Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Stavba E36 328i na zábavu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 31.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Podle toho co jsem četl, je ten kit docela plug and play, mají to vše vymyšlené. Počítám, že mají i software. Auto by bylo stále použitelné na přejezd a výkon by mohl být dostačující.Filozof píše:koupit 4litr M60 což je 286koní
nebo připlatit za M5 motor a pak to jistě pojede. Jen u toho kompresoru se bojím že investice 125tis plus instalace a ladění bude o hodně dražší než V8.
Případně na stejno s motorem M5 kterej se taky dá za 80k sehnat.
Větší strach bych měl z toho, jak se bude motor ovládat.
M60 motor mi přijde stále jako nejlepší varianta - navíc je to poměrně běžná zástavba a dá se o tom sehnat spousta know-how.
Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zrovna E36 je asi nejhorší kastle pro zástavbu V8
Je tam dost komplikací, jelikož ta kastle má velké klobouky a není tam tolik místa kolik by bylo ideální - paradoxně do E30 se vleze daleko lépe, už jen na usazení, protože máš nápravnici ve předu a hodila by se spíše v zadu pro tu V8 
Ladění obyčejného šestiválce stojí dost peněz a výsledek není takový- mě už v M20 proteklo skoro kilo a z vydechlých 150 jsem se dostal na lepších 194 (serie 170) a teď pojedu měřit s novou hlavou a snad bude něco přes 210
Takže poměr zábava vs. vynaložené peníze je pro swap... nevýhoda je ta nelegalita, asi už stárnu


Ladění obyčejného šestiválce stojí dost peněz a výsledek není takový- mě už v M20 proteklo skoro kilo a z vydechlých 150 jsem se dostal na lepších 194 (serie 170) a teď pojedu měřit s novou hlavou a snad bude něco přes 210


Takže poměr zábava vs. vynaložené peníze je pro swap... nevýhoda je ta nelegalita, asi už stárnu

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 31.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já původně M3 chtěl, ale sehnat dobrý kousek je téměř nereálné, proto jsem zvolil 2.8, která má kastli ve 100% stavu.riman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.
Po tom co vyměním většinu dílů na podvozku za úplně jiné, tak už v podstatě bude největším limitem jen ten motor. Týká se to i nutných výztuh podvozku a karoserie, protože by se to určitě někde během pár okruhů vytrhlo.
Uvažuju o tom, když vezmu třeba 100 tis. korun, tak co je nejlepší řešení:
- upravit 2.8,
- supercharge kit,
- V8 motor,
- M3 E46 motor.
Pořád mi přijde nejlepší zástavba motoru. Ideálně asi z M3 E46.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 31.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Asi by se hodilo dodat, proč jsem se vlastně rozhodl pro starou popelnici
Před 3 lety jsem totiž koupil nové WRX STi. Stálo přes million korun. Další milion korun jsem do něj v průběhu roku dal, aby vůbec fungovalo a na opravách.
STi pak stejně fungovalo tak, že co nějaká akce, to se něco posr...
Tak jsem si řekl, že už tohle nechci. Proto volím cestu lowcostu, u kterého mě navíc nebude tolik bolet, když to někde škrábnu nebo nabořím.
Hlavně se budu víc bavit, než strachovat a o to přece jde. Navíc nejsem žádný Onasis, peníze se nevydělávají lehko
.

Před 3 lety jsem totiž koupil nové WRX STi. Stálo přes million korun. Další milion korun jsem do něj v průběhu roku dal, aby vůbec fungovalo a na opravách.
STi pak stejně fungovalo tak, že co nějaká akce, to se něco posr...
Tak jsem si řekl, že už tohle nechci. Proto volím cestu lowcostu, u kterého mě navíc nebude tolik bolet, když to někde škrábnu nebo nabořím.
Hlavně se budu víc bavit, než strachovat a o to přece jde. Navíc nejsem žádný Onasis, peníze se nevydělávají lehko

