Stránka 2 z 2

Napsal: ned 13.12.2015 17:03
od Derek
GubaXan píše:Diky za podrobny popis, to určitě pomuže nejenom mě.
A ohledně vahy - už jsem si koupil,budu zkoušet, ale podlě mě to stale neni ono… Musim to par krat projet.
Stejné to bylo u mě - ono pro rychlou vylučovací metodu stačí ve chvíli, když má motor zrovna "špatný chod", tzn. se mele a houpe, odpojit váhu, jestli to houpání přestane.
GubaXan píše:Myslim si, že to pravě někde nasava falešný vzduch… Ale sehnat někoho, kdo by se v tom pohrabal je docela prace. Všichni hned nabizeji jak řikaš ty - měnit vše ostatni a třeba to vyjde. Ale ja ted nechci nacpat penize za to co je ok :-) Mužeš mi poradit, kde jsi měnil ty hadičky? Třeba by mi tam pomohli taky…
No já si to dělal sám - měnili jsme motor za motor, takže dost kompletní zásah a tohle už byla v tom všem jenom drobnost.

Problém je v tom, že i když přesně ten problem zadáš (podtlaky hlavně zezadu ze sání, kolem zásobníku podtlaku, případně na tu vzduchovou pumpu u svodů) tak je to všechno dost zakletý - ergo se to nikomu nebude chtít dělat samo o sobě a nebo ti za to naúčtuje raketu. V materiálu je to fakt za hubičku - když se nebudou měnit nějaký hadice od sání, který jsou v originálu za pár stovek, tak je to za hadici a spony tak dvě tři stovky :)
Mířím tím k tomu, že tohle je IMAO ideální spojit s výměnou sepátoru, jestli už ji nemáš za sebou - jednak je to podobně častej zdroj problémů s chodem motoru, jednak je to v dlouhodobým horizontu dost riziková věc, díky který může i umřít motor. Ve chvíli, kdy se bude měnit separátor tak se tam už někdo bude nořit, tak by ti to mohl povyměňovat.

Co se týče referencí nebo doporučení kde jo a kde ne, tak ze svejch zkušeností bych doporučil Wilda, ale ten má teď hlavu v pejru, pokud vím (stěhoval dílnu na Prahu 9 a nějak se mu to komplikovalo). A kde NE, tak to servisbmw.cz ve Vinoři.

Subjektivně - jestli nemáš obě ruce levý, tak bych se v tom pohrabal sám - není to žádná šíleně komplikovaná věc, spíše náročná na vůli a čas.
Já bych s tím teď už za nikým nešel, ani na jiným autě - problém je to velmi velmi nepříjemnej, ale ne kritickej a život ohrožujícía tak k tomu bohužel komerčnějc hozený servisy přistupujou.

Na tomhle se dá strávit dvě tři hodiny jen to fikne, je to takový to babrání, který prostě dělaj neradi a to i proto, že pak maj zase klienti blok jim to adekvátně zaplatit. Tak radší měněj ramena, destičky, oleje a případně třeba čidla vaček. Nemám jim to za zlý a radši si to budu dělat venku před barákem, ale udělám si to fest, dám si tam materiál kterýmu budu věřit a celkově prostě budu vědět, že jsem to (ne)udělal pořádně sám a podle toho se na to můžu spolehnout.

Napsal: stř 16.12.2015 09:42
od Totic
Ahoj, potýkám se take s pohupováním otáček jak na volnoběh tak ustálená jízda. Je to sic na E60, ale pořád M54B30. Dělá to na otáčkoměru v intencích tak 2-5sec. a ručka se hýbe nahorudolu cca 1-2mm. Klasická Zedníčkova otázka: "Kurňa, co to je??"

