Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
V8 e39 vs. e60
E39 540i mě v manualu nikdy nebavila (na běžné ježdění) na kravení je manual samozřejmě lepší.
no a Francis má samý E36 v manualu a to je pak jasný že automaty nebere, protože neznám auto kde manuál funguje líp jak E36, tam je radost řadit, vždycky se rád projedu s E36 v manualu (za předpokladu že má dobrou spojku a nemá nakašu vylítanou kulisu)
no a Francis má samý E36 v manualu a to je pak jasný že automaty nebere, protože neznám auto kde manuál funguje líp jak E36, tam je radost řadit, vždycky se rád projedu s E36 v manualu (za předpokladu že má dobrou spojku a nemá nakašu vylítanou kulisu)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Ještě bych vaše poslední úvahy zřeknout se snad E39 dorazil následující známou srovnávačkou : http://www.autorevue.cz/vyplne-dveri-bm ... d-dva-vzad


Celkem těžká volba mezi e39/60 ač patří e39 na TOP příčku mezi modely BMW tak bych asi stejně váhal zda nevzít e60.
e39 je prostě fantazie,v paketu a s pořádným motorem(nejlépe S62
) nej BMW které spatřilo světlo světa.
E39 je surová,má duši,naprosto fantastický dnes již oldschool vzhled,ale oproti e60 nemá prostě pikačoviny jako je dynamic drive,aktivní řízení.Třeba tyhle věci mi po přesednutí z e63 645ci do e53 4.8is dost chybí a ač před pár lety bych řekl že jsou to pikačoviny který akorát tak při opravách provětraj mojí peněženku a že je vlastně ani nepotřebuju,dneska můžu s rukou na srdci říct že tyto dvě věci mi přinášejí ten pravý požitek z jízdy ještě o level vyšší než bez nich.Ač to Bangl v mojich očích prostě totálně posral všemožné serepetičky který nabízí klasický vývoj v před by mě přiměl váhat při výběru e39/60.
Pokud plánuješ koupit 540i v manuálu v paketu a ještě v solidní výbavě tak to bude běh na dlouhou trať a skončíš u západních sousedů který si to nechaji rádi tučně zaplatit.Následný rozdíl v pořizovací ceně oproti 545i/550i nebude už nijak propastný,za to samotný výběr vozů určitě.Pěkné 545i/550i prodává dnes kde kdo,za to pěkné nevotuzené,nedojebané e39 540i v manuálu málo kdo,a ten kdo ano opět si to nechá rád zaplatit protože ví co prodává.
Všema deseti bych byl pro e39,ALE,pokud chceš shánět vůni v podobě e39 540i manuál a používat to jako daylicar tak říkám NE,prostě toho auta je na různé poskoky všude možna prostě škoda,tohle auto bych viděl ideálně jako víkendovku.Naproti tomu je 545i klasický spotřebák akorát to má ještě pořádný motor V8.
Je to těžká volba,když se vžiju to tvojí role tak bych sám tápal,asi hodně dlouho.Ale u mě osobně by asi zvítězilo e39 víkendovka e60 daily.
e39 je prostě fantazie,v paketu a s pořádným motorem(nejlépe S62

