Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW E90 325i N52B25 servisní náklady

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#21 Příspěvek od JirkaH »

Zdravím.. není někde k dispozici přehledný návod na výměnu tohoto olejového separátoru u 325 i ? Neřešil to někdo?
Já mám stejný problém - prostě to žere olej... na motoru ani pod ním ani kapka oleje.
Díky
mentuli
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: ned 22.02.2009 01:00

#22 Příspěvek od mentuli »

Problém je trochu v tom, že ač se N52B25 a N52B30 zdají být skoro stejné, tak bohužel N52B25 mají jinou a méně kvalitní vložku válců než N52B30. To je jeden jediný, avšak dost zásadní rozdíl (krom objemu) mezi těmito motory. U N52 prvních generací (poznáš dle kovového víka ventilů) je odvětrání klikové skříně (čili olejový separátor) pod sáním a hadice z něho vedou do sání, vzadu do víka a do olejové vany. Často se utrhne hadice vedoucí právě do vany a je potřeba vyměnit celé odvětrávací ústrojí rovnou. Nový separátor oleje i s výhřevem a všema hadicema vychází necelých 7 tisíc v BMW. My jsme měli taky v autě N52B25, ale začala žrát strašně olej a to bylo už po výměně separátoru. Tak jsme motor vyměnili za N52B30 a protože je to už verze N52N, které má už plastové víko a v něm zabudované odvětrání (čili není potřeba už žádný separátor), tak mi z původního zbyl jeden i s hadicema s nájezdem asi 5000 km. Kdyby měl někdo zájem tak pisnětě. Nějak se domluvíme.
smepet
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#23 Příspěvek od smepet »

Ahoj,
tak ja mam E91 r.v.2007 asi 3 roky. je to N52B25. Muzu napsat moje zkusenosti a servisni ukony pokud te zajimaji a problemy se kterymi jsem se potykal/potykam.

Servis si delam sam, jen jednou jsem musel na vymenu spojky do servisu.

Auto ma na tachometru 210 000 km ale rekl bych ze bude mit tak o 100 000 - 150 000 vic.

Zavady a vymeny prvni rok po koupi:

Musel jsem vymenit ulitany srouby z ventiloveho vika a dat nove tesneni, protoze z toho dost tekl olej. Od te doby sucho.

Auto prestalo tahnout, rozsypala se plastova klapka intake manifold v sani, meneny dil byl mel jiz kovovou hridel..

Levy predni tlumic K.O. , vymenil jsem vsechny 4.

Vule v radici pace, vymenil jsem prepakovani.

Za studena velice spatne radilo. Zjistilo se, ze je uplne sjeta spojka a total modra zapecena dvouhmota, ta spojka vubec nejezdila po hrideli, muselo se to z toho doslova vymlatit, zrejme tomu nekdo daval peknej kour, takze vymenena spojka.

Proplach a vycisteni zakarbonovaneho motoru, nekolikrat.

Vymena vsech naplni vc. xdrive.

------------------
Od te doby jsem na to 2 roky nesahl krome vymeny oleje kazdych 12 000 m ( 5w-40), najel jsem 40 000 km.


Soucasne zavady, problemy kterych jsem si vsiml a ktere zatim neresim:

Obcas se z auta stane sici stroj, jsou slyset hydrostely. Je to ten znamy problem s "ticking sound". Tezko se to meni, opravuje, je to dost drahy, nevis ktery je vadny a musis vymenit vsech 24.

Za studena hure radi, prijde mi ze ta spojka nevystavuje jak by mela. ale je to jen muj dojem, proste jako golf to radit nikdy nebude. Za tepla je to lepsi. Mozna je to nacaty tim v jakem stavu byla ta spojka.

Problem s displejem radia, znamy to problem u e9x. Za studena sviti jak ma, po ohrati mizi pixely. Casem vymenim displej az ho koupim, ale nevim kde, zatim jsem to videl jenom na e-bay ale chce to vedet presny typ, pak uz je to hracka to prehodit.

Pri otaceni v zime piska volant, spodek jsem namazal, ale zrejme to dela nahore ve volantu nejaky krouzek, tohle mne vytaci :-).

Rucni brzda moc nebrzdi, ma velmi dlouhy tah, serizeni na kolech nepomaha, chtelo by to vymenit lanovody, protoze se lanka nedaji zkratit.

