Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e60 na sněhu
Re: BMW e60 na sněhu
Koukal jsem na spoustu videí. A jsem jak na houpačce. Jednou se řídím rozumem a jsem rozhodnut pro A6, druhý den zase srdcem a říkám si kolikrát tu bude tolik sněhu aby to BMW nezvládlo a jsem si zase zcela jistý že to bude BMW. Nechám to asi osudu, budu hledat obě. A který bude v lepším stavu a nebo mi lépe sedne až se svezu, do toho půjdu. Vidím to ale bledě, protože e60 4x4 moc není a e61 se mi nelíbí. To u AUDI je to naopak, tam se mi kombik líbí.
Počítám že se servisem (cenami) na tom jsou obě značky podobně.
Počítám že se servisem (cenami) na tom jsou obě značky podobně.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW e60 na sněhu
Ono hlavne obrovskym zpusobem zalezi na ridici a stylu jizdy. Dost je to videt na te casti videa, kde auta pri 50km/h opisuji kruznici. Kdybych chtel, tak to s A6 4F (tedy primej souper E60) s vypnutym ESP taky podobne utrhnu. Tim spis si myslim, ze je BMW a MB nahrany, protoze takhle blbe ty auta fakt nejezdi. Ale takovato videa nejsou jen domenou Audi, viz nahrany test BMW, kde Audi nemohlo sjet z valcu 
Kazdopadne pokud by ses rozhodoval mezi E60 a treba tou 4F (4G uz je uplne jine auto), castecne to shrnul uz JaraX, za me by to bylo takto:
4F:
+ uvnitr o tridu vetsi auto nez E60
+ zvduchovy podvozek (nektere verze), super pohodli + to muzes v neprujezdnych usecich vypumpovat nahoru a projedes skoro vse
+ vcelku neutralni a predvidatelne chovani, pokud nejedes ostre
+ nesmrtelnost a bezporuchovost pohonu 4x4
+ obecne levnejsi servis nez BMW, protoze to sdili spoustu spolecnych dilu s jinymi auty z koncernu.
- ma to motor pred predni napravou, takze je pri ostrejsi jizde nedotaciva v jakekoli motorizaci, tim spis v nejzadanejsi 3.0TDi
- o poznani mensi sportovni zazitek nez E60