E39 je surová,má duši,naprosto fantastický dnes již oldschool vzhled,ale oproti e60 nemá prostě pikačoviny jako je dynamic drive,aktivní řízení.Třeba tyhle věci mi po přesednutí z e63 645ci do e53 4.8is dost chybí a ač před pár lety bych řekl že jsou to pikačoviny který akorát tak při opravách provětraj mojí peněženku a že je vlastně ani nepotřebuju,dneska můžu s rukou na srdci říct že tyto dvě věci mi přinášejí ten pravý požitek z jízdy ještě o level vyšší než bez nich.Ač to Bangl v mojich očích prostě totálně posral všemožné serepetičky který nabízí klasický vývoj v před by mě přiměl váhat při výběru e39/60.
Pokud plánuješ koupit 540i v manuálu v paketu a ještě v solidní výbavě tak to bude běh na dlouhou trať a skončíš u západních sousedů který si to nechaji rádi tučně zaplatit.Následný rozdíl v pořizovací ceně oproti 545i/550i nebude už nijak propastný,za to samotný výběr vozů určitě.Pěkné 545i/550i prodává dnes kde kdo,za to pěkné nevotuzené,nedojebané e39 540i v manuálu málo kdo,a ten kdo ano opět si to nechá rád zaplatit protože ví co prodává.
Všema deseti bych byl pro e39,ALE,pokud chceš shánět vůni v podobě e39 540i manuál a používat to jako daylicar tak říkám NE,prostě toho auta je na různé poskoky všude možna prostě škoda,tohle auto bych viděl ideálně jako víkendovku.Naproti tomu je 545i klasický spotřebák akorát to má ještě pořádný motor V8.
Je to těžká volba,když se vžiju to tvojí role tak bych sám tápal,asi hodně dlouho.Ale u mě osobně by asi zvítězilo e39 víkendovka e60 daily.

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Zajimavá možnost generace e90 3er ? např 330Ci či 330i případně 335i ikdyž to jsme cenově asi někde jinde ...ale e60ka co bude za 2kila bude chtít invetice ...
335i nebo 330i bude dělat velkou radost ...je to mnohem větší jak tará e46 a dost zážitků s manuálem taky zažiješ.
zase e39 je stará klasika ...ale možná bych uvažoval o povedené řadě oproti e60 je e90ka bezproblémové auto.
Jakej máš cenovej limit ? není lepší i kilčo přisadit za novější generaci ?
e60 i e39 budou chtít investice a e39 540i v manuálu v pěkném stavu bude stát ranec pokud to seženeš.
zase 5er bude pohodlnější s DD např plně vybavená 550i e60 musí bejt super. To bych asi taky zvážil ...
530i-550i e60 v plné palbě facelift nebo 330i e90 či e65ku 750i kterou jsi ale zamítl nevím proč ona o tolik není větší v krátké verzi.
e39 540i v manuálu seženeš dnes za stejné prachy jako e60 pokud chceš aby bylo ok a v dobrém stavu.
takže osobně bych se rozhodoval mezi 550i e60 vs (750i e65) 330i (335i)
samo že vybavené auta které jsou v krásném stavu....budou stát všechny 250-300 a víc.
paradoxně nejlevnější bude ta 750i
335i nebo 330i bude dělat velkou radost ...je to mnohem větší jak tará e46 a dost zážitků s manuálem taky zažiješ.
zase e39 je stará klasika ...ale možná bych uvažoval o povedené řadě oproti e60 je e90ka bezproblémové auto.
Jakej máš cenovej limit ? není lepší i kilčo přisadit za novější generaci ?
e60 i e39 budou chtít investice a e39 540i v manuálu v pěkném stavu bude stát ranec pokud to seženeš.
zase 5er bude pohodlnější s DD např plně vybavená 550i e60 musí bejt super. To bych asi taky zvážil ...
530i-550i e60 v plné palbě facelift nebo 330i e90 či e65ku 750i kterou jsi ale zamítl nevím proč ona o tolik není větší v krátké verzi.
e39 540i v manuálu seženeš dnes za stejné prachy jako e60 pokud chceš aby bylo ok a v dobrém stavu.
takže osobně bych se rozhodoval mezi 550i e60 vs (750i e65) 330i (335i)
samo že vybavené auta které jsou v krásném stavu....budou stát všechny 250-300 a víc.
paradoxně nejlevnější bude ta 750i

