Stránka 3 z 6

Napsal: čtv 16.04.2015 09:05
od vita11
N53 325i je softwarově přiškrcená 330i, takže je to asi jediná atmosféra na světě (nebo jedna z mála), která se dá čipem a výměnou sání upravit o 50 koní.

Napsal: čtv 16.04.2015 09:11
od Filozof
je to tak jak píše vita11: někde tady o tom byla diskuze zkus pohledat dokonce BUDVLAD si to nechal upravovat ... koupi 325i a úpravama dosáhneš výkonově na 330i.

Napsal: čtv 16.04.2015 09:18
od pavproch
eeee, potřebuješ ještě i koupit "threestage intake manifold" , jinak z 325i nikdy výkon/krouťák plnotučné 330i nedostaneš.... :wink:

Napsal: čtv 16.04.2015 10:19
od vita11
šak píšu čip a sání :wink: a tady ti tuneři to většinou nabízí v balíčku

Napsal: čtv 16.04.2015 14:17
od MMM123
vita11 píše:šak píšu čip a sání :wink: a tady ti tuneři to většinou nabízí v balíčku


Keby v tom tuningu (odkaz čo som dával o pár príspevkov vyššie) bolo aj 3-stupnove sanie, asi by to nestalo komplet nejakych 600euro. Budvlad dal za upravu aj so saním cca 2000.-

Kto to tu ponuka "balicku" ? Nejako som to nenasiel...

Napsal: čtv 16.04.2015 15:01
od pavproch
@víťa: já reagoval na filozofa, keterý si to krapet zjednodušil... :lol:

Napsal: čtv 16.04.2015 15:03
od vita11
MMM123 píše:Keby v tom tuningu (odkaz čo som dával o pár príspevkov vyššie) bolo aj 3-stupnove sanie, asi by to nestalo komplet nejakych 600euro. Budvlad dal za upravu aj so saním cca 2000.-

Kto to tu ponuka "balicku" ? Nejako som to nenasiel...


Většinou to stojí ty 2tis EUR (tvůj odkaz jsem neotevíral, bral jsem to jako jednoho z nich). Nabízí to několik německých úpravců. Jestli ti belgičani sání nemění, tak to může být důvod, proč se nedostanou na plnohodnotý výkon 330i. SW přiškrcení/omezení přívodu paliva je hlavní aspekt toho sníženého výkonu 325i

Napsal: čtv 16.04.2015 18:22
od Filozof
abych to nemusel vypisovat tady už to bylo řečeno vše zde.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=85636

zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112

Napsal: čtv 16.04.2015 18:40
od MMM123
Filozof píše:abych to nemusel vypisovat tady už to bylo řečeno vše zde.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=85636


Tak "vše" tam určite povedané nebolo, už len kvoli tomu že tá téma prebiehala v roku 2010. Vtedy tam nikto neavizoval úpravu, ktorú som náhodou objavil :

http://www.br-performance.be/en-be/chip ... -325i-n53/

Som jeden z majiteľov E90 325i N53B30UO a preto ma to dosť zaujíma.
Nenašiel by sa niekto jazykovo zdatný, kto by to vedel preveriť o čo tam vlastne ide ?

Napsal: čtv 16.04.2015 18:45
od pavproch
na e90post jsou toho o konverzi 325i->330i tuny a tuny, jenomže se to (skoro) všechno vztahuje na N52, bo do emeriky sa N53 nikdy nevozila bo, tam maj síru v benzínu

Napsal: čtv 16.04.2015 18:48
od MMM123
Inak chlapi, ako ste pokročili so zalepením EGR (AGR) ventilu? Pavproch sa na to chystal pred časom ale zatiaľ žiadny report... Tiež mi je proti srsti púšťať do sania výfukové sračky.

Napsal: čtv 16.04.2015 18:51
od pavproch
a ještě chvíli nic asi reportovat nebudu, bo Michalovi sa do teho vyloženě nechce... a při dnešním servisu to zase neudělal... je teda fakt, že tomu vývodu ze svodů k EGR je u 4kolky (xdrive) strašně, ale strašně blbý přístup...

Napsal: čtv 16.04.2015 19:00
od MMM123
Filozof píše:zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112


Zrovna o tomto úpravcovi (wintertuning) sa budvlad po osobnej skusenosti vyjadril v zmysle, že to boli vyhodené peniaze a auto to nedalo nič...

