Stránka 17 z 20

Napsal: stř 23.02.2011 10:53
od Francis
Elektricky by to asi vyřešit šlo, narazíš na mechanický problém, resp. narazí víko pojistkové skříně na vysoké DRL relé. Dálková světla mají relé v nižší části pojistkové skříně, před blinkrovým "relé", kdežto relé mlhovek je sice jen o jednu posici vpředu ale zato na vyvýšené části dna pojistkové skříně.

Napsal: stř 23.02.2011 22:42
od Koovi
jj tak to je příliš mnoho komplikací...kašlem na to :D. díky pánové

Napsal: pát 22.07.2011 14:26
od KamilFKH
KamilFKH píše:Našel jsem jediný rozdíl mezi Tvým LSZ modulem a ostatními, na kterých to funguje a to v kódovacím indexu. I u Maslisty to byl totiž CI:27, ikdyž jsem si původně myslel, že ten starší CI:26, jako je u Tebe. Je možné, že v první generaci LSZ nebyla pro US DRL podpora. Zatím jsem o tom v dokumentaci ale nic nenašel.

Zdá se, že první LSZ s podporou pro US DRL bude až LSZ CI:27. Kvůli tomu, že jsem předtím starší verzi modulu nezkoušel (ačkoli jsem si teď myslel, že ano), je taky podpora pro US DRL psaná v prvním příspěvku až od ozkoušeného CI:27.

KamilFKH


Dneska jsem po dlouhých večerech analýzy souborů s definičními daty pro kódování jak celého auta, tak jednotlivých modulů dohledal s konečnou platností neúprosnou pravdu.

První světelný modul použitý v E46 hned po začátku výroby s kódovacím indexem 26 nepodporuje US DRL (DELETE:nezávisle na tom, jestli je nebo není pro Xenonová světla EDIT 27.7.2011: Dohledáno, že LSZ s CI:26 není určen pro Xenonová potkávací světla). Je u něj funkční pouze ECE DRL, kdy po vypnutí zapalování a ponechání světelného spínače v poloze 2 zhasnou všechna světla.

Proto nebyl nikdo z nás schopnej to Štěpánovi v CI:26 zprovoznit...

Napsal: sob 13.08.2011 23:29
od StepanMatl
Tak po výměně za LSZ s CI 29 mi dnes Kamil na srazu ochotně nakódoval US DRL, mockrát díky ;-)

Napsal: ned 14.08.2011 13:47
od KamilFKH
Není zač. 8)

Trochu jsem se s tím ale potrápil a to proto, že EEPROM modulu byla přede mnou někým zřejmě ve snaze o "fabrické nastavení" skoro kompletně vynulována. Naštěstí nebyla EEPROM vynulována úplně celá a data výrobce definující generaci a typ modulu a algoritmus komunikace v něm zůstala, takže šlo pro něj následně z BMW programů získat standardní kódovací data a ta pak upravit.

Napsal: ned 14.08.2011 14:30
od Fantucci
Kamil je "blázen" :lol:

Napsal: úte 16.08.2011 16:46
od jurasis
Ještěže... 8)

Napsal: stř 17.08.2011 13:10
od bbmmwww
jde to i u X3 (H7+H7 předfacelift) ? umito někdo praha + okolí ? a cena ?

Napsal: čtv 18.08.2011 08:17
od KamilFKH
Jde. Určitě se někdo přihlásí. Nebo pak třeba já jezdím někdy v neděli na E46 minisrázky na Chodov na střechu do tý kavárny. Kdy dorazím dávám vědět tady.

http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=9 ... &sk=t&sd=a

Napsal: stř 24.08.2011 22:39
od spaceman
@KamilFKH

cau, koupil jsem si LCM 3 modul o. LWR pro auta s Xenony ktery tam origo mam. Muj soucasny LCM je LCM 2.

Po vymene modulu mi nefungovaly dalkova svetla= pri zapinani packou se nedelo nic a hlasilo mi to 2 chyby s brzdovou kapalinou (malo kapaliny v nadobce a jeste jednu chybu kterou uz si nepamatuju. Vsechny ostani veci fungovaly. JAk je to prosim mozne??? :cry:

Musi se po zmene LCM delat jeste neco? Myslel jsem ze u BMW je to plug and play? Nebo vsecno jinak? Diky. :cry:

Napsal: čtv 25.08.2011 08:46
od KamilFKH
E38 a E39 s LCM jsem zatím nikdy pořádně nezkoumal z pohledu zapojení kabeláže LCM s a bez LWR. Jen jsem přenastavoval moduly v autě.

  • LCM3 o. LWR by měl být světelný modul bez ovládání sklonu světel, které by pro něj měla dělat další řídící jednotka LWR
  • LCM2 jsi měl s LWR nebo bez? Pokud by u Tebe bylo to původní LCM2 s LWR, pak nemáš v autě tu další jednotku LWR, která by se starala o náklon světel a kabeláž auta může být tím pádem zapojená trochu jinak (minimálně signály o zatížení náprav nejdou rovnou do LCM3, ale do LWR, jak to LCM3 o.LWR potřebuje), třeba i proto nefungovaly dálkový

    [code:1]LCM o.LWR==LWR==Světla LCM m.LWR==Světla
    / \ / \
    čidlo čidlo čidlo čidlo[/code:1]
  • pokud je to tak, pak je možné, že LCM3 by si mohl po překódování ke Tvému autu přenastavit tak, že se začne chovat jako LCM3 mit LWR, tedy jen pokud je plošňák modulu univerzální (má zapojené vstupy pro senzory zatížení náprav) a lze to udělat (pokud vím, tak třeba některé LSZ2 u E46 tohle umožňují, vyměníš přední panel LSZ2 z H7 za Xenonovou verzi - bez regulace sklonu, dáš čidla na nápravy a natáhneš kabeláž k modulu)

Projdi si zapojení světelných modulů ve schématech WDS, aby ses ujistil, já se k tomu teď chvilku nedostanu. Zkusím na to mrknout později.

Ano, minimálně by se měl každý modul nakódovat k tomu autu, do kterého se dal - nastaví se tak jeho správné parametry, aby fungoval správně.

Slovníček:
LCM - Light Control Module
LWR - Leuchtweitenregelung - jednotka/modul Řízení sklonu světel

Napsal: čtv 25.08.2011 15:10
od spaceman
Cau, modul ktery tam mam je LCM 2 bez manualni regulace a tim samym jsem ho chtel nahradit, jen novejsim LCM 3 (8386208), chtel jsem si zprovoznit DRL.

-- to znamena ze lwr je samostatne a hlida si polohu vozu samo a u prepinace svetel neni moznost regulovat vysku svetel manualne.

Proto jsem se divil, ze kdyz ho napojim misto toho stareho, tak nejdou dalkova svetla a pise chyby brzdove kapaliny. Vsechno ostatni funguje. Kdyz napojim zpatky ten stary tak nejsou chyby a dalkova svetla jdou normalne.

Modul pochazi z BMW E39 99´ a mel by byt v poradku.

"stallker" mi rikal, ze u jeho E39 528i jste prave spolu asi prehazovali LCM2 za LCM3. Nebo ne?

Napsal: čtv 25.08.2011 16:28
od KamilFKH
Jo, přehazovali, jen asi měl zrovna oba moduly stejného provedení (buď oba "ohne LWR" nebo oba "mit LWR").

Budu muset mrknout někdy do toho WDS, jestli jsem si tu předtím nevymýšlel nesmysly a jestli to tak je možné. Ale být by to tak mohlo.

Napsal: čtv 25.08.2011 16:30
od KamilFKH
spaceman píše:LCM 2 , chtel jsem si zprovoznit DRL.


Jestli myslíš US DRL, tak to i na LCM2 nastavit umím a nemusíš dávat LCM3.

Napsal: čtv 25.08.2011 18:11
od spaceman
Ja mam take oba LCM stejneho typu (o.LWR).

Ted jsem se dozvedel od stallekra, ze pri vymene LCM mu to taky blblo (brzdova kapalina, blinkry, 3 brzdove svetlo) a musel se modul vymáznou (resetovat) a pak uz to bylo v klidu.

Jak se maze LCM, je to jen resetovani km na 0, jak jsem nasel na netu. Jesli ano cim je to mozne delat? Umi to i INPA. A co BMWscanner?

DWA jsem si projel a překontroloval zapojeni jak LCM2 tak LCM3, a nenasel jsem zade zasadni rozdily, jen nekde bylo neco navic. Muzes mrknout sam dal jsem to do 'Excelu.



Dik za info

ano US DRL ... ja vim, ze nastavujes i LCM2, ale chtel jsem tam mit LCM3, ktery se da snaze programovat i na dalsi veci - blikani blinkru apod.

Napsal: pát 26.08.2011 07:55
od KamilFKH
Modul prakticky nikdy nemažeš, ale přenastavuješ. Nakódouješ ho k autu. Pokud ho někdo vymaže (uloží téměř všude samé 0), pak je skoro nepoužitelnej, jako byl třeba ten Štěpánovo CI:29 a je s tím ještě víc práce.

INPA je jen na diag, překóduješ DISem nebo Expertem. A scanner jenom edituje eeprom, neumí pro modul připravit ta správná kódovací data podle auta, umí je jenom měnit.

DWA ne-e, myslel´s WDS. DWA je origo alarm. 8)

Hmm. Dálkový u obou LCM na stejným pinu, vstup z páčky pro světla ovládající dálkový je ze stejnýho pinu. Tak to netuším, proč u toho LCM3 nešly dálkový. Možná to nebude jen špatným nastavením modulu (tahle funkce by měla být u všech modulů teda shodná), je taky možné, že je modul poškozený. :?: Jestli jezdil někdo se 100W žárovkama, mohl výstupy na dálkový v modulu odpálit - třeba.

