Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Hmm to mohlo drahý kotouč dost poškrábat, otázka jestli ho deska zaleští nebo zbude nevratná stopa?
S tím dolíváním je to teď aspoň logičtější jak se omlazuje olej náplň dojezd se posouvá. Snad to ale spolehlivě vyhodnocuje nějaký čidlo kvality oleja a ne jen hladinově.
S tím dolíváním je to teď aspoň logičtější jak se omlazuje olej náplň dojezd se posouvá. Snad to ale spolehlivě vyhodnocuje nějaký čidlo kvality oleja a ne jen hladinově.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Poškrábání kotouče vzal čert, stejně už je jen dojhíždím, na jaře tam pudou 4x nové (+ 4x desky, samozřejmě).
ref počítadlo woleje: Tak neska už tam je 17tis km, asi to přepočítal...
Čili to čidlo v bramborovi2 (e90 preface) opravdu zohledňuje "kvalitu a opotřebení" oleje - dolitím se kvalita zlepší a opotřebení zmenší čili kilometry narostou. Proč to ale nepočítalo stejně i v e91 (poface), to mi zůstává záhadou.
ref počítadlo woleje: Tak neska už tam je 17tis km, asi to přepočítal...

Čili to čidlo v bramborovi2 (e90 preface) opravdu zohledňuje "kvalitu a opotřebení" oleje - dolitím se kvalita zlepší a opotřebení zmenší čili kilometry narostou. Proč to ale nepočítalo stejně i v e91 (poface), to mi zůstává záhadou.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Otázka na znalejší:
brambor2 má CA (takovou píííčovinu bych si do nového auta NIKDY nenakonfiguroval, jelikož sem ale brambora2 bral jako ojetinu, nemoh sem si vymýšlet) - když už tam teda je, tak ho používám (ale nezvyk sem si a nikdy nezvyknu).
Všiml sem si, že klika u řidiče, když je venku vlhko (po dešti, mlha apod. - auto ale nemusí být zvenku mokré) nechce reagovat na přiložený prst a zamykat (u spolujezdce to za stejných podmínek funguje dobře). Odemykání funguje dobře kdykoli u obou klik.
Dá se s tím něco (jednoduchého, nejlépe DIY) udělat?
brambor2 má CA (takovou píííčovinu bych si do nového auta NIKDY nenakonfiguroval, jelikož sem ale brambora2 bral jako ojetinu, nemoh sem si vymýšlet) - když už tam teda je, tak ho používám (ale nezvyk sem si a nikdy nezvyknu).
Všiml sem si, že klika u řidiče, když je venku vlhko (po dešti, mlha apod. - auto ale nemusí být zvenku mokré) nechce reagovat na přiložený prst a zamykat (u spolujezdce to za stejných podmínek funguje dobře). Odemykání funguje dobře kdykoli u obou klik.
Dá se s tím něco (jednoduchého, nejlépe DIY) udělat?
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Myslím, že nedá. Někdy taky mačkám jak vzteklej. Myl jsi někdy auto wapkou s klíčkem v kapse? To se nestíhaj sklápět a odklápět zrcátka.
Nejsou ty kliky úplně dokonalý no... Ale v tvým případě bych nechal CA odkódovat a máš pokoj.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju.
Jo, zcela vážně o tom uvažuju z auta to CA kompletně vyrvat a odkodovat.
Jo, zcela vážně o tom uvažuju z auta to CA kompletně vyrvat a odkodovat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Nemusely by se vyměnit celé kliky? Myslím, že CA by se tady dalo ještě prodat.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Otázka na znalejší (matiz?):
Kdybych se rozhodl CA "dveře" deaktivovat (ie. odkodovat zamykání/odemykání klikama předních dveří, přitom ale ty CA kliky nechat v autě tak jak jsou vč. "vnitřností" tj. neaktivní), to by dle mého laického názoru mělo jít udělat/nakodovat aniž by se muselo hrabat" do HW. Je to tak, nebo se mýlím?
Ale: když bych chtěl celé CA off, tak bych se chtěl zbavit i možnosti mít klíč v kapse, když startuju a jedu, ie. abych musel vždy před startem klíč strčit do FOBu a pak až moct nastartovat (a ten klíč by držel ve FOBu "zamčený" a vyndat by šel až po zhasnutí motoru) - tohle by taky šlo udělat jen kódováním nebo by se muselo HW "hrabat" do auta?
Takhle sem to měl v e91 face (tj. zamykání/odemykání klíčem a startování až po zasunutí klíče do FObu) a takhle bych to chtěl mít i v e90.
Kdybych se rozhodl CA "dveře" deaktivovat (ie. odkodovat zamykání/odemykání klikama předních dveří, přitom ale ty CA kliky nechat v autě tak jak jsou vč. "vnitřností" tj. neaktivní), to by dle mého laického názoru mělo jít udělat/nakodovat aniž by se muselo hrabat" do HW. Je to tak, nebo se mýlím?
