Stránka 11 z 13

Napsal: čtv 12.09.2013 23:22
od xnovic
Mám na svojí e39 mrtvý kompresor. Dnes mi přišel nový a rád bych si ho vyměnil svépomocí. Je nějaký zádrhel, při výměně, nebo se mění kus za kus?
Abych pak nekoukal, jak vrána.. Díky

Napsal: pát 13.09.2013 20:20
od Andre2
Tak to vypadá, že se povedlo :)

Nejsem si teda úplně jistý tím postupem, ale pravděpodobně stačí manuálně nastavit výšku na obou stranách (záložka manual nebo jak se jmenuje -nemám tu ted inpu) a pak v záložce tuning definovat, že je to poloha nula.

Napsal: pát 18.10.2013 11:55
od Andre
Nevíte o někom z okolí Ostravy, kdo by uměl nastavit přes diagnostiku stejnou výšku niva na obou stranách? Pravou stranu mám o něco níž, ale čidlo nehlásí chybu.

Napsal: ned 27.10.2013 13:54
od Mar10
Ahoj pánové. Jsem tu novej, takže se mnou mějte prosim trpělivost :D Snažil jsem se tu najít odpověď na mou otázku, ale nic konkrétního jsem nenašel :) Mám e39 530dT a vzadu samozřejmě NIVO regulaci. Chtěl bych snížit auto a nevím jak snížit ten zadek. Psalo se tu o výměně měchů za pružiny i o tom že to snad jde snížit tyčkama nebo diagnostikou. Je tu někdo kdo už to dělal, popř. mi pomohl? Děkuju :)

Napsal: pon 28.10.2013 19:15
od Mar10
pomůže někdo?

Napsal: úte 05.11.2013 22:48
od muff28
Prosim o radu. Mam E39 530i touring, rv 2003, najeto 235tis, mechy pokud vim od predchoziho majitele nemeneny. Nahle hlaseni na palubce, ze je nivo regulace inaktivni, obcas dofukuje, ale neefektivne, zadek auto sednuty asi o 5cm symetricky, zmenu v jizdnich vlastnostech moc nepozoruju, tlumeni jizdy dobre. A behem tydne zacalo selhavat centralni zamykani, vyhrivani sedadel.. Snad vsechny slozky systemu komfort. Na zbezne diagnostice chyba v jednotce K (?), pri vymene komfortni jednotky se problem nevyresil. Zrejme problem v rozvodu, ale mechanik netusi, kde. Co mi prosim doporucite? Souvisi to vse s jednou zavadou? Nivo selhalo kvuli snimaci, jinak funkcni? V prvnim kroku udelat poradnou diagnostiku? Ale netusim, kde ve zlinskem kraji popr.okoli.
Dekuji za odpovedi.
JM

Napsal: stř 01.01.2014 22:10
od Michal_E39
Mám takový teoretický dotaz. Zkoušel někdo namontovat NIVO do auta, co ho z výroby nemá? Je tam někde zakopaný nějaký špek, jako rozdílnost v karosérii nebo nápravě?

Mám 525i(2002) s pružinama z výroby. Jelikož auto občas používám spíše jako náklaďák, občas by se mi NIVO hodilo.
Moje představa je vůbec to nepřipojovat k řídící jednotce auta ani tam nemontovat čidla polohy. Z kompresorové jednotky vykuchat elektroniku a dofukování/vyfukování udělat pouze na tlačítka a relátka v kufru v podobném stylu jako je ovládání oken. Předpokládám že z toho neutíká vzduch tak rychle aby to bylo potřeba dofukovat během jízdy.

Napsal: čtv 02.01.2014 01:20
od bibikuba
ted jde o to estli se ti to vyplatí-měchy palba,kompresor palba,hromada krámů okolo :wink: :wink: pak to jednou růčo přefoukneš a to bude pumelenice :D :D :D

Napsal: čtv 02.01.2014 21:16
od oldaf
Michal_E39 píše:Mám takový teoretický dotaz. Zkoušel někdo namontovat NIVO do auta, co ho z výroby nemá? Je tam někde zakopaný nějaký špek, jako rozdílnost v karosérii nebo nápravě?

Mám 525i(2002) s pružinama z výroby. Jelikož auto občas používám spíše jako náklaďák, občas by se mi NIVO hodilo.
Moje představa je vůbec to nepřipojovat k řídící jednotce auta ani tam nemontovat čidla polohy. Z kompresorové jednotky vykuchat elektroniku a dofukování/vyfukování udělat pouze na tlačítka a relátka v kufru v podobném stylu jako je ovládání oken. Předpokládám že z toho neutíká vzduch tak rychle aby to bylo potřeba dofukovat během jízdy.
Dej si tam rovnou jen měchy s hadičkama někam do kufru a na ně dej ventilky, pak si to jen nafoukneš na pumpě podle toho jak naloženej pojedeš. Takhle se používaj třeba měchy ke zvýšení nosnosti u dodávek.

Napsal: čtv 02.01.2014 21:49
od Michal_E39
oldaf> Někde jsem četl, že pracovní rozsah tlaku měchů je 9-18 atmosfér. Tolik mi žádný domácí kompresor nedá.

bibikuba> Neměl jsem v úmyslu kupovat nové díly, jeté z vraku by na pokus mohly stačit. Kdyby se to osvědčilo, koupil bych nové jen měchy. Předpokládám, že kompresor má proti přefouknutí buďto pojistný ventil nebo tlakové čidlo, kterým bych rozpojoval napájení kompresu. V opačném případě by hrozilo přefouknutí i při obvyklé poruše čidla polohy.

Napsal: čtv 02.01.2014 22:02
od oldaf
Michal_E39 píše:oldaf> Někde jsem četl, že pracovní rozsah tlaku měchů je 9-18 atmosfér. Tolik mi žádný domácí kompresor nedá.

bibikuba> Neměl jsem v úmyslu kupovat nové díly, jeté z vraku by na pokus mohly stačit. Kdyby se to osvědčilo, koupil bych nové jen měchy. Předpokládám, že kompresor má proti přefouknutí buďto pojistný ventil nebo tlakové čidlo, kterým bych rozpojoval napájení kompresu. V opačném případě by hrozilo přefouknutí i při obvyklé poruše čidla polohy.
To nevím jakej je tam tlak ale na dodávkách se to fouká na pumpě :D

Napsal: čtv 02.01.2014 22:25
od Michal_E39
oldaf: Předpokládám, že na dodávkách jsou ty měchy přídavné k pružinám, ne samostatné místo pružin jako na BMW. Každopádně bych to stejně chtěl dofukovat na místě kde zrovna něco nakládám a ne se zadkem poblíž dorazů hledat benzínku, co má funkční nejen kompresor, ale i těsnění v koncovce.


Můj dotaz je hlavně o tom, jestli tam není nějaký špek, jako třeba rozdílné provedení nápravy pro pružinu a pro měch, nebo jiné vrchní uložení v kastli. Případně rozdílné provedení lavoru na rezervu neumožňující montáž kompresoru atd.

Napsal: pát 03.01.2014 01:43
od horan
K tomu tlaku. Na kamionech je max. tlak ve vzduchove soustave 12bar. V jzdni poloze by v tech mechach mohlo byt tak 6baru. Nikdy me to nenapadlo merit, ale pokud je chces nafouknout na doraz, tak do nich stejne tech12 nenacpes. Zasahne zatezovej regulator. A to mas nejakych 10 tun na napravu/ 2mechy. Takze u toho osobaku to budou tak 2bary(mensi prumer mechu), ktery nafoukas kdejakym kompresorkem od vietnamca.
Mimochodem. Kolik myslis ze dava ten origo bmw kompresorek? To nebude zadny zazracny cislo. :wink:

Napsal: pát 03.01.2014 15:39
od kupca
EHC2 na X5 má tlak 15,7 */- 0,7 bar minimu je 9 bar.

Napsal: pát 03.01.2014 16:08
od horan
Tak to cumim. 8O
Holt malej prumer mechu.

Napsal: čtv 06.03.2014 12:57
od Andre
Umíte někdo sehnat levnějí měch pro sportovní podvozek na e39? V BMW mi řekli cenu 6080 Kč. Někdo tady psal, že v BMW 4400 s DPH?

Napsal: sob 08.03.2014 12:58
od gava
Ahojte, tady prodávají neoriginál měchy klasika nebo sport za 4250,-

http://www.autodvorak.cz/?product_cat=5-e39


Mě se podařilo na inzerát koupit orig. Bmw měchy za 6000,- za oba měchy.
Tak je jdu vyměnit :)

Napsal: čtv 08.01.2015 12:11
od vladymat
Ahoj, chci se zeptat, zda někdo z vás nemá zkušenost s těmihle měchy?

http://auto.bazos.cz/inzerat/41114208/P ... rcedes.php

Kořeň mi je nabízí oba dva vč. poštovnýho za cenu 4.000 Kč. V Krotilovi mají jeden měch cca za 4.600 Kč a v BMW za cca 7.700 Kč, čili bych ušetřil, ale zase nechci mít kvalitu na dva roky.

Napsal: pon 12.01.2015 23:24
od maxmin
Jeden sport měch z e39 se mi už několik let válí v garáži, e39 už dávno nemám :-)
Nevím jestli je levý nebo pravý, můžu to zjistit. Ale pokud vím se liší pouze výstupkem, který půjde odpilovat. Není zpuchřelý. Kdysi jsem kupoval dva, ale vyměnil jsem jen jeden.. Když tak se ozvi na 776147144 nebo sz a něco mi za to nabídni :-)

Napsal: pát 16.01.2015 20:27
od landys
Před pár měsíci jsem ho kontaktoval a vysvětlili jsme si to, že cena je cca 3.500,- Kč za kus bez poštovného. Přes eBay mě to z Německa vyšlo na cca 2.800,-, z Číny se to dá za cca 2.000,- Kč, ale jde to sem skoro měsíc.
vladymat píše:Ahoj, chci se zeptat, zda někdo z vás nemá zkušenost s těmihle měchy?

http://auto.bazos.cz/inzerat/41114208/P ... rcedes.php

Kořeň mi je nabízí oba dva vč. poštovnýho za cenu 4.000 Kč. V Krotilovi mají jeden měch cca za 4.600 Kč a v BMW za cca 7.700 Kč, čili bych ušetřil, ale zase nechci mít kvalitu na dva roky.