Stránka 2 z 2

Napsal: pon 04.08.2014 08:50
od janbrasna
Zjistoval jsem si v Inveltu, ktery "spravuje" asi 12 ceskych SIcek, jestli tam byly nejake vymeny motoru atp., a zadny z tech kusu krom prubeznych serizovani ventilu nemel zadne jine katastroficke scenare.

Ale nakonec jsem ho stejne nekoupil, vyhlidnuty kus mel problemy se startovanim za studena, hruby chod v zimnich mesicich atp. — proste znamky postupneho vydreni hlinikove vystelky v bloku motoru.

Pokud by to nekdo chtel jako srdcovku, tak ten motor se da stripnout, a hlinikove casti nechat prepracovat do trvanlivejsiho materialu a i je zabezpecit proti dalsimu mechanickemu treni ktere v tom rucne stavenem kratkozdvihu vznika — ale neni to pro kazdeho. Tohle mel byt vikendovy presouvac, ale par mesicu generalky se mi moc nelibilo…

Napsal: pon 04.08.2014 09:44
od paca
za ty peníze bych radši koupil šestiválec :wink:

Napsal: pon 04.08.2014 13:28
od CerVus
janbrasna píše:Zjistoval jsem si v Inveltu, ktery "spravuje" asi 12 ceskych SIcek, jestli tam byly nejake vymeny motoru atp., a zadny z tech kusu krom prubeznych serizovani ventilu nemel zadne jine katastroficke scenare.
Tuším že už jeden tmavě modrý kus, který je také na prodej už vyměněný motor má. Což by mohla být výhoda.
Nakonec jsem se ale také rozhodl neriskovat, raději si počkám a budu hledat nějaký pěkný šestiválec.
Škoda, že tam nemontovali nějaký konvenčnější motor, takhle spadá do stejné kategorie jako rx-8, která je mu ze všech aut asi nejblíže.

Napsal: pon 04.08.2014 15:14
od Hanz
me spis unika, proc to ma takovej tragickej vykon... M42B18 mela 140PS z 1,8... stará S14B20 dokonce 200PS...
to tomu modelu bere imho nejvic na prodejnosti...
ale... s kompresorem... :lol:

Napsal: pon 04.08.2014 18:27
od CerVus
Tak jestli má ten motor jinou výkonovou křivku, tak mu méně koníků nemusí tak moc vadit.
Museli použít totožný základ motoru který má závodní verze a tady už moc možností neměli. Stará e46 IS měla také 4 válec nebo šestiválec? Edite: ta měla klasický šestiválec
Jen mě zaráží kam se poděla homologační verze chevy cruze.

Napsal: úte 05.08.2014 09:36
od paca
CerVus píše:Stará e46 IS měla také 4 válec nebo šestiválec? Edite: ta měla klasický šestiválec
v e46tce IS nebyla, ta byla v e30 a e36tce

Napsal: úte 05.08.2014 09:51
od CerVus
No, pro civilní trh ji nejspíše neuvolnili, ale zavodni 320is e46 byla vyrabena a dodnes se účastní zavodu. Na slovensku ji třeba jeden team nabízí k pronajmu.

Napsal: úte 05.08.2014 11:52
od paca
CerVus píše:No, pro civilní trh ji nejspíše neuvolnili, ale zavodni 320is e46 byla vyrabena a dodnes se účastní zavodu. Na slovensku ji třeba jeden team nabízí k pronajmu.
máš nějaké info co to byl za motor? "gůgl" nechce nic najít

Napsal: úte 05.08.2014 12:10
od janbrasna
CerVus píše:Škoda, že tam nemontovali nějaký konvenčnější motor
Potrebovali neco relativne malyho, co se da posunout co nejvic dolu a dozadu pro zlepseni teziste. A to ze to pak vzali, a vetsinu dilu odlehcili vymenou za lehci material (karbon, hlinik) tomu neprospelo, no. (Pro bezny jezdeni, samozrejme. Jako homologacni zaklad naopak dobry, taky hned prvni rok vyhrali celou serii;)…)
Blby je ze tam byly i nejaky inzenyrsky chyby (jako protaceni vlozek, treni o sebe a tak) v bode kdy se zacne projevovat rutinni zatez/opotrebeni.

Napsal: úte 05.08.2014 16:51
od CerVus
paca píše: máš nějaké info co to byl za motor? "gůgl" nechce nic najít
http://www.ultimatecarpage.com/spec/134 ... -ETCC.html
Přijde mi to jako derivát klasického šestiválec pocházejícího z e36, s tím že má lehce snížený objem z 1992 na 1990. Asi šli stejnou cestou jako později u e90 a jejiho čtyřválce.
Ona ta výhoda r4 proti r6 bude asi na okruhu v těžišti znát i když spíš tu rozhodovala fia omezenimi pro wtcc a snahou do poháru dostat víc značek.

Napsal: stř 06.08.2014 08:14
od paca
tak ta závodní e46tka je "klasický" 6ti válec - jen je upravený motor pro závody. Já myslel že to bude nějaký upravený čtyřválec = když označení IS bylo vždy pro čtyřhrnek :wink:

Napsal: stř 06.08.2014 08:16
od paca
edit

Napsal: stř 06.08.2014 08:24
od M3maniac
Achtung achtung, těchto is jsem v německu potkal dost s vyměněným či mrtvým motorem....osobně bych šel do 330i pokud chceš e90 a svežeš se proti tomu jako král, pokud chceš tedy univerzální auto na svezení. A pokud bys chtěl auto kde se na motor můžeš spolehnout tak 6tivál v e46 je podle mě nezničitelnej. :wink: Za málo peněz ,hodně muziky jen najít pěknej kousek je celkem oříšek.

Napsal: stř 06.08.2014 10:00
od CerVus
Jo, k tomuhle závěru dospěje nakonec většina lidí.
To auto je holt vytvořené jako zábavná víkendová hračka.
Výhoda je že nabízí takovou výbavu, která se těžko v sériových modelech hledá (M paket, manuál, lepší náprava a brzdy).
Jinak k té e46. V Praze teď prodávají jednu parádní http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url] jen ta cena ač koresponduje se stavem je krapet děsivá. Ona ale stejně ta e46 je hezčí a kvalitněji zpracovaná než ta e90.

Napsal: stř 06.08.2014 12:58
od Velvetek
CerVus píše:...V Praze teď prodávají jednu parádní http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... m=list[url][/url] jen ta cena ač koresponduje se stavem je krapet děsivá....
Tak ta vypadá hodně dobře. Těžko říct, jestli by někdo po tom šáhl a dal to do garáže odpočívat. Řekl bych, že většina by v té ceně raději M... Ale opravdu povedené.

Napsal: úte 12.08.2014 14:19
od fanousek
Nějak se mi nezdá, že by to byl 6-ti kvalt....

Napsal: úte 12.08.2014 14:40
od matiz
Vzhledem k tomu ze okolo pul mice se motaji eFka, bych se ani sekundu nerozmyslel jestli takovou cervenou potvoru nebo jakekoliv e-Fko... I v ultrasocialu bude mit e-F vic komfortu nez nejnabusenejsi e46 :mrgreen: