Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

filtr pevných částic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#301 Příspěvek od Joshuax »

Dawes píše:Schválně taky projdu všechny hadičky.Občas slyším v kabyně takovej pískot v určitých otáčkách.Zkusím zjistit o vejku příčinu a pak nechám DPF vyčistit.Jsem v nouzáku skoro furt,jenom prvních 10 min. po startu to jede jak má,potom se ukáže kontrolka a šlus.Nemáš zkušenost s nějakou firmou na čištění?Děkuji


Prdlou hadicku podtlaku bys asi neslysel, spis prestane neco fungovat. Ta k EGR ventilu je rozumne pristupna. Ta druha co jsem mel prasklou ja, ta je na spodku auta za katem.

http://www.realoem.com/bmw/null/showpar ... 8301737774
(je to videt na tom katu jako takova trubicka nahore a vede to hned za filtr)

Prvni je to kovovy, pac by to tam shorelo, pak je to nejaka specialni hadicka a jeste obalena ochranou proti teplu a ta vede k tomu cidlu.
Pak uz tam tam mam asi jenom hadicku ke klapkam. pokud jsi je dal pryc a hadicku odpojil, je potreba ji zaslepit (ja tam mel vrazeny sroubek, kdyz jsem to koupil...) a nektere modely maji podtlakem snad ovladane i turbo. Ja bych rekl ze to tam nemam, ze to je jenom elektronicky. nejsem mechanik, takze ti presne nereknu, ale proste zkontroluj co pujde a bude ti pripadat, ze na to muze mit vliv :)

Jinak pres DIS se da zjistovat hodnota toho zpetneho tlaku. Na volnobeh je tam tusimze povolen max tlak 20 mbar. Ja mel asi 40. Po cisteni tusimze 11, aktualne nevim nezkousel jsem porovnavat.

Pak to zkousi tusimze na 2000 otacek a tam je snad 50mbar max, ale to bych ti kecal, kdybych rekl, ze jsem si jisty. V DIS je to napsane ty hodnoty u toho testu.

Jinak cistit jsem to nechal v DPF-TECH v Kladne. Dovezl jsem jim vytazeny filtr a tusimze 2 dny to trva, nez ti to vratej hotovy. Podle urovne zaspineni. Delaji to suchou cestou v nekolika fazich. Z cele akce mas pak protokol s poctem cisteni a testy propustnosti. Vahu pred a po.

Vahu ty neoveris, protoze tobe vracej filtr svareny, takze tam mas navic dva svary.

Obrázek
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#302 Příspěvek od madmarty »

Joshuax píše:
Dawes píše:Schválně taky projdu všechny hadičky.Občas slyším v kabyně takovej pískot v určitých otáčkách.Zkusím zjistit o vejku příčinu a pak nechám DPF vyčistit.Jsem v nouzáku skoro furt,jenom prvních 10 min. po startu to jede jak má,potom se ukáže kontrolka a šlus.Nemáš zkušenost s nějakou firmou na čištění?Děkuji


Prdlou hadicku podtlaku bys asi neslysel, spis prestane neco fungovat. Ta k EGR ventilu je rozumne pristupna. Ta druha co jsem mel prasklou ja, ta je na spodku auta za katem.

http://www.realoem.com/bmw/null/showpar ... 8301737774
(je to videt na tom katu jako takova trubicka nahore a vede to hned za filtr)

Prvni je to kovovy, pac by to tam shorelo, pak je to nejaka specialni hadicka a jeste obalena ochranou proti teplu a ta vede k tomu cidlu.
Pak uz tam tam mam asi jenom hadicku ke klapkam. pokud jsi je dal pryc a hadicku odpojil, je potreba ji zaslepit (ja tam mel vrazeny sroubek, kdyz jsem to koupil...) a nektere modely maji podtlakem snad ovladane i turbo. Ja bych rekl ze to tam nemam, ze to je jenom elektronicky. nejsem mechanik, takze ti presne nereknu, ale proste zkontroluj co pujde a bude ti pripadat, ze na to muze mit vliv :)

Jinak pres DIS se da zjistovat hodnota toho zpetneho tlaku. Na volnobeh je tam tusimze povolen max tlak 20 mbar. Ja mel asi 40. Po cisteni tusimze 11, aktualne nevim nezkousel jsem porovnavat.

Pak to zkousi tusimze na 2000 otacek a tam je snad 50mbar max, ale to bych ti kecal, kdybych rekl, ze jsem si jisty. V DIS je to napsane ty hodnoty u toho testu.

Jinak cistit jsem to nechal v DPF-TECH v Kladne. Dovezl jsem jim vytazeny filtr a tusimze 2 dny to trva, nez ti to vratej hotovy. Podle urovne zaspineni. Delaji to suchou cestou v nekolika fazich. Z cele akce mas pak protokol s poctem cisteni a testy propustnosti. Vahu pred a po.

Vahu ty neoveris, protoze tobe vracej filtr svareny, takze tam mas navic dva svary.



Díky za dobrý příspěvek. Jaká je cca cena ? 148g je mazec když člověk vezme v potaz že ty částice jsou o velikosti v řádech mikronu.
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#303 Příspěvek od MadButcher »

Dnes jsem vyzkousel sledovani DPF pres aplikaci Carly for BMW (drive se jmenovala BMWhat).

Dve zhavicky mi hlasi chyby, tak jsem pred najezdem na dalnici zastavil, vymazal chyby, zadal pozadavek na regeneraci DPF a po upozorneni od aplikace ze k provedeni pozadovane regenerace je idealni jet cca 30 minut rychlosti minimalne 50 az 80 km/h, jsem vyrazil na D8.

Pocatecni hlaska: Soot mass 29.7g / Ash mass 14.1g
Po najezdu na dalnici Soot mass 20 minut rostla, aplikace hlasila ze "Pozadavek na regeneraci = 0.00"
Po 20 minutach (zajel jsem si, az do sjezdu na Lovosice) se preplo na "Pozadavek na regeneraci = 1.00"
Pote zacalo vypalovani kdy jsem online sledoval klesajici hodnoty Soot mass od 31.5g az po 0.0g
Nez jsem dojel domu tak uz tam bylo zase kolem 5g
Ash mass je ted 14.2g

Vim ze je to kravina, ale pro me to bylo zajimave sledovat :D jeste chci kouknout jak moc te regeneraci vadi ty dve vadne zhavicky, jestli se i tak sama spusti nebo ne.

Na zvuku motoru jsem pri vypalovani nic nepoznal (mozna ze to prekryl aerodynamicky hluk ve 150 km/h), zadny dym jsem v zrcatkach nevidel.

Nejake otazky:
Kolik tech sazi (soot) se tam muze udelat nez se zacne vypalovat?
Ten popel (ash) se taky nekdy vypaluje, nebo proste jen porad pribyva? Pokud jen pribyva, kolik je maximum nez je filtr plny a musi se to resit?
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#304 Příspěvek od madmarty »

MadButcher píše:Dnes jsem vyzkousel sledovani DPF pres aplikaci Carly for BMW (drive se jmenovala BMWhat).

Dve zhavicky mi hlasi chyby, tak jsem pred najezdem na dalnici zastavil, vymazal chyby, zadal pozadavek na regeneraci DPF a po upozorneni od aplikace ze k provedeni pozadovane regenerace je idealni jet cca 30 minut rychlosti minimalne 50 az 80 km/h, jsem vyrazil na D8.

Pocatecni hlaska: Soot mass 29.7g / Ash mass 14.1g
Po najezdu na dalnici Soot mass 20 minut rostla, aplikace hlasila ze "Pozadavek na regeneraci = 0.00"
Po 20 minutach (zajel jsem si, az do sjezdu na Lovosice) se preplo na "Pozadavek na regeneraci = 1.00"
Pote zacalo vypalovani kdy jsem online sledoval klesajici hodnoty Soot mass od 31.5g az po 0.0g
Nez jsem dojel domu tak uz tam bylo zase kolem 5g
Ash mass je ted 14.2g

Vim ze je to kravina, ale pro me to bylo zajimave sledovat :D jeste chci kouknout jak moc te regeneraci vadi ty dve vadne zhavicky, jestli se i tak sama spusti nebo ne.

Na zvuku motoru jsem pri vypalovani nic nepoznal (mozna ze to prekryl aerodynamicky hluk ve 150 km/h), zadny dym jsem v zrcatkach nevidel.

Nejake otazky:
Kolik tech sazi (soot) se tam muze udelat nez se zacne vypalovat?
Ten popel (ash) se taky nekdy vypaluje, nebo proste jen porad pribyva? Pokud jen pribyva, kolik je maximum nez je filtr plny a musi se to resit?


Žádný dým to nedělá, od lidí vím že na žádném BMW to při vypalování nehulí, ale zda to taj je stopro nevím. U některých VW to prý hulí jak stará kurwa. Pár novějších VW jsem viděl s oblakem za laufem, zda to bylo od toho...? Za to stopro vím, že E61 při vypalování nehulí. Zvuk poznám při nízkých otáčkách je slyšitelné dunění.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#305 Příspěvek od Joshuax »

VW neni BMW... Dost mozna pouzivaji jiny system DPF, ktery se jinak cisti. Leckdy je soucasti DPF i kat, E61 ho ma treba zvlast (nevim jak to maji ostatani modely). Diky tomu je treba mozne, ze jine znacky mohou pouzivat jine metody. Vim, ze nektere auta dokazi provadet regeneraci i na miste, je mozne, ze pak to prave huli jak krava, BMW viditelne pozaduje pohyb a jsou tam dalsi podminky na teploty motoru, teploty spalin, rychlost pohybu atd. Pri regeneraci jsem taky zadny zvyseny dym nepozoroval, ale zvuk poznam. Neni to z motoru, ale jde to od vyfuku, jakoby nekdo poladil koncovku vice do basu :) Kdyz vyjizdim tocitym najezdem do garazi, tak se to tam ozyva jak krava, kdyz to nestihne tu regeneraci dodelat :) Akrapovic hadr :)

Jinak cena toho cisteni byla okolo 10 000. Nevim, jestli bych dneska radeji nesahl po nejake druhgovyrobe z nemecka. Snad uz nekdo dodava (nepamatuju si kdo) rozumne dily na urovni originalu, za pouziti stejnych materialu a stejneho mnozstvi filtrovaci hmoty a cena do 20k. Ty polske napodobeniny maji pulku hmoty a vubec nepouzivaji ty drahe kovy atp.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#306 Příspěvek od Teddy »

Co se týká náhrad, tak to asi nejtrefnějš napsal tuším Jarax. Když mají materiály ve starym filtru ve výkupu hodnotu tušim 15 tis., tak nemůže nový filtr stát 10 tis. Nemůže stát ani 15 tis. Může kvalitní filtr stát 20 tis.? Bude mít stejnou funkci a životnost jako prvovýroba?
Zdá se, že se trh začne plnit narychlo opravenýma filtrama se životností akorát tak pro zkušební jízdu.
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#307 Příspěvek od madmarty »

Teddy píše:Co se týká náhrad, tak to asi nejtrefnějš napsal tuším Jarax. Když mají materiály ve starym filtru ve výkupu hodnotu tušim 15 tis., tak nemůže nový filtr stát 10 tis. Nemůže stát ani 15 tis. Může kvalitní filtr stát 20 tis.? Bude mít stejnou funkci a životnost jako prvovýroba?
Zdá se, že se trh začne plnit narychlo opravenýma filtrama se životností akorát tak pro zkušební jízdu.


Tenhle pohled z ní velmi logicky. Ale možná do toho zasahují i jiné vlivy.

a) na jedno neBMW auto jsem sháněl DPF z druhovýroby. V Evropě se tenkrát prodával kolem 22tis Kč, v USA přestože tenhle model auta se tam vůbec neprodával (ale byl shodný s jinými DPF) vyšel na cc 9 tis Kč. Tady bych to viděl prostě tak, že amící mají jiný trh a jinou životní úroveň. Mimo jiné není to tak dlouho kdy u nich motorová pila Husqvarna 576XP s elektronickým karburátotem stála kolem 14tis Kč od distributora a u nás od distributora přes 30tis Kč. K nám je to že Švédska blíž než do USA...

b) jestli nejsou na výkupy, nebo spíš na zpracování starých DPF nějaké dotace ? U jednoho auta mi shořel motor, total. Na trhu bych to neprodal ani za 20tis Kč, ve výkupu dokázali dát víc. Jak je to možné ? Buď auto rozeberou a spoléhají na to, že rozprodejem ND vydělají o něco víc. Měl jsem docela atypickou motorizaci kde byly jiné nápravy, brzdy, ramena, skoro vše jiné než na běžně dostupných. Sám jsem z druhé ruky nesehnal skoro nic. Nebo jsou na to dotace, díky kterým se jim vyplatilo tohle auto papírově ekologicky zlikvidovat a ND rozprodat. Podotknu, že z prostoru motoru něšlo nic už použít, motor KO, převodovka KO, veškeré elektro KO, vstřiky, turbo atd vše KO.

Polsko nebrat, autodíly na nic, do potravin sypou sůl na silnice. Ale by neměl být problém sehnat kvalitní DPF v náhradě, však ani BMW si je jistě nevyrábí sám. I kdyby kvalita nebyla tak vysoká a účinnost nebyla identická jak originál, stále lepší tohle než to vyřezat a nemít tam nic.
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#308 Příspěvek od MadButcher »

Potvrzuji ze regenerace se na 3.0d 2008 LCI spousti automaticky i pri dvou spatnych zhavickach.

Pozadavek na regeneraci se objevi pri cca 32 gramech sazi, pak se ceka na vhodne podminky. Stacilo mi cca 20 km aby se spustila - 10km temer volnobeh z kopce k dalnici, pak necelych 10km po dalnici. V kolone pred Prahou se regenerace prerusila (volnobeh) se zbyvajicimi 6g sazi, kdyz jsme se rozjeli tak po chvilce zase pokracovala (pozadavek byl stale aktivni, asi mizi az kdyz jsou saze pryc).

Mimochodem prekvapilo me ze mnozstvi sazi kolisa, asi podle jizdniho stylu? Dva dny po sobe mi to litalo mezi 29 a 31 gramy, nahoru dolu, prekvapive prave bylo ze i smerem dolu - sazi ubyvalo i bez spustene regenerace. Mozna je to ale jen vlastnost toho mereni, buhvi odkud ta data Carly bere a z ceho je prepocitava.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#309 Příspěvek od Joshuax »

Nevim kde ti to prepocitava na gramy, ale asi bych to nebral vubec tak smerodatne.... 2gramy sem, nebo tam, to je dost jedno imho...
Na aute neni zadna vaha, ktera by umela vazit na gramy saze v DPFku... To je zas nejaky prepocet z hodnoty zpetneho tlaku, jenze ten o celkovem stavu DPF vypovida jenom zkreslene. Je rozdil, kdyz se vycisti stred DPFka dobre, zatimco kraje skoro vubec, nebo jsou uz uplne ucpane, nebo jestli je cele DPF nejak rovnomerne zanesene a taky se adekvatne vypaluje... To uz je smerodatnejsi ukazatel cetnost provadenych regeneraci, tzn kilometry, za ktere se zanese DPFko do stavu, kdy je potreba spustit regeneraci. Pokud je to prilis casto, je nekde chyba, ale auto bude normalne pojizdne. Pokud to naopak je prilis malo, nebo vubec, pak je taky nekde chyba a auto se muze naopak temer zastavit (ono to v tom nouzaku moc nejede...) :)
Pokud to regeneruje co 200km, tak to sice funguje, ale DPFko je zrejme dost zapraseny a bylo by potreba ho vycistit manualne.
Jinak v DISu je vylozene napsano, kdyz poustis manualne pozadavek na regeneraci, ze delka testu je 30 minut a tolik je potreba si na regeneraci vyhradit. Tzn nejen cas, nez nastanou adekvatni podminky, ale i zachovani tech podminek po celou dobu regenerace... A to uz je docela problem pro nekoho, kdo jezdi trasy treba 30 minut do prace a nedej boze v kolonach...

