Stránka 2 z 11

Napsal: stř 17.06.2015 19:11
od Filozof
koupit 4litr M60 což je 286koní
nebo připlatit za M5 motor a pak to jistě pojede. Jen u toho kompresoru se bojím že investice 125tis plus instalace a ladění bude o hodně dražší než V8.
Případně na stejno s motorem M5 kterej se taky dá za 80k sehnat.

Napsal: stř 17.06.2015 19:19
od BudVlad
Musíš také uvážit do jaké kategorie se s motorem dostaneš a jaká je tam konkurence.

Napsal: stř 17.06.2015 20:04
od Alex89
BudVlad píše:Musíš také uvážit do jaké kategorie se s motorem dostaneš a jaká je tam konkurence.
No já s babičkou neplánuju závodit, mám to vyloženě na zábavu, takže v tomto ohledu problém nevidím :) .

Napsal: stř 17.06.2015 20:08
od Alex89
Filozof píše:koupit 4litr M60 což je 286koní
nebo připlatit za M5 motor a pak to jistě pojede. Jen u toho kompresoru se bojím že investice 125tis plus instalace a ladění bude o hodně dražší než V8.
Případně na stejno s motorem M5 kterej se taky dá za 80k sehnat.
Podle toho co jsem četl, je ten kit docela plug and play, mají to vše vymyšlené. Počítám, že mají i software. Auto by bylo stále použitelné na přejezd a výkon by mohl být dostačující.

Větší strach bych měl z toho, jak se bude motor ovládat.

M60 motor mi přijde stále jako nejlepší varianta - navíc je to poměrně běžná zástavba a dá se o tom sehnat spousta know-how.

Napsal: stř 17.06.2015 22:35
od riman
Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.

Napsal: stř 17.06.2015 23:49
od MattyX
Zrovna E36 je asi nejhorší kastle pro zástavbu V8 :lol: Je tam dost komplikací, jelikož ta kastle má velké klobouky a není tam tolik místa kolik by bylo ideální - paradoxně do E30 se vleze daleko lépe, už jen na usazení, protože máš nápravnici ve předu a hodila by se spíše v zadu pro tu V8 :)
Ladění obyčejného šestiválce stojí dost peněz a výsledek není takový- mě už v M20 proteklo skoro kilo a z vydechlých 150 jsem se dostal na lepších 194 (serie 170) a teď pojedu měřit s novou hlavou a snad bude něco přes 210 :oops: :lol:
Takže poměr zábava vs. vynaložené peníze je pro swap... nevýhoda je ta nelegalita, asi už stárnu :)

Napsal: čtv 18.06.2015 09:46
od Alex89
riman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.
Já původně M3 chtěl, ale sehnat dobrý kousek je téměř nereálné, proto jsem zvolil 2.8, která má kastli ve 100% stavu.

Po tom co vyměním většinu dílů na podvozku za úplně jiné, tak už v podstatě bude největším limitem jen ten motor. Týká se to i nutných výztuh podvozku a karoserie, protože by se to určitě někde během pár okruhů vytrhlo.

Uvažuju o tom, když vezmu třeba 100 tis. korun, tak co je nejlepší řešení:
- upravit 2.8,
- supercharge kit,
- V8 motor,
- M3 E46 motor.

Pořád mi přijde nejlepší zástavba motoru. Ideálně asi z M3 E46.

Napsal: čtv 18.06.2015 09:53
od Alex89
Asi by se hodilo dodat, proč jsem se vlastně rozhodl pro starou popelnici :D

Před 3 lety jsem totiž koupil nové WRX STi. Stálo přes million korun. Další milion korun jsem do něj v průběhu roku dal, aby vůbec fungovalo a na opravách.

STi pak stejně fungovalo tak, že co nějaká akce, to se něco posr...

Tak jsem si řekl, že už tohle nechci. Proto volím cestu lowcostu, u kterého mě navíc nebude tolik bolet, když to někde škrábnu nebo nabořím.

Hlavně se budu víc bavit, než strachovat a o to přece jde. Navíc nejsem žádný Onasis, peníze se nevydělávají lehko :( .

Napsal: čtv 18.06.2015 10:42
od Filozof
a co koupit auto co už je hotové a vypadá ok ?

Třeba by trochu slevil a cena pak bude ok. a bez práce a ladění...jen udržování.


http://auto.bazos.cz/inzerat/48696270/BMW-E36-M3-32.php


druhá cesta je motor co do e36 padne jak nic bez problému.

http://auto.bazos.cz/inzerat/48696161/m ... -236KW.php

Napsal: čtv 18.06.2015 10:46
od BOOST
Postavil jsem si E30 s V8 a už jí i rozprodal, takže můžu poreferovat. :) U mě byla z velké části důvodem prodeje ta ilegalita. Teď sám pošilhávám po nějaké E36, kterou bych řešil stavbou asi M50B25 na M50B30 s použitím vnitřností z M54B30. V8 výkonově dobrý, ale dořešit všechno do 100% stavu je běh na delší trať. A ta váha motoru ve spojení s šestikvaltem taky není zrovna zanedbatelná. Zábavný auto nemusí být vždycky to nejsilnější, ale spíš to co nejlehčí s dobrým rozložením hmotnosti atd. Ten kompresor kit by byl určitě zajímavej, motor z Mka taky, ale osobně bych do Mka nešel, platit ty nesmyslný sumy za díly, by se mi teda nechtělo.