Sweden: hezky rozepsane. Urcite bych nechtel nicit kazdy den nejakou e39 ve stavu noveho auta. Nikdy jsem nebyl ten typ, co kazdou sobotu a nedeli beha s bilym bavlnenym hadrikem a lesti auto. Jsem spis opak. Na vzhledu me az tak moc nezalezi. Jedu na funkcnost. Nemam problem vymenit/zaplatit cokoliv na podvozku,motoru atd. a delam to rad, ale opravdu me nesere, ze mam odreny kolo o obrubnik
Takze ani ta "nova" e39 nebude garazove auto a ani takovou nehledam. Nejsem otrokem auta, ale chci se v nem citit dobre a chci se dobre svezt, kdyz uz v nem travim dve hodiny denne.
Filozof: sem tam se v nejaky e9x svezu a kdyz pominu ty hnusny interierovy plasty (nejlepe sede) tak se me na tom aute stejne nic nelibi. To bych se spis vratil k e46.
Rad bych se vesel nekde do 8000€ s nakupem.
Nic me netlaci. Jezdit mam cim, tak si pockam na vhodny kousek. A treba se me to rozlezi v hlave uplne jinak

Takze ani ta "nova" e39 nebude garazove auto a ani takovou nehledam. Nejsem otrokem auta, ale chci se v nem citit dobre a chci se dobre svezt, kdyz uz v nem travim dve hodiny denne.
Filozof: sem tam se v nejaky e9x svezu a kdyz pominu ty hnusny interierovy plasty (nejlepe sede) tak se me na tom aute stejne nic nelibi. To bych se spis vratil k e46.

Rad bych se vesel nekde do 8000€ s nakupem.
Nic me netlaci. Jezdit mam cim, tak si pockam na vhodny kousek. A treba se me to rozlezi v hlave uplne jinak

Joshuax píše:No ja myslel spis ty opacne pripady, kdy nechces podrazovat a automat podradi (nevi jak moc budu zrychlovat), kdy chci podradit a on nepodradi (cesta z kopce, chci brzdit motorem a on zaboha nepodradi, dokud se nedostane pod nejakou rychlost..) atp... Proste automat neumi cist myslenky...
Chlape, to že s automatem neumíš ještě neznamená že je špatnej. Ano - i s automatem se musíš naučit, a ta páka na tunelu tam taky není jen na řazení Pčka... Když chceš v kopci podřadit tak do ní hold musíš klepnout.

