Radim046 píše::D
škoda že se nedovim názor na ten připravek
pozri si postu tam to najdes na centrum
marek26 píše:Slid píše:marek26 píše:A radimovy sa ospravedlnujem verejne. Radim prepac. Len skoda ze us k tomu ideme (to je sami good, look, face, ok ) Hele SLID skoda ze mi nadavas ja som nenadaval. Slid odpustas mi?
Ked je to sused je to nieco ine samozrejme.
Neodpustam........ každej píše tak jak to myslí.Takže příště radši mysli a pak piš
ty si taky stale?
marek26 píše:Radim046 píše::D
škoda že se nedovim názor na ten připravek
pozri si postu tam to najdes na centrum
Klidně ho použij.IKE píše:Co si myslíš o tomhle oleji? Doporučil by jsi mi ho do 325tds?
Olej Havoline Diesel Extra SAE 10W-40 má výkonové třídy podle API SL/CF, podle ACEA A3-02/B3-98/B4-02 a aprobace výrobců motorů VW 505.00, MB 229.1. Je to polosyntetický vysoce výkonný mot. olej určený pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů s turbodmychadly a katalyzátory.
Radim046 píše:Ahoj, jakej názor máte na Pro-long do oleje?..Můj serviceman mi to nabízí a přesvědčuje mě že to je good ale nějak se mi tyhle věci nezdaj.Ale jak to vidíte?
arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.
Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červenýbavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony..
major píše:Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červený" bude asi ATF, že ?bavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony..
V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.Raptor1 píše:arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.
Šlemu se neboj. Je to zkondenzovaná vodní pára, která na studených částech motoru vytváří s olejem emulzi. V motoru kterej je rozfajrovanej na plnou teplotu (a je na ní držen určitou dobu) se voda odpaří a emulze zmizí. S kvalitou oleje tento jev prakticky nesouvisí.
Je to přesně tak. Jediné možné řešení je vys..at se na veškeré přísady do olejů. Už jsem zde několikráte psal, že motorový olej je komplexní a hlavně VYVÁŽENÝ soubor různých chem.sloučenin, který vznikl v laboratoři po dlouhém vývoji. Ještě je třeba zdůraznit, že každý výrobce má své recepty a používá rozdílné mísící poměry různých látek, ale vždy tak aby tyto tvořili, jak jsem již předeslal, vyvážený celek. Proto většinou každé další přídané látky tuto stabilitu narušují, což rozhodně nelze považovat dlouhodobě za blahodárný vliv. Pseudovýrobci těchto "aditiv" tedy nemohou v žádném případě vytvořit natolik univerzální produkt aby v každém oleji od všech možných výrobců a míchaču co jich jen na trhu je, působil pouze pozitivně.Raptor1 píše:Radim046 píše:Ahoj, jakej názor máte na Pro-long do oleje?..Můj serviceman mi to nabízí a přesvědčuje mě že to je good ale nějak se mi tyhle věci nezdaj.Ale jak to vidíte?
Jak už tady kdosi psal, tyhle přísady jsou buď relativně neškodné (fungují tedy na principu tzv. placebo efektu), nebo škodlivé. Prolong patří jednoznačně mezi ty druhé!!!
Obsahuje chlorované parafiny, které jsou v motorovém oleji opravdu velmi nežádoucí složkou. Mají výborné EP vlastnosti, proto se používají v řezných a tvářecích mazivech. Mluvím o olejářské technologii tak na úrovni 30. - 50. let, tedy výrazně low-tech. V civilizované části světa se už jejich použití i v této oblasti výrazně omezuje kvůli vlivu chloru na zdraví obsluhy a životní prostředí. Což ovšem nebrání různým komediantům, aby s takovouto přísadou objížděli servisy a na jednoduchém přenosném stroječku demonstrovali její skvělé vlastnosti a užitečnost. Stroječek je ovšem určen na zkoušení řezných olejů a to už ten vykuk nikomu neřekne. Tlaky a zatížení na něm simulované se v žádném spalovacím motoru za žádných podmínek nevyskytují!!! Lidi pak jen stojí a s otevřenou hubou civí na ten zázrak, který o tolik vylepšil parametry motorového oleje. V podstatě jarmareční trik, jak napálit hlupáky. dostalo se to v minulosti i do teleshoppingu, je to děs.
Obávám se, že tvůj servisman se stal jeho obětí. Nakonec, on si to do svého auta třeba nedal, že...
Donax TA je ATF 22, neboli dle specifikace koncernu GM, Dexron IID. Tudíž OK. Z předchozího jsi jistě pochopil, že Dexron není přísada ale název souboru norem společnosti GM pro oleje do automatických, ale i manuál převodovek. Opravdu netuším co by ten "žlutý" olej mohl být zač. Jedině snad, že by jsi mi poslal trohu na degustaci a já zkusil výrobce,druh a ročník poznat podle chutibavo píše:major píše:Žlutý, červený???? Člověče, to musíš torchu blíže specifikovat. Alespoń výrobce a SAE. I když ten "červený" bude asi ATF, že ?bavo píše:ví tady někdo(nejspíš major,nebo raptor1) jak je to s výměnou "žlutého"
převodového oleje v převodovce za "červený" ? Slyšel jsem že to může snad
až postupně zlikvidovat převodovku,resp.synchrony..
Třeba shell doporučuje donax ta do převodovky a ten je červenej a origo náplň je žlutá-jak tady laicky píšu. Moc do převoďáků nevidím,ale ten problém by měl mít něco společnýho s přísadou dexron tuším
major píše:V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.Raptor1 píše:arkadiel píše:"horním uzávěru vany" - myslel jsem víko na dolévání oleje. Šlem se přestal objevovat až po 450 km po výměně oleje. To je docela dost, co.
Šlemu se neboj. Je to zkondenzovaná vodní pára, která na studených částech motoru vytváří s olejem emulzi. V motoru kterej je rozfajrovanej na plnou teplotu (a je na ní držen určitou dobu) se voda odpaří a emulze zmizí. S kvalitou oleje tento jev prakticky nesouvisí.
major píše:
V tomto nemohu s raptorem1 souhlasit. Voda nemá v motorovém oleji co dělat, jistému minimálního procentu vody se sice nikdy neubráníte(vdušná vlhkost), ale při vyšším obsahu vody(zhruba nad 5%) již vzniká nebezpečí emulgace celé náplně a ani zvýšená teplota již není co platná. Dojde k rapidnímu zhoršení mazacích vlastností motorového oleje. Nehledě na to, že voda působí v pracovních částech motoru silně korozivním účinkem na což jsou obvzláště choulostivá valivá ložiska, klika a vačky. Pokud máte tedy místo olejové náplně v motoru pár litrů hnědobílé emulze, je třeba se vážně zamyslet kde se tam vzala a okamžitě problém řešit.
No, tak to jsi se zrovna moc netrefilpetob píše:po rozhovoroch z niekolkymi ludni som nakoniec zvolil olej Castrol RS Formula 10W-60, dufam ze moje rozhodnutie bolo spravne..