aktuální spotřeba je např. 14l, stačí trošku méně šlápnout, auto jede furt stejně rychle, ale aktuální je třeba 8,5l - tedy ve výsledku menší průměrná spotřeba.
Byl jsem zvyklý z 318TDS to držet furt pod krkem a spotřeba se moc neměnila ... ale ta 3.0d jede sama, hlavně mám v E60 pocit, že jedu pomalu, ale mám tam třeba 100km Very Happy
Napsal: stř 14.10.2015 21:15
od Fllastr
Filozof má recht
