Report sice již existuje
od blackjacka v klubovkách, i s fotkami, ale nedá mi to nenapsat to i sem ...
Akce vyšla podle očekávání. Počasí skvělé, parta výborná, ... 7 vozů (E36 325td(s) saloon, E36 325i coupe, E36 328i convertible, E36 328ti Compact, E90 325i saloon a 2x Z4 2.5si)
Odjezd z Průhonic podle plánu v pátek ve 4:20 ráno. Cesta víceméně bez problémů, s přestávkami na jídlo, tankování a připojování účastníků (Kani s paní v Břeclavi + Houmik u Mosonmagyarovaru).
Zdržení na trase byla, kolona na dálnici v Maďarsku, nehoda na obchvatu v Aradu a oprava silnice mezi Aradem a Devou.
Příjezd do Sibiu po 22. hodině jejich času.
Náš hotel, Best Western Silva je skvělý, parkovaní ve dvoře s hlídačem, bohatá snídaně, ... za ty peníze by tady byla lepší ubytovna.
Sobotní výjezd na Fagaraš byl úchvatný. První část z Cartisoary byla lesem, po výjezdu z lesa měli všichni úsměv "od ucha k uchu". Do zatáček je vidět, místní jezdí nahoru předpisově vpravo a výleetním tempem, po ránu slabý provoz. Nádherné zážitky.
Sjeli jsme na druhé straně až k přehradě Vidraru. Trasa nad lesem perfektní, v lese kolem přehrady méně přehledná, nicméně desítky kilometrů zatáček s rovinkami v desítkách metrů. Zatáček nepočítaně, jedna za druhou.
Po noclehu v Sibiu v neděli výjezd na Transalpinu mírně zklamal. Našli jsme jen perfektní úsek 12km nové široké silnice uprostřed ničeho, příjezd i odjez skrz desítky kilometrů silnic poškozených povodněmi, místy spíš rally Dakar než silnice.
Večer jsme vyhodnotili, po konzultaci s mapami a předchozími návštěvníky, že nejlepší část Transalpiny jsme vynechali. Přehodnotili jsme potřebu dodržení plánu a brzy ráno vyrazili na spodní, jižní, část Transalpiny.
Dobře jsme udělali. Nový povrch silnice, nahoře bez svodidel, adrenalinový zážitek. Jak to tam vypadá, zjistíte na
http://transalpina.biz .
Po zahájení stoupání na Transalpinu došlo k prvnímu problému - tds začalo plivat fridex a přehřívalo se, nešla otevřít kapota. Otvírání jsme pokořili brzy, přehřívání ne. Se šeti vozy jsme projeli zbytek Transalpiny tam a zpět a spolkli oběd.
6 aut pokračovalo domů podle zákona TopGearu, já s blackjackem, majitelem td(s) jsme počkali na vychladnutí, extrahovali termostat, zjistili že to nepomohlo a tipovali to na "fouklé" těsnění pod hlavou. Svezli jsme nemocné auto dolů do města Novaci, zaparkovali pro jistotu u Gendarmerie a vydali se s hodinovým zpožděním stíhat první skupinu.
Předjezdci zvolili nevhodnou trasu, jeli desítky km krokem. My nápodobně, v národním parku Defileul Jiului na silnici 66 je mnoho zůžení na jeden pruh a řízení semaforem.
Po třetím semaforu jsme se přepli do rumunského modu používání semaforů - nezávisle na svítící barvě jedou všichni v obou směrech

Když už to vypadalo na dostihnutí první skupiny na maďarských hranicích, začala mi blikat kontrolka dobíjení. Alternátor musel ven, uhlík nedoléhal na sběrný kroužek. Na propilování díry držící regulátor nebyo nářadí, nezbylo než odřezat část regulátoru a posunout jej blíž k ose alternátoru a kompenzovat opotřebený uhlík.
Toto další hodinoivé zdržení zapříčinilo dojetí první skupiny až v Břeclavi, a to jen opětovným přepnutím do rumunského modu jízdy. Co to znamená? Za světla jsou obce rozděleny rychlostně do dvou kategorií a to +10 a +30. V noci se limit posouvá na +50 a dvojnásobek

Mimo obec v noci rychlostní limity asi neplatí, trasu Caransebes-Temešvár, něco přes 80 km, jsme dali pod 40 minut

Ještě před odjezdem domů jsme vymýšleli varianty dopravy td(s) do Česka nebo odprodej v Rumunsku. Konečná varianta byla dojezd v úterý ráno domů, lehce se prospat, zapůjčit tahač E39 540i Touring + plato a ještě ten den večer po osmé vyrazit zpět pod jižní Transalpinu.
Díky pečlivému výběru trasy jsme dojeli bez zdržení a včas, našli nepojízdné auto kompletní, naložili a vyrazili zpět k domovu. Jeli jsme tři v autě, z toho dva s B+E řidičákem a střídali se během tankování. I tak ná únava zmohla a tři hodiny jsme stáli v Maďarsku na odpočívadle a spali.
Tahač byl slíben vrátit nejpozději ve čtvrtek v 10:00, což se povedlo, plato bylo odpřaženo v 9:50 a k majiteli tahače je to jen kilometr.
Tolik ve zkratce, podrobněji včera na Čerňáku a nebo na BIGu.