tak srhnutí
výhody E38
větší výbava za stejnou cenu
lepší provedení - nevrzající plasty, vše pěvnější a bytelnější, má o jedno tesnění na dvěřích víc jak E39 tzn menší hluk v autě při stejné rychlosti
má oproti E39 přitlaky stěračů, tzn lépe stírá při větší rychlosti
časteji vybavena webastem jako přihřívačem což u dieslových motorů výrazně zvyšuje životnost motorů
je pohodlnější, často má lepší lámací sedačky, nelámací sedačky sou stejné jak v E39 a v obou autech nepohodlné, nebrat ani v jednom autě
díky větší rezervě umožnuje namontovat větší LPG nádrž a tím i větší dojezd
oproti E39 má větší nádrž, tím padem i větší dojezd
technologická špička (celkem masakr pro fajnšmekry věci jako podsvícení klik optickým vláknem apod, dvojitej vysouvací kastlik,)
má víc odkládacích přihrádek, nikdy jich neni dost
lépe tlumí nerovnosti a má větší podelnou stabilitu
má lépe vyřešenou nivelaci(hydraulicky), u E39 je řešena né zrovna spolehlivou vzduchovou metodou.
E38 má kompletně celý výfuk z nerezu, tzn není třeba nikdy řešit
E38 má levnější jeté díly a o te ani nebavím o těch FL nebo Mpaketu u E39, nové díly stojí stejně
skoro vždy má skivak, výborné na vození stožárů
neucpávají se nikde žádné kanálky
díky přistupnosti věcí se snadněji dělá udržba jo svíčky, termostat, čidlo vačky apod.
E38 má středovou díru kol stejnou jako všechny ostatní BMW, narozdil od E39 která má atyp tudíž problém při shánění kol a nebo nutnost zvětšovat díry v kolech
E38 je vetší a má lepší deformační zony, většinou i víc airbagů
na E39 často praskají vnitřní kliky, řešením výměna klik za kliky z E38
E39 má hodně typů budíků, takže pokud odejdou shání se hůř než na E38, navíc jsou dražší
E39 nemá takové možnosti individualizace auta a maximální vybavy, takže pokud si člověk vzpomene něco dodělat většinou se to ani nevyrabi.
výhody E39
je o 21cm kratší a 6cm užší, pro někoho vyhoda při parkování
je malinko sportovnější, ale zase moc nemá EDC, tzn je tvrdá
má ve stejné motorizaci o cca 0,5 - 1l nižší spotřebu
lépe převeze pět lídi, sice nemá místo na nohy ale zase nemá uprostřed vyvýšenej zadní sedák, E38 je jen pro 4 lidi, nouzově převeze 5
kombík je velice praktickej
některé sedany mají sklopné sedačky
E39 pusobí méně nápadně, takže zapadne i mezi oktávkama, člověk nedostává takovou sadu v čem to jezdí.