Stránka 11 z 20

Napsal: úte 11.08.2009 17:59
od KamilFKH
Když jsem se teď v sobotu ráno probouzel, tak mě napadlo, jak by to mohlo u faceliftu jít. Hyri zatím stále mlčí, tak až někomu tady kolem třeba někdy o víkendu budu okupovat jeho kočár, tak bych ten nápad možná mohl prubnout. :) Uvidíme.

Napsal: stř 12.08.2009 07:07
od Birkoff
Jen se zaptám na ten LCM II CI 16. To je to o čem tu píšeš, že se čeká na Hyriho? Kurňa já to potřebuju do dvou aut, už mě nabaví trápit xenony.

Napsal: stř 12.08.2009 09:12
od KamilFKH
Birkoff píše:Jen se zaptám na ten LCM II CI 16. To je to o čem tu píšeš, že se čeká na Hyriho? Kurňa já to potřebuju do dvou aut, už mě nabaví trápit xenony.


Mlčí zatím o obojím. Jak info pro LCM II s CI:16, tak LSZ2 pro E46 FL.

Napsal: pon 17.08.2009 09:20
od Sonic
Zdravim všechny. Tak že jsem se Domluvil s Hirym. že pokud nás bude víc tak přijede do Brna a tam to nastaví (je z Bratislavy) za 30Euro. Pokud se tu někdo najde kdo by chtěl tak bych preferoval víkend. Jsem z Karlových Varů

Tak že se když tak ozvětě na můj mail: Horse.power@seznam.cz

Napsal: úte 18.08.2009 14:17
od Sonic
Ještě pro upřesnění. Jde to na všechny E46 s xenonama po faceliftu....

Napsal: ned 23.08.2009 20:21
od KamilFKH
Aktualizace prvního příspěvku pro LCM3 a LCM4 (E38, E39 a E53) pro ty, co používají NCS.

Napsal: úte 01.09.2009 18:51
od KamilFKH
Aktualizace prvního příspěvku.

Osciloskopem změřen signál na žárovce dálkového světla u E46 VFL a podle toho aktualizovaná hodnota frekvence pro PWM ze 100Hz na 80Hz. Přiložen obrázek z osciloskopu a po tom, co jsem nějakou chvíli hledal, proč to je, že ho nevidím ani já, tak jsem to zjistil, protože Nemůžete stahovat ani prohlížet přiložené soubory, tak jsem ho zase odstranil. Zbytečných 100kB navíc. K téhle změně došlo asi současně se zrušením možnosti založit další téma, co? Nu vot, ničevó.

Napsal: stř 02.09.2009 19:24
od Slavisimo
Obrázek

Napsal: čtv 03.09.2009 19:10
od Sprite
Vlasta píše:Mně se to nechce celý číst, možná to tady už někdo i psal. Při dnešní ceně xenonovejch výbojek 500/ks bych to ani neřešil, hlavně i z důvodu, že halogenovejm žárovkám výrazně zkracuje životnost podpětí (a tady to bude určitě řešený nižším napětím), protože vypařující se kov z vlákna se ukládá na skleněné baňce a ne zpátky na vlákně žárovky.


mě by spis zajímalo to, proč to funguje tak, ze to "ztlumi" dálková světla? Proč to jednoduše proste nenechá svítit jen klasické potkavaci a zbytek by se rozsvítil až bych chtěl, po zapnutí spínače světel :? Mě by to tak přišlo logičtější :oops: Ma to nejaký zvláštní důvod, proč dálková? Přece v době kdy to do E36tek teda ofiko dávali, tak stejně xenony nemely. Takže kvůli tomu, aby ušetřili blikani xenony to asi nebude.

A ještě jeden dotaz? Řešil to někdo do E36 coupe? Bude to shodne s navodem na compacta? Díky moc

Napsal: pon 07.09.2009 07:42
od Sprite
tak už taky svítím :) takže u coupe je zapojeni úplne stejně jako v návodu na compacta. Tímto ještě jednou moc díky Francisovi za rady :wink:

Napsal: úte 08.09.2009 20:17
od Sprite
KamilFKH píše:Téhle kombinace (denní světla+ obrysová světla) ale můžeš dosáhnout při zapnutých US_DRL a puštěním spínače světel do polohy 1.


Tímto ovsem naprosto ztracis všechny výhody DRL (šetření žárovek v interiéru atd.), protože po rozsviceni obrysovek se rozsvítí vše. Takže jediné co bys v tomto případe šetřil jsou případné xenony. Nebo se pletu?

Napsal: stř 09.09.2009 16:39
od KamilFKH
Nepleteš. Nenašel jsem teď rychle v jaké souvislosti ta věta byla, ale nejspíš to bylo ve dne vjezd do tunelu, kde musíš svítit.

