Stránka 13 z 77

Napsal: úte 13.06.2006 00:20
od major
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )

Napsal: úte 13.06.2006 07:05
od najvi
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi :lol:

Napsal: úte 13.06.2006 12:00
od petob
nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto

Napsal: úte 13.06.2006 12:19
od major
petob píše:nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
Ahoj, už jsem se tu k tomu v minulosti vyjadřoval. Jejich produkty bych přirovnal výkonově zhruba k produktům našich rafinerií. Vyšší řady olejů mají docela slušné, ale jinak spíše průměr.

Napsal: úte 13.06.2006 12:21
od major
najvi píše:
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi :lol:
Zkus čerpačky, sice je už přebarvují na zeleno, ale ještě by mohli ARAL oleje mít. Nebo nějaký servis co v Brně dělá oleje ARAL. Je jich tam dost. Koukej po svítících cedulích 8) .

Napsal: úte 13.06.2006 14:20
od Maslista
Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?

Napsal: úte 13.06.2006 14:30
od Speedy
2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky

Napsal: úte 13.06.2006 16:55
od major
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.

Napsal: úte 13.06.2006 17:33
od major
Maslista píše:Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
OMV koupilo jen čerpačky, oleje se zatím vyrábějí a prodávájí pod původní značkou. Ovšem globalizace a snižování nákladů jsou všudypřítomné, tak uvidíme.

Napsal: úte 13.06.2006 22:01
od najvi
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi

Napsal: úte 13.06.2006 22:12
od Lukas H.
najvi píše:
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi


Fakt nechapu proc si tech 17 stranek co tu o tom je neprectes, nemusel by jsi se na nic ptat... :wink:

Napsal: stř 14.06.2006 00:34
od major
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.

Napsal: stř 14.06.2006 07:59
od najvi
major píše:
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:

Napsal: stř 14.06.2006 11:35
od major
najvi píše:
major píše:
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu :D .

Napsal: stř 14.06.2006 12:10
od najvi
major píše:
najvi píše:
major píše:[quote="najvi"]Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu :D .[/quote]

Stánek patrovej nebyl, posezení měli bokem, ale byl celej obloženej takovým speciálně perforovaným černým plechem s nerezem.

Napsal: stř 14.06.2006 17:18
od delawega
2 major

z toho co sa tu popisalo mi je zhruba jasne ako sa orientovat pri vybere olejov, no rad by som sa ta opytal na produkty od Petro Canada?...
posledne 2 vymeny som ho skusil a nemal som problem/e34 tds/...no je to kratko nato aby som to mohol nejak blizsie posudzovat.
auto som predal a cakam na /e39 tds/ chcel by som nadalej pouzivat ich produkty no nerad bych sa zapalil :D
dik :wink:

Napsal: stř 14.06.2006 17:29
od Speedy
major píše:
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.


Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.

Napsal: stř 14.06.2006 19:44
od major
Speedy píše:
major píše:
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.


Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
No vidíš, příště jezdi pomalu a při kraji. Pak se ti nepřehřeje :D .

Napsal: úte 25.07.2006 22:48
od Fikop
Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D

Napsal: stř 26.07.2006 02:52
od major
Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D
Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím :? .