Ať si každej koupí co chce a co mu vyhovuje, to nikomu neberu, jen mně nebavěj tyhle léty otřepaný klišé...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 132
- Registrován: stř 30.06.2010 00:00
Hele, je fakt, že automat jsem měl taky a i když se s tím člověk naučí "řadit" tak jsou situace, kdy tam prostě ten automat prskne něco jiného, než by si člověk představoval.
Neodsuzuju autmat, nehaním jej, ale Horana a jeho názor plně chápu a ztotožňuji se s ním. Sám jsem teď rád, že mám zase manuál...
Neodsuzuju autmat, nehaním jej, ale Horana a jeho názor plně chápu a ztotožňuji se s ním. Sám jsem teď rád, že mám zase manuál...
jimmyhendrix píše:Pokud E39 tak urcite manual to auto ma uplne jinej charakter je mnohem zabavnejsi a hlavne E39 a automat byla katastrofa je to proste starej a tupej automat kterej nevi co ma delat. Mel jsem 540i manual a 530ia.
V E60 mi prislo ze ten automat byl o dve tridy lepsi.
tady pozor ale, srovnáváš GM a ZF, ten automat od GM (530i) řadí hrozně.
LPG bych rozhodně nebral ze zahraničí. Jednak auto asi bude mít víc najeto a bohužel stáčejí i v DE, když je to na export, může být problém s ND do LPG a podstatný problém může být na STK. Bohužel, neplatí co je legální v DE, tak bude i u nás. S některými systémy STK může být problém. Byli i lidi kteří museli LPG celý vyhodit a dát tam jiný
No a co taky je opruz, kdyz se musí pořád používat redukce a potěší když ji necháš doma. Na benzíkách redukce většinou mají, ale zákon schválnosti....
Velmi dlouho jsem byl odpůrce automatů, vždy jsem říkal že to je pro ženský a pro idioty. Potom jsem pořídil auto který se v manuálu nedělalo. Po chvíli jsem se s tím naučil a dát tam manuál, tak fakt nevím co bych s tím dělal a jak často bych dělal spojky. Motor V8 benzín necelej pětilitr. Převodovka řadí čistě, přesně a rázně. Pokud mu šlápnu nakrk na rozjezd tak se s tím nemazlí, žádný řvavý prokluzy a kdovíco na "trhání uší". Když sundám přední kardan hrabe to na až na trojku a pořád to řadí perfektně. To by manuálem tak zařadil tak jeden ze sta. Automatka vždy. To samé na dalším obdobném autě.
Po těch zkušenostech jsem si pořídil Evropské auto, s Evropským motorem a s Japosnkou automatkou (produkované v EU) . Motor I5 turbonafta, 200k. A můžu říct, že bych se poblil. Při lehce ostřejší jízdě neustále v prokluzu, řev motoru, neví kdy to má řadit. Naprosto nesebejistý řazení. 1-2 pod plynem tragédie, fakt bych blil. Auto mělo najeto skutečných 72tis km, dva roky staré.
U E61 je automatka dobrá, řadí mi dobře a když ne jak bych si zrovna přál, zařadím si sám, kope to rychle. Jelikož mám jen 130kW, tak dle toho automatka taky řadí. Ale to je věc osobního pohledu. Pro někoho je 130kW vysněný výkon, pro někoho přibližovadlo na ceste do práce.
