Stránka 2 z 60
Napsal: úte 19.05.2015 20:19
od matiz
Bude... Pry trojku neradi -)))))))))))))
Musel jsem -)))))))
PS: a s tou saharou bych si hlavu nelamal...
Napsal: čtv 17.09.2015 20:09
od pavproch
Chlopi, vím že Vás tu pár je, co máte tenhle motor v autě...
N53B30 (200kW, EUR 5)
Jak moc je jeho výkon ovlivněn teplotou venku? U mne teda zásadně.... jak je nad cca 28st C, tak v ňom scípne tak 50 neli víc mnichovských kobyl...
Neska krásná ukázka - ráno do 20st - jelo to jak víno (pojel sem kdeco), přes den (jak těplota venku lezla nahoru) to lenivělo a jak odpoledne (Litoměřice a tak okolo) těploměr ukazoval 31.5 a podobná zvěrstva, tak sem měl problém uviset 1.9TDi či předjet kamjon.... a jak sem dojížděl do Pilzně, tak přišel mrak a a déšt, těplota spadla pod dvacet a kobyly zase obživly (a to tak že sem dokonce byl schopen se udržet závoduchtivého pylotha OOOO S8)
(Ve druhým autě mám N52B30 190kW EUR4 a tam se žádný dramatický pokles výkonu dyž je venku "peklo" nekoná....)
Napsal: čtv 17.09.2015 20:57
od Francis
Nemůže být chyba jinde než v DME a použitém sw?
Třeba to nasává vzduch zahřátý průchodem kolem chladiče?
Napsal: čtv 17.09.2015 21:16
od pavproch
mám tam performance intake
a taky PBX (power tuning on, throttle 60%)
Napsal: čtv 17.09.2015 21:32
od vita11
Zkus vyndat ten PBX. Takový pokles výkonu při vyšší teplotě teda určitě nemám.
Napsal: čtv 17.09.2015 21:46
od pavproch
dělalo to stejně i před PBX
Napsal: pát 18.09.2015 12:07
od omaro1
Taky jsem pokles výkonu v závislosti na teplotě nepozoroval...
Napsal: pát 18.09.2015 12:31
od pavproch
dík
je cosyk shnilého v království baworském...

Napsal: pát 18.09.2015 19:02
od rejdy
Hm, to tam máš asi opravdu něco špatně. Je pravda, že nějakej malej rozdíl tam v závislosti na teplotě je, ale nemělo by to být takhle znatelný. Já to na M52B28 poznám jen trochu na ekonoměru - když je okolo 15 stupňů a dám ve 160 na čtyřku plnej, zaleze ručička až za 30l/100, když je nad 25 stupňů, ukazuje těch 30l/100 => teplejší vzduch je řidší a jednotka dá o malinko míň paliva...
Napsal: sob 19.09.2015 12:30
od pavproch
chlopi, čím dýl nad tím špekuluju, tím víc si začínám myslet, jestli není problém v DME.... myslíte si, že je možné, že by mohla být "vadná" ve smyslu: vyšší teplota okolí = vyšší teplota DME = začne blbnout, omezí výkon motoru, zpomalí reakce, zvýší spotřebu?
Napsal: sob 19.09.2015 15:40
od matiz
No ono to nemusi byt hned DME, muze to byt klidne i nejake "obycejne" cidlo...
Napsal: sob 19.09.2015 17:07
od pavproch
enemže já už v podstatě všechna čidla a elektrohejblátka na motoru o okolo něj vyměnil...
jediné, co ještě zbývá k výměně je čidlo na spojce a střední díl výfuku se secondary katama a všema těma lambdama, nox, teplotním čidlem a tak... halt to teda ssi napřed vyměním a až potem dyžtak DME
Napsal: sob 19.09.2015 18:01
od starML
Diagnostiku máš doma, ale ve skříni, v Mariánkách se ani nezastavíš, tak otevři kapotu pohledej E-Box-Lüfter. Máš ve skříni řídících jednotek takovýto větráček? Pokud ANO, zkus, jestli funguje.
Posice 2
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 2907531783
http://www.ebay.com/itm/BMW-1-3-5-6-Ser ... 1098112219
Napsal: sob 19.09.2015 18:21
od matiz
Nicmene na rovinu si myslim ze kdyby se zacala prehrivat tak zapise nejakou chybu nebo interni chybu bez toho co se ji nelibi. Jenze ted mas po ptakach, protoze nyni to uz pujde nasimulovat jen tezko...
Jednotku budto naklonovat nebo novou, ale je to kodovany dil primo na tve auto, nejde moc lehce vyzkouset jina.
Napsal: sob 19.09.2015 23:20
od starML
Pod kapotou N53 je dost horko, nejvíc tam topí katíky, které jsou hned za svody. K jejich chlazení slouží sběrný chaldící kanál č. 8
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 8/18_0723/ - máš ho tam? O vlastní nápor vzduchu starost nemám ... A když si to přisaje ty žhavé spaliny spoza katu 2 přes EGR, tak to může dost ochudit směs paliva, nejčastěji míchanou na hodnotu lambda 2-2,5. Když jsem měl vyhořelé katy, tak se mi i při teplotě chladící kapaliny 85 stupňů spouštěl větrák před chladičem, po renovaci katů už nikdy.
