
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Ventilátor klimatizace nejede - puštěná klima
Ma to tak snad kazda automobilka. Vzdycky nekam schovaji pojistku/rele, o kterych se nepise v manualu a pak musis do servisu. Jen prikladem:
E39 pod sedackou,
A6 pojistka sahary pod pristrojovkou. Sice neni znacena, ale aspon jde videt.
Peugeot 807,ulysse,.... Rele tlumenych svetel (pozor pro obe svetla jedno spolecne rele) , ktere pak jde na dve pojistky , ktere je uuuuplne nesmyslne umisteny nad kastlikem pred spolujezdcem, pricemz vsechny pojistky a relatka jsou pod podlahou, nebo v mot. Prostoru.
Jen tohle jediny je uplne pryc a nikde se o nem nepise.
A takhle do nekonecna
E39 pod sedackou,
A6 pojistka sahary pod pristrojovkou. Sice neni znacena, ale aspon jde videt.
Peugeot 807,ulysse,.... Rele tlumenych svetel (pozor pro obe svetla jedno spolecne rele) , ktere pak jde na dve pojistky , ktere je uuuuplne nesmyslne umisteny nad kastlikem pred spolujezdcem, pricemz vsechny pojistky a relatka jsou pod podlahou, nebo v mot. Prostoru.
Jen tohle jediny je uplne pryc a nikde se o nem nepise.
A takhle do nekonecna
kolik máte teplotu u M52 ? dnes konkrétně M52B28 předface motor teplota vyšplhala na 112C a držela se 105-112C protože nejel ventilátor klimy pouze visca...tak jsem měl v očích zděšený výraz.....to nejhorší bylo v koloně v 39C venku na dálnici u Brna. ale zajimavé je že ručička nešla do červeného jen mírně vychýlená doprava...tak by mě zajímalo kolik musí bejt aby byla v červeném.
Tak vše objednáno o víkendu se musí vyměnit .... hadice trochu natlakovány ale když máte 112C tak by tlakoval uplně každej ...objednávám raději i vodní pumpu celokovoou a termostat na 92C a pak domeček termostatu místo plastu bude celokovovej. Plus oba dva rezistory 50W 0,2ohm a druhej je 0,3ohm.
Chlazení musí bejt ok. Kolik jste měli vy v těch parnech teplotu ?
Tak vše objednáno o víkendu se musí vyměnit .... hadice trochu natlakovány ale když máte 112C tak by tlakoval uplně každej ...objednávám raději i vodní pumpu celokovoou a termostat na 92C a pak domeček termostatu místo plastu bude celokovovej. Plus oba dva rezistory 50W 0,2ohm a druhej je 0,3ohm.
Chlazení musí bejt ok. Kolik jste měli vy v těch parnech teplotu ?
Tohle téma jsem tu chtěl už dávno rozjet, konečně je příležitost
V mém případě teplota u m57 cestuje mezi 81 - 95 stupni a to v jakémkoliv počasí zatim.
Nicméně když jsem táhnul karavan, tak jsem měl neustále teplotu okolo 100 stupňů, do stoupáků vyšplhala i ke 108 a to jsem jel v noci a ještě k tomu v dubnu tuším, a přitom visca ještě podle mě nesepla.
Nicméně teď nedávno jsem táhnul plaťák a na něm sběrací vůz na seno za traktor a tam jsem zase zjistil, že visca je asi v pohodě
Táhl jsem tuhle soupravu do docela táhlého kopce a schválně sledoval teplotu - ta se vyškrábala pomalu cca asi na 110 stupňů, možná o nějaký ten stupínek víc, chvíli takhle stagnovala ale pak jsem slyšel, jak se začala přidávat viscospojka a ventilátor začal hučet a teplota spadla na 105 a na téhle hranici se držela. Schválně jsem jel na trojku ať je motor v otáčkách a pořádně honí vodu a točí vrtulí...
Takže moje teorie je následující - buďto mám v prdeli termostat a blbě (málo) otevírá, anebo teplota ve skrytém menu má být právě z těchto důvodů běžným uživatelům skrytá, ať je zbytečně neplaší
Poněvadž na ručičce nebyl poznat ani náznak toho, že by lezla nahoru. Takže mě napadla ještě jedna varianta, že v podstatě teplota, která je zobrazována ve skrytém menu je měřena (pochopitelně) přío v hlavě a tudíž je schopna takhle prudce vyrůst aniž by se přitom sepla visca, protože takhle ohřátá voda následně dorazí do chladiče, kde se smíchá již s vodou chladnější a tím pádem se visca nesepne, jelikož náplň chladiče neni tak horká, aby donutila viscospojku sepnout. Naopak v případě, kdy velká zatěž působí na motor déle, tak dochází k větší produkci tepla, kdy se v chladiči začíná hromadit čím dál tím více horké vody na což začíná reagovat viscospojka s tímhle určitým zpožděním.
Melu 3,14čoviny nebo to dává smysl? Velice rád bych si tu přečetl názor všech ostatních uživatelů, jakým způsobem se jim chová teplota ve skrytém menu, popřípadě někoho, kdo má s m57 nějaké větší zkušenosti
Já osobně si na budíky při každé delší cestě zapínám teplotu a celou cestu ji průběžně kontroluji

