Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tipy a triky u BMW E34
Mel bych tu jeden trik k zimnimu rezimu automaticke prevodovky, ktery zde ani tady nepadl. Pro uplnost: jedna se o ZF 5HP-18 alias A5S310Z z 525iA '95. Automat ma tedy prepinac rezimu "S", "E" a "*".
Kdyz se v zimnim rezimu (tj. hvezdicka * ) zaradi D, tak automat radi od 2 rychlostniho stupne. To jsem se tu docetl. Ovsem kdyz se k zimnimu rezimu ("*") na radicce nastavi "4", "3", nebo "2", tak se tam dany stupen zaradi natvrdo a je tam porad. Takze vlastne takovy "manualni" rezim. Prisel jsem na to uplnou nahodou, kdyz jsem se v zime divil, proc se mi to tak pomalu rozjizdi na semaforu... (mel jsem zimni "*" a trefil jsem "4" misto "D"). Mel jsem vzdy pocit, ze ta rychlost tam neskoci primo (treba 2-->4), ale in(/de)krementalne pres vsechny mezirychlosti (2-->3-->4).
A pro uplnost: zimni rezim se od normalniho nelisi pouze tim, ze radi od 2. rychlostniho stupne, ale take tim, ze automat mene ochotneji podrazuje, kdyz je plyn na podlaze. To same s razenim vejs (kdyz je plyn na podlaze) - automat radi pri nizsi rychlosti (km/h), nez ekonomicky mod. Celkove ten zimni rezim udrzuje motor v nizsich otackach. Rozdil je ale u me postrehnutelnej fakt jen pri plnym plynu, nebo v tahlejch kopcich.
Kdyz se v zimnim rezimu (tj. hvezdicka * ) zaradi D, tak automat radi od 2 rychlostniho stupne. To jsem se tu docetl. Ovsem kdyz se k zimnimu rezimu ("*") na radicce nastavi "4", "3", nebo "2", tak se tam dany stupen zaradi natvrdo a je tam porad. Takze vlastne takovy "manualni" rezim. Prisel jsem na to uplnou nahodou, kdyz jsem se v zime divil, proc se mi to tak pomalu rozjizdi na semaforu... (mel jsem zimni "*" a trefil jsem "4" misto "D"). Mel jsem vzdy pocit, ze ta rychlost tam neskoci primo (treba 2-->4), ale in(/de)krementalne pres vsechny mezirychlosti (2-->3-->4).
A pro uplnost: zimni rezim se od normalniho nelisi pouze tim, ze radi od 2. rychlostniho stupne, ale take tim, ze automat mene ochotneji podrazuje, kdyz je plyn na podlaze. To same s razenim vejs (kdyz je plyn na podlaze) - automat radi pri nizsi rychlosti (km/h), nez ekonomicky mod. Celkove ten zimni rezim udrzuje motor v nizsich otackach. Rozdil je ale u me postrehnutelnej fakt jen pri plnym plynu, nebo v tahlejch kopcich.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
loyd-krismas: jejdamankote, to nebyla rada, natoz navod, jak JEZDIT s automatem
Ja to tu pisu proto, davat si bacha na zimni rezim spojenej s "4","3" a "2" - automat to pobere jinak, nez normalne (eko,sportrezim).
@pepino5xx: jo, presne tak. Na semaforu to je sok - auto nejede, motor jede a cloveku uz probiha pred ocima nocni mura, ze bude potreba repasovat menic..

@pepino5xx: jo, presne tak. Na semaforu to je sok - auto nejede, motor jede a cloveku uz probiha pred ocima nocni mura, ze bude potreba repasovat menic..
loyd-krismas píše:Jinak mám dotaz. Nemá někdo přehled příplatkové výbavy na E34???
Zkus tyhle prospekty... jsou tam obrazky, ceniky a tabulky co se davalo a nedavalo do kteryho modelu.
http://www.macrodrink.de/e34/prospekte/
baseň o rozbitem alternatoru
minuly měsic mi zdechl alternator ale nevěděl jsem o tom a vyhodil jsem starou baterku ktera byla 1,5roku vybita ale po nabiti fungovala naprosto ok, koupil jsem novou
ta mi zdechla za par dni za stejnych okolnosti - rozsvitila se hlaška že nejdou světla brzd, pak ještě něco atd motor začal vynechavat, blinkry přestali fungovat, přestal fungovat posilovač, veškere podsviceni přistojů postupně zhaslo a pak se motor neudržel ani přidanim plynu a chcip(zajimave je že znak nedobijeni nebo vybite baterky se vůbez nezobrazil!). Až pak co jsem brouzdal všude možně na forumech jsem zjistil že to jsou přiznaky nedobijiciho alternatoru, pak jsem shaněl alternator jenže novy je 6-10t, jety od 500 ale kde je zaruka že po 100km nezdechne taky tak jsem zjistil co tam odchazi a nejčastějši zavadou jsou stočene uhliky v regulatoru napěti, regulator na me auto je za 2500 našel jsem i nahrady za 500-800 ale nebyl jsem si jist jestli fakt budou pasovat(obrazek u všech regulatorů je uplně stejny
) tak jsem v elitu koupil uhliky spravneho rozměru za 80kč + pajku za 200 a opravil regualtor
jo a proč pišu tuhle baseň protože stav baterie a jestli alternator dobiji se da krasně zkontrolovat na palubnim počitači(OBC) - test9, v prvni pozici kdy se rozsviti jen palubak a spodni řadek check controlu ja mam na obc nuly, v druhe kdy se rozsviti budiky mi ukazuje stav nabiti baterie, pak při nastartovani ukazuje kolik nabii alternator... to je pro ty co nemaji zkoušečku nebo s ni neumi jako ja třeba
jak se děla test a jak odblokovat OBC je tady http://www.bmwe34.ic.cz/obc.html
neřikam že každemu to opravi alternator třeba mate v pytli ložiska nebo jine dily co jsou uvnitř nebo je uplně zasekly ale jako prvni mužete zkontrolovat stav uhliků a pokud jsou sjete tak to zkusit opravit za 80kč pokud se to nepovede tak jste přišli o 80kč
tady je par obrazku z opravy regulatoru, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech, než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29
tady jsou nějaka fota ode mě
start
nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat
po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi
pak zahřal zbytek olova a zbytky uhliku vyskočili
stare vs nove
zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym
natahnout pružinu a prostrčit do dirky
držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo
začněte pajet ale olovo se nesmi dostat dovnitř do dirky jinak drat nebude pružny
hotovo zbytek dratu odřiznout
tadaaa
[/b]
tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami
minuly měsic mi zdechl alternator ale nevěděl jsem o tom a vyhodil jsem starou baterku ktera byla 1,5roku vybita ale po nabiti fungovala naprosto ok, koupil jsem novou




neřikam že každemu to opravi alternator třeba mate v pytli ložiska nebo jine dily co jsou uvnitř nebo je uplně zasekly ale jako prvni mužete zkontrolovat stav uhliků a pokud jsou sjete tak to zkusit opravit za 80kč pokud se to nepovede tak jste přišli o 80kč

tady je par obrazku z opravy regulatoru, regulator jsem vyndal bez sundani alternatoru z auta když stojite u auta nachazi se z prave strany alternatoru pod plastovym krytem se dvěma šrouby dal od vas bliž k motoru, samotny regulator taky drži na dvou šroubech, než se do toho pustite ale radši sundejte negativni svorku z baterky. Vizualně jsem se řidil timhle navodem i když je to jiny alternator http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 28Valeo%29
tady jsou nějaka fota ode mě
start

nejřiv jsem se snažil roztavit tyhle "beďary" jelikož je to něco jako prořizla trubice ve ktere je zapajen ten drat

po 10 minutach marneho snaženi jsem je dohajzlu ulomil kleštěmi


stare vs nove

zahřat a rychle propichnout dirku jehlou nebo něčim podobnym

natahnout pružinu a prostrčit do dirky

držte drat tak aby samotny uhlik byl vytlačen pružinou maximalně ven ale aby se nezasek až se stoči t.z. uhlik musi koukat z diry vice meně rovně.. nevim jestli to dava smysl prostě nesmi se zlomit až ho bude zbyvat malo


hotovo zbytek dratu odřiznout

tadaaa

tohle je postup jak jsem to udělal u sebe, jestli toho využijete nebo ne je na vas, pokud něco zpackate mužete za to sami

obc: test 6 - mel by ukazat, kolik amper auto zere -zajimavy udaj,nikdy mi to nejelo - ukazovalo mi to taky stav nadrze, stejne jak test 7 (to je myslim pocet litru, ne %, uz nevim
)
test 9 - napeti ...
bez nastartovani ukaze, kolik ma baterka v klidu
po nastartovani, kolik je napeti pri dobijeni. dobre je videt, jestli altik stiha pri volnobehu a vsech zapnutych spotrebicich. napeti by nemelo jit moc pod 14V, pri jizde uz mamit kolem14,2V za kazdych okolnosti

test 9 - napeti ...
bez nastartovani ukaze, kolik ma baterka v klidu
po nastartovani, kolik je napeti pri dobijeni. dobre je videt, jestli altik stiha pri volnobehu a vsech zapnutych spotrebicich. napeti by nemelo jit moc pod 14V, pri jizde uz mamit kolem14,2V za kazdych okolnosti

Neví někdo na co je tahle žárovička? Drátky dají asi tak do prostoru kolem radia,topení a tak
Už jsem to psal v jiném topicu,ale mám problém s rádiem. Párkrát probliklo a pak přestalo hrát úplně,nefunguje ani podsvícení a nejde zapnout. Teďka sem tam hraje,ale pořád vypadává...
Už jsem to psal v jiném topicu,ale mám problém s rádiem. Párkrát probliklo a pak přestalo hrát úplně,nefunguje ani podsvícení a nejde zapnout. Teďka sem tam hraje,ale pořád vypadává...
- Přílohy
-
- 30122011759.jpg (131.18 KiB) Zobrazeno 965 x

BMW E34 540iA


Vypadá to na podsvícení prostředního kolečka výdechů nad rádiem (regulace teplá - studená), neměly to asi všechny E34, nevím jakou verzi máš. U těch s dvouzónovou aut. klimou (regulace teploty vodorovným kolečkem pro každou stranu zvlášť) je to určitě.
S rádiem to nemá co dělat. Jakýkoliv rádio má své vlastní podsvícení uvnitř. Spíš tam budeš mít nějak zprasený zapojení rádia, třeba takový ty spojky co se prořezávají skrz izolaci drátu (to modrý na fotce vypadá jako něco takovýho) jsou docela nespolehlivý.
Nebo to může být problém samotnýho rádia.
S rádiem to nemá co dělat. Jakýkoliv rádio má své vlastní podsvícení uvnitř. Spíš tam budeš mít nějak zprasený zapojení rádia, třeba takový ty spojky co se prořezávají skrz izolaci drátu (to modrý na fotce vypadá jako něco takovýho) jsou docela nespolehlivý.
Nebo to může být problém samotnýho rádia.
Já si řikal jestli to nebude ono,zejtra to rozšťourám a podivám se jestli ta žárovka jde někam k tomu kolečku zacvaknout
Jestli myslíme oba to modrý co je vidět na fotce,tak to je konektor,ale vim jaký spojky myslíš
Jinak to rádio je origo a zapojený na origo konektory,nikdo to ještě neustřihnul-nepájel,takže žádnej bastl. Ještě zkusim prohodit to rádio a uvidíme

Jestli myslíme oba to modrý co je vidět na fotce,tak to je konektor,ale vim jaký spojky myslíš


BMW E34 540iA


tipy a triky, E34 nema cyklovac alebo co? packa ma 4 polohy, od spodu: jedno zotretie>vychodzia pozicia 0>"cyklovac">pomale stieranie>rychle stieranie. Ako ten cyklovac funguje? na kazdom aute to fungovalo zhruba podobne, najprv sa zotrelo manualne, odratal sa cas, a zaradil sa cyklovac, ktory potom cykloval v tom odratanom case, toto vedel uz moj favorit, a tu to proste nejde.. tak ako? 
