Stránka 2 z 3
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 16.01.2018 22:55
od laik
Tak jest. Pod 12 dostanu X5 4x4 V8 4.4i, když se trošku snažím. Když moc i na 11(dálku do 120Km/h

Ale musí se mi chtít. Zpočátku mě to bavilo, ale stejně mi to nikdo nevěřil. Teď jezdím normálně a sem tam prásknu bičem 13 - 14litrů. I za 20 dokážu a to není zdaleka na doraz. BC dlouhodobá 14. U R6 3.0i to asi tak moc skákat nakóru a dolů nebude.
Hodně je to o stylu a podmínkách - cukačky, zima a hlavně město je naprd. To jsem na 16ti ikdyž se snažím šetřit.
Jardo a nemusíš ani do Phy, stačí u nás na jihu do blbé Břeclavi, kde v kritických hodinách jedeš blbých 5 km i hodinu. To by byl průměr.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: pon 22.01.2018 23:43
od Tomas530i
Zdravíčko, tak dnes mi to kamarád napíchnul na diagnostiku, napsalo to chybu 2F0D - Clona chladiče, aktivace.
A druhá chyba 2C9E - Vyhřívání lambda-sondy za katalyzátorem 1, aktivace.
U té první nevím o co jde a ta lambda myslíte, že ji bude stačit vyměnit, nebo co znamená to vyhřívání?
Díky moc za rady.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 23.01.2018 07:52
od Hanz
N53B30 se 160kW 530i manuál fakt jezdí pod 8 naprosto bez problémů, opakovaně jsem jel na delší trasu i pod 7... kombinovaná s cca 30% Phy je kolem 8,5 (v lete pod

...
Hodnoty přes 10 dlouhodobé jsem tam nikdy nedosáhl (2 roky ježdění), 15 si neumím představit (to bych tomu musel stát na plynu jak bezmozek při každé příležitosti).
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 23.01.2018 23:07
od starML
Tomas530i píše:Nejdřív spotřeba ..... nepodařilo se mi dostat se pod 12l/100km.
Vidím, že máš automat. Tak si přečti moje příspěvky v tomto vlákně
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=50 a podívej se ve skrytém menu na teplotu chladící kapaliny motoru. Pokud má v tomto počasí po 15 minutách pod 86 stupňů, tak je minimálně jeden termostat špatný. Teprve potom řešit clonu před chladičem a výhřev lambdy za katíkem.

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 23.01.2018 23:56
od Lucas87
Ahoj, mám taky e61 s N52B30A. Za cca 1,5 roku mám průměrnou spotřebu 11,1l podle dotankování. Pro info: v létě Chorvatsko - průměr 9,25l (dle tankování - 8,49l, 9,48l, 8,50l, 10,53l), v zimě Itálie průměr - 9,9 l (celkově, ale zpátky jsem to dost mazal, jinak dle tankování - 9,39l, 9,69l a 10,84 l). Jinak město, v mém případě Praha, jezdím cca 12l.

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 00:07
od TANN3R
Ten malej motor se prostě v těžkém autě nevyplatí. Za posledních 15tis km mám s N62 spotřebu podle tankování 11,5. Ale když jedu dálku, tj hlavně výlety/dovolená, tak je to vždycky max 9,5l, taky s automatem. Jedinej větší rozdíl ve prospěch R6 je vyloženě čistě ve městě.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 00:32
od zddan01
jo, to město je peklo, mám na porovnání sice starý M52TUB28 v lehkém autě (1370 kg) s manuálem vs. N62B44 v 2,1 tuny s automatem, je tam rozdíl víc jak 5l/100 km a to už je dost
ta N52B30 v e60 je modernější, auto je sice těžší o 200 kg, ale řekl bych, že město bude taky za těch cca 12 l/100...
mimo město je ta V8 přijatelná, jedu 20 - 40 km/h přes limit, předjedu co chci a nad 11 se nedostanu, to je pěkný, pokud vyloženě klidně tak k 10
koukám do tabulek a v e60 je město s R6 za 12,6, u V8 za 16,6, takže jsem to celkem trefil...
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 00:44
od TANN3R
Ty 2,1t váží co? Snad ne e64?