Kdyz vytocim motor do otacek a spadne na volnobeh, poklesne napeti na maly okamzik na 12V a pak houpne zpet na 13.5-14V ( podle palubniho computeru )
Nevim jestli je to normalni, vzhledem k slozitosti elektroniky dobijeni u tohodle auta.

Podle palubniho computeru za jizdy neustale kolisa teplota vody od 70 do 95 stupnu pri stejne jizde na dalnici napr.

Podle dokumentace - v klidnem rezimu ma byt teplota vysoka, 110 stupnu, pri agresivnejsi jizde nizka, 88 stupnu ale tak se to nechova. mozna je v haji termostat, ale auto se zahriva rychle a topi krasne. tak nevim.
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

#24 Příspěvek od Skaletonz »

Zdravim. Trošku aktualizuju tohle téma. Pořád vybírám a celkem mě zaujal tenhle kousek: http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 96488.html
Co na to říkáte?

Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

325i i 330i sou dobré motory, určitě lepší jak ropy, jak svezením tak finančí náročnístí ale.

- největší problém je že tam lidi lejou 5W30, to ty motory zabíjí ve velkých, karbonují se solenoidy vanosu atd, takže pro lidi co maj v hlavě mozek tak 5W40, pro lidi co to maj spíš na sportovní použití a většinu času stráví kolem redline tak doručuju 10W60
- všechny šrouby co maj na sobě modrou barvu a nebo nejsou magnetické (hliník) se musí při každém povolení vyměnit, proto většina lidi neumí přetěsnit ventilvíko a pak uletí šrouby
- ventilvíko teče jako u každého jiného staršího auta, prostě se jednou za 150kkm přetěsní a zase se jezdí dál
- jak psal mentuli, některé motory maji separator pod sáním, jiné zase přímo ve víku, ale i to se mění(samozřejmě celé s víkem), jednoduchý test separatoru je ten že po otevření víčka oleje na volnoběh by nemělo být víčko nějak extra moc přisáté a nemělo by to motor nijak extra moc ovlivit, pokud např po otevření víčka oleje zdechne motor je separátor KO
- pokud se mění separator vždy je třeba zkontrolovat pruchodnost cest (hadic) na vracení oleje, toto opět 90 procent mechaniků neudělá a výsledek je stejný jako by neudělali nic.
- měnit olej po 15tkm, tak se vyhnete karbonování
- výplach není špatný, ale žádné extra výplachy 5x po sobě bych nedělal, spíš třeba jen jeden při běžné výměně oleje, at se toho karbonu neuvolní moc :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#26 Příspěvek od pavproch »

všeobecný souhlas s jaraxem, jen malá technická - pro běžného uživatele, obzvláště, pokud parkuje na ulici či v nevytápěné garáži je lepší 5w-40 se zvýšenou odolností proti vysokým těplotám (používám millers cfs se zaručenou funkčností do 140st) než hustší 10w-60....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od JaraX »

tak samozřejmě že 10W60 musíš nechat zahřát, ten olej už vyžaduje zvláštní zachazeni
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#28 Příspěvek od Honzaak »

Chci se pozeptat, zda je JARAXEM zmíněná 5W-30 ( Castrol Edge ) pro mou N52B30 opravdu tak nevhodná, i když jezdím smíšený provoz a měním ji cca každých 10 tis.KM?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#29 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Automobilky ho tam lejou z výroby hlavně kvůli menší spotřebě paliva, skrz hustotu-tření motoru-viskozitu. Ale na benžo je moc řídkej prostě a neodolá tolik redline teplotám, patří spíš do míňotáčkových dieslů. Klidně nech dát 5W-40.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

určitě 5w30 ne, maximálně tak na zimu na krátke popojíždění slušnou jizdou
Honzaak
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#31 Příspěvek od Honzaak »

Zvláštní, že mazací plán od Castrolu doporučuje 5W-30, ale pravdou je, že alternativa je Edge 5W-40.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od xyron »

Automobilky nemají zájem na tom, aby ti motor vydržel 20 let... nejlíp když si půjdeš koupit nový auto po 5 letech.. tomu odpovídá nesmyslně nastavené intervaly á 30tis km výměny 5w-30 sračky.. nejlíp ve vysoce výkonných benzích... :wink:
Odpovědět