Napsal: pon 12.12.2011 13:46
od spaceman
poradí mi někdo co dělám špatně?

nastavil jsem denní svícení na E46 VFL, ale stále mi svítí blinkry jako obrysovky spolu s parkovacími a normálním potkávacím světlem(přepínač v poloze 1 i 2), v 0 mi funguje drl správně (tz. jen dálkové na pár procent) - zkoušel jsem kombinace v jednotce kde jsem vypínal funkci: BLK_DIMMEN na nicht_aktiv, a ještě pár dalších podle toho co jsem našel na netu, ale nepovedlo se mi přemluvit ty blinkry aby zhasly :(

Mohl by sem někdo hodit jeho výpis LSZ, kde má DRL zapnuté?

Můj současný stav jednotky je následující:

jednotka: LSZ.C28

KALTUEBERWACHUNG_RL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL
aktiv
FEHLER_RUECKLICHT
melden
FEHLER_ABBLENDLICHT
melden
FEHLER_FERNLICHT
melden
FEHLER_SIDEMARKER
melden
FEHLER_BL_BLINKEN
nicht_melden
BL_DIMMEN
aktiv
BETR_STD_NICHT_LOESCHEN
nicht_aktiv
FEHLER_BREMSLICHT
melden
FEHLER_KENNZ_LICHT
melden
TELEGRAMM_ZEIT
wert_01
FEHLER_ANHAENGER
melden
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
wert_01
WARNBLINKER
einfachimpuls
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG
wert_01
FAHRZEUG_HERSTELLER
wert_01
VERZOEG_SCHNELLE_KALTABFR
wert_01
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
HEIMLEUCHTEN_AL
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_KZL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_NSW
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_FL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_BL
nicht_aktiv
ABFRAGEZEIT_AHM
wert_01
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
HEIMLEUCHTEN
wert_02
EINZEIT_GED_BLK_V
wert_01
MIN_AUSZEIT_SL
wert_01
MAX_SPANNUNG_SL
wert_01
ADU_UNTERGRENZE
wert_01
ADU_OBERGRENZE
wert_01
SCHWELLE_TAG/NACHT
wert_01
ANZAHL_ABSOLUT
wert_01
ANZAHL_LANGFRIST_MITTEL
wert_01
DELTA_TELEGRAMM
wert_01
REL_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
V_ABHAENGIG
aktiv
REL_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
ABS_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_N_KL_R
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_DIMMER
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TELEGRAMMEN
wert_01
SLEEP_MODE
wert_01
ABS_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
TESTBETRIEB
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_32
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_31
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_30
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER
aktiv
U_POTI_STELLUNG_0
wert_01
U_POTI_STELLUNG_1
wert_01
U_POTI_STELLUNG_2
wert_01
SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
REFERENZL_SCHRITTANZAHL
wert_01
REFERENZL_SCHRITTABSTAND
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL2
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL1
wert_01
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE
wert_01
KENNLINIE_GESCHWINDIGKEIT
wert_01
PERIODE_GED_BLK_V
wert_01
KALTUEBERWACHUNG_FL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSL
aktiv
FEHLER_STANDLICHT
melden
SL_VO_ANSTEUERUNG
aktiv
FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_GED_BL
wert_01
PERIODE_GED_BL
wert_01
EINZEIT_DRL
wert_01
LEUCHTWEITENREGELUNG
aktiv
HEIMLEUCHTEN_KL58G
nicht_aktiv
TAXI_ENABLE
nicht_aktiv
FEHLER_NSL_LINKS
melden
FEHLER_NSL_RECHTS
nicht_melden
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
ece
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
ece
us
SCHRITTE_STELLUNG_1
wert_01
SCHRITTE_STELLUNG_2
wert_02
ABS_MIN_STELLUNG_2
wert_02
KALTUEBERWACHUNG_AL
nicht_aktiv
SCHRITTE_STELLUNG_0
wert_01
wert_02
HYSTERESE_STARTBEDINGUNG
wert_01
wert_02
ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE
wert_01
wert_02
LEUCHTWEITENREG_AUTOM
aktiv
HALB/VOLLSCHRITT
halbschritt
vollschritt
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
melden
BLS_PRUEFEN
aktiv
LWR_VORZEICHEN
aktiv
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO
wert_01
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI
wert_01
DEF_LWR_SENSOR_HI
wert_01
OFFSET_LWR
wert_01
BLK_DIMMEN
aktiv
SCHALTER2_BL
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_H
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_V
nicht_aktiv
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
kennlinie_01


Díky za rady.

Napsal: ned 24.06.2012 23:13
od xor
Ahoj, jde na E39 LCM18 nastavit tak, aby rozsvěcela až po nastartování?

Napsal: ned 24.06.2012 23:16
od spaceman
xor píše:Ahoj, jde na E39 LCM18 nastavit tak, aby rozsvěcela až po nastartování?


Ne nejde. Světla svítí v poloze 2 ať máš či nemáš nastartováno.

Napsal: ned 24.06.2012 23:42
od xor
spaceman píše:
xor píše:Ahoj, jde na E39 LCM18 nastavit tak, aby rozsvěcela až po nastartování?


Ne nejde. Světla svítí v poloze 2 ať máš či nemáš nastartováno.

Udelal jsem nastaveni podle navodu v prispevku 1 a sviti (snizeni svit dalkovych) i v poloze 0. Je mi fuk jaka poloha, ale jedine az po nastartovani. To teda bez nejakyho hardwaru docilit nejde?