Tvoje rozhodování není lehké, co automatka, to jiné chování i podle motoru. Asi bych udělal to, že si auto někde půjčím s manuálem i s automatkou a projedu. U automatek se nenech zmást tím jak se prej serou. Pokud člověk mění olej, vydrží hodně. Minimálně jako několik spojek. Takže repase 30-45tis vyjde cca jako ty spojky a někdy i levnějc, někdy i dráž. Spíš bych dal na osobní preference a kam, jak s tím chci jezdit. Já bych asi volil automatku, jen pokud bych chtěl někde jezdit kruháče driftem, hoblovat gumy a dělat -vinky, tak bych asi manuál.
Jaké BMW to radit nebudu, páč to nevím, krom E61 zkušenosti osobní nemám, z doslechu od přátel, zákazníku a atd. dost, ale není nad osobní zkušenost. Ale asi bych teď už nekupoval 15 let stará auta atd. Bez ohledu na jejich super stav. Až jim omezí vjezdy do center měst atd.... Taky za 5 let z toho už bude veterán
I když E61 není klenot, asi bych starší už nevolil.

Velmi dlouho jsem byl odpůrce automatů, vždy jsem říkal že to je pro ženský a pro idioty. Potom jsem pořídil auto který se v manuálu nedělalo. Po chvíli jsem se s tím naučil a dát tam manuál, tak fakt nevím co bych s tím dělal a jak často bych dělal spojky. Motor V8 benzín necelej pětilitr. Převodovka řadí čistě, přesně a rázně. Pokud mu šlápnu nakrk na rozjezd tak se s tím nemazlí, žádný řvavý prokluzy a kdovíco na "trhání uší". Když sundám přední kardan hrabe to na až na trojku a pořád to řadí perfektně. To by manuálem tak zařadil tak jeden ze sta. Automatka vždy. To samé na dalším obdobném autě.
Po těch zkušenostech jsem si pořídil Evropské auto, s Evropským motorem a s Japosnkou automatkou (produkované v EU) . Motor I5 turbonafta, 200k. A můžu říct, že bych se poblil. Při lehce ostřejší jízdě neustále v prokluzu, řev motoru, neví kdy to má řadit. Naprosto nesebejistý řazení. 1-2 pod plynem tragédie, fakt bych blil. Auto mělo najeto skutečných 72tis km, dva roky staré.
U E61 je automatka dobrá, řadí mi dobře a když ne jak bych si zrovna přál, zařadím si sám, kope to rychle. Jelikož mám jen 130kW, tak dle toho automatka taky řadí. Ale to je věc osobního pohledu. Pro někoho je 130kW vysněný výkon, pro někoho přibližovadlo na ceste do práce.
Tvoje rozhodování není lehké, co automatka, to jiné chování i podle motoru. Asi bych udělal to, že si auto někde půjčím s manuálem i s automatkou a projedu. U automatek se nenech zmást tím jak se prej serou. Pokud člověk mění olej, vydrží hodně. Minimálně jako několik spojek. Takže repase 30-45tis vyjde cca jako ty spojky a někdy i levnějc, někdy i dráž. Spíš bych dal na osobní preference a kam, jak s tím chci jezdit. Já bych asi volil automatku, jen pokud bych chtěl někde jezdit kruháče driftem, hoblovat gumy a dělat -vinky, tak bych asi manuál.
Jaké BMW to radit nebudu, páč to nevím, krom E61 zkušenosti osobní nemám, z doslechu od přátel, zákazníku a atd. dost, ale není nad osobní zkušenost. Ale asi bych teď už nekupoval 15 let stará auta atd. Bez ohledu na jejich super stav. Až jim omezí vjezdy do center měst atd.... Taky za 5 let z toho už bude veterán