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 10:31
od zddan01
ááá, sorry, Leergwicht, co jsem bral u těch ostatních, je tady 1900 kg, beru zpět

těch 2,1 t je s náplněma a se mnou (skoro) ...
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 10:41
od JaraX
2100 je tak se 4ma lidma a plnou nádrží.
2150kg mám zváženou 745Li s LPG a benzínem,
645 cabrio prázdná má nějakých 1820kg.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 24.01.2018 11:33
od zddan01
tak to sedí, je to 1895 kg s řidičem a zavazadly koukám... (1 Gewicht des betriebsfertigen Fahrzeugs (DIN) plus 75 kg für Fahrer und Gepäck)
http://www.treffseiten.de/bmw/info/date ... cabrio.pdf
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 20.02.2018 21:50
od Tomas530i
Zdravím pánové,
tak po dlouhé době jsem se dostal s autem na diagnostiku a dle všeho to vypadá, ža jsou oba katalyzátory KO.
Nemá s tím někdo zkušenost jak drahá legrace to je?
Zde je výpis chybových hlášení:
2F0D Radiator blind - clona před chladičem s tím asi nemá nic společného.
29F4 - Catalytic converter conversion
29F5 - Catalytic converter conversion 2
2A1A - Tank venting system
2A2E - Mixture control
2A2F - Mixture control 2
Dík za rady.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: úte 20.02.2018 23:32
od starML
Tomas530i píše:....prý z mého auta byl hodně cítit benzin.
Pokud Ti to žere těch 12 litrů/100km a jsou tam tyto závady ve spalování, tak jako první dej prověřit, co ukazují lambdy na osciloskopu - příklad tady
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028. Kolik stojí repase katíků jsem Ti už napsal zde
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033 .

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 21.02.2018 07:21
od JaraX
první bych vyřešil ten mixture control, když nebude ok směs, nebudou ok katy.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: stř 21.02.2018 23:50
od starML
Tyhle ŘJ motoru ještě neumí detekovat tzv. zamrzlou lambda sondu. Ta se projeví tak, že napětí na ní je stále stejné za všech podmínek - nekolísá. Umí detekovat pouze, pokuď se napětí na špatné/poškozené/staré lambda sondě dostane mimo interval 0,1V až 1V - to je pak chybová hláška nízké nebo vysoké napětí. Zamrzne-li lambda sonda při napětí např. 0.4V, což se skutečně může stát (a stává), tak je vše zdánlivě v pořádku, ŘJ nic neví a špatně reguluje bohatost. Důkladnou kontrolu stavu lambda sondy je možné provést pouze osciloskopem, kde by měl být vidět téměř dokonalý obdélníkový signál se střídou cca 50:50. Chcete-li vědět, jak na tom vaše lambda opravdu je, potřebujete kamaráda s osciloskopem.
Lambda OK:
Ještě sloužící, ale pomalu umírajicí lambda:
Osciloskop ukázal, že spodní hladina výstupního signálu je nižší než 0V. Takový stav ŘJ zpravidla zaregistruje a pak rozsvítí kontrolku "CheckEngine". Krom toho, všimněte si na grafu, že doba přepínaní mezi vysokou a spodní hladinou napětí se oproti grafu 1 prodloužila.
Umírající lambda:
Nejčastější nemoc, která se projevuje zpomalením reakce. Všimněte si, že doba přepínání mezi nízkou a vysokou hladinou (t na grafu) značně přesahuje 120ms. Taková porucha nevyhnutelně vede ke zvýšené spotřebě a zhoršené dynamice, ale - ŘJ ji nezaregistruje - parametr doby přepínaní se nesleduje.
Zamrzlá lambda:
Jíž není schopná jakékoliv funkce, hodnota výstupního napětí je víceméně konstantní. Přičemž stejně jako v předchozím případě, ŘJ zase žádnou chybu neuvidí - výstupní hodnoty jsou v povolených mezích. Tudíž, ŘJ je schopná zaregistrovat pouze buď absenci signálu, nebo jeho překročení spodní a horní povolené hodnoty (zpravidla 0 až 1V).

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: ned 11.03.2018 13:25
od Totic
Ještě k výkonovým parametrům N52B30 (nevim kdo byl na dynobrzdě), ale tuším ve 130i měla 195kW a v E92 snad dokonce 200kW jako N53B30? Myslím, že mě to mátlo kdysi při výběru E92/E93. To se dá nějak přeprogramovat?
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: ned 11.03.2018 19:50
od pavproch
Totic píše:Ještě k výkonovým parametrům N52B30 (nevim kdo byl na dynobrzdě), ale tuším ve 130i měla 195kW a v E92 snad dokonce 200kW jako N53B30? Myslím, že mě to mátlo kdysi při výběru E92/E93. To se dá nějak přeprogramovat?
Jo, byly tři výkonové varianty 190 (3er sedan a kombi, Z4, 5er), 195 (130i) a 200kW (3er e92). A domnívám se (ale nedám za to ruku do wohně), že se lišily jen SW.
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: ned 11.03.2018 19:52
od JaraX
Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: ned 11.03.2018 19:55
od pavproch
já psal o autech, ne o vobludách....

Re: BMW 530i E60, N52B30
Napsal: pon 09.04.2018 22:42
od Radim205D
starML píše:Tyhle ŘJ motoru ještě neumí detekovat tzv. zamrzlou lambda sondu.
A od kterého roku, případně generace to už ŘJ uměly ?