Stránka 15 z 16
Napsal: stř 06.11.2013 21:17
od koudy318i
Co se týká jednotek a přestavby na ethanol od firmy astes tak to opravdu funguje k nerozpoznání s benzínem. Jizdně to jede určitě líp a spotřeba je stejná jak na benzín, jediný kdy je vyšší tak při extremní jízdě, ale i tak to pořád jde, plnou natankuju za 1400,- a 600km najedu minimálně i s těžší nohou. Mám e36 323i a studenej start jsem měl při -1 a chytlo bez zaváhání. Jediný , za co si můžu sám, tak jsem si zkoušel teď hrát se softwarem té jednotky a nějak jsem si to rozhodil,ale to moje blbost. Jizdní vlastnosti jsou určitě lepší a to citelně. Navíc jediná společnost astes to má oficiálně i se zápisem do techničáku. Je to sice dražší ale funguje to, narozdíl od jednotek za pár tisíc namontovaný jen tak bez softwaru.
Napsal: ned 11.05.2014 13:05
od Steiner
Mám to teď nově ve 530i taky od
http://www.astes.cz/prestavby-na-e85 takže až najedu nějak km napíšu nějaký zkušenosti. Zatim první dojem při natankování plný (70l) jsem zaplatil 1855,- což je znatelnej rozdíl oproti benzínu.
Napsal: ned 11.05.2014 19:55
od Filozof
Tak potom napiš jakou jsi měl spotřebu a o kolik šla nahoru.
Kolik stála přestavba ?
Výkon je ok?
Napsal: ned 11.05.2014 20:31
od Steiner
cena na šestiválec byla: 12 000,-
V ceně byl zápis to velkýho TP, montáž trvala 3hod, namontoval řídící jednotku, nátáh nějaký kablíky (ty nejsou ani vidět) a přes noťas to nějak sešteloval.
Plnou jsem tam dal dnes dopoledne, takže jsem jen jel po městě. Hned jak budu mít nějaký bližší údaje o spotřebě atd., dám vědět.
Napsal: stř 14.05.2014 22:25
od gsicbr
Prosím tě ta 530 je e39 nebo e60?
Piš poznatky, protože tohle mě fakt zajímá. Uvažoval jsem o E85 před rokem do 545i, ale nakonec vyhrálo LPG. U E85 tam byla hrozně dlouhá návratnost a hlavně to není úplně odskoušený.
Napsal: čtv 15.05.2014 09:29
od Filozof
Hlavně já jsem čelt dost borců co na to nadávali a ve výsledku nic neušetřili když se to spočítalo. Jezdili bud na chudou směs nebo naopak zase aby to podalo stejný výkon tak třeba o 30procent to žralo na E85 více.
Někde jsem o tom čelt odbornou diskuzi a zvítězil klasickej LPG nebo prostě nechat benzín. Co se týče energie vs peníze.
Bud jezdím málo a stačí mi benzín do cca 12-14tis km ročně.
Nebo jezdím hodně nad 20-30tis ročně a vyplatí se mi LPG.
Pak ještě záleží jak dlouho chci mít auto.
Napsal: čtv 15.05.2014 09:39
od gsicbr
jj přesně jak píšeš. Ta spotřeba tam jde až o 20% nahoru, takže ta návratnost je tam skoro nereálná. Jediný plus je, že to líp jede, a to říkají všichni.
Napsal: čtv 15.05.2014 17:11
od Steiner
Mám to v E39, ten výkon nevim ono už takhle 170KW jezdilo dobře, jestli to teď má ještě o něco lepší výkon, bych nerad hodnotil. To by se musel změřit výkon před a po přestavbě. Za mě, zdá se mi že na rozjezdech to znát je.
Další podrobnosti podám po vyjetí nádrže.
Napsal: pát 16.05.2014 13:59
od Filozof
TOTO by si měl každej přečíst než si nechá upravit auto na E85.
Doporučuji opravdu každému tu půlhodinku-hodinku věnovat čtení dozví se toho hodně.
http://www.bmw-club.cz/clanek/jak-to-je ... racuje-121
Napsal: pát 16.05.2014 14:13
od gsicbr
jj určitě napiš poznatky. Já jdu na ten článek.
Napsal: pát 16.05.2014 15:58
od gsicbr
tak už jsem to dočetl a fakt taky doporučuji každému kdo uvažuje o E85. Jsem rád, že jsem si to tam nenechal namontovat.
Napsal: ned 25.05.2014 16:12
od Steiner
Tak nějaký čísla po první nádrži (530i/170kw).
najeto - 540 km (400km po městě 140 mimo)
natankováno - 69 litrů ( 26,50 kč/l )
vychází mi spotřeba 12,59 l/100km
na benzín jsem byl někde kolem 11 l/100km (půl na půl město, dálka)
Závěr ať si udělá každý sám.
