Stránka 3 z 3

Napsal: sob 28.06.2008 13:43
od Speedy
Zhruba tohle jsem pochytil o člověka, co staví výfuky na zakázku:
"Všeobecně platí, že u atmosfericky plněných 6ti válcových motorů při snižování odporu výfuku roste výkon v maximálních otáčkách, ale prudce klesá korutící moment v nízkých. Pro omezení tohoto efektu je třeba umístit alespoň rezonátor cca 1metr od výfukového ventilu, aby byly zachovány impulsy ve výfukovém ventilu. Dále platí, že ke konci výfukového systému by se měly trubky nepatrně zužovat, aby se urychlil výplach splodin za rezonátorem."

Ta vzdálenost, co jsem pochopil se liší podle typu motoru, ale celkově se dá říci, že vydlabáním katu se to celý posere, protože tam vznikne komora, která začne plnit funkci výřivého rezonátoru s velkou teplotou z důvodu hoření paliva až v něm. Krom příšernýho zvuku to ztratí spodek a zvedne se spotřeba vlivem špatnýho výplachu. TAkže buď tam dát hotový rezonátor nebo sportovní kat, který sice má celkově menší odpor, ale odcházející plyny usměrňuje a urychluje.

To víše mám zase někde z nějaký chytrý knížky :-)

Napsal: ned 29.06.2008 11:46
od pmaryska
Speedy....přesně tak :wink:

Napsal: čtv 10.07.2008 14:17
od Duncan
Když nechcete mít pořadný výfuk,tak si tam dávejte třebas trubky do komiína.Já radši víc investuju do odzkoušených věcí a vím že to žádné problémy nepřivodí.

Napsal: pát 11.07.2008 08:52
od fixCZer
mám taky problém s katem, ale spíš ...
měnil jsem motor na E36 M40B16 za M42 a vejfuk je jinej (kdo by top čekal)
mám jen svody a poslední část vejfuku z 1.6,zbytek prostě není,
jak velká hovadina je nahradit zbytek potrubí jen trubkama, když je tam tlumič z 1.6. Co to bude dělat za bordel.

doufám že to bude jen přechodně