Madmarty: ze se ti to chtelo psat
Pokud bych svolil na tan automat, tak uz bych nesel do e39, ale asi bych dal na zenu a vzal e65.
Ja ta auta vidim zase z drube strany nez ty a nejsem urcite nazoru nove=lepsi. Vsechny dobre veci uz byly vyrobeny.
Jinak nikdy jsem plyn v aute nemel, ale zil.jsem v domeni, ze pripojka bude nejak poevropstena a pokud je zapsany v TP, tak se muze urednik stavet treba na hlavu.

Pokud bych svolil na tan automat, tak uz bych nesel do e39, ale asi bych dal na zenu a vzal e65.
Ja ta auta vidim zase z drube strany nez ty a nejsem urcite nazoru nove=lepsi. Vsechny dobre veci uz byly vyrobeny.
Jinak nikdy jsem plyn v aute nemel, ale zil.jsem v domeni, ze pripojka bude nejak poevropstena a pokud je zapsany v TP, tak se muze urednik stavet treba na hlavu.
horan píše:Madmarty: ze se ti to chtelo psat![]()
Pokud bych svolil na tan automat, tak uz bych nesel do e39, ale asi bych dal na zenu a vzal e65.
Ja ta auta vidim zase z drube strany nez ty a nejsem urcite nazoru nove=lepsi. Vsechny dobre veci uz byly vyrobeny.
Jinak nikdy jsem plyn v aute nemel, ale zil.jsem v domeni, ze pripojka bude nejak poevropstena a pokud je zapsany v TP, tak se muze urednik stavet treba na hlavu.
Tak úplně nechtělo, ale napíšu přece jen půlku. Když jsem vybíral auta, taky jsem čerpal ze zkušeností jiných. Nemám na to abych něco bez rozmyslu koupil, dal do pořádku a pak prodával protože jsem chtěl něco jinýho. Někdy to ale i tak dopadlo. Takže pokud mám zkušenost a někdo se na to, nebo něco v souvislost s ní ptá, zkusím jí předat.
Koncovky, tedy to kam připojíš plnící pistoli, to je tragédie. V CZ je myslím jen jedna, v DE 2-3, Itálie, Holandsko, Rakousko

Auta bez LPG budou mít míň najeto, páč jezdila dost dráž

Ohledně toho stáří ti zcela rozumím, často přemýšlím že offa omladím a neudělám to, protože ty mladší jsou na hov... Ale auto na denní ježdění, nevím jestli bych chtěl jezdit brzy 20 let starým autem a řešit na něm praskající plasty, uhnilé dráty, ztvrdlá těsnění, opotřebované vypínače a dalších milión drobností které naštvou a prodraží se. Stárne všechno


