vally píše:Osobně si myslím, že je to na prioritách...Když to vezmu podle sebe, tak co si budem namlouvat - obě auta jsou designově kategorie žigul - jen na E39 už je vidět, že je o něco kulatější, ale líbí se mi obě přibližně stejně. Druhá věc je ovšem praktičnost - potřebuju, aby s tím autem byla schopná jezdit i moje polovička - a to včetně zajetí do podzemních garáží, kde je na šířce znát každej centimetr... Chci aby to bylo relativně svižný, ne moc těžký, aby to v každý otáčce lítalo po čumáku ven. V E38 jsem měl možnost jet a ty kila tam jsou znát... Motor chci benzínovej 6ti válec - na e39 to celkem stačí, sice na dnešní dobu nejsou nějak extra úsporný, ale proti 8mi kýblu je to pořád ještě únosný. Nesnesu automatickou převodovku, je to pro mě utrpení s tím jezdit navíc další potencionální věc, která se může podělat a oprava neni nijak levná. Na výbavu nejsem nějak extra vybíravej - stačí mi automatická klima, okna a zrcátka v elektrice, rád bych tempomat a možná vyhřívaný sicny. ABS a protiproklus beru jako samozřejmost. PS: jednou ročně zašťourat drátem v odvodňovacím kanálku mi problém nedělá...

.
no jo, tou máš sice v mnoha věcech pravdu,
ale netvrdil bych že do automatu sou vyšší investice, v manualu se zase spojka a dvouhmotak, takže je to plus minus nastejno.
že ju nesneseš, což sice nechapu je věc druha. ty centimetry si myslím že po tydnu ježdění nemáš moc šanci poznat. a hlavně rozdíl v 6ti valci a 8mi valci je prd, 8mi val zase žere min na dalnici,víc ve městě a okresky,
ale že E38 jetí po čumáku ven, to fakt ne, je to auto spíš přetáčivý než nedotáčivý.