Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
olej BMW e90 325i
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pánové, přemýšlejte. Děláte proplach, aby nebyly zbytky původního oleje v motoru, ale zbytky proplachového vám nevadí?
Raději měňte častěji celou náplň, ale bez proplachu.
pavproch: MEŘO v benzínu není, MEŘO je zkratka pro metylester řepkového oleje a je přimícháván do nafty.
Raději měňte častěji celou náplň, ale bez proplachu.
pavproch: MEŘO v benzínu není, MEŘO je zkratka pro metylester řepkového oleje a je přimícháván do nafty.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Chlapi tak já ve finále vůbec nevím co teda mám udělat. Jak težké je se rozhodnout když je tu tolik názorů. Alespon stím olejem myslíte co ? Udělám dobře když tam dám W50?
Proplach neudělat proč? a použít MO před je myšleno jak?
Upřímě je to první BMW a předchozí byl seat ibiza s kterým jsem tolik starostí ani neměl
Nebo spiš mi to bylo jedno on ji ani nepotřeboval nějak ten motor.
Proplach neudělat proč? a použít MO před je myšleno jak?
Upřímě je to první BMW a předchozí byl seat ibiza s kterým jsem tolik starostí ani neměl

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Vyměň olej a filtr.
Vyýplachy, čističe atp. nechávají zbytky v motoru, které jsou cizorodá látka do motoru nepatřící. Se zbytkem statého oleje výrobce počítal.
Kdysi se říkalo, že (neber to osobně ani doslovně) iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel
Vyýplachy, čističe atp. nechávají zbytky v motoru, které jsou cizorodá látka do motoru nepatřící. Se zbytkem statého oleje výrobce počítal.
Kdysi se říkalo, že (neber to osobně ani doslovně) iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Dobrá dobrá, tak to by bylo. Děkuji. Teď už jen jestli objednat ten 5W40 a nebo 5W50. Asi ani jedním co tam dám neuškodím. Co jsem si tak udělal výsledek a když tomu ze začátku asi budu dávat občas zabrat tak asi ten 5W50?
Ale otázka je jestli 5W50 je dobrý i na zimu? Co jsem tady četl pár příspěvků tak pokud člověku stojí auto venku to nemusí být dobré. Nebo jestli na to občasné to sešlapnutí stačí 5W40 a budu mít po starostech.
Ale otázka je jestli 5W50 je dobrý i na zimu? Co jsem tady četl pár příspěvků tak pokud člověku stojí auto venku to nemusí být dobré. Nebo jestli na to občasné to sešlapnutí stačí 5W40 a budu mít po starostech.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Specifikace 5W zajišťuje zaručenou čerpatelnost při -30 °C. U jakéhokoli 5W, ať 5W30 nebo 5W-40 nebo 5W-50.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Neprospěje.
Howgh.
Howgh.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Mám stejný motor a spotřeba oleje cca 1,5l/10.000,- Km (měnil jsem po 12tisících a dolíval jsem 1x necelej litr a 1x tak půl litru.
Ale je pravda, že N52 olej žere.
Olejový separátor je origo docela drahý (jestli si dobře pamatuju 5-7tis)- navíc je umístěnej někde za motorem, takže i výměna není zrovna pohodka, ale je to součástka, která na těchto motorech zlobí (mi bylo řečeno).
Na tvém místě bych:
- vyměnil komplet olej s filtrem
- dal bych 5w40 - pokud nebudeš jezdit pořád pilu bude takový olej OK (můj názor)
- pokud budeš nechávat měnit olej v servisu, ať prohlédnou, jestli někde neteče + hlídej si tu spotřebu. 1l/1000 km mi přijde docela dost.
- další výměnu bych udělal spíš dřív, než později (10tis.)
Nic dalšího bych neřešil - mám taky první BMW a ze začátku jsem byl taky vyplašenej z každé drobnost - chápu to. Člověk chce jezdit a chce mít auto v "cajku".
Na servisy je tady na foru vlákno, mrkni tam. U Brna bych ti doporučit uměl, u Zlína nevím.
Každopádně přeju hezký svezení. S tímhle motorem je ježdění radost.
Ale je pravda, že N52 olej žere.
Olejový separátor je origo docela drahý (jestli si dobře pamatuju 5-7tis)- navíc je umístěnej někde za motorem, takže i výměna není zrovna pohodka, ale je to součástka, která na těchto motorech zlobí (mi bylo řečeno).
Na tvém místě bych:
- vyměnil komplet olej s filtrem
- dal bych 5w40 - pokud nebudeš jezdit pořád pilu bude takový olej OK (můj názor)
- pokud budeš nechávat měnit olej v servisu, ať prohlédnou, jestli někde neteče + hlídej si tu spotřebu. 1l/1000 km mi přijde docela dost.
- další výměnu bych udělal spíš dřív, než později (10tis.)
Nic dalšího bych neřešil - mám taky první BMW a ze začátku jsem byl taky vyplašenej z každé drobnost - chápu to. Člověk chce jezdit a chce mít auto v "cajku".
Na servisy je tady na foru vlákno, mrkni tam. U Brna bych ti doporučit uměl, u Zlína nevím.
Každopádně přeju hezký svezení. S tímhle motorem je ježdění radost.
Na obcasne seslapnuti jak pises bohate staci 5W40, pokud auto nedrtis casto v redline, je 5W50 n 60 zbytecny. Vymen olej a filtr, nedelej proplachy, sleduj spotrebu oleje, 1l na 1000km je dost, ale mne se po prechodu z 5W30 na 5W40 spotreba snizila. 10tis km na vymenu motoru prospeje daleko vic nez proplach, viz predchozi prispevky
Nebál bych se toho
jinak na olej je tady vlákno http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945
jinak na olej je tady vlákno http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945