Stránka 3 z 11
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 05.07.2019 02:07
od Spejbl
Tak to je OK ........ ale?
By mě zajímal opravdový předvstřik u zapojeného taktovacího ventilu přesuvníku vstřiku při volnoběhu a při otáčkách 2 či 3tis rpm..

Jenže to lze zjistit jen pomocí stroboskopické lampy s tenzometrickým snímačem v podobě kleští cvaklém na vstřikovacím vysokotlaké potrubí kdy se udělají značky na řemenici klikového hřídele a prsách motoru při HÚ.
Jenže tím jsem ti moc nepomohl, protože to určitě nemáš.
Hale nevím,

něco je tam špatně. V Tvém případě bych zkusil na zkoušku vyměnit řídící vstřik na 4tém válci za nějaký funkční použitý, "na zkoušku" aby se cena opravy nějak neprodražila.
Ten Tvůj taktovací ventil přesuvníku vstřiku se dle mě chová "obráceně"...... teď je otázka proč a co se tam děje......?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 05.07.2019 07:30
od jozzocz
Jakto že obráceně? Vždyť ta pružina v taktovacím ventilu tlačí do nulového předvstřiku ne?
A vypukovi s tím odpojeným taktovacim ventilem ten motor krásně ztichnul, tak jak se to mělo po odpojení stát.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 05.07.2019 13:23
od Spejbl
Ne v taktovacim ventilu, ale pružinu co tlačí pístek přesuvníku vstřiku co natáčí to kolo s kladkami po kterých jezdí axiální vačka vstřikovacího čerpadla.
No to sice ano, že ta pružina tlačí pístek do polohy min. předvstřiku, ale jen do doby než nastartuješ motor. V tu chvíli začne prudce stoupat vnitřní tlak nafty ve vstřikovacím čerpadle a tlačit pístek přesuvníku vstřiku z polohy min. předvstřiku do polohy kterou má nastavenou v mapě řj dde tedy předvstřik za volnoběhu těch 2 až 3° před HÚ. Ten taktovací ventil jeli pod napětím tak se otevře a umožní odtok nafty z prostoru před pistkem a tím pokles tlaku nafty na pístek a tím poklesnuti předvstřiku. Odpojiš-li ho od napětí, tak se uzavře a tlak v tom prostoru před pistkem začne růst a tlačit proti té pružině a premačkávat ji do polohy max. předvstřiku.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 05.07.2019 16:17
od vypuk
No, nějak jsem se nad tím pozastavil a - buď je tedy někde přerušené vedení od řídícího vstřiku směrem k jednotce, nebo nějaký vstřik vrací tlak zpátky... je tak?
Plus tam byla jedna věc - a to nafta v konektoru, co jsme rozpojovali s jozzem od toho taktovacího ventilu.

Tak jestli by to tam nemohlo házet kostru i tohle..
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 12.07.2019 13:30
od vypuk
Vstřiky prý nejsou top, ale prý nevidí důvod, proč by v takovém stavu měly dělat to co dělají

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 12.07.2019 17:51
od Spejbl

vždyť jo,
ta kovařina je od toho přefórovaného motoru, tedy vysokého předvstřiku, že máš vysoký spalovací tlak před a v HÚ

psal jsem ti, z jakých info si jednotka reguluje předvstřik a jak, a že ta regulace předvstřiku je nakoplá....... když inpa píše max. předvstřik na konci rozsahu měření při volnoběhu,......máš mít 2-3°a ty máš na konci rozsahu měření.
Ale koukám, že to bylo marný

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: pát 12.07.2019 20:08
od vypuk
Já su občas(dost často) nechápavej na některé věci

Uvidíme, dal jsem je dát dokupy - nové trysky a seřídit, 600-800kč/kus. Tak během následujících dvou týdnů dám vědět

Mě tak ještě napadá - čidlo teploty nafty by to nemohlo dělat? Vím, že tímhle přidávali naftu lidi evrymodem, ale že by to šlo až takhle vyšponovat, když je čidlo v pejru?
Plus k tomu "je to marný"... Nikdy jsem se v motorech nehrabal, snažil se mi kdysi nalít do hlavy něco děda, který celý život dělal nafty na nákladních lodích

Tehdá mě to nezajímalo, dnes by se to ale hodilo

Sám říkal "boha, vědět, že se za to budou chtít takové prachy, tak při odchodu do důchodu poberu nějaké vybavení a koupím garáž"