a co koupit auto co už je hotové a vypadá ok ?
Třeba by trochu slevil a cena pak bude ok. a bez práce a ladění...jen udržování.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696270/BMW-E36-M3-32.php
druhá cesta je motor co do e36 padne jak nic bez problému.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696161/m ... -236KW.php
Třeba by trochu slevil a cena pak bude ok. a bez práce a ladění...jen udržování.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696270/BMW-E36-M3-32.php
druhá cesta je motor co do e36 padne jak nic bez problému.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696161/m ... -236KW.php
Postavil jsem si E30 s V8 a už jí i rozprodal, takže můžu poreferovat.
U mě byla z velké části důvodem prodeje ta ilegalita. Teď sám pošilhávám po nějaké E36, kterou bych řešil stavbou asi M50B25 na M50B30 s použitím vnitřností z M54B30. V8 výkonově dobrý, ale dořešit všechno do 100% stavu je běh na delší trať. A ta váha motoru ve spojení s šestikvaltem taky není zrovna zanedbatelná. Zábavný auto nemusí být vždycky to nejsilnější, ale spíš to co nejlehčí s dobrým rozložením hmotnosti atd. Ten kompresor kit by byl určitě zajímavej, motor z Mka taky, ale osobně bych do Mka nešel, platit ty nesmyslný sumy za díly, by se mi teda nechtělo.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 31.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím s tebou, že zábavnost auto se neodvíjí jenom od výkonu. Ještě uvidím, jak se auto bude chovat s 3.63 diffem a odlehčené.BOOST píše:Postavil jsem si E30 s V8 a už jí i rozprodal, takže můžu poreferovat.U mě byla z velké části důvodem prodeje ta ilegalita. Teď sám pošilhávám po nějaké E36, kterou bych řešil stavbou asi M50B25 na M50B30 s použitím vnitřností z M54B30. V8 výkonově dobrý, ale dořešit všechno do 100% stavu je běh na delší trať. A ta váha motoru ve spojení s šestikvaltem taky není zrovna zanedbatelná. Zábavný auto nemusí být vždycky to nejsilnější, ale spíš to co nejlehčí s dobrým rozložením hmotnosti atd. Ten kompresor kit by byl určitě zajímavej, motor z Mka taky, ale osobně bych do Mka nešel, platit ty nesmyslný sumy za díly, by se mi teda nechtělo.
Ale teď - jenom odlehčené mě to nepřesvědčilo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 31.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
3.2 z E36 je určitě nejsnadnější cesta pro zástavbu, ale obrovský problém sehnat slušný motor.Filozof píše:a co koupit auto co už je hotové a vypadá ok ?
Třeba by trochu slevil a cena pak bude ok. a bez práce a ladění...jen udržování.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696270/BMW-E36-M3-32.php
druhá cesta je motor co do e36 padne jak nic bez problému.
http://auto.bazos.cz/inzerat/48696161/m ... -236KW.php
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
M52B28 jde za rozumný peníz dostat na +- 240 PS, stroker M52B30 na 270 nebo i o něco víc. Náklady se sice blíží nákupu S50 motoru, jenže nakupem by to neskončiloriman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mně se jeví jako nejrozumnější cesta ten kompresor, pokud je to jak výrobce píše plug and play řešení. A pokud to sériový motor nevydrží, tak to v případě 2.8 není taková ztráta. Neoriginální motor znamená papírově problém a v případě M motorů člověk zaplatí ranec peněz a nemá jistotu, co vydrží. Což je při ceně repase risk. Upravit atmosféru je nesmyslný poměr cena výkon. Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.
Jasně, já tajně doufám, že se jednou dostanu sáním a softem (možná úpravou výfuku/svodů) na nějakých 220+- koní na klice. Ten stroker na 3.0 je něco, co už vyřešila Alpina (jeden motor už je zase zpět v Brně), ale to je cenově teritorium S50 a jak píšeš, koupí to nekončí. Jsem hodně zvědavý, až uvidím v Rumunsko tvoje auto v akciFrancis píše:M52B28 jde za rozumný peníz dostat na +- 240 PS, stroker M52B30 na 270 nebo i o něco víc. Náklady se sice blíží nákupu S50 motoru, jenže nakupem by to neskončiloriman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
M52B30 nestojí tolik jak se může zdát. Pokud koupíš slušný klikový mechanismus s použitelnými písty a kruhy, dokoupíš jen nové šály a nějaká těsnění a 20-25k by mělo stačit, což je od S50 velmi velmi daleko.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ne není, máme tu auto a řešíme co s nímFilozof píše:a co koupit starou 540i e34 jen odlehčit a trochu upravit motor. je to pak kolem 320-330 koní. I tady je cesta.


navíc e34 540i na praseníje až hřích... v 6q je jich už jako šafránu

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance