zzeli píše:Nikdo neni tak dokonalej a uvedomelej, aby si hodil "latku" presne na uroven, na kterou ma. Vzdycky beres to lepsi za cenu nejakeho rizika a nejde jen o auta. A pak se holt stava, ze musis premyslet, jak svoje penize rozdelit, abys nejak vysel, a snazis se usetrit a utratit jen za to, co je opravdu nutne. Kazdy ma tu hranici jinde a neudelas s tim nic. Musis pocitat, ze nekdo je vetsi a nekdo zase mensi poctivec. Jestli mas svoje auto v tak perfektnim poradku a mas z toho dobry pocit, tak fajn. Akorat, ze kdyz takovy auto budes prodavat, tak ten stav nikdo neoceni, vetsina lidi pujde do levnejsiho a osizenejsiho auta, ale to nebude na prvni pohled videt. Nechci nabadat, ze mit auto v richtiku je hovadina, to samozrejme neni, ale tvoje peclivost se Ti nikdy nevrati. Na ceskym trhu to plati dvojnasob, porad to mame v sobe, ze koukame hlavne na cenu. Je s tim pak potreba pocitat. A kdyz se Ti to nelibi, tak nekupuj na ceskym trhu a nebo kupuj novoty. Je to jen o tom, na co mas penize

Díky za rozumný názor i rozumnou reakci.
Na některé věci odpovím. Vím, že mé auto nikdo moc neocení. Nejvíc si jej ocením sám. Jsme malá země a jsme zvyklý že jezdíme max pár desítek km. Ale dlouhodobě jezdím i dálky, dovolené, pracovně atd. Třeba 1000 km a to samé zpět. Jakékoliv ušetření na technické stavu auta se mi může sakra prodražit. Např. zadřená napínací kladka a tím roztrhaný řemen vnějších rozvodů. Kdybych to nechal udělat u nás, tak cca 3tis Kč i s prací, v zahraničí to padlo a ty samé díly (druhovýroba) a práce 14tis Kč. Mé bývalé auto (břichoplaz), rozděluju interně na velká a břichoplazy, mělo 450.000 km na tacho a nikde nevěřili jak je možné že je v takovém stavu ? Že vypadá na 1/4... Mělo za sebou několik malých autonehod, parkoviště, couvající ženské atd. Už jsem zde o něm něco psal. Nešlo o to aby mi to někdo ocenil, ale abych se necítil jako kokot že jezdím v nespolehlivém autě a pořád se klientům omlouval že nemohu přijet. Nechalo mě jenom jednou když upadal řemenice, kterou jsem v servise zaplatil ale nedali jí tam

Koupil jsem si jej zánovní po řediteli dovozce značky, stálo víc než bylo obvyklé ale takovou výbavu neviděli v žádném autorizovaném servisu kam jsem jezdil. Bud bych tenkrát koupil naprosto ořezanou Oktávku, nebo to co jsem měl. Větší kufr, lepší motor, maximální výbava o které se ještě dlouho potom škůdkám ani nesnilo. Koupit si BMW, tak možná nejvíc ořezanou 3er s nejslabším motorem a neměl bych na servis. Radši jsem vzal levnější značku, levnější model s nejlepší motorizací a nejvyšší výbavou. Mnoho lidí se posmívalo čím jezdím, ale sami neměli na servis svých škůdek a upadávali jim kusy auta za jízdy
S jiným autem, to je hooodně moc dlouho, to ještě D1 byla sjízdná

Jsem jel docela rychle, krásné počasí a sucho, najednou pomyslná čára a za ní chcanec jako kráva, nejen že jsem neviděl než jsem zapnul stěrače, ale na gumách vzorek který byl ještě povolen, cca 2mm. Myslel jsem, že to je moje poslední chvilka. Nic se mi nestalo, tak dlouho jsem nikde smykem nejel..., pak mi došlo že auto za x peněz klidně rozmlátím jen proto že šetřím z peněz dojížděním pneumatik. Takže jak jsou pod 4mm jdou pryč. U zimních 6mm a jdou pryč. Známej říkal, jak jsem blbej, že on ani dokonce nepřezouvá, jezdí universální....taky říkal jaká jsem ovce a podlehl jsem lobby, že universální jsou na vše, jak nás výrobci obírají... a jednou mi říká že nemůže přijet, že má auto nasrač-ku... náledí a zatáčku vzal rovně čelně strom, a to jel jen 60kmh. Ušetřil... auto šlo do šrotu.
Nejde o to mít auto TOP stav, ale TOP funkčnost, děláme to pro sebe.
Někdo nemá takové story rád a prudí

Nechť je nečte a nemusí prudit. Já jsem si poslechl různé story různých lidí, často velmi zkušených lidí kterým se povedlo v životě něco dokázat. Díky tomu jsem se sám mohl vyhnout zbytečným chybám, ale ne vždy jsem se jejich zkušenostmi nebo radami řídil. A ne vždy jsem se všem špatnému vyhnul

Sice se dostáváme za hranice "vstřiků", ale když jsme v tom, třeba to někomu ušetří zlatku za rozmlácený čumák své plecháčka.
Držím palce všem rozumným jako jsi ty a ještě víc těm nerozumným, protože ty to štěstí potřebují o to víc
