Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Já když letos teda loni dal nové zimní 17 po letních 19 a najel sem na dálnici tak sem se málem poblul když sem udělal malou myšku.pri ostřejším přejetí z pruhu do pruhu.myslel sem že mám prázdné kola. Zadek mi úplně plaval do boku. Když sem srovnal volant tak na prdeli ještě setrvačnost jak prase. No. Zvyk sem si a už mi tomtak nepřijde . Ale ten první okamžik po přechodu na zimní byl hrozný
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Já si myslím, že každá zimní guma bude plavat na rozdíl od letní. Je to dáno konstrukcí - měkčí směs, hodně lamel ve vzorku a hlavne, když pžejdeš z letní 2mm na novou zimní třeba 8mm musí být sakra rozdíl. Ta se musí úplně žvýkat - vysoký vzorek z měkké směsi a ještě když je navíc jakoby víc rozřezaný.
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
A jeste ke vsemu to jsou ty n a prd 17". Na 18" budes o dost jistejsi 

...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
To jsem myslel u stejnýho rozměru.
A jak píše Don, vyšší bočnice také udělá svoje, a mimo to že je měkčí, ovlivní i EDC.
Tady by asi pomohl vyšší rychlostní index, jako že má pevnější bočnice a pak tolik neplave. Ale asi by to nevyřešilo komfort EDC.
Když přezuješ letní nový za starý, tak je vyšší vzorek také trochu cítit, než si zvykneš.
A jak píše Don, vyšší bočnice také udělá svoje, a mimo to že je měkčí, ovlivní i EDC.
Tady by asi pomohl vyšší rychlostní index, jako že má pevnější bočnice a pak tolik neplave. Ale asi by to nevyřešilo komfort EDC.
Když přezuješ letní nový za starý, tak je vyšší vzorek také trochu cítit, než si zvykneš.
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
hlavně 17"ky na E65 s EDC vůbec nefungujou, plave to jak parník
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Ale je to zas pohodlný. Az na to ze to vypadá blbe
letní sem mel runflaty. Ty drželi jak motokara. Ale mlatilo to jak prase

Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
nejpohodlnější je to na 18kách, sám si jel s mým autem, ale už nevím jakých kolech. na 17kach s EDC to nefunguje, pruží to víc v gumách než tlumičích a je to min pohodlný jak na 18kách
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
A při tom to nemá logiku.
Prostě fakt.
Prostě fakt.
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Jardo. Mel si tam 19ky. Style 95 ty mám taky. Ale jak rikam mam na nich runflaty. A je to otresne. Jako podvozek není tvrdý. Drží to suprove ale mlátí to jak svina. Takže na léto půjdou nerunflaty na ty 19ky. A vím že to na 17kach plave. To mi nemusíte vysvětlovat. Jen sem tu chtěl kolegovi říct že když sem prezul z 19 na zimní 17 tak sem se uplne lekl. Ze to bylo jako bych mel v kole 1 atmosféru. A kupodivu na tech 17kach cítím v3tsi rozdíl mezi komfort a sport než na t3ch 19kach runflatech. To jaksi nechápu 

Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
no to je ale logicky, protože ti to pruží v gumách a ne v tlumičích, kdežto u 19" jen v tlumičích
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Tak tim spis by ten rozdíl mezi komfort a sport mel jít vidět u tech 19 když pruzi jen tlumiče ..ale tj jedno. . Já mám vždy něco extra 

Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
runflat je tvrdý oproti nerunflat. Tak třeba proto. Myslím tím, že je tvrdý třeba jak 20 a ty už nejsou tak komfortní.
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Ale to já vím .. sak to tu neřeším. To ví snad každý. Říkám že když na 17 ,přepnutí Sport a komfort v idrive tak cítím větší změnu než když jedu na 19 ..tam když prepnu komfort sport tak cítím menší rozdíl. Přitom je to divný. Když na 17 to všechno pohlcuje vysoká guma . Čekal bych že to bude naopak. Že právě u těch 19 bude větší rozdíl páč to tam netlumí gumy a vše jde do tlumiče a když ji zmekcim nebo ztvrdim tak bych měl cítit víc když mi to nepohlcuje guma. Nebo se pletu? Nebo to tak kurví ty runflaty?
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
To horan. Máš udělanou geo? Tím to může taky plavat. Pak mě napadlo jestli u e65 může být vůle v řízení. A to klepnutí může být cokoliv. Mě klepalo a Vrzalo horní uložení. Pak sme zjistili, jak je na nápravě dole u prostředí takový ten plech přez ramena před převodovkou. Tak tam byli špatný podložky se zavitama a špatný šroubky. Nesli dotáhnout a povolovali se. Tak ten plech mlátil a Vrzal o tu konstrukci nápravy. Vyměnili sme nové šroubky a ty podložky se závitem a je klid. Dokonce je auto klidnější na nerovnostech.pritom taková prkotina. ale nějaké ťuknutím tam sem tam pořád mám..ale tj trochu zmíněno místa. Pak se podívej jak máš čidlo náklonu světel. Ta nožička často mívá vůli a může taky přenášet klepání do karosérie. Zvihni auto a když to chytneš prstama a a zakvedlas tak uvidíš jestli je v on kloubu vůle. Toť mě postřehy ohledně ťukání a plavání
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Geosku dělám pravidelně min. 2x rocne. Jednu tento týden po výměně pár věcí na zadní nápravě. Je to lepší, ale ne dobrý. Prostě je to auto "nejistý".
A vůle jsem nikde nenašel. Dával jsem to i jinam, aby na to kouknul nezaujatý mechanik a pak i na technicky a nic
Platil jsem jim bokem, aby něco našli a nic.

A vůle jsem nikde nenašel. Dával jsem to i jinam, aby na to kouknul nezaujatý mechanik a pak i na technicky a nic



Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Protože setrvačnost. To auto má nějakou hmotnost a při pohybu má větší energii.Zugy píše:A kupodivu na tech 17kach cítím vetsi rozdíl mezi komfort a sport než na tech 19kach runflatech. To jaksi nechápu
Plavání vychází z pneumatik a přenáší se do celého auta. Když tě něco rozhodí z boku, tak jde krásně cítit, jak se to nejdřív pohne v gumách a teprve se zpožděním zhoupne celé auto. Proto je na to podvozek ve sport režimu imunní a nenechá se rozhoupat od gum. Na letních 19" tam ty stranové pohyby cítím taky, ale jsou mnohem kratší. Proto na 17kách cítíš větší rozdíl mezi režimama.
Při určitém režimu jízdy si s tím z nějakého důvodu podvozek neumí poradit.
Nové 18" zimáky jsem koupil s vyšším indexem nosnosti než má být (i výrobce je značí jako XL). A i když je trochu přefouknu (dle tabulek něco mezi poloprázdným a plně naloženým autem), tak je stejně na té gumě vidět, jak je kvůli měkčí bočnici trochu spláclá. Kvůli tomu to prostě bude víc pracovat.
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Horane .Ten uvolněny plech nesel moc vidět že je uvolněny. Když na něj pěstí zabusis tak uvidis jestli mlátí nebo je pevný . A u Mé po výměně jen těch šroubů a těch podložek co se dávají do toho rámu tak je to auto jistější než před tim. Jako na nervnostech. Před tim mi to přišlo takove trochu roztrepane a ted takove jistější
Naposledy upravil(a) Zugy dne pon 08.01.2018 09:40, celkem upraveno 1 x.
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
Tixik. To by me nenapadlo. Rozdíl mezi 17 a 19 chápu jaky maj vliv na plavání
Ale nenapadlo by Mé ze to bude takhle u tech režimu. Myslel sem ze je někde chyba. Takže tedy je to normál. Dík za objasnění
Ale nenapadlo by Mé ze to bude takhle u tech režimu. Myslel sem ze je někde chyba. Takže tedy je to normál. Dík za objasnění
Re: e66 - repase EDC tlumiče - jaká to dělá firma ? vydrží ?
ten plech je tam stěžejní, drží pružnost přední nápravnice, na nápravnici máš jasně vyraženo "do not drive without reinforcement plate" a ja si myslím že se může nápravnice i poškodit když někde jede bez toho. jenže lidi sou kokoti a když jim řeknu chybí vam tady plech tak se rozčilujou že to přece není duležity, jenže to auto je tak postaveny že tam je vše duležity, každá věc tam má svůj vyznam, ale chytrej čech si myslí jak to ojebe a jak to přidělá na samořezku. a pak máš takový auto jako je tvoje kde lidi nabastlili spustu věcí, měníš ramena, ale auto se třepe kvuli šroubku na plechu. proto se snažíme mít všechny šroubky skladem a všude valíme origo co tam patří.