Stránka 12 z 77

Napsal: čtv 08.06.2006 12:03
od major
satva píše:chystám se na vyměnu hydroštelů u M40 a s tim i olej, jakej by tam sedl ?
byl tam 5w-40 coz byla asi picovina
Pokud vyměníš všechny hydrostavy, tak nezapomeň na olejovou sprchu vačky. Když ne vyměnit, tak určitě vyčistit a zkontrolovat zda "sprchuje" ze všech otvorů :) . Potom tam s klidem můžeš dál používat SAE 5W-40 nebo 10W-40.

Napsal: čtv 08.06.2006 12:13
od sumachr
major píše:Jo a ještě taková malaá rada.Pokud se chcete přesvědčit o kvalitách olejů,které proběhli vaším motorem v průběhu používání(cca 20tis.km a výše)stačí sundat ventilové víko a mrknout se zda je ze vnitř čisté.Kvalitní olej dokáže zachovat tento díl v absolutní čistotě,tj.bez šlemů.Pokud je víko špinavé či dokonce zcela černé může to svědčit o možných budoucích problémech(hydroštely,ventilové těsnění,zapečené kroužky ,šály na klice,opotřebení vaček a ložisek atd.)


mam to ciste ze by se z toho dalo i jist , to bez kecu :wink:

Napsal: čtv 08.06.2006 12:19
od najvi
Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi :lol:

Napsal: čtv 08.06.2006 18:14
od major
najvi píše:Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi :lol:
Už jsem se zde o těchto stránkách a článcích Ing. Černého v minulosti zmiňoval. Jsou to velice solidní a čtivě podané informace o problematice olejů, které pochopí i naprostý laik. Jsou tam sice jisté věci se kterými se já ne zcela stotožňuji, ale celkově fakt dost dobrý. Vřele doporučuji přečíst.

Napsal: čtv 08.06.2006 18:18
od major
sumachr píše:
major píše:Jo a ještě taková malaá rada.Pokud se chcete přesvědčit o kvalitách olejů,které proběhli vaším motorem v průběhu používání(cca 20tis.km a výše)stačí sundat ventilové víko a mrknout se zda je ze vnitř čisté.Kvalitní olej dokáže zachovat tento díl v absolutní čistotě,tj.bez šlemů.Pokud je víko špinavé či dokonce zcela černé může to svědčit o možných budoucích problémech(hydroštely,ventilové těsnění,zapečené kroužky ,šály na klice,opotřebení vaček a ložisek atd.)


mam to ciste ze by se z toho dalo i jist , to bez kecu :wink:
Tak to blahopřeji :wink: , tak by to prostě mělo vypadat i po několika stech tis. km při používání oleje s dostatečným obsahem detergentů(aditiv zamezujícíh tvorbě úsad).

Napsal: pát 09.06.2006 23:36
od najvi
major píše:
najvi píše:Ahoj kluci, Major je machr a díky Mu za super informace.
Našel jsem toto:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Najvi :lol:
Už jsem se zde o těchto stránkách a článcích Ing. Černého v minulosti zmiňoval. Jsou to velice solidní a čtivě podané informace o problematice olejů, které pochopí i naprostý laik. Jsou tam sice jisté věci se kterými se já ne zcela stotožňuji, ale celkově fakt dost dobrý. Vřele doporučuji přečíst.


Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)

Napsal: sob 10.06.2006 17:04
od major
najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)


OLEJE Q8

Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.

Napsal: sob 10.06.2006 19:16
od Lukas H.
major píše:
najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)
Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.


Co si myslis o oleji Mobil 1 5W-50 Formula? Je to neco mezi 5W-40 a 10W-60? Jak je to s mazaci schopnosti a viskozitou oleje pri teplotach kolem 120-130stupnu ?

Napsal: sob 10.06.2006 19:34
od major
Lukas H. píše:Co si myslis o oleji Mobil 1 5W-50 Formula? Je to neco mezi 5W-40 a 10W-60? Jak je to s mazaci schopnosti a viskozitou oleje pri teplotach kolem 120-130stupnu ?
Výbornej olej pro tyto pracovní teploty.

Napsal: sob 10.06.2006 22:50
od najvi
major píše:
najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)
Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.


Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi :lol:

Napsal: ned 11.06.2006 01:41
od sumachr
majore dotaz pouzivam a vzdy tam zatim byl pouzivany olej 5w40 castrol origo od bmw ja to dobry olej a nebo tedy ne jak sem cetl nekde na zacatku tvuj prispevek nepises moc dobre info o castrolech :roll:

Napsal: ned 11.06.2006 01:59
od major
najvi píše:
major píše:
najvi píše:Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)
Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.


Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi :lol:
No tak už dost té chváli, Najvi :) .Všeho moc škodí. Já používám oleje ARAL.

Napsal: ned 11.06.2006 02:15
od major
sumachr píše:majore dotaz pouzivam a vzdy tam zatim byl pouzivany olej 5w40 castrol origo od bmw ja to dobry olej a nebo tedy ne jak sem cetl nekde na zacatku tvuj prispevek nepises moc dobre info o castrolech :roll:
Určitě dělají kvalitní produkty. Jen mají neuvěřitelnou tendenci vychvalovat na svých výrobcích vlastnosti, které jsou běžné i u produktů ostatních výrobců a ještě si to pochopitelně nechají hodně dobře zaplatit. Viz např. "magnetismus" u řady magnatec. A také díky nim je teď v označení syntetika-minerál značný bordel. Oni jako první začali označovat oleje vyrobené z minerálních základů, vylepšené modernímy technologiemy jako oleje syntetické. Mobil je za to žaloval, ale spor byl vyřešen ve prospěch Castrolu.
Je to spíše taková má osobní, čistě profesionální nevraživost na některé metody této společnosti :D . Je pravda, že ne každý jejich produkt dosahoval vždy dokonalých parametrů, ale rozhodně se nemusíš bát, že by jsi v podobě jejich oleje třídy SAE 5W-40 používal nekvalitní olej.

Napsal: ned 11.06.2006 10:31
od sumachr
major píše:.......ale rozhodně se nemusíš bát, že by jsi v podobě jejich oleje třídy SAE 5W-40 používal nekvalitní olej.




tak tohle sem chtel slyset :thumbsup: :wink:

Napsal: pon 12.06.2006 11:45
od najvi
major píše:
najvi píše:
major píše:[quote="najvi"]Ahoj Majore co řikáš na tento olej:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417
Dík Najvi :)
Q8 je německý výrobce maziv a olejů, info najdeš na http://www.q8oils.de . U nás tato značka příliš rozšířená není a nemám o jejich výrobcíh prakticky žádné technické údaje pro porovnání. Ale bude se jednat o solidní výrobek, splňující interní normy BMW "spezial Ol". Možno tedy bez problémů použít.


Díky Majore, ještě, že Tě máme ty jsi poklad!!!
Ty jsi ropný magnát, nechceš pro naše stroje dělat olej Major 5w-40 za super cenu?A tak nám řekni jaký olej dáváš do svých strojů Ty?
Najvi :lol:
No tak už dost té chváli, Najvi :) .Všeho moc škodí. Já používám oleje ARAL.[/quote]

Majore prosím Tě jaký olej do převodovky?Mám e36, 1,8i kombi -r.97?
Kolik se tam toho dává?

Napsal: pon 12.06.2006 15:46
od major
najvi píše:Majore prosím Tě jaký olej do převodovky?Mám e36, 1,8i kombi -r.97?
Kolik se tam toho dává?
Do manuálu je předepsán ATF22 (dexron IID) nebo ATF 55 (Dexron IIIF), náplň je 1,1 litru.

Napsal: pon 12.06.2006 17:34
od najvi
major píše:
najvi píše:Majore prosím Tě jaký olej do převodovky?Mám e36, 1,8i kombi -r.97?
Kolik se tam toho dává?
Do manuálu je předepsán ATF22 (dexron IID) nebo ATF 55 (Dexron IIIF), náplň je 1,1 litru.


Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:

Napsal: pon 12.06.2006 18:48
od Speedy
Otázka ohledně hydroštelů. Pokud začnu pořádně prohánět 2,8 motor, tak po chvilce dojde ke stavu, kterému říkáme šicí stroj :-) Předpokládám, že je to přehřátým olejem, tedy budu muset nainstalovat chladič oleje. Ale otázky jsou: Je jedno, jakou plochu ten chladič má? Pokud hydra cvakaj chvilku po studeným startu, je třeba měnit hydra, když to po 4-5sekundách ustane? Může tohle způsobovat 10W-40 olej?

A teď pár specialitek. Mám potvrzeno, že lze posunout omezovač u M52B28 motoru na 7500ot/min. Lze nějak a je třeba nějak zlepšit mazání, nebo bude dostačovat stávající?

Uměl by jsi sehnat někde ten mobil 1 5W-50? 10W-60 mi přijde na kombinaci popojíždění po měste(90%) a jízda na okruhu nebo pod náloží(10%) nevhodný, co ty na to?

Díky

Napsal: pon 12.06.2006 22:47
od bmwfil
Je to sice neznámá značka, ale díval jsem se na jejich domovský stránky http://www.kuttenkeuler.de Je tam uvedená i norma BMW longlife, takže zvažuju jeho použití do 325Tds.
Co si o tom myslíte?

Napsal: úte 13.06.2006 00:04
od major
Speedy píše:Otázka ohledně hydroštelů. Pokud začnu pořádně prohánět 2,8 motor, tak po chvilce dojde ke stavu, kterému říkáme šicí stroj :-) Předpokládám, že je to přehřátým olejem, tedy budu muset nainstalovat chladič oleje. Ale otázky jsou: Je jedno, jakou plochu ten chladič má? Pokud hydra cvakaj chvilku po studeným startu, je třeba měnit hydra, když to po 4-5sekundách ustane? Může tohle způsobovat 10W-40 olej?
Může, nicméně než začneš montovat chladič oleje vyzkoušej záměnu za SAE 5W-50. Pokud ani to nepomůže , tak to nevyřeší ani chladič oleje. Na vině pak bude asi VANOS a hydroštely.

Speedy píše:A teď pár specialitek. Mám potvrzeno, že lze posunout omezovač u M52B28 motoru na 7500ot/min. Lze nějak a je třeba nějak zlepšit mazání, nebo bude dostačovat stávající?
V tomto případě pro klid v duši můžeš opět aplikovat nějaký produkt SAE 5W-50.

Speedy píše:Uměl by jsi sehnat někde ten mobil 1 5W-50? 10W-60 mi přijde na kombinaci popojíždění po měste(90%) a jízda na okruhu nebo pod náloží(10%) nevhodný, co ty na to?

Díky
Ano 5W-50 bude plně dostačující. Ne sehnat neumím, pouze sortiment ARALu.