Napsal: pon 26.05.2014 22:53
od gsicbr
čísla vypadaj slibně, ale nějak se mi tomu nechce věřit že bys převážnou část po městě udělal s Ečkem za 12,5l. Jestli je to tak je to super, ale jak bylo psáno v článku jenom palivem to nekončí. Uvidíš. V každým případě piš poznatky.
Napsal: pon 26.05.2014 22:56
od gsicbr
jo abych nezapomněl. Co kontrolka řízení motoru?
Napsal: úte 27.05.2014 06:17
od Steiner
Auto jezdí a chytá normálně, svíčky jsem neměnil.
Žádný kontrolky nesvítí.
I ukazatel spotřeby se drží pořád na stejnejch číslech jako když jsem jezdil na benzín.
ps.:
Ten článek, mi přijde zaujatej. Co se týče výroby E85, je mi to fakt jedno zda je z řepky nebo čehosi. Jestli z toho vláda nic nemá, mě celkem těší. Zbytečný informace o E10 atd., a ty urážky no dovol ale fakt mi není už náct. a než jsem si to nechal namontovat tak jsem si toho dost přečet. Dle mího to sice asi nebude nic světobornýho, na druhou stranu proč by na to např. němci, švédi a další, jezdily v takový míře. Buď ví něco co mi ne nebo nevím.
Jestli to bude mít korozivní následky na motor ukáže jen čas, když to nevyzkoušim nebudu to vědět. Na druhou stranu, za jak dlouho se asi tak projeví nějaký závady??? Podle mě za tu dobu už bude stejně půlka auta na odpis.
Napsal: stř 28.05.2014 20:14
od gsicbr
jenom abych tě doplnil. S tou cizinou zas nemáš až tolik pravdu. Např. v Německu sice jezdí na E85, ale jsou to více než ze 2/3 auta FFV přímo z výroby jako např. Ford, Volvo, GM a spousta dalších, která jsou právě proti následkům koroze ochráněná.
Jinak napsal si dobře, že nikdo neví za jak dlouho se to projeví, tak nezbývá nic jiného, než to vyzkoušet.
Neber to jako kritiku a hlavně zase napiš nový poznatky.
Napsal: pon 21.07.2014 19:20
od Steiner
Tak po delší době pár čísel.
kombinovaná spotřeba stále cca 12,5 l/100km
dnešní jízda:
Plzeň - K.Vary - Plzeň = 168km za 15,3l E85 to dělá průměrnou spotřebu 9.1 l/100km (375kč)
Jinak menší poznatek, příště bych volil jednotku od firmy Flexcar.cz, je o něco levnější a trošku víc vymakaná. Má i automatickou detekci poměru benzínu a ethanolu. Já mám přepínací čudlík, který má občas tendenci se pohnout do pozice kdy nefachá a tím pádem se rozsvítí kontrolka motoru (řešení je dát jinej přepínač).
Napsal: pát 12.12.2014 18:44
od jarabagrak
jezdim cistej e85 v e34 535i bez uprav asi pul roku,nejdriv auto nechtělo studeny chytat,ted bez problemu.spotreba porad stejna
Napsal: pon 12.01.2015 03:30
od Totic
Dobrej článek, po dočtení až dokonce mi připadá nakonec aj vyváženej a objektivní. První půlka je spíš přednáška o spalování motorů na katedře chemie, ale druhá půlka mluví o zkušenostech a praktických dopadech.
Co se právě nikde v E85 diskuzi nepíše jsou zvýšené náklady spojené na servis vozu:
- vyměnit palivový filtr, E85 ho rozpouští
- vyměnit svíčky, prý více trpí a benz.čerpadlo a hadice odchází
- měnit motorový olej, prý tak na 8000km a výměna pač E85 ho neskutečně okyseluje a prostředí koroduje
Nicméně dnes jsou ty jednotky za hubičku na R6 za 2.500,-
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?p=768754#p768754

Napsal: pon 12.01.2015 08:50
od Filozof
Třeba dnes je benzín 28,80Kč a všiml jsem si ethanol kolem 25-26kč což tedy nemá moc smysl. Když ethanol přestavba stojí prachy a žere dejme tomu o 1-2,5litru více....
Musel by tam bejt větší rozdíl finanční aby to mělo smysl se do toho hnát.
Řekněme pokud by byl za 17-19kč při dnešních cenách tak ano pak je to zajimavé řešení.
Jinak LPG je v tuto dobu asi nej. Tam to přijde kolem 14-16,50kč.