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 09:01
od Spejbl

chápu, každý máme jinou kvalifikaci, tak mě ber s rezervou v mém vyjádření nemyslel jsem to nějak zle, či urážlivě
Co se týče čidla teploty nafty, tak takhle přidávají na dávce nafty koncerny, říkají tomu powerbox, nebo ňák takhle. Lžeš tím jednotce, že tam jde horká nafta a jednotka přidává na dávce a dost to pak černě kouří.
Evrymod je trošku něco jiného, tam lžeš jednotce o poloze regulační objímky ve vstřikovacím čerpadle a to přímo ovlivňuje dávku nafty a také to tam cpe naftu ve velkém množství a hulí to pak nehorázně černě.
Tento parametr máš v pořádku co jsem koukal u tebe na tu inpu.
Tobě to jde jako multikára, jako kdyby se v tom někdo vrtal a dával vstřikovací čerpadlo a skočilo mu o zub dopředu

prostě taková kovařina
Zkus ty kabely proměnit na odpor k tomu takt. ventilu a řídícímu vstřiku a pak bych vyměnil asi řidiči vstřik. Psát ti abys zkontroloval jestli není střihlý klínek na vstřikovacím čerpadle je asi blbost, protože bych tě dostal akorát do pasti.
Taky jsem dělal tds, a bylo to skončený, jak utahovali matici na vstřikovacím čerpadle, tak kolo proskočilo a taky kovařina (chod ala multikára) a černý kouř.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 15:02
od vypuk
Jen taková otázka - jak by bylo moc složité, teda spíš co se týče potřebné práce kolem toho, čerpadlo vrátit o zub či dva zpět bez demontáže rozvodů? Mission impossible level?
Plus řídící byl zasraný takhle
https://i.ibb.co/ZxQhx53/67091909-22666 ... 3504-n.jpg
https://i.ibb.co/Mf69279/66529532-22989 ... 0416-n.jpg
https://i.ibb.co/mbYv1M0/66450777-23438 ... 7200-n.jpg
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 17:31
od Spejbl
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 17:48
od vypuk
Ty tak původně mělo jít o to, že by se ojebalo teplotní čidlo ... ovšem jsme to navedli na kontakty, které berou budíky

čili je to spojené a nefunkční. No šlo o vizuální kontrolu, pumpou zkusil do PETky ty vstřiky

za 300,- celkem v klidu, ovšem otázka, jak se chovaj v motoru no, proto jsem to raději nechal udělat, ať se aspoň jedna "proměnná" může odškrtnout, že to 100% vstřiky být nemůžou.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 20:51
od Spejbl
A to ti zničehonic motor ztratil výkon a začal jít v takovýhle kovařině?
Nebo tam něco předtím proběhlo za opravy, úpravy, údržby, tuning apod.?..... a potom tento stav?
Ten řídící vstřik neboli snímač zdvihu jehly je indukční magnetický snímač , ten lze změřit osciloskopem s vazbou na snímač horní úvrati a otáček motoru.
Když je motor postavený tak, aby pálil 1 válec tedy kolík v setrváku a žehlička na vačce sloužící k zafixovani polohy nasazená na ploškách vačky a doražena k dosedaci ploše hlavy válců, tak klínek na vstřikovací čerpadlo je ve vertikální ose a směřuje vzhůru.
Asi bych to odvezl k nějakýmu specialistovi, protože se s tím bez přípravků a zkušenosti můžeš trápit.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: sob 13.07.2019 23:56
od vypuk
Jop, přesně tak. Přijel jsem na barák, zaparkoval, po 2h nastartoval a stalo se tohle. Stál jsem v kopci, místo ručky rychlost. Žádné úpravy tam nejsou, někdy v zimě to začalo startovat i za tepla normálně na brnk a zároveň k tomu to začalo celkem hulit, jak jsem psal - v noci to bylo nejvíc vidět, když za mnou někdo jel.
Právě proto mi to příjde zvláštní, že tak najednou a taková změna :/
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:20
od Spejbl

A to si stál v kopci jako předkem nahoru nebo dolů?
Protože kdyby si stál jako do kopce, tedy předkem nahoru a měl tam jedničku tak to máš tendenci točit motorem protisměru hodinových ručiček a odmačkne se ti napinak na napínací liště rozvodového řetězu a pak když nastartuješ tak to na tom málem kolečku klikoveho hřídele krásně proskočí a už ti nesedí rozvody. To by tomu odpovídalo
Takže vypuku takhle nezastavuj auto a oprav si ruční brzdu
A postav si motor na rozvodech protože to bude nejspíš skončený.
Ještě, že jsem se zeptal na anamnezu.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:31
od vypuk
...nooo, čumákem do kopce

Bohaaa... No, snad bude jozzo ochotný se mnou podstoupit tuhle operaci jménem "rozvody"

Boha, zas hrábnout do peněženky...

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:37
od Spejbl
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:39
od jozzocz
Hustě. Dobrá práce Pane Spejbl.
Tolik času a úsilí co jsi tady vložil se ti nikdy nevrátí. A kdyby jsi viděl tu popelnici naživo a znal vypuka, tak se ani nebudeš namáhat :

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:46
od Spejbl

Tak jedině s tím dál jezdit jako s multikárou

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:48
od vypuk
Jasně, a oranžovou vestu od Technických služeb nafasovat nemám?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Napsal: ned 14.07.2019 00:55
od Spejbl

no to je jasný, musíš mít i uniformu a v zimě beranici

A řídit v holinách