Kazdopadne pokud by ses rozhodoval mezi E60 a treba tou 4F (4G uz je uplne jine auto), castecne to shrnul uz JaraX, za me by to bylo takto:
4F:
+ uvnitr o tridu vetsi auto nez E60
+ zvduchovy podvozek (nektere verze), super pohodli + to muzes v neprujezdnych usecich vypumpovat nahoru a projedes skoro vse
+ vcelku neutralni a predvidatelne chovani, pokud nejedes ostre
+ nesmrtelnost a bezporuchovost pohonu 4x4
+ obecne levnejsi servis nez BMW, protoze to sdili spoustu spolecnych dilu s jinymi auty z koncernu.
- ma to motor pred predni napravou, takze je pri ostrejsi jizde nedotaciva v jakekoli motorizaci, tim spis v nejzadanejsi 3.0TDi
- o poznani mensi sportovni zazitek nez E60
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: BMW e60 na sněhu
Můžu taky svoji trošku o 4x4 do mlýnice? (v garáži mám xDrive, Haldex 5 Gen aji viskozu.....)
xDrive (330ix e91 6MT) = snížený podvozek, čili žádné výlety do terénu, extra hlubokého sněhu či dokonce lesa/pole.... na kluzkém to hrabe všema čtyřma ale velice obstojně
Haldex 5th gen (Leguán 2.0 TSI 6MT) = velká kola, slušná světlá výška, dostatečný výkon i krouťák motoru ale přesto se (i na opravdu dobrých zimních gumách, nicméně stále silničních!, nikli offroudových - Pirelli Sottozero gen 3) často a rád zahrabe a nevyhrabe (aniž by seděl břuchem)
Viskoza (Fiat Pindica 1,2i 5MT) = relativně velká kola úplně v rozích kastle, velká světlá výška, slabounký (výkonově i krouťákem) motůrek, extrémně krátká jednička a dvojka + dobré zimní (silniční) gumy Pirelli Snowcontrol = sněžná rolba jaxfiň, kolikrát sem už dojel tam kam ani offroudy typu Patrol nebo Landcruiser nevyjely..... dyž si ale sedne nabřucho, taxem stejně fprteli.....
Dříve sem jezdil (5 nebo 6 zim = 200 tis km) Octavii I - Haldex I.gen = to byl hnus to skokové připojování zadku
Potom Haldex II. gen (jedna zima = asi 30 tis km) - Octavia II Scout = plynule to připojovalo zadek, ale podobně jako Leguán, docela snadno sa to zahrabalo a nerozjelo
S torsenem nebo AWD by subaru zkušenosti nemám.
Tož asitak moje postřehy k zimním vlastnostem 4x4
xDrive (330ix e91 6MT) = snížený podvozek, čili žádné výlety do terénu, extra hlubokého sněhu či dokonce lesa/pole.... na kluzkém to hrabe všema čtyřma ale velice obstojně
Haldex 5th gen (Leguán 2.0 TSI 6MT) = velká kola, slušná světlá výška, dostatečný výkon i krouťák motoru ale přesto se (i na opravdu dobrých zimních gumách, nicméně stále silničních!, nikli offroudových - Pirelli Sottozero gen 3) často a rád zahrabe a nevyhrabe (aniž by seděl břuchem)
Viskoza (Fiat Pindica 1,2i 5MT) = relativně velká kola úplně v rozích kastle, velká světlá výška, slabounký (výkonově i krouťákem) motůrek, extrémně krátká jednička a dvojka + dobré zimní (silniční) gumy Pirelli Snowcontrol = sněžná rolba jaxfiň, kolikrát sem už dojel tam kam ani offroudy typu Patrol nebo Landcruiser nevyjely..... dyž si ale sedne nabřucho, taxem stejně fprteli.....
Dříve sem jezdil (5 nebo 6 zim = 200 tis km) Octavii I - Haldex I.gen = to byl hnus to skokové připojování zadku
Potom Haldex II. gen (jedna zima = asi 30 tis km) - Octavia II Scout = plynule to připojovalo zadek, ale podobně jako Leguán, docela snadno sa to zahrabalo a nerozjelo
S torsenem nebo AWD by subaru zkušenosti nemám.
Tož asitak moje postřehy k zimním vlastnostem 4x4
Re: BMW e60 na sněhu
S pětkou na sněhu budu mít první zkušenosti až letos, ale s trojkou (RWD) již mám a za mě to o následující:
1) automat je zlo, nelze plynule dávkovat, pokud bych bydlel na horách, asi bych volil manuál
2) koupit pořádné zimáky, koupil jsem auto na nějakých "tesco" gumách a bylo to peklo
3) u prudších výjezdů "vypínám" DTC, ne že bych chtěl machrovat, ale strašně to sahá do řízení a některé svahy s tím nejdou vyjet
4) chce to trénovat a dostat auto do rukou, první zimu se mi ani nechtělo jezdit, na další jsem se naopak těšil
Jinak z toho co jsem testoval (všemožný haldexy a subaru), tak mě nejvíc uchvátilo Subaru. Impreza i Forester jsou v zimě prakticky nezastavitelná auta a ikdyž dostanete smyk (samozřejmě omylem
), tak se velmi rychle srovnají.
K těm moderním 4x4 co "inteligetně" spínají, doporučím tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo
Pěkně rozepsaný přehled 4x4 systémů je tady, byť netuším, jestli je to všechno správně:
http://www.autoforum.cz/technika/system ... it-za-nos/
P.s.: Víte, že se xDrive nad určitou rychlostí vypíná a stejně tak v určitých zatáčkách?
1) automat je zlo, nelze plynule dávkovat, pokud bych bydlel na horách, asi bych volil manuál
2) koupit pořádné zimáky, koupil jsem auto na nějakých "tesco" gumách a bylo to peklo
3) u prudších výjezdů "vypínám" DTC, ne že bych chtěl machrovat, ale strašně to sahá do řízení a některé svahy s tím nejdou vyjet
4) chce to trénovat a dostat auto do rukou, první zimu se mi ani nechtělo jezdit, na další jsem se naopak těšil
Jinak z toho co jsem testoval (všemožný haldexy a subaru), tak mě nejvíc uchvátilo Subaru. Impreza i Forester jsou v zimě prakticky nezastavitelná auta a ikdyž dostanete smyk (samozřejmě omylem