Ona ta nafta neni bohuzel uz vhodna pro kazdeho :-( Zlatej benzin v tomhle smeru... S X5 jsem tohle nikdy resit nemusel :-(
MadButcher
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 29.01.2015 01:00

#310 Příspěvek od MadButcher »

Ano, taky myslim ze si ty gramy prepocitava nejakym algoritmem z rozdilu tlaku. Nejaka cidla na tlaky tam jsou, na gramy tezko. Ale Carly to zobrazuje v gramech, tak to tak pisu.

Sama regenerace mi na dalnici probehne za cca 15 minut, plus cekaci doba na vhodne podminky (od pozadavku na regeneraci do spusteni regenerace).

Zkusim vysledovat jak casto se spousti. Jestli kazdych 200 km tak by to bylo i dost, ale zase ja jezdim rano 40km do prace a odpoledne 40km zpatky, z toho polovina Praha, ctvrtina dalnice a ctvrtina okresky, coz neni uplne idealni a DPF se holt muze plnit rychleji nez pri 200 km v kuse po dalnici. Takze to nemusi byt znamka zaplneneho DPF, ale treba jen ne uplne idealnich provoznich podminek auta.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#311 Příspěvek od Joshuax »

To urcite ne. Kdyby to bylo treba co 600, veril bych tomu. Mam za to, ze se normalne pousti co cca 800km, ale vcera jsem koukal a nemuzu to nikde presne najit.
Jezdim z chodova na ruzyn, nekdy spojka, okruh, nekdy, pres kunratice rovnou okruh, podle toho jak je to kde ucpane, ale kdyz se pri ceste do prace nedodela regenerace, tak jezdim z prace klidne az na D1 a vracim se na prahu spodem, abych tu regeneraci udelal...
Ono by to totiz asi stacilo, jenze to mas okolo sjezdu na barandov porad ucpane, takze rano je tam stopro kolona, takze se ta regenerace proste neudela... Do prace dojizdim s tuning autem, jak ten vyfuk duni v tech garazich :)

Spis by do toho mohlo promlouvat nekolik dalsich moznych chyb.
- EGR - mnozstvi pridavanych spalin
- palivo - kvalita
- olej v sani
- spatne vstriky
- spatny kat
- atd...

Pomoct se tomu da asi jenom aditivama do paliva. Samozrejme vhodna pro DPF. Obvykle snizuji teplotu potrebnou k tomu, aby se regenerace provedla spravne, ale tezko rict do jake miry je to jenom marketing a do jake to ma realny zaklad...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#312 Příspěvek od Misanek »

Myslím si, že aditiva teplotu potřebnou k zahájení vypalování snížit asi nedovedou vzhledem k tomu, že ta teplota bude nadefinována v dde ne? Spíše mi přijde pravděpodobnější, že díky aditivům bude možno této teploty dosáhnout dříve, pokud by teda měly přidané složky v palivu nějakou účinnost
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#313 Příspěvek od Joshuax »

"Dávkováním speciální přísady obsahující katalický cer či železo se snižuje teplota potřebná k zapálení a vyhoření sazí."