Lecos tady výše napovídá o výfuku atd. Vylučovací metoda celkem dobra. Dělalo to za starýho motoru i teď po výměně za novější UK blok dál. Ten okruh zpětnej ventil stříbrnej u prvního válce (Euro4?) se tam nechal. Separátor komplet s hadicema dělanej za origo. DISA klapkuje a podtlakuje.
Komprese na válcích shodné 12bar. Vanos repasován. Váha a koleno zůstalo původní.

Musíme to ještě live proscanovat. Někdo mě taky říkal o čidle vačky, pak ABS čidlo a pod. Chyby jako takový to na diag nehlásí. Je fakt, že už je tam horší a rezlej výfuk. :P

Taky vám to houpe takovým stylem jen malinko nahorudolu? :)

Napsal: stř 16.12.2015 10:42
od Derek
Totic píše: Musíme to ještě live proscanovat. Někdo mě taky říkal o čidle vačky, pak ABS čidlo a pod. Chyby jako takový to na diag nehlásí. Je fakt, že už je tam horší a rezlej výfuk. :P

Taky vám to houpe takovým stylem jen malinko nahorudolu? :)
To je nemile, ze se ti problem presunul i s motorem - ten bazmek na EURO4 si mel i na starym motoru?

Diagnostika neukazuje nic?
Uvidis co ty misfire na 1. a 6. valci nebo jinejch, ale to ceka na ty live data. Tak se to totiz ukazovalo u mne a snad i tady u kluku.
U me to houpani bylo horsi, casto znatelne jel ten motor i na min valcu a projev to melo jak atmosferickej diesel...

Cidla vacek menil servis na zaklade diagnostiky - delalo to bordel, houpalo, diagnostika hazela misfiry a nejaky chybovy hodnoty na vacce (nejdriv jedny), tak se vymenila v prvni rade ta. O mesic pozdeji problem stale pretrvaval, diagnostika porad hazela misfire, tenktokrat chyby na jiny vacce ->menilo se i tohle cidlo. Suma sumarum minimalne pet papiru a problem samozrejme zustal (a byl se mnou vic jak rok a neco dal).

Jak jsem psal GubaXanovi, mame se kvuli tomu i srazit - v prvni rade obhlidnout stav podtlakovejch hadic, jestli si je pri prestrojovani motoru nemenil. U me to byla ta, co vede od zasobniku podtlaku na prepazku motorovyho prostoru. Tohle vedeni totiz, na rozdil od toho EU4 bazmeku, nema zpetnej ventil hned za vyvodem podtlaku ze sani (bazmek u svodu ho tam ma, pokud si dobre pamatuju - ale jak rikam, ja ho rusil) a kdyz ta hadicka, co vede z ty plastovy pixly velikosti tretinkovy plechovky, zpuchri, tak samozrejme saje falesnej vzduch a ten "proleze" az do samotnyho sani.

Druhej castej problem je to koleno od vahy dal, pripadne do nej vedouci hadice.
Tady par inspiraci (to velky koleno, co mu kluci rikaj vlnovec, muze praskat i na jinejch mistech)
http://s229.photobucket.com/user/megara ... 2.jpg.html nebo takhle http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1327942163

Na E46Fanatics je velky vlakno o "nasich" problemech, je tam dost inspirace http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=897616

Mimojine tam zminujou i ten EURO4 shit - http://forum.e46fanatics.com/attachment ... 1327794586

Pro zacatek doporucuju test s cisticem brzd a nebo jinou vysoce horlavou latkou ve spreji (nic leptajiciho a podobne!). Doporucovalo mi to hodne lidi.
https://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok

Ve finale to ale samozrejme muzou bejt taky treba lambdy, kdyz zminujes nic moc vejfuk, to mi tenkrrat taky nekdo zminoval - nicmene nejaky "slaby" chyby na lambdach mam snad od koupe auta a dosud se objektivne nijak neprojevujou.