K těm moderním 4x4 co "inteligetně" spínají, doporučím tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=jkiv-bWbLIo
Pěkně rozepsaný přehled 4x4 systémů je tady, byť netuším, jestli je to všechno správně:
http://www.autoforum.cz/technika/system ... it-za-nos/
P.s.: Víte, že se xDrive nad určitou rychlostí vypíná a stejně tak v určitých zatáčkách?
Re: BMW e60 na sněhu
tezkej souhlas s kolegou nade mnou.
Bydlim v kopci a kdyz nikde neni snih tak u nas ano.
Minulej rok mi tam treba projel obecni traktor s radlici a udelal z toho slusnou klouzacku.
Kopec ma asi 10% stoupani a dole se musi rozjizdet z nulove rychlosti.
Takze zaklad gumy,vypnout DTC - ne uplne - a jet.
Jinak jsem za ty dve zimy co mam 5er v automatu nemel zasadni problem.
Snad jen loni kdyz jsem podcenil misto parkovani ve meste a na tech kostkach se udelal led...ale vyjel jsem taky s trochou stesti a pripravkem na rozmrazovani
Bydlim v kopci a kdyz nikde neni snih tak u nas ano.
Minulej rok mi tam treba projel obecni traktor s radlici a udelal z toho slusnou klouzacku.
Kopec ma asi 10% stoupani a dole se musi rozjizdet z nulove rychlosti.
Takze zaklad gumy,vypnout DTC - ne uplne - a jet.
Jinak jsem za ty dve zimy co mam 5er v automatu nemel zasadni problem.
Snad jen loni kdyz jsem podcenil misto parkovani ve meste a na tech kostkach se udelal led...ale vyjel jsem taky s trochou stesti a pripravkem na rozmrazovani

Re: BMW e60 na sněhu
Mam nazor, ze pokud clovek nebydli vylozene v kopci, tak xdrive nepotrebuje.
Kazdopadne zaklad je mit dobre gumy s dobrym vzorkem, coz znamena pro me nove zadni zimni pneu kazdou sezonu.
Kazdopadne zaklad je mit dobre gumy s dobrym vzorkem, coz znamena pro me nove zadni zimni pneu kazdou sezonu.
Re: BMW e60 na sněhu
ale furt tě to vyjde mnohokrát levněji než živit xdrive. ted tu mam jedno auto kde odešlo VTG a vzalo sebou i přední diff, vyjde to cca 60 tisíc, to se vyplatí
Re: BMW e60 na sněhu
Za mě v Jeseníkách s E39 kombi bez problémů. ještě to tady nepadlo, nebo jsem to možná přehlídl,ale BMW má rozložení váhy cca 50:50 ,proto se s tím dá jezdit se zadním náhonem i v zimně v kopcích. Mě furt bliká protikluz,ale auto jede. Zkoušel jsem to třeba i vypnout,ale je to o dost horší...jak se to rozhrabe, tak to moc nefunguje. S Omegou, co je stejné koncepce a BMW motorem se to nedá srovnat... váha dělá dost.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: BMW e60 na sněhu
Zrovna dnes jsem jel E39 525i touring s naloženým přívěsem. I do kopce na sněhu zcela bez problému. Na co tedy 4x4? To bych musel bydlet na horské chatě, kam nejezdí pluh.
Protiprokluz na E39 funguje trochu nešikovně. Na půl plynu skoro škodí, protože při prokluzu kromě potřebného přibrždění kola i ubírá plyn. Na ledu je to použitelné, ale na vrstvě sněhu špatně. Při sešlápnutí plynu na podlahu to ale přestane plyn ubírat, zatímco přibržďování protáčejícíhose kola funguje. Bohužel to jde jen celé zapnout nebo vypnout. A vypnuté je to neshopné, protože diferenciál na E39 nemá vůbec žádnou svornost. Mám samosvorný differenciál ve starém Fordu Sierra a je to velmi schopné i s lehkým zadkem. E39 funguje obstojně díky těžkému zadku - kombík s lehkým benzínovým motorem má těžší zadek než předek.
Protiprokluz na E39 funguje trochu nešikovně. Na půl plynu skoro škodí, protože při prokluzu kromě potřebného přibrždění kola i ubírá plyn. Na ledu je to použitelné, ale na vrstvě sněhu špatně. Při sešlápnutí plynu na podlahu to ale přestane plyn ubírat, zatímco přibržďování protáčejícíhose kola funguje. Bohužel to jde jen celé zapnout nebo vypnout. A vypnuté je to neshopné, protože diferenciál na E39 nemá vůbec žádnou svornost. Mám samosvorný differenciál ve starém Fordu Sierra a je to velmi schopné i s lehkým zadkem. E39 funguje obstojně díky těžkému zadku - kombík s lehkým benzínovým motorem má těžší zadek než předek.
Re: BMW e60 na sněhu
Já jsem minulej rok na olomoucku nevyjel s E91 2x z parkoviště. A když jsem koukal na předokolky, jak jedou úplně v pohodě, tak jsem chtěl rozkopat auto. Je ale pravda, neexperimentoval jsem s DTC, třeba by to pomohlo. A když byl marast na dálnici, tak mi auto dělalo disco jak to furt blikalo a opravdu jsem se moc necítil. Takže do kufru budu muset něco letos narvat.
Nicméně tyhle věci to auto vynahradí na jaře, v létě a na podzim. Ale jsem zvědav na letošek, druhá zima s BMW. Mám funglovky gumy s jiným rozměrem, tak se "těším".