ja si to nevymyslel :) nejsem chemik, ale asi to nejak pracuje... Otazka je, jak ucinne, to ci ktere aditivum v te nafte funguje. napsat to tam mohou, ikdyz prinos bude treba jenom 1% ci snizeni teploty o 1 stupen. Prakticky to clovek nepozna. Musel by mit nejake grafy z prubehu regenerace v prumerech bez aditiv a s nimi a pak teda s ruznymi... Tak jako tak, aditiva do paliva pridavam, at uz to funguje, nebo ne :)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#314 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Objednal jsem v Sunnysoftu OBD2 adaptér, jsem na to zvědavej
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#315 Příspěvek od Misanek »

Joshuax píše:"Dávkováním speciální přísady obsahující katalický cer či železo se snižuje teplota potřebná k zapálení a vyhoření sazí."

ja si to nevymyslel :) nejsem chemik, ale asi to nejak pracuje... Otazka je, jak ucinne, to ci ktere aditivum v te nafte funguje. napsat to tam mohou, ikdyz prinos bude treba jenom 1% ci snizeni teploty o 1 stupen. Prakticky to clovek nepozna. Musel by mit nejake grafy z prubehu regenerace v prumerech bez aditiv a s nimi a pak teda s ruznymi... Tak jako tak, aditiva do paliva pridavam, at uz to funguje, nebo ne :)

Já tvé tvrzení nerozporuji :wink: jenom se nad tím logicky zamýšlím s tím, že mi mou domněnku někdo opravdu znalý procedury vypalování u bmw buďto potvrdí nebo vyvrátí :)

pokud to totiž chápu správně, tak v dde jsou co se týče vypalování "napevno' zapsány hodnoty jako rozdíly tlaků před a za filtrem, které jsou následně porovnávány s měřenou skutečností a na základě kterých se spustí vypalování, pokud teplota spalin dosáhne určité teploty, která je opět nadefinována v ecu. Pokud se tahle hodnota naměří i ve výfukovém potrubí (a dále ještě několik dalších veličin a hodnot - nevím přesně co vše musí ještě povolit vypalování), tak až teprve pak se vypalování spustí.

Takhle nějak to aspoň chápu já. Pokud to chápu špatně, budu velice rád kdyby někdo mě domněnky uvedl na pravou míru.

Takže ano, ten text který jsi sem přepsal mi trochu přijde jenom jako reklamní trik :) Nicméně vif do auta leju taky. Minimálně to jako placebo funguje zatím docela dobře :)
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#316 Příspěvek od Joshuax »

Jasne, ale to jsi asi spatne pochopil :) To aditivum nerika, ze auto bude spalovat na nizsi teplotu, ale ze pri nizsi teplote, dojde ke spaleni tech sazi. Mely by proste shoret lip a driv :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#317 Příspěvek od Misanek »

Jo takhleee!! Jsem to ale blbec :lol: tak to potom smysl dává
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#318 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dovolím si do tohoto vlákna vložit trochu teorie. Ale nebudu ji zde vypisovat, protože hodně poznatků je uvedeno v těch 3 článcích, na které odkazuji níže. Zde pouze upozorním na některá důležitá fakta:

- částice sazí se ve filtru zachytávají, protože to je jeho funkce,
- k vyčištění zachycených částic dochází jejich vyhořením, tedy pasivní nebo aktivní regenerací, další možností je mechanické a chemické čištění,
- aby docházelo k pasivní (spontánní) regeneraci filtru je třeba vyšší a dlouhodobé zatížení, kdy při teplotě 450-500 stupňů Celsia již k odhořívání sazí dochází, ale těchto teplot se dosahuje velmi krátce a určitě nevyhoří úplně všechno,
- k důkladnějšímu vyčístění je třeba provést aktivní regeneraci,
- zvýšením teploty výfukových plynů => extra dávky paliva
- snížením teploty potřebné pro zapálení částic => přidání aditiva