Ale: když bych chtěl celé CA off, tak bych se chtěl zbavit i možnosti mít klíč v kapse, když startuju a jedu, ie. abych musel vždy před startem klíč strčit do FOBu a pak až moct nastartovat (a ten klíč by držel ve FOBu "zamčený" a vyndat by šel až po zhasnutí motoru) - tohle by taky šlo udělat jen kódováním nebo by se muselo HW "hrabat" do auta?
Takhle sem to měl v e91 face (tj. zamykání/odemykání klíčem a startování až po zasunutí klíče do FObu) a takhle bych to chtěl mít i v e90.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
...a to já bych třeba to CA na své E92 uvítal...
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
já měl na své E91 CA a ten byl zas na druhou stranu deaktivovaný, takže to jde udělat tak, jak chceš (používat klíček na zamykání/odemykání a vložit klíček abys mohl nastartovat). Já měl ten CA deaktivovaný ale po aktivaci to stčejně nešlo, jelikož jsem měl asi jiné klíče a né ty, které v autě byly jakože nahrané. Takže JaraX vymazal stávající klíče a nahrál tam ten co jsem měl u sebe.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Deaktivovat to samozrejme jde, ale proc bys to jako ze delal? Mne unika ta pointa, protoze nejzajimavejsi je na tom to ze je to proste pohodlone, nelovim klic, mam ho nekde u sebe a jedu... Jedinne co mne napada ze je kvuli kradezi, ono se ty auta uz nekradou, ale o to tvoje by nejaky zajem byt mohl... Kdyz budes chtit tak ti to udelam, neni problem.
Ale budes muset strkat klic do tlamy... Kdyz budec zase chtit to zprovoznit tak to taky pujde.
Dodelat to do aut ktere to nikdy nemelo je temer nemozne.
Ale budes muset strkat klic do tlamy... Kdyz budec zase chtit to zprovoznit tak to taky pujde.
Dodelat to do aut ktere to nikdy nemelo je temer nemozne.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju, půjdu do toho, uděláme to během jara, ozvu se.
Pointa je ta, že jsem strarý zkostnatělý a sem zvyklý auto ovládat klíčem.
Pointa je ta, že jsem strarý zkostnatělý a sem zvyklý auto ovládat klíčem.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
pavproch píše: brambor2 (e90 330i zadohrab MY2006) měl z výroby m-paket OEM podvozek , dopřál sem mu to samé, ale vše (pružiny, tlumiče, stabíky , uložení) nové díly z autorizáku. Najeto už ca 15tis km a nejsem s tím podvozkem spokojen - je to uskákané, neklidné, nestabilní v zatáčkách (nejede to úplně 100% čistý plynulý oblouk) i vyšších rychlostech (kolem 200 to plave).
pavproch píše:....a má to pokračování - neska ráno brambor2 dostal nové tyčky a čepy řízení - prozatím bez geošky (na tu jdu bohužel až ve čtvrtek) a to co sem psal výše o neklidném podvozku byla teda těžká selanka a stabilnost sama - fčíl mám i na rovném pocit, že nutně musím skončit v nejbližší příkopě nebo protisměru..... už aby byl čtvrtek, do té doby s tím budu jezdit (pomalu) jen okolo komína....
Tak, geoška hotová a už zase to jede (relativně) klidně a rovně. Uffff.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Odvolávám, co sem odvolal a slibuju co sem neslíbil.pavproch píše:brambor2 (e90 330i zadohrab MY2006) měl z výroby m-paket OEM podvozek , dopřál sem mu to samé, ale vše (pružiny, tlumiče, stabíky , uložení) nové díly z autorizáku. Najeto už ca 15tis km a nejsem s tím podvozkem spokojen - je to uskákané, neklidné, nestabilní v zatáčkách (nejede to úplně 100% čistý plynulý oblouk) i vyšších rychlostech (kolem 200 to plave).
