Stránka 12 z 22
Napsal: stř 06.01.2016 19:09
od jimmyhendrix
Teddy píše:Já bych stk úplně zrušil. Jak je vidět, tak je to jen zbytečná instituce. Evidentně to nedokáže zajistit řádnej stav aut.
Podle mě by bylo vhodnější koupit pár kamionů, jako má německej tuším adac. Pak jen dělat náhodné kontroly na silnici. Sice bych taky remcal kvůli zdržení, ale při správné výši pokut by si lidi sakra hodně hleděli stavu auta.

like
Napsal: stř 06.01.2016 19:48
od matiz
Zrusit stk jako posunout se na uroven rumunska nebo indie???

To verim ze by se vam moooc libilo -) Koupit si cernou vyjetou herku, vyřezat dpf, poradne to nakrmit cypem, egr off, skla cernejsi nez plet africana, loket z wokna a hura delat bordel aneb at zije anarchie. Pripadne na povzbuzeni nejaky ten perníček. To jako fakticky ????
Napsal: stř 06.01.2016 20:11
od Zdenda530d
Trochu si to nadsadil, ale to by asi nechtěl nikdo... hustý týpky ala: gangsta - niga - madafaka. Nějaký kontrolní mechanizmus být musí, ale to co zavádějí je plivnutí do tváře zdravému rozumu.
Napsal: stř 06.01.2016 20:45
od Teddy
Však jsem to tam psal, pořádný kontroly na silnici. Nikdo by nevěděl, kdy ho kde zkontrolujou.
Provozovny stk by se samozřejmě nemusely zavírat. Lidi by tam čas od času zajeli sami dobrovolně, aby měli jistotu, že mají auto v cajku. Ten kdo najede 5 tis. za rok by tam jel třeba 1x za 10 let a ten kdo najede 100 tis. za rok by tam byl třeba co půl roku. Navíc by to nestálo 2 litry jako teď stk, ale třeba tu stovku, nebo kolik dneska stojí dobrovolná kontrola.
Hlavně by ze silnic vymizely vraky a tuzeři. Už by nešlo 1x/2 roky dát původní SW a jinak vesele hulit.

Napsal: stř 06.01.2016 20:52
od matiz
Poradne kontroly na silnici, to by stalo hrozne prachy, to nemůže tady nikdy projit... A hlavne u nas, kde korupce je jen ve slovniku -))))))
Jinak ta dvojka zamrzi... O to vic ze stat vs tuner prohrava na mnoho bodu...
Napsal: stř 06.01.2016 21:31
od Giovany1971
matiz píše:Poradne kontroly na silnici, to by stalo hrozne prachy, to nemůže tady nikdy projit... A hlavne u nas, kde korupce je jen ve slovniku -))))))
Jinak ta dvojka zamrzi... O to vic ze stat vs tuner prohrava na mnoho bodu...
Jako chceš říct že každy soudný člověk co kuchl ekosračku DPF je tuner s kšiltovkou opačně ..očouzeným zadkem a s laufy nahoru??? Divné vidění světa..

Napsal: stř 06.01.2016 21:57
od jimmyhendrix
matiz píše:Zrusit stk jako posunout se na uroven rumunska nebo indie???

To verim ze by se vam moooc libilo -) Koupit si cernou vyjetou herku, vyřezat dpf, poradne to nakrmit cypem, egr off, skla cernejsi nez plet africana, loket z wokna a hura delat bordel aneb at zije anarchie. Pripadne na povzbuzeni nejaky ten perníček. To jako fakticky ????
Tak k tomu se da dodat jenom to ze to vam opravdu prijde ze co existuje STK toto se nedeje ??? Jako nechapu tento prispevek protoze ta STK toto vubec neresi dodnes jezdi plno aut ktere nemaji EGR,DPF,spatny katy,cerny okna, a nafta je chipla kazda druha. Sam to vidim u vsech s kym jsem se bavil a ma ropaka. Takze argument typu STK toto resi je usmevny.