madmarty, to s tím LPG sou takový polopravdy, tak to uvedu na pravou míru, jelikož LPG montujeme.
- koupit auto s LPG není ani plus ani minus, každýmu říkám že to je neutrální, já třeba koupil E46 s LPG, průběžně jsem se na něj jezdil ale do roka vyměnil všechny komponenty toho systému (nádrž byla malá, tankování bylo v nárazníku, reduktor starej, vstřiky starý, a elektronika už taky byla zastaralá, takže autům s LPG bych se nevyhýbal, ale počítal s tím že se to stejně bude muset zaplynovat znova a pořádně, plynaři sou většinou strašný prasata
- těch plnících koncovek zase tolik není, v praxi existuje italský typ, to je to co máme tady v ČR, italský typ je všude na jih od nás, tzn od rakouska po řecko, italie, chorvatsko,francie,
dále pak je belgický typ, to používaj němci, belgičané, ale to už taky problém není, nemci maji většinou stojan s oběma pistolema, takže si člověk prostě vezme tu správnou, a nebo bud za 400kč koupit redukci, připadně si ji vždy pujčit u obsluhy, když tam člověk jede jednou za x let, je nejlepší si to pujčit, ale když je tam 10x ročně tak lepší si redukci pořidit.
další typ je holandský typ, ale to jsem viděl fakt jen v holandsku, a redukci vám vyloženě podstrkujou, takže problém není vubec,
plnících koncovek bych se vůbec nebál, prostě tam nějaká bude a i to plnící hrdlo se dá vyměnit za jiný, třeba italský(český typ), investice je to max do 2000kč.
tankovaní s redukcí, např u víčka nádrže, je blbost právě z důvodu "spojování" redukcí, přitom u většiny BMW lze udělat plnění plnohodnotné, bez jakýhkoli redukci
viz foto
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_4561.jpg
- co se týče legalizace systému, funguje to tak že plynař který dělá LPG napíše k tomu plynu tzv passport, tzn já jsem třeba koupil z německa E65 s LPG, na STK mi řekli že mi to s LPG přihlasit nemužou když nemám pasport, tak jsem si to napsal (musí to být samozřejmě podložené LPG razítkem) jedná se o soupis komponent toho LPG včetně homologací, tzn za 20 min není co dělat, tento papír se přidá na dovozovou STK a LPG se zapíše, podmínka proto toto je aby ten plyn byl zapsán v té jiné zemi, tzn kdyby tam byl namontovanej načerno, tak to nepůjde, i když by to možná taky prošlo.
- každý plyn má svoje specifika a stejně to chce najít si servisáka, co dělá ten konkrétní systém, super je Prins, to je asi to nejlepší co mít v autě z DE, servis je drahej, ale většinou to moc servis nepotřebuje.
- lambdě je uplně jedno jeslti auto jede na benzín nebo LPG, jen je třeba mít to dobře seřízený, chyby lambdy vyhazují špatně seřízená auta
- koupit auto s LPG není ani plus ani minus, každýmu říkám že to je neutrální, já třeba koupil E46 s LPG, průběžně jsem se na něj jezdil ale do roka vyměnil všechny komponenty toho systému (nádrž byla malá, tankování bylo v nárazníku, reduktor starej, vstřiky starý, a elektronika už taky byla zastaralá, takže autům s LPG bych se nevyhýbal, ale počítal s tím že se to stejně bude muset zaplynovat znova a pořádně, plynaři sou většinou strašný prasata
- těch plnících koncovek zase tolik není, v praxi existuje italský typ, to je to co máme tady v ČR, italský typ je všude na jih od nás, tzn od rakouska po řecko, italie, chorvatsko,francie,
dále pak je belgický typ, to používaj němci, belgičané, ale to už taky problém není, nemci maji většinou stojan s oběma pistolema, takže si člověk prostě vezme tu správnou, a nebo bud za 400kč koupit redukci, připadně si ji vždy pujčit u obsluhy, když tam člověk jede jednou za x let, je nejlepší si to pujčit, ale když je tam 10x ročně tak lepší si redukci pořidit.
další typ je holandský typ, ale to jsem viděl fakt jen v holandsku, a redukci vám vyloženě podstrkujou, takže problém není vubec,
plnících koncovek bych se vůbec nebál, prostě tam nějaká bude a i to plnící hrdlo se dá vyměnit za jiný, třeba italský(český typ), investice je to max do 2000kč.
tankovaní s redukcí, např u víčka nádrže, je blbost právě z důvodu "spojování" redukcí, přitom u většiny BMW lze udělat plnění plnohodnotné, bez jakýhkoli redukci
viz foto
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_4561.jpg
- co se týče legalizace systému, funguje to tak že plynař který dělá LPG napíše k tomu plynu tzv passport, tzn já jsem třeba koupil z německa E65 s LPG, na STK mi řekli že mi to s LPG přihlasit nemužou když nemám pasport, tak jsem si to napsal (musí to být samozřejmě podložené LPG razítkem) jedná se o soupis komponent toho LPG včetně homologací, tzn za 20 min není co dělat, tento papír se přidá na dovozovou STK a LPG se zapíše, podmínka proto toto je aby ten plyn byl zapsán v té jiné zemi, tzn kdyby tam byl namontovanej načerno, tak to nepůjde, i když by to možná taky prošlo.
- každý plyn má svoje specifika a stejně to chce najít si servisáka, co dělá ten konkrétní systém, super je Prins, to je asi to nejlepší co mít v autě z DE, servis je drahej, ale většinou to moc servis nepotřebuje.
- lambdě je uplně jedno jeslti auto jede na benzín nebo LPG, jen je třeba mít to dobře seřízený, chyby lambdy vyhazují špatně seřízená auta
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
E60tka dobre vypada, o tom zadna, i uvnitr je modernejsi a libiva, ale tak domrveny auto jsem dlouho nevidel... Predci ho jenom jeho vetsi bracha E61 v nafte... Tam se dodrbe (ne muze, ale dodrbe) jeste daleko vice veci
Uz jsem na E61cce prosel snad 90% jejich specifickych zavad. Turbo a vstriky nepocitam, to muze odejit na jakekoliv nafte, ale kolik toho stihli dokonit u 61cky, to se u jednoho auta nevidi... Teda u nemeckeho urcite ne. Asi si dam dopredu logo FIAT...