Nicméně když jsem táhnul karavan, tak jsem měl neustále teplotu okolo 100 stupňů, do stoupáků vyšplhala i ke 108 a to jsem jel v noci a ještě k tomu v dubnu tuším, a přitom visca ještě podle mě nesepla.
Nicméně teď nedávno jsem táhnul plaťák a na něm sběrací vůz na seno za traktor a tam jsem zase zjistil, že visca je asi v pohodě

Takže moje teorie je následující - buďto mám v prdeli termostat a blbě (málo) otevírá, anebo teplota ve skrytém menu má být právě z těchto důvodů běžným uživatelům skrytá, ať je zbytečně neplaší

Melu 3,14čoviny nebo to dává smysl? Velice rád bych si tu přečetl názor všech ostatních uživatelů, jakým způsobem se jim chová teplota ve skrytém menu, popřípadě někoho, kdo má s m57 nějaké větší zkušenosti

Já osobně si na budíky při každé delší cestě zapínám teplotu a celou cestu ji průběžně kontroluji
112 je normální. Proto jsem si dal normální termostat a ne tu řízenou hovadinu. A je to tak, řidič se má soustředit na jízdu a ne čumět na budíky (radost z jízdy), takže v půlce je od asi padesáti do stodeseti, pak udělá hop je to v hajzlu. Proto tolik příběhů o problému chlazení baw. To samé spotřeba. Při zastavení má vyskočit na nekonečno dle reality jak to bylo dřív, dnes padne na nulu aby se majitel neděsil. Třeba to dělají i pro tu třetinu lidstva:-))
A visca spíná až nějak kolem stovky, jak která.
A visca spíná až nějak kolem stovky, jak která.
já si ji začal kontrolovat až ted ale podle toho co píšeš mám stejný projev ...pokud se teplota dostane nad nějakej limit tak sepne druhá vrtule před chladiči tzv. klima vrtule ta pomáhá dochlazovat. Pokud nefunguje tak se auto hřeje více a hrozí přehřátí musí se to hlídat...sice někdo říkal pokud je vše ok že stačí visca ale já stím nesouhlasím ...v extrémních vedrech to auto dostává záhul.
Jak moc má voda v chladiči proudit a kdy už to vodní pumpa nedává či jen z poloviny netuším....všeobecně se lopatky ničí a časem jsou uplně omleté a musí se vyměnit nejlépe za celokovovou vodní pumpu co má kovovou i vrtuli.
Jak moc má voda v chladiči proudit a kdy už to vodní pumpa nedává či jen z poloviny netuším....všeobecně se lopatky ničí a časem jsou uplně omleté a musí se vyměnit nejlépe za celokovovou vodní pumpu co má kovovou i vrtuli.
mno 112C jestli je normální to nevím možná pro V8 ale rozhodně asi ne moc příjemná teplota pro motor M52 ...když bylo venku 25-28C tak jsem se pohyboval mezi 93-97C na pohodu. V tom vedru a v koloně kde byl smažák a pralo to skoro 40C to auto dostávalo záhul....fakt jsem viděl že to vyletí na 120 a budu v červeném....ale nestalo se ... nějak jsem to dokázal udržet kolem 112C ale i tak jsem měl z toho docela špatnej pocit ...když vím že nejede ta klima vrtule a z termostatu mám divnej pocit že je jen trochu otevřenej případně jede jen malej okruh a nestíhá dochladit ...
120C je už pruser a auto prostě už má teplotu v červeném nebo alespon blízko červeného pole to mi říkal známej já to nevím nemám otestováno ani nechci.
Co jsem slyšel tak tvrdili že by měl M52 motor jít lehce nad 105C v extrému.
což dle mě je extrém někde v horách nebo řecko 40C a kopce s vlekem tam je extrém ne na dálnici v koloně.
Jinak víčko expanzky si trochu odplivlo bylo vidět že tlak byl dost vysoký v chladícím okruhu a z toho usuzuji že bud termostat špatnej a auto se hřeje víc než by mělo nebo to nedává vodní pumpa co prostě nestíhá správně točit vodním okruhem ...takže oboje raději vyměním.
120C je už pruser a auto prostě už má teplotu v červeném nebo alespon blízko červeného pole to mi říkal známej já to nevím nemám otestováno ani nechci.
Co jsem slyšel tak tvrdili že by měl M52 motor jít lehce nad 105C v extrému.
což dle mě je extrém někde v horách nebo řecko 40C a kopce s vlekem tam je extrém ne na dálnici v koloně.