Osobne jsem pro aby bylo reseni ktere opravdu zrusi ze silnic vraky a ted jasne definujme vrak a taktez auta ktere jasne porusuji emisni normu. Pokud se to komukoli nelibi pak se na me nezlobte ale pak je treba neco udelat s tim abychom si tyto normy nenechaly nastavit od vyroby.
Kdo tomuto neporozumi pak by nemel vlastnit ropu pripadne zadny vuz.
Napsal: stř 06.01.2016 22:12
od JaraX
jimmyhendrix, souhlasím s tím, to auto když sjíždí z linky tak něco plní atd už sou to emise, světla (viz 760 v prodeji se zatmavenýma světlama, takovymu auta bych rostříhal techničák a nechal to auto znovu schválit k provozu), a k tomu pořadny pokuty na STK, pustíš auto bez katů nebo bez DPF, pokuta půl míče a hned by to všecko krásně fungovalo.
Napsal: stř 06.01.2016 22:17
od matiz
Jimmy - nekde jsem cetl ze na internetu se tyka, mne nikdo vykat nemusi, tak stary ani tak chytry abych si to zaslouzil nejsem...
Ja nevim jak jinde, ale u nas je stk pomerne velmi dusledna a svitici airgbag je nemyslitelne aby prosel. Taktez staci nesoumerna rucka, o brzdách se vůbec nebavim, proste toto je nemyslitelne. Proto mne zarazilo ze to ten technik pustil. U nas je odchod jen když chybi typovy stitek. Proste u nas toto stk resi a vraky neprojdou. Vlastní zkušenost a velmi dobře vztahy, potreboval jsem technickou pro kamaráda, byla to trochu orezle prahy s par malinkyma dirkama. Po servisu, nove brzdy, svitila, jen mala dírka zespod. No a smolik, varilo se, ani se se mnou na to téma nebavil... Technivka na mesic a cus. Proto mne fakt prekvapuje ze jinde projde auto kde sviti pytel...
Bohuzel jsou věci které odhalit lehce nejdou a tady spada chip, vymlacene katy, dpf...
Každý kdo upravi emisni systém, vykon je tuner... Mozna ne s ksiltovkou bokem, ale tuner.
Napsal: stř 06.01.2016 22:20
od Teddy
Bohužel ty kontroly na silnici nemaji šanci ani tak ne proto, že by byly drahý (ony by si na sebe sakra vydělaly, to mi věř). Spíš jde o to, že by se do toho těžko namáčel soukromej subjekt.To už neprošlo s radary. No a jak z toho nekoukaji prachy do něčí kapsy, tak není vůle.
Třeba já bych si ten kamion klidně koupil. Předpokládám, že při pokutách např. 20% z tabulkový hodnoty auta, min. 10 tis. by byly pěkný tržby.
To bych ten kamion měl za měsíc zaplacenej.

Napsal: stř 06.01.2016 22:20
od matiz
jarax - ale toto tady je, dokonce ta pokuta je vyssi. Vykuchanim katu nebo dpf de fakto uvadis do provozu nehomologovane vozidlo a tady ty sankce jsou. Jenze je nikdo nevymaha.
Napsal: stř 06.01.2016 22:39
od jimmyhendrix
matiz píše:Jimmy - nekde jsem cetl ze na internetu se tyka, mne nikdo vykat nemusi, tak stary ani tak chytry abych si to zaslouzil nejsem...
Ja nevim jak jinde, ale u nas je stk pomerne velmi dusledna a svitici airgbag je nemyslitelne aby prosel. Taktez staci nesoumerna rucka, o brzdách se vůbec nebavim, proste toto je nemyslitelne. Proto mne zarazilo ze to ten technik pustil. U nas je odchod jen když chybi typovy stitek. Proste u nas toto stk resi a vraky neprojdou. Vlastní zkušenost a velmi dobře vztahy, potreboval jsem technickou pro kamaráda, byla to trochu orezle prahy s par malinkyma dirkama. Po servisu, nove brzdy, svitila, jen mala dírka zespod. No a smolik, varilo se, ani se se mnou na to téma nebavil... Technivka na mesic a cus. Proto mne fakt prekvapuje ze jinde projde auto kde sviti pytel...
Bohuzel jsou věci které odhalit lehce nejdou a tady spada chip, vymlacene katy, dpf...
Každý kdo upravi emisni systém, vykon je tuner... Mozna ne s ksiltovkou bokem, ale tuner.
Spise to bylo mysleno i do davu takze to nebylo 100% vykani ale i tak ja pokud se o tom predem nedohodnu tak lidem spise vykam tak snad jsem neurazil.
Jinak muj nazor neni vylozene proti STK pouze je proti momentalnim kontrolnim mechanismum a pripadnym naslednym resenim. Moje zkusenost je bohuzel opacna pokud jsem jel sam na STK podotykam s benzinem vzdy byla kontrola jak bylo zmineno a vzhledem k tomu ze jsem mel vzdy auto v poradku ale perovali me velmi slusne a do kazdeho sroubku.
Potom mam ale spousty znamych kteri na to jdou jinak a daji pouze papiry pripadne i auto znamemu a ten jim zaridil vzdy technickou na cemkoli.
Tudiz jsem proto aby byl nastaven nejaky mechanismus ktery bude opravdu stejnym metrem pro vsechny pak nemam vyhrad protoze do te doby to neposkytuje bezpecnost provozu ale pouze vydelek osobe ci skupine osob.
Napsal: stř 06.01.2016 22:40
od Sweden
Mě jenom fascinuje jak se na STK všichni prsej jak půjdou po autech bez filtrů pevný částic a po autech s jinými tunérskými úpravami a vedle přijede stará vydejchaná,shnilá,umaštěná,smradlavá avie která ještě při zpáteční cestě nasává do motoru smrady které nechala v ulici před 2hodinami při příjezdu na STK a prostě vždy projde,naprosto spolehlivě bez jakéhokoliv problému,tak kde to k..va jsme!V kocourkovským čechystánu!! Co mě má co zajímat že majitel strejc co vozí písek po okrese bude muset na úřad práce když mu odseknou značky protože jeho Avie je prostě pelech.Měls šanci si vydělat na něco novýho?Měl...smolík,odsek,čus
Na tomto by se mělo zapracovat daleko více než na nějakých buzeracích u nových aut,to ale neznamená že nejsem proti vyřazování DPF,EGR a podobných kurvítek,to je stejná prasečina jako s tou Avií,akorát v trochu menším měřítku.
Napsal: stř 06.01.2016 22:44
od jimmyhendrix
JaraX píše:jimmyhendrix, souhlasím s tím, to auto když sjíždí z linky tak něco plní atd už sou to emise, světla (viz 760 v prodeji se zatmavenýma světlama, takovymu auta bych rostříhal techničák a nechal to auto znovu schválit k provozu), a k tomu pořadny pokuty na STK, pustíš auto bez katů nebo bez DPF, pokuta půl míče a hned by to všecko krásně fungovalo.
Jen zkracene - ta sedma je pro me smutnou skutecnosti ze uz i takove auto muze takto dopadnout aniz by si to zaslouzilo. Ale je to bohuzel klasicka skutecnost toho ze to auto je dostupnejsi tudiz vetsi pravdepodobnost znevazeni.
Napsal: čtv 07.01.2016 07:22
od JaraX
Sweden píše:Mě jenom fascinuje jak se na STK všichni prsej jak půjdou po autech bez filtrů pevný částic a po autech s jinými tunérskými úpravami a vedle přijede stará vydejchaná,shnilá,umaštěná,smradlavá avie která ještě při zpáteční cestě nasává do motoru smrady které nechala v ulici před 2hodinami při příjezdu na STK a prostě vždy projde,naprosto spolehlivě bez jakéhokoliv problému,tak kde to k..va jsme!V kocourkovským čechystánu!! Co mě má co zajímat že majitel strejc co vozí písek po okrese bude muset na úřad práce když mu odseknou značky protože jeho Avie je prostě pelech.Měls šanci si vydělat na něco novýho?Měl...smolík,odsek,čus
Na tomto by se mělo zapracovat daleko více než na nějakých buzeracích u nových aut,to ale neznamená že nejsem proti vyřazování DPF,EGR a podobných kurvítek,to je stejná prasečina jako s tou Avií,akorát v trochu menším měřítku.
jenže ta Avie má taky emise, jasně že těžce benevolentní, ale měla by byt nějak nastavená a kouřit by měla minimálně, tydle auta ani tak nekouří proto že by byli staré ale že už to maj zasebou, takže řešení je bud udělat motor tak aby nějak fungoval, a nebo prostě vyřadit. Avie těžko bude tvořit nanočástice takže se jedná pouze o velké častice, navíc se tak nějak počítá s tím že ta avie najede měsíčně když hodně tak 500km, kdežto EURO6 Iveco 8mikolka což je vlastně nástupce té Avie udělá těch 500km za den, navíc sou Euronormy odrazeny v silniční dani, i když docela málo, brzo bude silniční dan i pro soukromé osoby, takže těchdle vraku ubyde, pokud to udělaj dobře.
k tomu pérování na technických, kamarád dělal cca 5 let zpět TP na nějaké zachovalé E36, bylo teplo, přijel na linku,
pane teče vám z toho voda!!!
chladící kapalina?
ne voda!
to je z klimy
to mě nezajímá odkud to je, unik kapalin, až to opravíte přijedte,
Napsal: čtv 07.01.2016 08:21
od JaraX
jinak souhlasím s kucháním DPF a katů, je to rozumné, bude SMOG a pak zakážou auta a bude pokoj,
tady jeden vzor z výše jménované Italie kde se vesele kuchá a kuchá
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mes ... rovoz-aut/
Napsal: čtv 07.01.2016 08:51
od Zdenda530d
U nás jsem to také zažil - pod pojmem "sklidňování dopravy" byl v mém městě zakázán vjezd aut do určitých částí centra. A co se stalo???? No světe div se, do měsíce tam šli do kytek VŠECHNY obchůdky a krámky (a nešlo o dva, tři) myslím, že jen zverimex se udržel. Takže ti samí chytrolínci co chtěli být supermegahyper ekologičtí a psali petice městskému zastupitelstvu jak je ten smog a hluk a prach v centru nesnesitelný, pak psali aby byl provoz obnoven, protože přišli o živobytí. [Za mě: Ať zdechnou hlady!] Jen tak dál...
K silniční dani pro soukromá vozidla... Očekávám tedy spravedlivý mechanismus a tedy, že pokud moje O1 (euro 4) na LPG se má podle emisí vejít do (předepsané hodnoty):
OBSAH CO (%) - 0,5 a já mám 0,04 - Tedy ŘÁDOVĚ (10x) méně měl by mi stát za každý ujetý kilometr platit, protože jsem k přírodě megašetrný. Nebo se pletu? Asi ano, protože tady jde jen o ty prachy a o to jak je z lidí dostat.
A nebo je tu ještě možnost, že můžu najezdit stejný počet km s autem, které překračuje limity 10x a vše bude v cajku... má dáti - dal...
To ale asi také neprojde, žijeme totiž v kocourkově, kde se uznávají jen represe!
Napsal: čtv 07.01.2016 09:36
od JaraX
nějak tak by to mělo byt, protože budou přispěvky na elektromobily ze silniční daně a osvobození pro vozy LPG,takže na té oktávce to platit nebudeš.
Napsal: čtv 07.01.2016 10:17
od jimmyhendrix
Zdenda530d píše:U nás jsem to také zažil - pod pojmem "sklidňování dopravy" byl v mém městě zakázán vjezd aut do určitých částí centra. A co se stalo???? No světe div se, do měsíce tam šli do kytek VŠECHNY obchůdky a krámky (a nešlo o dva, tři) myslím, že jen zverimex se udržel. Takže ti samí chytrolínci co chtěli být supermegahyper ekologičtí a psali petice městskému zastupitelstvu jak je ten smog a hluk a prach v centru nesnesitelný, pak psali aby byl provoz obnoven, protože přišli o živobytí. [Za mě: Ať zdechnou hlady!] Jen tak dál...
K silniční dani pro soukromá vozidla... Očekávám tedy spravedlivý mechanismus a tedy, že pokud moje O1 (euro 4) na LPG se má podle emisí vejít do (předepsané hodnoty):
OBSAH CO (%) - 0,5 a já mám 0,04 - Tedy ŘÁDOVĚ (10x) méně měl by mi stát za každý ujetý kilometr platit, protože jsem k přírodě megašetrný. Nebo se pletu? Asi ano, protože tady jde jen o ty prachy a o to jak je z lidí dostat.
A nebo je tu ještě možnost, že můžu najezdit stejný počet km s autem, které překračuje limity 10x a vše bude v cajku... má dáti - dal...
To ale asi také neprojde, žijeme totiž v kocourkově, kde se uznávají jen represe!
No reknu asi jen to ze bych nic neocekaval protoze to je zakladni chyba cokoli ocekavat. Myslim ze by se melo mene ocekavat a vice konat nebo se o to aspon zasadit. Nechci tu kritizovat at stat nebo lidi ale uvedu priklad k nasemu vseobecnemu zamysleni ne zase tak z daleka - svycarsko - ropa tam nejezdi skoro zadna, odpadky na ulici zadne, moderni problemove temata tam neexistuji. Je zcela evidentni ze je to vse o lidech ( na cokoli je referendum ).
Ohledne LPG asi takto - LPG jsem jezdil 3roky, mel jsem emise o kterych vetsina dnesnich aut jen sni a moje zkusenost - zadnou ulevu jsem nemel, pojistka byla stejne draha, silnicni dan se neplati, servis na me koukal ze jsem blazen a ze do toho hrabat nebudou, nemohl jsem zaparkovat. Je to hezky priklad jak slusny system lze komplikovat.
Napsal: čtv 07.01.2016 10:23
od Filozof
Stačilo by používat selský rozum. Vidím auto ze kterého jde dým jako prase a zakouří celou ulici ? Tak jej zastavím a seberu papíry dokud to nebude zprovozněné ... a pak muže fungovat.
Pokud je takových aut xx tisíc v republice hned by to pomohlo nám všem.
Další kategorie jsou auta polorozpadlá polepená izolepou a jsou to defakto jezdící vraky ..co nemají cenu větší než je palivo v nádrži. Ty bych taky prověřoval případně dal 14dní na opravu nebo do šrotu.
Hned by se na silnicích vyskytovala normální auta které nikoho neohrožují dýmem ani svým zoufalým stavem.
Řešit pak nějakou blbost u aut co jsou v pořádku beru jako drobnost a vidím v tom spíše buzeraci lidí.
nejprve je potřeba vyřadit tyto auta z provozu co jsou špatné na první pohled a pak s rozumem řešit ty ostatní.
Pak výhody pro vozy LPG/CNG které splnují limity většinou 10-50x líp než je norma. To bych bral jako plus.
A tak by se dalo pokračovat. Opravdu stačí ten nejhrubější plevel vyčistit a řešit pak nějaké drobnosti to už beru jako buzeraci pokud je auto v pěkném stavu po všech stránkách.
Bez DPF tady jezdí možná sto tisíc aut a většina z nich pokud jsou OK nekouří. Ty co kouří očividně mají špatný stav celkově a ty bych právě již vyřadil v prvním kole dokud si je majitel neopraví nesmí na silnici.
DPF se dá dneska pořídit kolem 8tis co jsem koukal například na 530d ale podle mě je to furt ojebávka na lidi protože vlivem spalování stejně většina bordelu jde ven ...zhoršuje spotřebu...a snižuje výkon auta. Takže dlouhodobě spíše škodí když se to sečte pro a proti.