Stránka 13 z 77
Napsal: úte 13.06.2006 00:20
od major
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi

Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL

(je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW

)
Napsal: úte 13.06.2006 07:05
od najvi
major píše:najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi

Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL

(je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW

)
Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi

Napsal: úte 13.06.2006 12:00
od petob
nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
Napsal: úte 13.06.2006 12:19
od major
petob píše:nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
Ahoj, už jsem se tu k tomu v minulosti vyjadřoval. Jejich produkty bych přirovnal výkonově zhruba k produktům našich rafinerií. Vyšší řady olejů mají docela slušné, ale jinak spíše průměr.
Napsal: úte 13.06.2006 12:21
od major
najvi píše:major píše:najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi

Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL

(je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW

)
Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi

Zkus čerpačky, sice je už přebarvují na zeleno, ale ještě by mohli ARAL oleje mít. Nebo nějaký servis co v Brně dělá oleje ARAL. Je jich tam dost. Koukej po svítících cedulích

.
Napsal: úte 13.06.2006 14:20
od Maslista
Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
Napsal: úte 13.06.2006 14:30
od Speedy
2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Napsal: úte 13.06.2006 16:55
od major
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Napsal: úte 13.06.2006 17:33
od major
Maslista píše:Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
OMV koupilo jen čerpačky, oleje se zatím vyrábějí a prodávájí pod původní značkou. Ovšem globalizace a snižování nákladů jsou všudypřítomné, tak uvidíme.
Napsal: úte 13.06.2006 22:01
od najvi
major píše:najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi

Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL

(je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW

)
Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Napsal: úte 13.06.2006 22:12
od Lukas H.
najvi píše:major píše:najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi

Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL

(je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW

)
Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Fakt nechapu proc si tech 17 stranek co tu o tom je neprectes, nemusel by jsi se na nic ptat...

Napsal: stř 14.06.2006 00:34
od major
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar

. V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Napsal: stř 14.06.2006 07:59
od najvi
major píše:najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar

. V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi

Napsal: stř 14.06.2006 11:35
od major
najvi píše:major píše:najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar

. V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi

Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu

.
Napsal: stř 14.06.2006 12:10
od najvi
major píše:najvi píše:major píše:[quote="najvi"]Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit?
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar

. V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi

Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu

.[/quote]
Stánek patrovej nebyl, posezení měli bokem, ale byl celej obloženej takovým speciálně perforovaným černým plechem s nerezem.
Napsal: stř 14.06.2006 17:18
od delawega
2 major
z toho co sa tu popisalo mi je zhruba jasne ako sa orientovat pri vybere olejov, no rad by som sa ta opytal na produkty od Petro Canada?...
posledne 2 vymeny som ho skusil a nemal som problem/e34 tds/...no je to kratko nato aby som to mohol nejak blizsie posudzovat.
auto som predal a cakam na /e39 tds/ chcel by som nadalej pouzivat ich produkty no nerad bych sa zapalil
dik

Napsal: stř 14.06.2006 17:29
od Speedy
major píše:Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
Napsal: stř 14.06.2006 19:44
od major
Speedy píše:major píše:Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
No vidíš, příště jezdi pomalu a při kraji. Pak se ti nepřehřeje

.
Napsal: úte 25.07.2006 22:48
od Fikop
Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore

Napsal: stř 26.07.2006 02:52
od major
Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore

Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím

.