Napsal: stř 09.09.2009 17:03
od Sprite
KamilFKH píše:Nepleteš. Nenašel jsem teď rychle v jaké souvislosti ta věta byla, ale nejspíš to bylo ve dne vjezd do tunelu, kde musíš svítit.


Bylo to vyjmuto odsud:

"Téhle kombinace (denní světla+ obrysová světla) ale můžeš dosáhnout při zapnutých US_DRL a puštěním spínače světel do polohy 1.


Podle EHK/OSN č.48 se musí světla pro denní svícení
- automaticky zapínat při poloze klíčku umožňující běh motoru
- a automaticky vypínat při zapnutí světlometů (s výjimkou kdy DRL vytvážejí přerušovanou světelnou výstrahu v krátkodobých intervalech - asi blikání pro vozy policie a záchranáře)

V tom samém předpisu jsou definovány pouze tři světlomety. Dálkový (hlavní), potkávací (tlumený) a mlhový světlomet. Po delším hledání v předpisech jsem nenašel zatím žádné další omezující ustanovení. To samozřejmě neznamená, že nemůže existovat.

Svícení denních světel současně s obrysovými světly tedy není zakázáno, ovšem také není nařízeno. Obrysovky si k denním světlům můžeme, ale nemusíme zapnout."

Napsal: stř 09.09.2009 19:04
od jurasis
Celé jsi to divně překroutil. Pokud mám SPÍNAČ SVĚTEL v poloze 0, svítí JEN denní svícení. Pokud vjedu do tunelu, zapnu PARKOVAČKY (denní pořád svítí, i když vzato do detailu jsem v této chvíli povinen zapnout až POTKÁVAČKY) a jde mě vidět i zezadu. Pokud zapnu POTKÁVAČKY, denní svícení zhasne a světla se chovají standardně...

Kapiš? 8)
Snad jsem to napsal pochopitelně...

Mimochodem, denní s parkovačkama není dovoleno, jak jsem někde četl, ale teď to z hlavy nemám jak podpořit...

Napsal: stř 09.09.2009 19:53
od Sprite
Ty jsi asi nepochopil mě :wink: Já to chápu od začátku. Mám to tak i v autě. Jen jsem říkal, že v momentě, kdy bych měl k denním světlům zapnout i parkovačky, ztrácí se hlavní výhoda denního svícení. Toť vše :wink:

Napsal: čtv 10.09.2009 07:21
od Birkoff
@Sprite: Až na ty Xenony v potkávačkách. Ale jinak máš pravdu.

@Jurasis: Máš pravdu, po rozsvícení obrysovek musí DRL zhasnout. Ta světla mají homologaci buď DRL nebo poziční (tam je to něco jiného). Takže tohle řešení to nesplňuje, ale zase nevím o nikom koho by kontrolovali zrovna na tohle. Už jsem potkal dost lidí který v noci svítěj "vším" co mají na autě, tedy i DRL světlama.

Napsal: čtv 10.09.2009 14:04
od KamilFKH
Birkoff píše:
@Jurasis: Máš pravdu, po rozsvícení obrysovek musí DRL zhasnout.


Červené není podle EHK/OSN č.48 pravda.

Přečtěte si pozorně, co je v textu v uvozovkách v příspěvku od Sprite ze st září 09, 2009 4:03 pm

DRL musí zhasnout až po rozsvícení světlometu (tlumený, dálkový, mlhový), ne obrysových světel.

Najděte si prosím výše zmíněný předpis a prostudujte si článek 6.19.7

KamilFKH

Napsal: čtv 10.09.2009 20:27
od jurasis
Birkoff mě použil špatně. Já zapnu v této situaci PORKOVAČKY, ale dle vyhlášky mám v tunelu zapnout POTKÁVAČKY!!! Tak jsem to myslel.
Správně to dovysvětlil Kamil.
Mimochodem, tady je jediná výhoda, kdy s denními svítí parky (zapnutí v tunelu xenonů na pár vteřin...).

Já jen chtěl předeslat, že jsem někde četl, že s denním svícením NESMÍ svítit PARKY. Jen už nevím kde... :wink:
Ale budu hledat, možná to najdu... :wink:

Napsal: pát 11.09.2009 07:26
od Birkoff
Tak to se moc omlouvám. Měl jsem totiž stejný "dojem" jako jurasis pramenící z hysterie kolem DRL. Ten odstavec si pořádně přečtu až bude klid. Možná že to byla ta souvislost s mlhovkama, protože ty v originále bez alespoň parkovaček rozsvítit nejdou. Každopádně se ještě jednou moc omlouvám za desinterpretaci.

Napsal: pát 11.09.2009 10:36
od KamilFKH
Nic se neděje. :) Hezky si to tu můžeme povysvětlovat a alespoň se na chvíli navzájem zabavíme svými hodnotnými připomínkami 8) :lol: 8)

Mimochodem, všem hezkej víkend.