U systému Valvetronic je škrtící klapka trvale plně otevřena a množství vzduchu je řízeno otevřením sacích ventilů. Jenže i tento motor potřebuje trochu podtlaku pro odvětrání palivové nádrže, olejové skříně a posilovač brzd. Pokud ho nedosáhne, tak si ho vytvoří přivřením škrtící klapky, rozhoduje o tom čidlo tlaku v sání X6239 - to Ti přivře "throttla". Více ve WDS pod heslem "MCH0400FB1214_"
K eliminaci různé teploty vzduchu slouží váha vzduchu. Motor pracující s přebytkem vzduchu (lambda až 2,5) toho vzduchu potřebuje mnohem více. A s ním je současně přiváděna i větší vzdušná vlhkost, mlhovina včetně dalších chemických složek, jako je posypová sůl atp. Tato koroze způsobuje častější chybovost a poruchy váhy vzduchu viz obrázek níže. Jako nápravné opatření byla do vzduchového filtru od 09/2007 vložena netkaná vložka, která má problému zabránit. Ale Ty ji v tom PowerBoxu nemáš a ten NTC sensor Ti koroduje, jako samopal vz.26. A že v Beskydech solíte, je jasné a se Z-kem v zimě moc nejezdíš:D

Více WDS heslo "Korrosion am Ansaugtemperatursensor"
Napsal: ned 20.09.2015 08:06
od pavproch
dík
to čidlo podtlaku mám nedávno měněné, DISA klapky taky, váha vzduchu je tam myslím třetí a čtvrtou mám na stole - pude tam brzo..
ten vzduchový kanál tam nenisu, ale přes EGR si to nic nepřisaje, bo sem ho zaslepil...
Když jsem měl vyhořelé katy, tak se mi i při teplotě chladící kapaliny 85 stupňů spouštěl větrák před chladičem, po renovaci katů už nikdy.
Jo, větrák se mi spouští skoro furt.... jen kontrolní otázka myslíš "primary" katy ve svodech nebo "secondary" katy pod autem v Xpipe?
Napsal: ned 20.09.2015 11:22
od starML
Teď koukám na
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 53/ECE/18/ a ten vzduchový kanál na chlazení katíků za svody u 3er není. Renovoval jsem ty "primary" (COx) katy za svody, ty "secondary" katy pod autem (Nox) mám původní.
Napsal: ned 20.09.2015 11:34
od pavproch
Dík, můžu poprosit o kontakt, kde jsi tu renovaci primárních katů prováděl?
Podle tohoto
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 8/18_0741/ jou ty katy ale nedlnou součástí svodů, takže to vypadá na flexu a svářečku, co?
Napsal: ned 20.09.2015 14:51
od starML
Můj příběh s katy a ceny najdeš zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Firma
http://www.motepa.cz/katalysator_cz.html se nachází Žitavě v bývalé NDR, kousek od polských a českých hranic, nejbližší město Liberec, adresa
Löbauer Straße 53 • D-02763 Zittau
kontaktní osoba Ing. Lutz Grossmann, mluví německy a trochu anglicky
Telefon: +49 3583 54 07 98
Telefax: +49 3583 58 65 22
Email:
info@motepa.de
Pro všechny varianty je třeba vyplnit a odeslat vyplněný formulář
http://www.motepa.de/reparaturauftrag_.pdf a rozhodnout se pro provedení 400, 200 nebo 100 cpi (počet děr na čtvereční palec).
- 400 je normální kat
- 200 sportovní varianta (asi pro Tebe)
- 100 závodní varianta, která neprojde na emisích a nesmíš na silnici
Poštovní varianta:
- informovat pana Grossmanna
- někde vymontovat "primary" katy, poslat poštou, DHL, PPL do Zittau
- Grossmann pošle fakturu, po zaplacení pošle katy zpět preferovanou službou
- v BMW zakoupit položky 3-6 v potřebném poštu kusů dle
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 8/18_0741/
- namontovat katy
Turistická varianta:
- informovat pana Grossmanna, aby na dohodnutý den byl připraven provést renovaci katů a objednal jejich demontáž z auta v BMW Zittau a aby si opatřili díly 3-6 viz výše
- večer předem dojet do Zittau, postavit před BMW,
aby to auto do rána vychladlo !!, někde v Zittau přespíš
- hned ráno ty katy vymontují, Grossmann si je vyzvedne, zrenovuje, dopraví do BMW k montáži, v BMW je do večera namontují, platíš cca 500 Euro za demontáž + montáž
- zaplatíš Grossmannovi a jedeš domů
Extended version:
- někde vymontovat "primary" katy, v BMW zakoupit položky 3-6
- informovat pana Grossmanna, aby na dohodnutý den byl připraven provést renovaci katů
- večer přespat v Liberci, hned ráno předat Grossmannovi katy
a dobře to tam okouknout 
zaplatit a doma namontovat katy
- pouvažovat, jestli to rozříznutí flexou, výměnu náplně a zavaření WIG/TIG by nezvládla firma v areálu JZD, 756 55 Dolní Bečva
-
založíš firmu Katalyzator Klinik v Beskydech
Napsal: ned 20.09.2015 15:50
od matiz
Nezapomen ze zijeme v cesku, tady se katy a dpf mlati ven hlava nehlava a na nejakou renovaci ti nikdo ani nepomysli, staci dira skrz, takze ta firma Katalyzator Klinik tak leda ze bys potreboival neco vytunelovat, odklonit, jinak nema sanci prosperovat...