Tak po delší době se opět připojuji.. vyměnil jsem lambda sondu a motor za tepla je opět o něco klidnější(hlavně po startu) ale stejně pořád dvakrát či třikrát spadnou otačky snad na nulu a teprve se u stálí. při jízdě se drží otáčky stále nad 1000ot. ale né tak pravidelně jako před tím...
jsem z toho už docela na prášky (zkusil jsem koupit i čistič vstřiků ale taky bez odezvy) mám se mrknout na ten volnoběžný ventil? měl by být někde pod tím krytem v místě jak je tyčinka na měření oleje?
kluci, nechci špatně radit. Já si tím taky prošel, čistil pořád volnoběžnáky, měnil čidla kliky, vačky, teploty, střídal váhy vzduchu, lambdy, něřil tlak paliva, zkoušel vstřiky a všechno bylo k hovnu. (M52B28)
pomohlo mi koupit novej olejovej separátor a pár těch těsnení okolo toho. Je to ten pazmekt pod sáním ve kterém je membrána, která může být prasklá nebo špatně těsnit. Je to zasraný zkondenzovanym olejem.
Tím že to vyndáte, vlastně přetěsníte celý sání. Nezapomeňte na nic co z toho sání vede, tzn. odtoková hadice k vaně, tlaková hadička k regulátoru paliva, hadice do brzdového bubnu a ještě nějaká myslim...
Já kvuli tomu vyndaval celý sání, taky proto že jsem chtěl vyměnit těsnení mezi hlavou. Pak jsem zjistil že to možná nebylo uplně potřeba ale bez toho bych zase neviděl jak to celé funguje a co a kam vede a tak... ( jedině z ETK ano )
No a bylo po problémech. S odstupem času, si otáčky občas podle nálady pohoupnou ale už nikdy tak aby to chtělo chcípat a opravdu už jenom ojediněle...
P.S: diagnostiky mi občas řekli: čidlo kliky, lambdy nebo i váha vzduchu. Ani jedno z toho myslim nebyla pravda, ale tím že to mělo při dušení problém se směsí, hodilo to tam ty chyby... Takže než to celé povyměňujete a utratíte hory penez, zkuste začít tím separátorem, stojí cca do 1500,- a ikdyby byly chyby dále, 100% si tím pomůžete, ten motor pak jde mnohem čistěji!
hodně zdaru!
Tak jsem koupil novej "vlnovec", jelikož ten starej už byl pěkně prasklej a při sešlápnutí spojky auto vždycky chcíplo. Zlepšilo se to, ale ted to občas zas padá na cca 500ot. Taky se mi zdá, když na to dupnu, tak nejdou úplně plynule otáčky nahoru, jako kdyby to občas lehce zrychlilo, nebo naopak.
nemá někdo radu jak se chová motor když odpojím špatnou váhu vzduchu? dřív mi motor běžel i bez ní i když teda dost kuckal, teď mi po odpojení chcípne tak nevím jestli je chyba v té váze nebo něčem jiném. Motor 1.8is M42
me to taky delalo na 318i 95 a tak sem to tu cele pročetl... vyčistil klapku (byla slusna no...) pak sem odmontoval airbox i s klapkou a cele vycistil ze je to sterilni. kupodivu potom to bylo jeste horsi... tak sem rozebral tu volnoběžnou věc vakuovou, profoukal a vycistil a taky nic moc. az jsem asi přišl na hlavniho viníka! byla to praskla hadice nekde z utrob motoru, co se napojuje do té široké vlnité u sání. myslim, že už to tu taky nekdo zminoval, asi falešný vzduch
Jestli se nemýlim je to hadice k odvětrání klikový skříně? Napojuje se na sací mějch, mě se uvolnovala, protože je tam jen tak nastrčená, tak jsem tam dal stahovací kroužek, ale pořád otáčky padaj, asi bude špatná na druhym konci teda. Jinak váhu jsem vyčistil, proměřil vol.ventil ohmmetrem a to je v pořádku. Někdy se to houpe od 1000 k 500stům otáček, pravidelně a nebo když vyřadim , tak jsou otáčky lehce nad 500 spadlý..
nene, to neni od ventilu, tahle vede od vahy do toho bazmeku dal, jestli to muzu nazvat karburatorem? vsechno sem rozebral, vycistil a zajel par desitkama kilometru, jak tu nekdo radil, nez si to vsechno jednotka nacte a uz me to nezlobi
nene, to neni od ventilu, tahle vede od vahy do toho bazmeku dal, jestli to muzu nazvat karburatorem?
Prý je to nějaké odvzdušnění motoru či co. Včera jsem to přivezl ze servisu. Musel jsem měnit stabilitátory na předku a čep PP kola. Plus tudle hadičku a Lambdu.
Stejný problém. Kolísal volnoběh a občas to téměř chcíplo. Asi dvakrát se mi taky dusil motor a odmítal táhnout. Včera jsme vymazali chyby co házela diagnostikama a dneska po 70km nic neukázala. 316i 1,9 M43
jako první věc je vždycky dobrý mrknout na diagnostiku,
pak klasika, zkontrolovat jestli to někde za váhou nepřisává vzduch,
zkusit odpojit lambdu,
vyčistit volnoběžnej ventil a klapku plynu,
ve ventilu by se po zapnutí klíčku měla klapka hýbat.
jinak to jede dobře?
máš při brzdění motorem nad 2000rpm na ekonoměru 0? kolik ukazuje při volnoběhu?
tipoval bych to na ten v. ventil, ale mohly by to klidně taky dělat netěsnící vstřiky
Zkus aditivum na čištění vstřiků. Měla jsem ten samý problém. Svítila i kontrolka. Bylo to tuším Liqui Moly za 370,- Kč. Problém vyřešen a auto jezdí jako nový.-).
Zdravym mam ten sami problem na volnobeh me kolisaji otacky a vybruje to z celym autem .jak sem se tady docetl tak to muze byt ze sem mnenil baterku.. a ze jezdim kratke trasy. Jinak to kolisani dela jak pri studenem motoru tak i pri ohratym ale jinak pri jizde to jede nadherne
mam docela strach mac auto mam jen mesic a uz mam problemy
Jiak se jedna o e46 318ci 105kw N42
DIKY ZA RADY
Zdravim, tak jsem si se zájmem pročetl celé vlákno a docela mě to zděsilo. Syn si koupil 318is z r 1994, po 3 měsících jsme museli koupit jiný motor, původní začal rachtat, jiný motor tam má cca 14 dní a máme problém...Dnes přijel z Prahy, od Mělníka což je domů cca 50 Km mu začlo auto blbnout- chcípat, nejprve když se dostal pod 1500 ot, potom pod 2 tis a pak pod 3 tis..domu dojel, takže jsme vyměnili svíčky, váhu vzduchu a ...nic. Po nastatrování jde motor chvíli v pohodě, pak se začne klepat a chcípne, když se vytočí třeba na 2 tis a podrží se- klesá a chcípne..benzín do motoru jde. Zítra zajedem na diagnostiku, na starým motoru naštěstí máme čidla, ale jejich výměnu nechám až po diagnostice-pokud ukáže chybu. Jak jsem pročítal vlákno tak těch příčin může být mraky...
Ahoj. Mám podobný problém jako spousta z vás. Mám E36 318is rv.1996 a auto nedrží volnoběh, občas chcípá.
Závada se začne projevovat po zahřátí motoru. Dokud je motor studený volnoběh je v pořádku, i když motor má chvilkama nepravidelný chod. Po zahřátí se auto na volnoběh začne chvět otáčky padají i na 400 - 300/min. Projevuje se to hlavně ve chvíli kdy vyřadím a dojíždím třeba ke křižovatce. Když už ale zastavím tak se volnoběh ustálí na cca 550 - 600/min ale motor běží nepravidelně. Pokud zapnu manuální klimatizaci a stačí se jen dotknout pedálu plynu a i třeba lehce zvýšit otáčky auto chcípne. To vše se ale děje jen při zahřátém motoru za studena s klimatizací vše v pořádku.
Pokud odpojím lambda sondu tak se téměř nic nezmění, auto jede pořád stejně, spotřeba je také podobná jako se zapojenou. Sání jsem kontroloval, klapku se snažil vyčistit, stejně tak i čidlo volnoběhu, svíčky vypadají OK, když sundám víčko oleje tak se motor začne dusit a skoro chcípne, tak by to netěstnost v sání být neměla a palivový filtr jsem měnil.
Před nějakým časem bylo auto na diagnostice a vyplivlo to nějaké chyby ale tomu moc nerozumím:
51 - Aussetzer Zyl. 2, abgasrelevant
52 - Aussetzer Zyl. 3, abgasrelevant
53 - Aussetzer Zyl. 4, abgasrelevant
62 - Aussetzer, Summe, Abgasrelevant
115 Heisfilm-Luftmassenmesser
Pochopil jsem, že je něco se směsí ale nevím co s tím. V autě byla zpuchřelá nějaká hadička v sání, která se vyměnila. Nějakou dobu vše v pořádku a pak se to začlo projevovat znovu.
Už jsem v koncích a už mě nenapadá čím by to mohlo být.