Převážná část problémů v jízdě nebyla quli podvozku, ale připičatělé geošce - dyž sem loni dělal podvozek, musel sem geošku nechat udělat tady v jenom "servisu" v RpR (a fčíl už vím, že úplně blbě), bo II/150 v Loukově byla uzavřená, tudíž p. Plachý nefungoval. Fčíl sem byl na geo u něj a.... nebe a dudy..... m4Zlik to sice jízdně furt není (a ani to neočekávám), ale neklidnost, nestabilita, plavání jsou fuč, až do 200 to jede klidně, rovně, jistě. Akoráth je to teda furt krapet uskákané + lehce citlivé na koleje quli staggered setupu. Ale jinak max spokojenost, myslím, že do podvozku nijak brzo "hrabat" nebudu /pokud vůbec někdy budu), ta uskákanost se dá překousnout.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
U mě v 530i pozoruju neklid Mtechnik podvozku leda s prázdným autem a prázdnou nádrží, hehe. Tj. nezatížen sám, navíc jsem prodal rezervu dopryč tak je zadek lehčí. Ale jakmile naberu třeba 2/3 nádrže, nebo posádku docela se kastle usadí a zklidní jak má 5er být. Na geo se ale taky jezdí natankovanej, žejo.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Tak jo, brambor2 papká CFS enem dyž ho honim - např. fčera a neska - papnul si 1/2 litru na tisíc km. Přetím bylo kluzko a nebezpečno a sežral enem asi 2 deci na 3tis km. Mám pár km do dalšího servisu, přitom mu vyměním olej.separátor, uvidíme, esli to to papání omezí/sníží....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
A do toho podvozku fuckt hrabat nebudu, je to řidičsky "snesitelné" i na okreskách (zatáčky) nejen na dálnici (rovně). Jenom to nesmí být moc zvlněná/rozbitá okreska, to to na těch vlnách/dírách poskakuje jak jankovitá kobyla... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Taxem přišel na jednu zapeklitost s bramborem2 (neže bymi nějak moc vadila, no... spíš nevadí vůbec, bo ty ukazatele stejně nepoužívám): BC po zmáčknutí tlačítka tempomatu ukazuje "trip v km", "průměrnou rychlost v km/h" a "průměrnou spotřebu v mpg". A nelze to přenastavit, když v menu zvolím spotřeba v l/100km a potvrdím, tak to můj příkaz ignoruje a zarputile dál ukazuje v mpg.... sfiňa jedna.... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Dodělal jsem (kancelářskou) práci, co mě plně vytěžovala několik posledních dnů a..... už asi budu moct (brrrr .... ) uvažovat na Covidem a jak měto zasáhne (zdravotně i firmu ekonomicky). Takže si hledám jiné věci, ke kterým bych upnul myšlénky a nemyslel černě nýbrž pozitivně, co bude až bude.....
Takže poprosím o JAKÉKOLI nápady, co bych moh na bramborovi2 vylepšit / upgradovat / udělat jinak (mechanika, technika i look-out), třeba i na první pohled ztřeštěnosti.
Viz i vlákno o bramborovo2 podvozku.....
Takže poprosím o JAKÉKOLI nápady, co bych moh na bramborovi2 vylepšit / upgradovat / udělat jinak (mechanika, technika i look-out), třeba i na první pohled ztřeštěnosti.
Viz i vlákno o bramborovo2 podvozku.....
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Běž cestou jak šel BUDVLAD - tam to má smysl ... auto je lehčí a mnohem výkonější ... dobrá inspirace pokud nevíš co s penězma
COVID okénko......................
Na covid si nakup Lipozomální Vitamín C který zabíjí virus všeho druhu jak SARS 1 tak i SARS 2 a spousty dalších virů. v USA začli lidem dlle čínských studií kde vyléčili lidi dávat Vit C nitrožilně ...což Lipozomální má ještě vyšší vstřebatelnost jen to jíš jako pilulky a vstřebatelnost je 90 procent. Preventivně stačí 1g denně .... pokud bys tu svini chytil tak 5-10g denně rozloženo co 2h dáváš 1-2gramy. Neplést si jej s obyč vitamínem C to by tě pěkně prohnalo a je tam jen 20procent vstřebatelnost... což je mizerie.
Momentálně k sehnání jen tekutá forma nebo v cizině. U nás je vykoupený silnější varianty 1000mg dávkách od Dr. mercoly.
Případně si jej udělej, dá se vyrobit já jsem jej vyráběl 2 roky zpátky a není to složité. Návod na youtube.
.......................................
Auto si uprav dle své libosti. Cokoliv co zvedne výkon nebo sníží váhu či zlepší zvuk na profi urovni je fajn, pak to poznáš na cestě.... třeba 50-100kg je už dost znát v zatáčkách atd.

COVID okénko......................
Na covid si nakup Lipozomální Vitamín C který zabíjí virus všeho druhu jak SARS 1 tak i SARS 2 a spousty dalších virů. v USA začli lidem dlle čínských studií kde vyléčili lidi dávat Vit C nitrožilně ...což Lipozomální má ještě vyšší vstřebatelnost jen to jíš jako pilulky a vstřebatelnost je 90 procent. Preventivně stačí 1g denně .... pokud bys tu svini chytil tak 5-10g denně rozloženo co 2h dáváš 1-2gramy. Neplést si jej s obyč vitamínem C to by tě pěkně prohnalo a je tam jen 20procent vstřebatelnost... což je mizerie.
Momentálně k sehnání jen tekutá forma nebo v cizině. U nás je vykoupený silnější varianty 1000mg dávkách od Dr. mercoly.
Případně si jej udělej, dá se vyrobit já jsem jej vyráběl 2 roky zpátky a není to složité. Návod na youtube.
.......................................
Auto si uprav dle své libosti. Cokoliv co zvedne výkon nebo sníží váhu či zlepší zvuk na profi urovni je fajn, pak to poznáš na cestě.... třeba 50-100kg je už dost znát v zatáčkách atd.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju za oboje - nápad - snižování hmostnosti - to stojí za zamyšlení, zvyšování výkonu ne, protože přitom dost hrozí riziko konfliktu na STK/ME i za ten vit. C - už jsem to slyšel z více stran i od dochtorů (ještě před Covidem), že megadávky vit C dokážou zabránit /potlačit infekci a prý nemají vedlejší účinky. Tomu ale nechci věřit, sem laik, ale v organismu se to prostě nějak projevit musí....