Re: BMW e60 na sněhu
Do marastu jiný rozměr - užší = lepší řežou
Re: BMW e60 na sněhu
No mám teď dvourozměr, R17 225/45 předek, 255/40 zadek. Předtím všechny čtyři 225/45 R17. Takže teoreticky nebudu řezat už vůbec.
Uvidíme no.

Re: BMW e60 na sněhu
ja mam 245/40 R18 a vcera jsem si trosku zaradil.
Nutno priznat ze jsem ale trosku podcenil objednani novych zimnich gum a na zadku fakt uz nemam dostatecny vzorek.
Nove dorazi az zitra. Takze vcera po 16h zaclo na Plzensku sypat a pri vyjezdu tahleho kopce a navic stoceneho doleva mi to 2x ujelo a musel jsem srovnavat smyk.
Ale to uz jsem hrabnul po dtc a vypnul stabilizaci abych se vyhrabal na horizont. Zastavit by byl konec
Ten kopec je napytel i normálně. V tom místě to dost rádo i namrzá.
Na druhou stranu s predokolkou asi dva roky zpatky jsem sel do smyku mnohem vic necekane a bylo to hur resitelne
Nutno priznat ze jsem ale trosku podcenil objednani novych zimnich gum a na zadku fakt uz nemam dostatecny vzorek.
Nove dorazi az zitra. Takze vcera po 16h zaclo na Plzensku sypat a pri vyjezdu tahleho kopce a navic stoceneho doleva mi to 2x ujelo a musel jsem srovnavat smyk.
Ale to uz jsem hrabnul po dtc a vypnul stabilizaci abych se vyhrabal na horizont. Zastavit by byl konec

Ten kopec je napytel i normálně. V tom místě to dost rádo i namrzá.
Na druhou stranu s predokolkou asi dva roky zpatky jsem sel do smyku mnohem vic necekane a bylo to hur resitelne
Re: BMW e60 na sněhu
To bude disco vzaduPajk85 píše:No mám teď dvourozměr, R17 225/45 předek, 255/40 zadek. Předtím všechny čtyři 225/45 R17. Takže teoreticky nebudu řezat už vůbec.Uvidíme no.

Re: BMW e60 na sněhu
já jel včera na otočku Ostravu s X5 a dost sněžilo, no a světě div se, čekal jsem že nejrychlejší budou nějaké quattra, SUVčka, ale hoouuby, nejrychlější auto na sněhu je oktávka! těch mě předjelo několik
Re: BMW e60 na sněhu




Re: BMW e60 na sněhu
Já měl před BMW jedničku a dvojku Octu a s tím se dá opravdu jezdit rycheji než s BMW. V mým případě porovnánám s již zmíněnou E91. Aspoň pocitově to bylo bezpečnější.
Re: BMW e60 na sněhu
To snad nemyslíš vážněPajk85 píše: Aspoň pocitově to bylo bezpečnější.


Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: BMW e60 na sněhu
Bezpečnější to je, protože s oktou vypadneš ze zatáčky ještě v rychlosti, která ti ublížit nemůže
Jako tohle nemůžeš myslet vážně. Jedničkova okta je bezkonkurenčně nejhorší auto, co se podvozku týká a přizná to i spousta jejich majitelů. A to už je co říct.
Pokud se bavíme o dvojce, tak to je přesně ten typ podvozku, co ti oznámí ztrátu gripu až když si ve škarpě. Takže jo, do poslední chvíle to působí bezpečně, protože vůbec netušíš, co se pod předníma kolama děje..

Jako tohle nemůžeš myslet vážně. Jedničkova okta je bezkonkurenčně nejhorší auto, co se podvozku týká a přizná to i spousta jejich majitelů. A to už je co říct.
Pokud se bavíme o dvojce, tak to je přesně ten typ podvozku, co ti oznámí ztrátu gripu až když si ve škarpě. Takže jo, do poslední chvíle to působí bezpečně, protože vůbec netušíš, co se pod předníma kolama děje..