Uz jsem na E61cce prosel snad 90% jejich specifickych zavad. Turbo a vstriky nepocitam, to muze odejit na jakekoliv nafte, ale kolik toho stihli dokonit u 61cky, to se u jednoho auta nevidi... Teda u nemeckeho urcite ne. Asi si dam dopredu logo FIAT...
Tentokrát odpovím přímo do tvé zprávy, abych nedělal tapetu a bylo to přehledné
------[i] Já lecos hodnotím podle rizik. Pokud bude stejné auto (srovnatelné) s LPG a druhé bez a cena bude stejná není co řešit. Pokud ale LPG bude nějak započítáno v ceně, volil bych rozhodně bez LPG. Pak sehnat plynaře neprase a je klid. Prasat je dost, bohužel

JaraX píše:madmarty, to s tím LPG sou takový polopravdy, tak to uvedu na pravou míru, jelikož LPG montujeme.
- koupit auto s LPG není ani plus ani minus, každýmu říkám že to je neutrální, já třeba koupil E46 s LPG, průběžně jsem se na něj jezdil ale do roka vyměnil všechny komponenty toho systému (nádrž byla malá, tankování bylo v nárazníku, reduktor starej, vstřiky starý, a elektronika už taky byla zastaralá, takže autům s LPG bych se nevyhýbal, ale počítal s tím že se to stejně bude muset zaplynovat znova a pořádně, plynaři sou většinou strašný prasata
------Zde je velkou výhodou, že si to uděláš sám + díly za lepší cenu. Pokud si to běžný spotřebitel nechá někde vše udělat, má skoro lepší svoji přestavbu, protože dost peněz to stát bude. Ale jak píšeš počítat s tím, že se to udělá znova
- těch plnících koncovek zase tolik není, v praxi existuje italský typ, to je to co máme tady v ČR, italský typ je všude na jih od nás, tzn od rakouska po řecko, italie, chorvatsko,francie,
------ Že by to konečně sjednocovali ?Když jsem rešil před lety LPG v zahraničí, byla to tragédie. Dnes jsou i seznamy LPG do navigací, je datové připojení i v zahraničí za rozumný peníz a snad na každém telefonu lze čumět na net. Velká výhoda při hledání LPG stanice v zahraničí
dále pak je belgický typ, to používaj němci, belgičané, ale to už taky problém není, nemci maji většinou stojan s oběma pistolema, takže si člověk prostě vezme tu správnou, a nebo bud za 400kč koupit redukci, připadně si ji vždy pujčit u obsluhy, když tam člověk jede jednou za x let, je nejlepší si to pujčit, ale když je tam 10x ročně tak lepší si redukci pořidit.
další typ je holandský typ, ale to jsem viděl fakt jen v holandsku, a redukci vám vyloženě podstrkujou, takže problém není vubec,
plnících koncovek bych se vůbec nebál, prostě tam nějaká bude a i to plnící hrdlo se dá vyměnit za jiný, třeba italský(český typ), investice je to max do 2000kč.
tankovaní s redukcí, např u víčka nádrže, je blbost právě z důvodu "spojování" redukcí, přitom u většiny BMW lze udělat plnění plnohodnotné, bez jakýhkoli redukci
viz foto
http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXovo ... C_4561.jpg
- co se týče legalizace systému, funguje to tak že plynař který dělá LPG napíše k tomu plynu tzv passport, tzn já jsem třeba koupil z německa E65 s LPG, na STK mi řekli že mi to s LPG přihlasit nemužou když nemám pasport, tak jsem si to napsal (musí to být samozřejmě podložené LPG razítkem) jedná se o soupis komponent toho LPG včetně homologací, tzn za 20 min není co dělat, tento papír se přidá na dovozovou STK a LPG se zapíše, podmínka proto toto je aby ten plyn byl zapsán v té jiné zemi, tzn kdyby tam byl namontovanej načerno, tak to nepůjde, i když by to možná taky prošlo.
------ I tady se zdá že nastala změna k lepšímu. Když jsem asi před 5-6 lety zjišťoval na STK tak by s tím prý často asi měli problém a udělat lejstro jsem si sám nemohlUž tehdy to bylo nesmyslné. V DE ok a u nás ne ?
- každý plyn má svoje specifika a stejně to chce najít si servisáka, co dělá ten konkrétní systém, super je Prins, to je asi to nejlepší co mít v autě z DE, servis je drahej, ale většinou to moc servis nepotřebuje.
- lambdě je uplně jedno jeslti auto jede na benzín nebo LPG, jen je třeba mít to dobře seřízený, chyby lambdy vyhazují špatně seřízená auta
------ Nevím jak u BMW, ale třeba u jedný ameriky bylo nutný vyměnit lambdy, protože neustále ukazovaly chybu, seřízení ok. To netěšilo když tam byly 3 a stály raketuTenkrát se to vyřešilo tak, že nový lambdy měly širší rozsah něčeho, ale nevím čeho
Podobné věci říkali i provozovatelé jiných aut, ale pravda je že to je už nějaký ten rok, asi 8-10 let. Je-li to dnes již neaktuální tak tím jenom líp
------[i] Já lecos hodnotím podle rizik. Pokud bude stejné auto (srovnatelné) s LPG a druhé bez a cena bude stejná není co řešit. Pokud ale LPG bude nějak započítáno v ceně, volil bych rozhodně bez LPG. Pak sehnat plynaře neprase a je klid. Prasat je dost, bohužel

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Sice před osmi lety, ale prošlo. Koupil jsem auto z DE s nezapsaným LPG (mělo v DE 3x pravidelný TÜV po zástavbě LPG a najelo s tím v DE 100k kmJaraX píše:... plynař který dělá LPG napíše k tomu plynu tzv passport ...
... podmínka proto toto je aby ten plyn byl zapsán v té jiné zemi, tzn kdyby tam byl namontovanej načerno, tak to nepůjde, i když by to možná taky prošlo ...

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition