Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
marek26
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: úte 27.09.2005 00:00

#201 Příspěvek od marek26 »

Radim046 píše::D :D

škoda že se nedovim názor na ten připravek :D

pozri si postu tam to najdes na centrum
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#202 Příspěvek od Slid »

marek26 píše:
Slid píše:
marek26 píše:A radimovy sa ospravedlnujem verejne. Radim prepac. Len skoda ze us k tomu ideme (to je sami good, look, face, ok ) Hele SLID skoda ze mi nadavas ja som nenadaval. Slid odpustas mi?
:wink:
Ked je to sused je to nieco ine samozrejme.


Neodpustam........ každej píše tak jak to myslí.Takže příště radši mysli a pak piš :lol:

ty si taky stale? :roll:


Co sem stále? To můžeš doříct a? vím jaký jsem stále...... :roll:
Jinak fakt tě nechápu, nejdříve tady kážeš a poučuješ jak mluvit a? nelezem amikum do prdele a pak se omlouváš zato co říkáš.....

marek26 píše:
Radim046 píše::D :D

škoda že se nedovim názor na ten připravek :D

pozri si postu tam to najdes na centrum


A dorazíš to omluvou na email s emailem majora, čoveče stačí si dát stránku zpátky a má ho taky. A napíšeš to jako by si mu poslal referenci na aditiva na email....
Piš radši SZ a? už nezasíráme trapnýma kecama toto kvalitní téma!
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#203 Příspěvek od major »

No tak už se nechte pánové :D .
Jinak k přísadám do olejů jsem se tu již v minulosti vyjadřoval (pokud se to neztratilo při hacknutí servru). Buď pohledej, nebo ve zkratce asi takto(platí všeobecně pro všechny přísady do olejů): Tyto se v současnosti dělí na dva druhy - ty co nic nevylepší, ale neuškodí a na ty co nic nevylepší a uškodí.

A teď mi dejte do 12.3. pokoj, rekreuji své ubohé a unavené tělo na horách 8)
IKE
Registrovaný
Příspěvky: 214
Registrován: stř 01.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#204 Příspěvek od IKE »

Co si myslíš o tomhle oleji? Doporučil by jsi mi ho do 325tds?
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#205 Příspěvek od major »

IKE píše:Co si myslíš o tomhle oleji? Doporučil by jsi mi ho do 325tds?
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
Klidně ho použij.
IKE
Registrovaný
Příspěvky: 214
Registrován: stř 01.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#206 Příspěvek od IKE »

Ok! Díkes :P
arkadiel
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 01.09.2005 00:00
Bydliště: Praha

#207 Příspěvek od arkadiel »

"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#208 Příspěvek od Raptor1 »

Radim046 píše:Ahoj, jakej názor máte na Pro-long do oleje?..Můj serviceman mi to nabízí a přesvědčuje mě že to je good ale nějak se mi tyhle věci nezdaj.Ale jak to vidíte? :D


Jak už tady kdosi psal, tyhle přísady jsou buď relativně neškodné (fungují tedy na principu tzv. placebo efektu), nebo škodlivé. Prolong patří jednoznačně mezi ty druhé!!!
Obsahuje chlorované parafiny, které jsou v motorovém oleji opravdu velmi nežádoucí složkou. Mají výborné EP vlastnosti, proto se používají v řezných a tvářecích mazivech. Mluvím o olejářské technologii tak na úrovni 30. - 50. let, tedy výrazně low-tech. V civilizované části světa se už jejich použití i v této oblasti výrazně omezuje kvůli vlivu chloru na zdraví obsluhy a životní prostředí. Což ovšem nebrání různým komediantům, aby s takovouto přísadou objížděli servisy a na jednoduchém přenosném stroječku demonstrovali její skvělé vlastnosti a užitečnost. Stroječek je ovšem určen na zkoušení řezných olejů a to už ten vykuk nikomu neřekne. Tlaky a zatížení na něm simulované se v žádném spalovacím motoru za žádných podmínek nevyskytují!!! Lidi pak jen stojí a s otevřenou hubou civí na ten zázrak, který o tolik vylepšil parametry motorového oleje. V podstatě jarmareční trik, jak napálit hlupáky. dostalo se to v minulosti i do teleshoppingu, je to děs.
Obávám se, že tvůj servisman se stal jeho obětí. Nakonec, on si to do svého auta třeba nedal, že... :wink:
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#209 Příspěvek od Raptor1 »

arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.


Šlemu se neboj. Je to zkondenzovaná vodní pára, která na studených částech motoru vytváří s olejem emulzi. Děje se tak při krátkých jízdách, kdy se motor dostatečně neprohřeje. Podívej se někdy na víčko poté, co odstavíš auto po dlouhé jízdě a uvidíš, že tam nic nebude. V motoru kterej je rozfajrovanej na plnou teplotu (a je na ní držen určitou dobu) se voda odpaří a emulze zmizí. S kvalitou oleje tento jev prakticky nesouvisí.

Jiná věc by byla, kdyby pronikala chladící kapalina do oleje. Etylenglykol vytváří s olejem ale podstatně hůře vypadající hmotu, než je jemná emulze z oleje a vody. Takovej černej sajrajt... taky je pravděpodobné, že by k poruše motoru došlo dřív, než bys stačil bádat nad víčkem.
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#210 Příspěvek od bavo »

ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1 :D ) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony.. :roll:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#211 Příspěvek od major »

bavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1 :D ) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony.. :roll:
Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červený :oops: " bude asi ATF, že?
Mimochodem do převodovky (jak automat tak manuál) tvého Báwa je předepsán ATF 22 (Dexron IID) nebo ATF 55 (Dexron IIIF). Manuál má náplň 1,2 lt a automat 3lt.
Uživatelský avatar
bavo
Registrovaný
Příspěvky: 640
Registrován: ned 19.02.2006 01:00
Bydliště: Žamberk

#212 Příspěvek od bavo »

major píše:
bavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1 :D ) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony.. :roll:
Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červený" bude asi ATF, že ?


Třeba shell doporučuje donax ta do převodovky a ten je červenej a origo náplň je žlutá-jak tady laicky píšu. Moc do převoďáků nevidím,ale ten problém by měl mít něco společnýho s přísadou dexron tuším :roll:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#213 Příspěvek od major »

Raptor1 píše:
arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.


Šlemu se neboj. Je to zkondenzovaná vodní pára, která na studených částech motoru vytváří s olejem emulzi. V motoru kterej je rozfajrovanej na plnou teplotu (a je na ní držen určitou dobu) se voda odpaří a emulze zmizí. S kvalitou oleje tento jev prakticky nesouvisí.

V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#214 Příspěvek od major »

Raptor1 píše:
Radim046 píše:Ahoj, jakej názor máte na Pro-long do oleje?..Můj serviceman mi to nabízí a přesvědčuje mě že to je good ale nějak se mi tyhle věci nezdaj.Ale jak to vidíte? :D


Jak už tady kdosi psal, tyhle přísady jsou buď relativně neškodné (fungují tedy na principu tzv. placebo efektu), nebo škodlivé. Prolong patří jednoznačně mezi ty druhé!!!
Obsahuje chlorované parafiny, které jsou v motorovém oleji opravdu velmi nežádoucí složkou. Mají výborné EP vlastnosti, proto se používají v řezných a tvářecích mazivech. Mluvím o olejářské technologii tak na úrovni 30. - 50. let, tedy výrazně low-tech. V civilizované části světa se už jejich použití i v této oblasti výrazně omezuje kvůli vlivu chloru na zdraví obsluhy a životní prostředí. Což ovšem nebrání různým komediantům, aby s takovouto přísadou objížděli servisy a na jednoduchém přenosném stroječku demonstrovali její skvělé vlastnosti a užitečnost. Stroječek je ovšem určen na zkoušení řezných olejů a to už ten vykuk nikomu neřekne. Tlaky a zatížení na něm simulované se v žádném spalovacím motoru za žádných podmínek nevyskytují!!! Lidi pak jen stojí a s otevřenou hubou civí na ten zázrak, který o tolik vylepšil parametry motorového oleje. V podstatě jarmareční trik, jak napálit hlupáky. dostalo se to v minulosti i do teleshoppingu, je to děs.
Obávám se, že tvůj servisman se stal jeho obětí. Nakonec, on si to do svého auta třeba nedal, že... :wink:
Je to přesně tak. Jediné možné řešení je vys..at se na veškeré přísady do olejů. Už jsem zde několikráte psal, že motorový olej je komplexní a hlavně VYVÁŽENÝ soubor různých chem.sloučenin, který vznikl v laboratoři po dlouhém vývoji. Ještě je třeba zdůraznit, že každý výrobce má své recepty a používá rozdílné mísící poměry různých látek, ale vždy tak aby tyto tvořili, jak jsem již předeslal, vyvážený celek. Proto většinou každé další přídané látky tuto stabilitu narušují, což rozhodně nelze považovat dlouhodobě za blahodárný vliv. Pseudovýrobci těchto "aditiv" tedy nemohou v žádném případě vytvořit natolik univerzální produkt aby v každém oleji od všech možných výrobců a míchaču co jich jen na trhu je, působil pouze pozitivně.
Prostě žádná sr..čka za pár stovek, co nalijete do oleje za vás generálku motoru neudělá :roll: , naopak nutnost její "manuální" realizace spíše urychlí.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#215 Příspěvek od major »