Napsal: stř 16.12.2015 11:13
od GubaXan
Derek píše:
Totic píše:
Pro zacatek doporucuju test s cisticem brzd a nebo jinou vysoce horlavou latkou ve spreji (nic leptajiciho a podobne!). Doporucovalo mi to hodne lidi.
https://www.youtube.com/watch?v=9CPqbaSgcok

neprojevujou.
Tohle mi taky par lidi řeklo, to potom až se sejdem mužem vyzkoušet

Napsal: stř 16.12.2015 12:14
od Derek
GubaXan píše:Tohle mi taky par lidi řeklo, to potom až se sejdem mužem vyzkoušet
Tak si radeji nejakej cistic brzd a nebo sprej na podporu startu privez, ja tu ted bohuzel zadnej nemam.

Napsal: úte 22.12.2015 21:48
od GubaXan
No zkusil jsem zatim zalepit tu hadicku a fakt je citit rozdil :-D V lednu je pojedu vyměnit a snad zmizeji chyby motoru :)
Tys mě fakt zachranil

Napsal: ned 27.12.2015 12:29
od Derek
Tak to jsem rád, že to pomohlo :)
Jak jsem říkal - je to banalita a materiál za pár desetikorun, ale život to dokáže otrávit hodně...

Napsal: stř 03.02.2016 16:50
od PeckaSK8
Tak jak to dopadlo??? máš vyřešeno?? A příčina??

Re: Rady o kolisani otaček 330Ci M54

Napsal: úte 01.11.2016 10:36
od rzich
Tyka se to teda M54B25(Automat) ale myslim ze to bude stejne.Otackomer se teda nehoupe ale citim ze otacky v poradku nejsou.Hadice se zdaji byt ok(smoke test)Diagnostika nic moc neukaze, Parkrat tam byly nejake missfairy ale ted posledni dobou nic- bohuzel citim ze motor nejede uplne tak jak ma navic je tam spozdena reakce na plynovy pedal- zvlaste poznat na rozjezdu- takze musim pridavat plyn proste velmi s citem.Nejhorsi je ten zvuk po rychlem seslapnuti plynu:
https://www.youtube.com/watch?v=1rrIUX3 ... e=youtu.be
Zvuk jde asi od sani, disa je podle me taky v poradku..
svice, jedna civka,olej, filtry(palivo,air,olej) meneny.

Re:

Napsal: pát 04.11.2016 18:27
od Totic
Koleno sání praská nejvíc v těch vlnitých ohybech. Jak je na tom váha? Zkusil bych přehodit s někým na zkoušku, třeba pomůže. popř. lambdy. Často se to na diag ani neukáže. Mě to přisávalo..
Totic píše:Ahoj, potýkám se take s pohupováním otáček jak na volnoběh tak ustálená jízda. Je to sic na E60, ale pořád M54B30. Dělá to na otáčkoměru v intencích tak 2-5sec. a ručka se hýbe nahorudolu cca 1-2mm. Klasická Zedníčkova otázka: "Kurňa, co to je??"

Lecos tady výše napovídá o výfuku atd. Vylučovací metoda celkem dobra. Dělalo to za starýho motoru i teď po výměně za novější UK blok dál. Ten okruh zpětnej ventil stříbrnej u prvního válce (Euro4?) se tam nechal. Separátor komplet s hadicema dělanej za origo. DISA klapkuje a podtlakuje.
Komprese na válcích shodné 12bar. Vanos repasován. Váha a koleno zůstalo původní.

Musíme to ještě live proscanovat. Někdo mě taky říkal o čidle vačky, pak ABS čidlo a pod. Chyby jako takový to na diag nehlásí. Je fakt, že už je tam horší a rezlej výfuk. :P

Taky vám to houpe takovým stylem jen malinko nahorudolu? :)
Jo vida tak abych se updatnul - houpání otáčkoměru s lehkým přisáváním bylo 2x děravým výfukem. Po čase začal i lehce prdět tak to bylo jasný. Po výměně více zde se (volno)běh motoru a padání otáček už zklidnilo. ;)