Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 325i N52B25 servisní náklady
Problém je trochu v tom, že ač se N52B25 a N52B30 zdají být skoro stejné, tak bohužel N52B25 mají jinou a méně kvalitní vložku válců než N52B30. To je jeden jediný, avšak dost zásadní rozdíl (krom objemu) mezi těmito motory. U N52 prvních generací (poznáš dle kovového víka ventilů) je odvětrání klikové skříně (čili olejový separátor) pod sáním a hadice z něho vedou do sání, vzadu do víka a do olejové vany. Často se utrhne hadice vedoucí právě do vany a je potřeba vyměnit celé odvětrávací ústrojí rovnou. Nový separátor oleje i s výhřevem a všema hadicema vychází necelých 7 tisíc v BMW. My jsme měli taky v autě N52B25, ale začala žrát strašně olej a to bylo už po výměně separátoru. Tak jsme motor vyměnili za N52B30 a protože je to už verze N52N, které má už plastové víko a v něm zabudované odvětrání (čili není potřeba už žádný separátor), tak mi z původního zbyl jeden i s hadicema s nájezdem asi 5000 km. Kdyby měl někdo zájem tak pisnětě. Nějak se domluvíme.
Ahoj,
tak ja mam E91 r.v.2007 asi 3 roky. je to N52B25. Muzu napsat moje zkusenosti a servisni ukony pokud te zajimaji a problemy se kterymi jsem se potykal/potykam.
Servis si delam sam, jen jednou jsem musel na vymenu spojky do servisu.
Auto ma na tachometru 210 000 km ale rekl bych ze bude mit tak o 100 000 - 150 000 vic.
Zavady a vymeny prvni rok po koupi:
Musel jsem vymenit ulitany srouby z ventiloveho vika a dat nove tesneni, protoze z toho dost tekl olej. Od te doby sucho.
Auto prestalo tahnout, rozsypala se plastova klapka intake manifold v sani, meneny dil byl mel jiz kovovou hridel..
Levy predni tlumic K.O. , vymenil jsem vsechny 4.
Vule v radici pace, vymenil jsem prepakovani.
Za studena velice spatne radilo. Zjistilo se, ze je uplne sjeta spojka a total modra zapecena dvouhmota, ta spojka vubec nejezdila po hrideli, muselo se to z toho doslova vymlatit, zrejme tomu nekdo daval peknej kour, takze vymenena spojka.
Proplach a vycisteni zakarbonovaneho motoru, nekolikrat.
Vymena vsech naplni vc. xdrive.
------------------
Od te doby jsem na to 2 roky nesahl krome vymeny oleje kazdych 12 000 m ( 5w-40), najel jsem 40 000 km.
Soucasne zavady, problemy kterych jsem si vsiml a ktere zatim neresim:
Obcas se z auta stane sici stroj, jsou slyset hydrostely. Je to ten znamy problem s "ticking sound". Tezko se to meni, opravuje, je to dost drahy, nevis ktery je vadny a musis vymenit vsech 24.
Za studena hure radi, prijde mi ze ta spojka nevystavuje jak by mela. ale je to jen muj dojem, proste jako golf to radit nikdy nebude. Za tepla je to lepsi. Mozna je to nacaty tim v jakem stavu byla ta spojka.
Problem s displejem radia, znamy to problem u e9x. Za studena sviti jak ma, po ohrati mizi pixely. Casem vymenim displej az ho koupim, ale nevim kde, zatim jsem to videl jenom na e-bay ale chce to vedet presny typ, pak uz je to hracka to prehodit.
Pri otaceni v zime piska volant, spodek jsem namazal, ale zrejme to dela nahore ve volantu nejaky krouzek, tohle mne vytaci
.
Rucni brzda moc nebrzdi, ma velmi dlouhy tah, serizeni na kolech nepomaha, chtelo by to vymenit lanovody, protoze se lanka nedaji zkratit.
Kdyz vytocim motor do otacek a spadne na volnobeh, poklesne napeti na maly okamzik na 12V a pak houpne zpet na 13.5-14V ( podle palubniho computeru )
Nevim jestli je to normalni, vzhledem k slozitosti elektroniky dobijeni u tohodle auta.
Podle palubniho computeru za jizdy neustale kolisa teplota vody od 70 do 95 stupnu pri stejne jizde na dalnici napr.
Podle dokumentace - v klidnem rezimu ma byt teplota vysoka, 110 stupnu, pri agresivnejsi jizde nizka, 88 stupnu ale tak se to nechova. mozna je v haji termostat, ale auto se zahriva rychle a topi krasne. tak nevim.
tak ja mam E91 r.v.2007 asi 3 roky. je to N52B25. Muzu napsat moje zkusenosti a servisni ukony pokud te zajimaji a problemy se kterymi jsem se potykal/potykam.
Servis si delam sam, jen jednou jsem musel na vymenu spojky do servisu.
Auto ma na tachometru 210 000 km ale rekl bych ze bude mit tak o 100 000 - 150 000 vic.
Zavady a vymeny prvni rok po koupi:
Musel jsem vymenit ulitany srouby z ventiloveho vika a dat nove tesneni, protoze z toho dost tekl olej. Od te doby sucho.
Auto prestalo tahnout, rozsypala se plastova klapka intake manifold v sani, meneny dil byl mel jiz kovovou hridel..
Levy predni tlumic K.O. , vymenil jsem vsechny 4.
Vule v radici pace, vymenil jsem prepakovani.
Za studena velice spatne radilo. Zjistilo se, ze je uplne sjeta spojka a total modra zapecena dvouhmota, ta spojka vubec nejezdila po hrideli, muselo se to z toho doslova vymlatit, zrejme tomu nekdo daval peknej kour, takze vymenena spojka.
