Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

US DRL - denní svícení po americku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: US DRL - denní svícení po americku

#381 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

bmwwehrwolf píše:... a místní gestapáci mívají s us svícením dost často "problém" ,.... :evil:
No podle toho jak se na to dívají STBáci ehm teda STKáci ? Sorry nečet jsem předchozích 31 stránek asi není u nás US DRL legal at all v jakékoliv podobě, což?

Ps. teď si uvědomuju, že E60 a spol. svítí obočí jakožto pozičky stále už z výroby, ni?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

Re: US DRL - denní svícení po americku

#382 Příspěvek od KamilFKH »

Schválení E46 proběhlo dlouho před ECE definicí DRL včetně definice RL značky na lampách, takže to s tím na STK je stejně jako s éčkama na vejfukách motorek vyrobenejch před 1999. Předtím 1999 tam homologační značky E nemusely být, takže ani na STK je teď nemůžou vyžadovat. Tím pádem ani na laděným vejfuku být nemusí. Jiná otázka je jejich hluk, ale do doby než se na STK začne hluk měřit, tak je to cajk.

Od doby, co myslím i trojkový ovce v sozial packetu s heligonama začaly taky svítit tluměně dálkovejma jako DRL, přestali podle mne benga s tím prudit úplně, bo jejich služebáky svítěj stejně. Hlavně, že to svítí správně a hotovo. :|
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

Re: US DRL - denní svícení po americku

#383 Příspěvek od KamilFKH »

Z3PMp884 píše:Nenašel někdo náhodou náhradu za to "kanadské" US DRL relé pro E36/Z3? Oficiálně už není k sehnání, na ebay je pár kusů za nesmysl... Dalo by se použít toto?
Koukal jsem teď na cenu toho DRL relé a hezkejch 3.888,- Kč je prakticky daylight robbery. :roll:

Pokud by se našel adaptér, kterej by šel strčit do reléové patice, prakticky spodek relé s kabely, pro vyvedení kontaktů někam trochu bokem, dala by se z dostupnějších a levných součástek postavit, sice větší, ale stejně funkční krabička.

Co mne napadlo:
- výstupní člen - á 49,- Kč Výkonový spínač MOSFET PWM pozor, nutno pořídit chladič při odběru nad 5A, (PRVNÍ VOLBA BYLA TAHLE, ALE NELZE POUŽÍT: á 24,- Kč EDIT - !!!!NEBRAT !!! SPÍNÁ MÍNUSOVÝ KONTAKT MÍSTO PLUSOVÉHO - PWM 15A 400W MOSFET)
- PWM člen pro DRL a HIGH BEAM ON tlumení - á 136,- Kč PWM generátor
- 2 přepínací relé á cca 100,- Kč, možná nějakou diodu, krabičku

Zapojení:
- pomocí diod sloučit napájení od ovládání dálkových a od zapalování pro výstupní a PWM člen tak, aby šlo bliknout dálkovýma i při vypnutém zapalování, oba napájecí kabely připojit na anody diod, katody diod spojit a připojit k napájení PWM a výstupního členu
- v PWM členu nastavit v kanálu 1 PWM na cca 60 Hz a cca 30+/-% odpovídající US DRL jasu žárovky, každé lampy podle stavu a geometrie potřebují trochu jiný jas, tak zkuste experimentováním
- v PWM členu nastavit v kanálu 2 PWM pro dálkové tak, jak svítí naplno. Třeba u E46 je PWM nastaveno na cca 92%, aby žárovka svítila na nominální výkon a ne na vyšší, než nominální (12V vs 14V palubní napětí), frekvenci zase stejně na 60Hz a PWM tak 90%, zase ozkoušet
- přepínací relé 1 zapojit tak, že NC kontakt připojit ke kanálu PWM1, COM kontakt připojit na NC kontakt relé 2, jednu stranu cívky připojit ke vstupu od potkávacích světel, druhou stranu cívky na kostru
- přepínací relé 2 zapojit tak, že NO kontakt připojit ke kanálu PWM 2, COM kontakt připojit ke vstupu výstupního členu, jednu stranu cívky připojit na vstup od dálkových světel, druhou stranu cívky na kostru

Relé 1 odepne DRL při zapnutí potkávacích světel.
Relé 2 přepne z DRL na hight beam PWM při aktivaci HIGH BEAM

Pokud by se nenašel lepší výkonový člen, může se k tomuhle přidělat chladič.

Sice dost sraní a spousta drátování, ale vejde se to do 5 kil. Oproti 4 litrům výrazná sleva. :shock:

Pak je další možnost, zkusit vyrobit kopii origo relé a třeba by se to vešlo ještě do nižších nákladů. Plošňák za pár šupů někde na webu a možná se najde i takovej, co by to rovnou i osadil součástkama.
Odpovědět