Jinak víčko expanzky si trochu odplivlo bylo vidět že tlak byl dost vysoký v chladícím okruhu a z toho usuzuji že bud termostat špatnej a auto se hřeje víc než by mělo nebo to nedává vodní pumpa co prostě nestíhá správně točit vodním okruhem ...takže oboje raději vyměním.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
ted v tomto hicu s m57 na pohodu bezna jizda
- mimo mesto 94-98
- po meste pojizdeni 94-102
- akcelerace na dalnici taky to neprelezlo 102, jak zvolnis hned klesne
- jizda z kopce dolu bez plynu 88
o vikendu s m60 v8
- mimo mesto 96 drzelo to tu teplotu porad stejne
- po meste dlouhym pojizdenim max 101
pokazde zapnuta klima, predni elektricka sahara funguje na obou. Lonsky leto jsem mel vetsi problemy. Behem roku jsem na obou autech vymenil termostaty, pokazde pred zimou a ted nedavno vodni pumpu na m57. Taky se zamerit na cistotu chladice. Dat si tu praci a poradne to vycistit. Vsechny poradne vycistit!. Mozna nekteri budou mit pripominky, jezdim tak trochu povolenym vyckem na expanzce. Zadne problemy s tim nejsou. Rikam si, radsi at vyleti voda, nez prasklej chladic. Ten fridex ma o par stupnu vetsi bod varu.
- mimo mesto 94-98
- po meste pojizdeni 94-102
- akcelerace na dalnici taky to neprelezlo 102, jak zvolnis hned klesne
- jizda z kopce dolu bez plynu 88
o vikendu s m60 v8
- mimo mesto 96 drzelo to tu teplotu porad stejne
- po meste dlouhym pojizdenim max 101
pokazde zapnuta klima, predni elektricka sahara funguje na obou. Lonsky leto jsem mel vetsi problemy. Behem roku jsem na obou autech vymenil termostaty, pokazde pred zimou a ted nedavno vodni pumpu na m57. Taky se zamerit na cistotu chladice. Dat si tu praci a poradne to vycistit. Vsechny poradne vycistit!. Mozna nekteri budou mit pripominky, jezdim tak trochu povolenym vyckem na expanzce. Zadne problemy s tim nejsou. Rikam si, radsi at vyleti voda, nez prasklej chladic. Ten fridex ma o par stupnu vetsi bod varu.
Tak jsi mi alespon potvrdil že se to hřeje moc....a to mám chladič a hadice komplet nové i s proplachem takže voda je ok i motor jen jsem měl rovnou i termostat udělat s vodní pumpou ....to udělám ted dodatečně at mám klidné spaní a taky ten ventilátor...at je chlazení komplet nové tedy když už se to dělá těch pár stovek navíc mě nezabije ale ten klid stojí za to. Hlavně to musí vše fungovat jak švýcarské hodinky. 

Filozofe, u tebe bude podle mě hlavní problém ta nefunkční el. vrtule

Díky moc, takovéhle info bych si představoval i od odstatních uživatelů m57 ať máme s čím srovnávat. Nicméně soudě dle tvých hodnot mám já chlazení naprosto v pořádku, když se pohybuju ještě na o trochu nižších teplotách než ty. Jinak vodní pumpu jsi měnil preventivně nebo šla srát? Ani nevim, zda-li má m57 už taky konečně zase kovovou vrtuli nebo furt ještě plast...mika_hakkinen píše:ted v tomto hicu s m57 na pohodu bezna jizda
- mimo mesto 94-98
- po meste pojizdeni 94-102
- akcelerace na dalnici taky to neprelezlo 102, jak zvolnis hned klesne
- jizda z kopce dolu bez plynu 88
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz tu je to chlazeni. Mam tedka nove E39 m54b30 rok. vyroby 2003/12 ma najeto 219t km. Nevite nahodou zda uz se davaly kovove vodni pumpy nebo porad ty plastove? Na E34 tds mi odesla plastova pumpa v 360t km. Jinak auto jede jak ma a i ve vcerejsim vedru na dalnici a ve meste teplota ok ale nechtel bych zase skoncit na plataku kvuli soucastce za 1500.