Proplach a vycisteni zakarbonovaneho motoru, nekolikrat.
Vymena vsech naplni vc. xdrive.
------------------
Od te doby jsem na to 2 roky nesahl krome vymeny oleje kazdych 12 000 m ( 5w-40), najel jsem 40 000 km.
Soucasne zavady, problemy kterych jsem si vsiml a ktere zatim neresim:
Obcas se z auta stane sici stroj, jsou slyset hydrostely. Je to ten znamy problem s "ticking sound". Tezko se to meni, opravuje, je to dost drahy, nevis ktery je vadny a musis vymenit vsech 24.
Za studena hure radi, prijde mi ze ta spojka nevystavuje jak by mela. ale je to jen muj dojem, proste jako golf to radit nikdy nebude. Za tepla je to lepsi. Mozna je to nacaty tim v jakem stavu byla ta spojka.
Problem s displejem radia, znamy to problem u e9x. Za studena sviti jak ma, po ohrati mizi pixely. Casem vymenim displej az ho koupim, ale nevim kde, zatim jsem to videl jenom na e-bay ale chce to vedet presny typ, pak uz je to hracka to prehodit.
Pri otaceni v zime piska volant, spodek jsem namazal, ale zrejme to dela nahore ve volantu nejaky krouzek, tohle mne vytaci

Rucni brzda moc nebrzdi, ma velmi dlouhy tah, serizeni na kolech nepomaha, chtelo by to vymenit lanovody, protoze se lanka nedaji zkratit.
Kdyz vytocim motor do otacek a spadne na volnobeh, poklesne napeti na maly okamzik na 12V a pak houpne zpet na 13.5-14V ( podle palubniho computeru )
Nevim jestli je to normalni, vzhledem k slozitosti elektroniky dobijeni u tohodle auta.
Podle palubniho computeru za jizdy neustale kolisa teplota vody od 70 do 95 stupnu pri stejne jizde na dalnici napr.
Podle dokumentace - v klidnem rezimu ma byt teplota vysoka, 110 stupnu, pri agresivnejsi jizde nizka, 88 stupnu ale tak se to nechova. mozna je v haji termostat, ale auto se zahriva rychle a topi krasne. tak nevim.
Zdravim. Trošku aktualizuju tohle téma. Pořád vybírám a celkem mě zaujal tenhle kousek: http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 96488.html
Co na to říkáte?
Díky
Co na to říkáte?
Díky
325i i 330i sou dobré motory, určitě lepší jak ropy, jak svezením tak finančí náročnístí ale.
- největší problém je že tam lidi lejou 5W30, to ty motory zabíjí ve velkých, karbonují se solenoidy vanosu atd, takže pro lidi co maj v hlavě mozek tak 5W40, pro lidi co to maj spíš na sportovní použití a většinu času stráví kolem redline tak doručuju 10W60
- všechny šrouby co maj na sobě modrou barvu a nebo nejsou magnetické (hliník) se musí při každém povolení vyměnit, proto většina lidi neumí přetěsnit ventilvíko a pak uletí šrouby
- ventilvíko teče jako u každého jiného staršího auta, prostě se jednou za 150kkm přetěsní a zase se jezdí dál
- jak psal mentuli, některé motory maji separator pod sáním, jiné zase přímo ve víku, ale i to se mění(samozřejmě celé s víkem), jednoduchý test separatoru je ten že po otevření víčka oleje na volnoběh by nemělo být víčko nějak extra moc přisáté a nemělo by to motor nijak extra moc ovlivit, pokud např po otevření víčka oleje zdechne motor je separátor KO
- pokud se mění separator vždy je třeba zkontrolovat pruchodnost cest (hadic) na vracení oleje, toto opět 90 procent mechaniků neudělá a výsledek je stejný jako by neudělali nic.
- měnit olej po 15tkm, tak se vyhnete karbonování
- výplach není špatný, ale žádné extra výplachy 5x po sobě bych nedělal, spíš třeba jen jeden při běžné výměně oleje, at se toho karbonu neuvolní moc
- největší problém je že tam lidi lejou 5W30, to ty motory zabíjí ve velkých, karbonují se solenoidy vanosu atd, takže pro lidi co maj v hlavě mozek tak 5W40, pro lidi co to maj spíš na sportovní použití a většinu času stráví kolem redline tak doručuju 10W60
- všechny šrouby co maj na sobě modrou barvu a nebo nejsou magnetické (hliník) se musí při každém povolení vyměnit, proto většina lidi neumí přetěsnit ventilvíko a pak uletí šrouby
- ventilvíko teče jako u každého jiného staršího auta, prostě se jednou za 150kkm přetěsní a zase se jezdí dál
- jak psal mentuli, některé motory maji separator pod sáním, jiné zase přímo ve víku, ale i to se mění(samozřejmě celé s víkem), jednoduchý test separatoru je ten že po otevření víčka oleje na volnoběh by nemělo být víčko nějak extra moc přisáté a nemělo by to motor nijak extra moc ovlivit, pokud např po otevření víčka oleje zdechne motor je separátor KO
- pokud se mění separator vždy je třeba zkontrolovat pruchodnost cest (hadic) na vracení oleje, toto opět 90 procent mechaniků neudělá a výsledek je stejný jako by neudělali nic.
- měnit olej po 15tkm, tak se vyhnete karbonování
- výplach není špatný, ale žádné extra výplachy 5x po sobě bych nedělal, spíš třeba jen jeden při běžné výměně oleje, at se toho karbonu neuvolní moc
