Stránka 3 z 4

Napsal: pát 11.04.2008 09:49
od Dave
cop píše:Jo a tady máte odkaz na to kterej olej do které převodovky patří, protože co tady napsal Dave, tak patři jen do určitých almar.
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf


:lol: jsi přidal odkaz na stejné pdf jako já

Napsal: pát 11.04.2008 12:41
od Snejk
otazka: stane se něco když smicham Dextron II a dextron III?

Napsal: pát 11.04.2008 13:46
od cop
To Dave :oops: No vidíš, já se koukl jen na ten první odkaz! Aspoň je to zdůrazněný. :D

Každopádně určitě se dá dát do převodovky náhrada, ale znamená to vyměnit komplet náplň a asi bych to nedělal metodou postupné výměny (výplach), že to budeš míchat s púvodním, až tam bude ten nový.
A mezi dextronama dle mého názoru taky rozdíl bude, každý olej má vlastní specifikaci, kterou ta, která převodovka potřebuje. To že třeba ESSO splňuje specifikaci Dextron III. dle mne neznamená, že má stejné chemické složení, ale to že má stejnou viskozitu a teplotní nároky. Každopádně mě trochu překvapilo, že Shell je minerál a Valvoline syntetika, a mám obavy, že dát ten druhy po tom prvním, může mýt stejné fatální následky, jak když to uděláš v motoru.

Napsal: pát 11.04.2008 14:21
od CZAirwolf
Jenze vymenit celou napln znamena kompletne rozebrat prevodovku a to casto firmy, ktere se specializuji na automaty, ani nedelaji.

Rozdil mezi DII a DIII je udajne ve vyssi teplote (ted nevim ceho) u DIII, kazdopadne DIII se jako nahrada DII pouziva (viz ty firmy na automaty).

Napsal: pon 27.06.2011 21:20
od Berkeley
WinCent píše:jo není to nic jednoduchýho, sám bych se do toho nepouštěl a jak píšeš, mění se při přesné teplotě a je to celkem komplikovaný když to vemeš oproti výměně oleje v motoru. Já jsem to nechal vyměnit ale bylo už pozde asi po 10tis Km mě převodovka odešla, auto mám ted v servisu a řeším novou :roll: co jsem mluvil různě s lidmi co repasují tak mě řekli že by se olej měl měnit cca po 50tis Km nebo 2roky, příjde mě to dost přehnaný když BMW tvrdí že nápln je doživotní ale radši to udělám než dávat po každých 200tis Km novou za 120tis Kč......


bohužel v dnešní době doživotní znamená u BMW 150 000Km. Slova BMW Invelt.

Napsal: pon 04.07.2011 11:52
od Moribundus
Mě moje E65 řadila normálně. Aspoň jsem si to myslel. Mám najeto 220tis a nechal jsem olej vyměnit u Pupiků asi před měsícem. V životě bych nevěřil co dokáže udělat olej, to jak to řadí teď je rozdíl jako blázen. A to zdůrazňuju že to nic před tím nedělalo, žádný kopání nic. Asi před rokem než jsem ojevil AutoPupik díky tomuhle webu mi jeden odborník v nejmenovaném servisu řek že olej se nemění vůbec a že ho kontrolovali a je dobrej. Nakonec byl samozřejmě přepálenej jako prase. Já to podle mě vyměnil za pět dvanáct. Kluci mi řekli že by se to mělo měnit každých 60tis.

Napsal: pon 04.07.2011 12:04
od Snejk
180 a pak dalsich 80... menit olej ve 300 je uz skoro sebevrazda¨, to uz je lepsi to nechat bejt...

Napsal: pon 04.07.2011 13:51
od UKPoistky
Ja to riesim tiez...
v Leone 4x4 to je MT prevodovka menim aj olej v prevodovke 1x do roka a v Haldexe taktiez...

v Za v Bavarii mi servisak povedal ze mi vymenia olej v AT prevodovke ale iba na vlastnu zodpovednost... :mad:

Inak poznam 3ludi co boli menit olej v AT prevodovke. Davali to robit kazdy niekam inam/S8 isla do AUDI, Passat do Wv a posledny siel k manikom co servisuju prevodovky/

no po vymene najazdili max 40tis a prevodovka sa rozsypala. A to ani jeden s nou predtym nikdy nemal ziaden problem... jeden sa aj sudil bo sa mu to stalo na S8 mal naj 100tis a robili mu to v Audi....