bavo píše:
major píše:
bavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1 :D ) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony.. :roll:
Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červený" bude asi ATF, že ?


Třeba shell doporučuje donax ta do převodovky a ten je červenej a origo náplň je žlutá-jak tady laicky píšu. Moc do převoďáků nevidím,ale ten problém by měl mít něco společnýho s přísadou dexron tuším :roll:
Donax TA je ATF 22, neboli dle specifikace koncernu GM, Dexron IID. Tudíž OK. Z předchozího jsi jistě pochopil, že Dexron není přísada ale název souboru norem společnosti GM pro oleje do automatických, ale i manuál převodovek. Opravdu netuším co by ten "žlutý" olej mohl být zač. Jedině snad, že by jsi mi poslal trohu na degustaci a já zkusil výrobce,druh a ročník poznat podle chuti :lol: . Nic ve zlém :wink: , prostě tam nalej to co jsem ti psal a co je tam předepsáno a více to neřeš.
Jinak samozřejmě použitím jiného než výrobcem převodovky předepsaného oleje může dojít k jejímu vážnému poškození, tudíž tvé obavy plně chápu.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#216 Příspěvek od Maslista »

major píše:
Raptor1 píše:
arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.


Šlemu se neboj. Je to zkondenzovaná vodní pára, která na studených částech motoru vytváří s olejem emulzi. V motoru kterej je rozfajrovanej na plnou teplotu (a je na ní držen určitou dobu) se voda odpaří a emulze zmizí. S kvalitou oleje tento jev prakticky nesouvisí.

V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.


Myslím, že Raptor1 má na mysli pouze tu emulzi co se tvoří na víčku pro dolévání oleje.. což je ona zkondenzovaná vzdušná vlhkost... způsobená krátkodobím ohřátím motoru.. je to spíše než problém motoru a motorového oleje, problém rosného bodu .. který se dá posunout pouze důkladným prohřátím motoru... proto když jaký koliv motor odstavuji na delší dobu, důkladně ho před tím prohřeju...
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#217 Příspěvek od Raptor1 »

major píše:
V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.


To je dobrý. Nemůžeš se mnou souhlasit, a přitom potvrzuješ, co jsem napsal.

Pochopitelně, že se jistému obsahu vody v oleji nelze zabránit, ale v našich klimatických podmínkách při běžném používání auta to nepředstavuje prakticky žádný problém. Pokud je motor vybaven systémem LongLife, tak provoz při nízkých teplotách, s vysokým podílem studených startů (Stop-and-Go) má automaticky za následek zkracování intervalu výměny a eliminaci tohoto nepříznivého vlivu. Pevný interval výměny zase není dost dlouhý na to, aby se v oleji nahromadilo takové množství vody, které by mohlo způsobit poruchu - tedy v drtivé většině případů - jsou ale i extrémy.