Napsal: čtv 18.06.2015 12:03
od Alex89
BOOST píše:Postavil jsem si E30 s V8 a už jí i rozprodal, takže můžu poreferovat. :) U mě byla z velké části důvodem prodeje ta ilegalita. Teď sám pošilhávám po nějaké E36, kterou bych řešil stavbou asi M50B25 na M50B30 s použitím vnitřností z M54B30. V8 výkonově dobrý, ale dořešit všechno do 100% stavu je běh na delší trať. A ta váha motoru ve spojení s šestikvaltem taky není zrovna zanedbatelná. Zábavný auto nemusí být vždycky to nejsilnější, ale spíš to co nejlehčí s dobrým rozložením hmotnosti atd. Ten kompresor kit by byl určitě zajímavej, motor z Mka taky, ale osobně bych do Mka nešel, platit ty nesmyslný sumy za díly, by se mi teda nechtělo.
Souhlasím s tebou, že zábavnost auto se neodvíjí jenom od výkonu. Ještě uvidím, jak se auto bude chovat s 3.63 diffem a odlehčené.

Ale teď - jenom odlehčené mě to nepřesvědčilo.

Napsal: čtv 18.06.2015 12:05
od Alex89
Filozof píše:a co koupit auto co už je hotové a vypadá ok ?

Třeba by trochu slevil a cena pak bude ok. a bez práce a ladění...jen udržování.


http://auto.bazos.cz/inzerat/48696270/BMW-E36-M3-32.php


druhá cesta je motor co do e36 padne jak nic bez problému.

http://auto.bazos.cz/inzerat/48696161/m ... -236KW.php
3.2 z E36 je určitě nejsnadnější cesta pro zástavbu, ale obrovský problém sehnat slušný motor.

Napsal: čtv 18.06.2015 12:15
od Francis
riman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.
M52B28 jde za rozumný peníz dostat na +- 240 PS, stroker M52B30 na 270 nebo i o něco víc. Náklady se sice blíží nákupu S50 motoru, jenže nakupem by to neskončilo ;-)

Napsal: čtv 18.06.2015 12:20
od riman
Mně se jeví jako nejrozumnější cesta ten kompresor, pokud je to jak výrobce píše plug and play řešení. A pokud to sériový motor nevydrží, tak to v případě 2.8 není taková ztráta. Neoriginální motor znamená papírově problém a v případě M motorů člověk zaplatí ranec peněz a nemá jistotu, co vydrží. Což je při ceně repase risk. Upravit atmosféru je nesmyslný poměr cena výkon. Alpina dostala převrtáním na 3.0 a lepšíma vnitřnostma nějakých 250 koní a i takový motor, pokud se náhodou najde je za 70k Kč.

Napsal: čtv 18.06.2015 12:23
od riman
Francis píše:
riman píše:Já si postupně ladím 328i na zábavu a okreskovou použitelnost tím stylem, že mám M3 3.0 svor, Xbrace, KW podvozek, brzo snad přibudou E46 330i brzdy (třmeny už mám) a časem i M50 sání a soft. Všechno je to plug and play a za rozumné peníze, navíc, když odejde motor, je za pár peněz jiný. Důvod proč to píšu je ten, že E36 328i jsem zvolil jako řešení, s rozumnými provozními náklady, a tak mi nedává moc smysl ho přetvářet v něco, co není. To jest dělat z něj pilu jako M3 nebo něco víc. Pokud něco takového chceš a podle popisu na to máš i finance, nemá spíš smysl koupit M3 a tu už jen případně doladit sníženám váhy? Každopádně je to zajímavé vlákno a jsem zvědavý na vývoj.
M52B28 jde za rozumný peníz dostat na +- 240 PS, stroker M52B30 na 270 nebo i o něco víc. Náklady se sice blíží nákupu S50 motoru, jenže nakupem by to neskončilo ;-)
Jasně, já tajně doufám, že se jednou dostanu sáním a softem (možná úpravou výfuku/svodů) na nějakých 220+- koní na klice. Ten stroker na 3.0 je něco, co už vyřešila Alpina (jeden motor už je zase zpět v Brně), ale to je cenově teritorium S50 a jak píšeš, koupí to nekončí. Jsem hodně zvědavý, až uvidím v Rumunsko tvoje auto v akci :)

Napsal: čtv 18.06.2015 13:31
od Filozof
a co koupit starou 540i e34 jen odlehčit a trochu upravit motor. je to pak kolem 320-330 koní. I tady je cesta.

Napsal: čtv 18.06.2015 14:33
od Francis
M52B30 nestojí tolik jak se může zdát. Pokud koupíš slušný klikový mechanismus s použitelnými písty a kruhy, dokoupíš jen nové šály a nějaká těsnění a 20-25k by mělo stačit, což je od S50 velmi velmi daleko.

Napsal: čtv 18.06.2015 15:29
od Alex89
Dneska dorazily HR stabíky a TOYA R888 :D

Napsal: pát 19.06.2015 00:11
od MattyX
Filozof píše:a co koupit starou 540i e34 jen odlehčit a trochu upravit motor. je to pak kolem 320-330 koní. I tady je cesta.
Ne není, máme tu auto a řešíme co s ním :D Prodat a koupit se lehce řekne ale to by jsi tak mohl udělat se vším co jsi kdy koupil a nikdy by jsi nic neměl :D

navíc e34 540i na praseníje až hřích... v 6q je jich už jako šafránu :)

Napsal: pát 19.06.2015 00:18
od Design
Dej pak info jak se to chova s tema stabikama dost me to zajima.