Součástí aktivní regenerace je vždy ta regenerace pasivní + něco navíc. Tedy výfukový systém se „předehřívá“ zvýšením zátěže motoru a cíleným zhoršením termodynamické účinnosti. Některé automobily třeba zapnou vyhřívání zadního skla, aktivují se žhavicí svíčky a tím se zvýší zátěž alternátoru a výfukové plyny pak mají vyšší teplotu, nebo se sníží rychlost otáčení ventilátoru chladiče, je vyřazen chladič stlačeného vzduchu intercooler a uzavřen EGR ventil. Následně dochází k dodatečnému vstřikování další dávky paliva na konci expanzní doby. Nafta z této dávky se vzněcuje až na oxidačním katalyzátoru a teprve toto teplo z toho katalyzátoru způsobí tu teplotu 600-700 stupňů, které ty saze v DPF vypálí. Pokud je ten oxidační katalyzátor vypálený nebo neexistuje, tak do DPF vlítne jen špatně spálená nafta, ale k žádnému zvýšení teploty a k regeneraci nedojde.

Jinými slovy pokud je podmínkou spuštění regenerace žádná závada v řídící jednotce motoru, funkční žhavící svíčky a teplota chladící kapaliny nad 80 stupňů, tak to asi má nějaký důvod. A nyní už ty odkazy:

http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-64339
http://www.auto.cz/technika-filtry-pevn ... -dil-93106
http://www.autorevue.cz/filtry-pevnych- ... 3Ftest%3D1
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#319 Příspěvek od madmarty »

Joshuax píše:Jasne, ale to jsi asi spatne pochopil :) To aditivum nerika, ze auto bude spalovat na nizsi teplotu, ale ze pri nizsi teplote, dojde ke spaleni tech sazi. Mely by proste shoret lip a driv :)


U jednoho aditiva, nechci jmenovat, je uvedeno že zvyšuje teplotu výfukových plynů, ale mysleli tím z motoru a né z výfuku :) Takže to nemá účinkovat až v katu, nebo jinde, ale jednoduše tak že motor funí víc horský spaliny než by při stejné zátěži měl bez aditiv.

V praxi tohle ověřit nebude snadný, zvlášť účinek na DPF. Občas když vím že pojedu dlouhou cestu někam kde to jde prohnat tam chlístnu aditivum pro DPF, ale pravda že posledních asi 70tis km jsem to neudělal :) Poslední dobou zaznamenám aktivní regeneraci nějak častějc. Ale myslím, že větší společnost s nějakým jménem si nedovolí prodávat něco co nijak nefunguje, něco co je nesmysl. Ale jak to funguje, to se těžko porovná.

Bych ty nafty zrušil a každému benzín. Stát nemusí bejt nenažranej, nemusí se v něm vše rozkrást a benzín může stát polovinu. Příroda bude radši, rakovin bude o něco méně a jedině autoservisy budou řvát že přišly o práci :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#320 Příspěvek od Filozof »

Tak já bych řekl jedině LPG a CNG to nechat za 10kč litr a benzín dát za 15kč litr a naftu pořádně zdanit na 40kč litr a pak by si lidi rozmysleli jezdit v naftě.

Nejlepší paliva jsou prostě plyn kterej má ještě 10x méně škodlivin jako benzín a mnohem méně jako nafta. To by bylo krásně ve městech ...

Ty bych ještě pořádně zalesnil a nechal všude dát plno zeleně bylo by to fajn.

Pak by postupně zustal benzín s LPG a CNG a nějaké elektro a hybridy ikdyž ty už. Bylo by lepší ovzduší.

Jen u té výroby elektromobilů bych byl opatrnej kde je nadměrně škodlivé jen ta výroba...

Lidstvo by se mělo posunout dál a neškodit stále více si navzájem. Nakonec to odskáčou jen lidi a příroda se stím nějak popere.

Problém bude ten že svým vnukům budeme vyprávět že existovali V8 a V12 které jezdili po silnicích ...oni budou vyrůstat v uplně jiném světě.
Auta ala 3válec 0,5i biturbo apod případně elektromobil bude asi základ co bude jezdit po silnicích.

http://www.autorevue.cz/nemecko-by-melo ... .google.cz
Odpovědět