Před pár měsíci jsem dělal školení o olejích pro lidi ze Škoda Auto, oddělení, které se zabývá sběrem a vyhodnocováním garančních závad z celého světa. Tam jsem slyšel zajímavé věci!
Třeba porucha motoru vlivem zamrzlého!!! oleje. Šlo ale o dlouhodobý provoz Stop-and-Go na velmi krátké vzdálenosti, navíc v arktické oblasti Skandinávie, kdy obsah vody (a paliva) v oleji způsobil jeho skutečné zamrznutí, ukroucení hřídele čerpadla, zadření ložisek... Je to ale extrém, který se u statisíců aut, která Škodovka vyrobí, objevuje jednou za čas, takže pokud celou letošní tuhou zimu nejezdíte ráno 3 km do práce a večer zase zpět, bez žádné delší cesty, nemusíte to řešit.
Ještě jedna kuriozitka mi utkvěla v mysli: Ten případ měli kolegové ze Škodovky docela za humny - paní doktorka zakoupila Fabii a protože to byla venkovská obvoďačka, jala se ji používat k návštěvám svých pacientů - okolí Mn. Hradiště, tuším... Přesně ten způsob provozu na velmi krátké vzdálenosti s dostatečně dlouhou dobou na to, aby motor vždy stačil vychladnout. A palivo (byl to benzínový motor) se v oleji hromadilo... Dlouhodobě... Jednou došlo k tomu (nikdo neví čím to bylo iniciováno), že v klikové skříni došlo k výbuchu par. Jev, který v laboratoři nastává při zkoušce teploty bodu vzplanutí oleje. Tomu oleji potom naměřili myslím asi 60 nebo 70°C! Paní doktorce se naštěstí kromě úleku a Fabii kromě důlku v kapotě od vytrženého víčka nalévání oleje nic nestalo. Jo, jak říkám. Při takovém počtu aut (zákazníků) se občas najdou pěkné zajímavosti.

Nějak jsem se rozepsal, musím taky něco dělat... :roll:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#218 Příspěvek od major »

Přesun dotazu z jiného threadu v rámci sjednocení témat:


petob napsal:

Zdravim,
mam objednany olej Castrol SLX LL04 0W-30 a chcem to do bmw 325i r.v.93. Ma najazdenych cez 200tis. Ale dopocul som sa ze je to zbytocne a ze starsie motory maju z takym "riedkym" olejom problemy a hlavne vo velkych horucavach. Ze tam treba nieco z vyssou vyskozitou. Chem pocut aj nazory pripadne skusenosti ostatnych. Je to blbost naliat tam taky olej?
dik, Peto


Tento olej je primárně určen do novějších motorů s prodlouženým intervalem výměny. Má oproti "klasickým" SAE třídám sníženou HTHS viskozitu a tedy i tenčí mazací film. U motorů, které na toto nejsou již z výroby konstruovány a mají již něco naběháno a tedy že i rozměrové tolerance jednotlivých součástí motoru se blíží k mezním hodnotám, může dojít k značnému zvýšení hlučnosti a následně i k poškození motoru. Proto long-life oleje SAE 0W-30 do starších motorů rozhodně nemohu doporučit.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#219 Příspěvek od major »

zase jen přesun 8) :

petob píše:po rozhovoroch z niekolkymi ludni som nakoniec zvolil olej Castrol RS Formula 10W-60, dufam ze moje rozhodnutie bolo spravne..
No, tak to jsi se zrovna moc netrefil :( . Důvody jsem tu již několikráte psal. Je to olej primárně určený pro použití v motorech s vysokým litrovým výkonem( např.M3, M5) a pro použití v závodních vozech kde motory trvale pracují za vysokých provozních teplot. Ty tento olej v běžném provozu, natož pak při poskakování ve městě, nedostaneš ani na jeho provozní teplotu. Tudíž bude klást rotujícím součástem motoru větší odpor a tedy jediné čeho docílíš bude zvýšení spotřeby paliva. A na zimu ta SAE třída také není žádné velké štěstí. Takže Good luck a pozdravuj ty tvoje kolegy odborníky 8) .
satva
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: úte 31.05.2005 00:00

#220 Příspěvek od satva »

chystám se na vyměnu hydroštelů u M40 a s tim i olej, jakej by tam sedl ?
byl tam 5w-40 coz byla asi picovina
Odpovědět