Napsal: čtv 16.04.2015 19:05
od MMM123
pavproch píše:a ještě chvíli nic asi reportovat nebudu, bo Michalovi sa do teho vyloženě nechce... a při dnešním servisu to zase neudělal... je teda fakt, že tomu vývodu ze svodů k EGR je u 4kolky (xdrive) strašně, ale strašně blbý přístup...


A nie je možné to zaslepiť na nejakom prístupnejčom mieste? Veď to nemusí byť zrovna na výfukových zvodoch, či áno ?

Napsal: čtv 16.04.2015 19:08
od vita11
Hromada informací je na německých fórech. Trochu jsem kolem toho kroužil před cca 1,5 rokem a dalo se tam najít co všechno je jinak mezi 325i a 330i, jakým způsobem je to přiškrcené, dost referencí (tenkrát se tam mluvilo o 2 firmách, ale už si nepamatuju jména). Hodně lidí si tenkrát stěžovalo, že nedosáhli slibovaného výkonu, ale třeba jenom polovičního nárustu (měřeno hned po čipu a po nějakém zajetí se to mělo zlepšit...)

Napsal: čtv 16.04.2015 19:09
od pavproch
BudVlad píše:Tady je to napojení na svody:

Obrázek


Já vycházím z informace/fotky od Budvlada, kde to blindoval on - z donucení, bo AFe svody prostě nemají vůbec žádný vývod k EGR...

Napsal: čtv 16.04.2015 19:13
od BudVlad
MMM123 píše:
Filozof píše:zde úpravce ... možná umí i někdo v ČR.

http://wintertuning.de/index.php?option ... Itemid=112


Zrovna o tomto úpravcovi (wintertuning) sa budvlad po osobnej skusenosti vyjadril v zmysle, že to boli vyhodené peniaze a auto to nedalo nič...


Wintertuning to dělá před barákem a jsou to vyhozené peníze.

Napsal: čtv 16.04.2015 19:23
od MMM123
@BudVlad: som rád že si sa zapojil do debaty. To isté som odpovedal niekomu o pár príspevkov vyššie, ktorý ten wintersport odporúčal a tvrdil, že všetko na túto tému už bolo povedané:::
Btw: čo si myslíš o tej úprave, čo som nadhodil vyššie ?? Je to podľa teba možné len premapovaním ?

http://www.br-performance.be/en-be/chip ... -325i-n53/

Napsal: čtv 16.04.2015 19:32
od MMM123
pavproch píše:
BudVlad píše:Tady je to napojení na svody:

Obrázek


Já vycházím z informace/fotky od Budvlada, kde to blindoval on - z donucení, bo AFe svody prostě nemají vůbec žádný vývod k EGR...


Áno, toto som už na fore videl. Budvlad to zaslepil v tom mieste preto, lebo sa mu to tam hodilo, kedže menil zvody a musel pri tom prirubu zo zvodov do EGR odpajať. Ale ked tak pozeram na schemu AGR okruhu, tych miest na zaslepenie je tam viac, podla mna je uplne jedno kde sa ten okruh preruší. Pokiaľ to má motoru pomôcť a nerobí to autu žiadny problém, veľmi rád by som to realizoval.

Ďalšia vec: N53B30 má zvody pochopiteľne dvoje, AGR ventil je predpokladám len jeden. To znamená že je napojený len z jedných výfukových zvodov ?

Napsal: čtv 16.04.2015 19:36
od BudVlad
MMM123 píše:
Btw: čo si myslíš o tej úprave, čo som nadhodil vyššie ?? Je to podľa teba možné len premapovaním ?


Přemapováním se výkon zvýšit dá, ale vždy si to nechat dělat na brzdě.
Přestavba 325i na 330i není jen o zvýšení výkonu. 330i má větší brzdy, jinou převodovku, jiný diferenciál, jiný výfuk ... Já jsem kupoval 325i protože jsem plánoval dostat z motoru víc než má 330i, měnit brzdy, výfuk, diferenciál ...
Z motoru se dá dostat i víc než 300 hp. Tady je upravený N52 s výkonem 340 hp ( v podstatě stejný motor bez přímého vstřiku ale s valvetronic):

Obrázek