Stránka 2 z 4
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 10:28
od JaraX
já samozřejmě naftama bežně jezdím, zaprvé chodím na veškeré testování BMW + sem tam nějaká akce v DE, takže mám projeté prakticky všechny nové modely ve skoro všech motorizacích. a naft pár servisuju, ale jen málo asi 20k, abych nezapoměl jakej je to shit, většinou jsou to fajn lidi co maj dobrej přistup jen špatny auto, a málo kdo z nich chce jako další auto zase naftu.
a v jakym rozsahu ti to tahne? 1500-3500? tzn v rozsahu 2000 otáček?
uvědom si že 3,5i táhne v rozsahu 1500-7000 rpm!! srovnávat rozsah otáček u nafty a benzínu může uplnej trouba. proč myslíš že přišly osmikvalty které třeba 2litrovou naftu posunuli někam uplně jinam než byla. nafta potřebuje moc kvaltů.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 12:56
od Vlasta
Nejsem sice odborník, ale řekl bych, že důležitější u osobního auta je krouťák, než otáčky.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 13:00
od JaraX
jde o to na co, když se např podíváš na sprint naftovýho vs +- stejně silnýho benzínu tak vyhraje benzín, jelikož má větší rozsah otáček.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 13:24
od Vlasta
Když píšu osobního auta, tak mám na mysli auto do běžnýho silničního provozu.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 13:35
od JaraX
tak otázka co ti v provozu víc vyhovuje, jeslti když předjíždíš tak nafta co 3x podřadí a nebo V8 která zatáhne a neřadí
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 13:53
od Vlasta
Právě ta nafta, díky plochýmu průběhu krouťáku, nemusí tolik řadit, jako benzín. A pokud chci objektivně porovnávat, tak R6 benzín a R6 naftu, nebo V8 benzín a V8 naftu
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 14:07
od Jirke
JaraX píše:já samozřejmě naftama bežně jezdím, zaprvé chodím na veškeré testování BMW + sem tam nějaká akce v DE, takže mám projeté prakticky všechny nové modely ve skoro všech motorizacích. a naft pár servisuju, ale jen málo asi 20k, abych nezapoměl jakej je to shit, většinou jsou to fajn lidi co maj dobrej přistup jen špatny auto, a málo kdo z nich chce jako další auto zase naftu.
a v jakym rozsahu ti to tahne? 1500-3500? tzn v rozsahu 2000 otáček?
uvědom si že 3,5i táhne v rozsahu 1500-7000 rpm!! srovnávat rozsah otáček u nafty a benzínu může uplnej trouba. proč myslíš že přišly osmikvalty které třeba 2litrovou naftu posunuli někam uplně jinam než byla. nafta potřebuje moc kvaltů.
Jedna věc je teda rozsah otáček, kde je max tocivej moment... druha věc je, jestli ridic pozna, ze třeba mezi 3500 a 4500 ten tocivej moment uz takovej není, ale auto porad tahne.
Chci rict, ze pocitove 3.0d v mym aute, i když je to slaba verze 145kW tahne plynule az do 4500 a na rozdil od ctyrvalcu neumira.
Ale uz jsem si kolikrat rikal, ze pro muj styl jizdy bude benzin lepsi... jen vim, ze bych jezdil ne za 9 ale za 12.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 17:17
od Sweden
Pořád to stejný měření pindouru dokola, kluci už je to sakramentsky ohrana pisnicka, 50% témat se zvrhne do pre benzin vs. nafta
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 19:04
od Vlasta
Tady je to teď spíš o tom, že se Jarda chystá přepisovat pravidla fyziky
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 19:45
od JaraX
Sweden píše:Pořád to stejný měření pindouru dokola, kluci už je to sakramentsky ohrana pisnicka, 50% temet se zvrhne do pre benzin vs. nafta
jj todle téma bylo čistě o benzínech, najednou jsem přišli chytráci s naftama který jediným benzínem kterým jeli tak je litrová Fabie a ted tady budou poučovat.
běžte si řešit svoje DPF
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 19:59
od Vlasta
JaraX píše:...najednou jsem přišli chytráci s naftama...
Poprvé se tady vyskytlo slovo diesel 06.01.2017 05:49 ve tvém příspěvku
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 20:06
od JaraX
tím se na vás jako volá jo?

Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 20:30
od Vlasta
Je to tak trochu spouštěcí mechanismus
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 21:12
od honzabiker1
Vsichni priznivci diesloveho "kroutaku", prectete si tohle:
http://www.autoforum.cz/technika/vykon- ... predevsim/
Je tam krasne shrnuto, proc je to nesmysl se ohanet tocivym momentem..
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 21:16
od Vlasta
Zřejmě jsi ten článek špatně četl. A zákony fyziky nepochopil. Ale ptej se, rád ti odpovím.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 21:59
od zzeli
Je uplne jedno, cim se kdo ohani. Muzes si vybrat jednu velicinu nebo druhou. Dulezite je znat jeji prubeh v zavislosti na otackach. Naftove motory maji v drtive vetsine pripadu turbo a toto plati uz dlouhou dobu oproti benzinovym motorum. Turbo motory maji oproti atmosferickemu prevahu v nizsich a strednich otackach. Tento jev se z nejakeho duvodu zacal oznacovat (asi nejaky progresivni marketak), ze ma motor "velky kroutak". Coz ma a jeste je tam efekt velkeho narustu krouticiho momentu a jeste je to v bezne pouzivanych otackach motoru. Proto to na cloveka pusobi, ze ty naftaky jedou jako krava. Zaprisahly ridic naftaku proto bude vzdy radeji ridit naftak, protoze je na takovy projev auta zvykly. Benzinovy atmosfericky motor obdobneho maximalniho vykonu ale muze dosahovat stejne dynamiky jako ten naftovy motor. Ale musi se takovy motor pouzivat ve vyssich otackach, kde i pres nizsi kroutici moment, avsak vynasobeny vyssimi otackami, bude vykon motoru obdobny jako u nafty a bude tedy podobna i dynamika.
No, delka prispevku se mi zacina vymykat z rukou, takze to zakoncim tim, ze naftovy i benzinovy motor se stejnym maximalnim vykonem bude mit velmi podobnou dynamiku, kdyz se ten motor spravne pouzije. Stejne se toho mytu, ze tamto auto ma kroutak a tamto zase vykon, nezbavime

Hlavne, aby si kazdy nasel to svoje.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 22:14
od Vlasta
No, a právě proto, díky vyšším otáčkám a nižší účinnosti má ten benzínovej motor podstatně vyšší spotřebu, která se u starších keplů eliminuje v ceně nákladů instalací LPG, u novejch motorů je instalace LPG nerentabilní
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 22:48
od JaraX
pokud ten benzín není turbomotor kde se dostáváme zase tam kde jsme byli, že nafta žere skoro to samý co benzín, benzín žere víc jen díky menšímu kompresnímu poměru. ale u turbo nafta vs turbo benzín už není rozdíl ve spotřebě velkej a vlastně ani instalace LPG tím pádem není třeba.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 22:55
od zzeli
No ten rozdil ve spotrebe dela hlavne ten rozdil ucinnosti. S temi otackami to je sice pravda, ale zase turbomotor ac s nizsimi provoznimi otackami je zase krmen daleko vetsim mnozstvim paliva, protoze se do toho valce vice nastoucha. Ale asi je zbytecne o tom polemizovat...jisty objem paliva je schopny vykonat jisty objem prace. Nafta proste jezdi za mene (mnozstvi paliva), coz je nepopiratelny fakt. Je-li ale vyhodne takove auto porizovat a provozovat uz je slozitejsi pisnicka a kazdy soudruh to ma jinak a netreba, aby kazdy v tomto tematu rikal, jak to ma on
EDIT: A novejsi motory maji vyssi ucinnost a rozdil benzinu a nafty se malinko stira. A nejen ve spotrebe, ale i slozitosti a nakladnosti na servis. Neni z toho zadny zazracny zaver a tabory lidi nafta vs benzin tu budou porad.
Re: F10,11....528i, 530i, 535i...
Napsal: ned 08.01.2017 23:01
od JaraX
to je jasné, stará atmosféra žere ale zase je bezporuchová
moderní turbopřímovstřikové benzíny už proti naftě moc nežerou ale zase mají polovinu závad co nafta
nafta žere nejmín ale má nejvíc závad.