Viem ze chalani chodia servisovat BMW do Ostravy a uz im tam aj menili olej v AT niektorym uz 2x a ziaden problem cena vymeny je do 300e

Kazdopadne by som bol opatrny komu to dam urobit ...

Napsal: pon 04.07.2011 14:15
od Snejk
nikdo ti nevymeni olej v AT se zarukou... proste je to na tobe... ty to chces... tak my to vymenime... ale pak nechod brecet ze se to posralo. protoze vyrobci to velice dobre vi... proto je ta napln "dozivotni" .. protoze vyrobce pocita ze to auto nikdo dyl jak tech 300 000 nebude mit .. mysli prvomajitele, zoufalce co si pak koupi olitanou sedmu nejak vyrobce netankuje... ten uz je jim dobrej tak maximalne na odbyt nahradnich dilu... a proto dozivotni napln. ver ze tech 300 000 bez vymeny prakticky najede kazdej automat uplne v klidu, nektere i vic... sice to pak kopne ale to porad neznamena nic... ja kupoval auto s prevodovkou co kopala uz jak hovado (misto oleje cerna kase) a auto s tim najelo dalsich 160 000 a nic zvlastniho se nedelo...
vsechny problemy s automatama jsou zpusobeny tim, ze tam nekdo cpe novy naplne... a maji prejeto 200 000+ nebo to tam cpou kdyz uz se objevi problem a nedejboze to krmi do prevodovek kde olej vypada jak motorovej...
je to na kazdym ale at si rovnou pri te vymene spocita riziko jestli je ochcotny dat +-60tis za repas prevodovky (e65..) pokud ano... tak do toho... ja bych osobne is olej prohlid, pokud by byl pekny, asi bych do toho sel, riziko celkem male,... ale do spalenyho oleje uz bych se fakt nesral... ono ani vetsina servisaku ti to nedoporuci... ale pokud by me nevadilo ze si pak musim udelat repas tak i tak proc ne, kdyz to pomuze... ale ja osobne bych na to uplne sral. pokud to funguje... taky me jeste nikdy zadnej problem nepotkal...

Napsal: pon 04.07.2011 23:06
od M3maniac
Teď řeším toto dilema,sedma má nejeto cca 140tkm a čert ví jestli už olej někdo měnil.... :( no je to riziko jak píše snejk...zas si říkám,že 140 není tak moc....

Napsal: čtv 07.07.2011 21:48
od kabyr01
Takže myslíte, že když mám najeto 230 a servisované po celou dobu jenom v BMW v rakousku(takže pravděpodobně bez výměny), že už to nemám dělat? Převodovka je v pohodě, ale možná preventivně bych to mohl udělat...735i E65

Napsal: čtv 07.07.2011 23:42
od Snejk
pro oba... vypustit si kousek oleje... odborným okem ohodnotit barvu, zkontrolovat bukét, ochutnat a poválet v ústech... a pokud to bude ok tak vymenit... pokud z toho potece cosi smradlaveho spaleneho nedejboze cerneho ...tak ruce pryc od teho..

i kdyz pri tehle najezdech je jeste sance ze to lehne mala...


p.s - pokud nejak vim tak vymena v e65 vyjde olej+filtr na cca 15 000.. tak se predem domluv na cene at nejsi prekvapenej :)

Napsal: pát 08.07.2011 10:46
od kabyr01
A to je cena v origo servisu? A ty třeba neznáš někoho, kdo to dělá?

Napsal: pát 08.07.2011 11:45
od king
Ted jsem si delal na E65, je tam 10,5 litru, 7litru vypadne ven ( zbytek zustane v menici ). Nova vana s filtrem - 4,5tis kc, olej jsem daval shell 1375.4 ( kupovano v bmw za cca 500kc litr ). Takze plus minus cena materialu 8tis kc ( vsechno maloobchodni ceny v bmw ) .

Napsal: pát 08.07.2011 11:45
od E65DRIVER
v origo servisu 10.t Vana+ těsnění a olej.+ práce

Napsal: pát 08.07.2011 12:45
od Snejk
ja to bral za komplet vymenu, cele naplne, ne jen co vypadne... beru to ze zkusenosti prehazovani prevodovky...
samozrejme ze "co vypadne" je cena nizsi... ale i tak cca 10 000.... coz proti vymene za cca 3000kč i s filtrem a praci v e38 je jaksi nekde jinde :)

Napsal: ned 10.07.2011 11:35
od Radek
Vyrobce ZF udava napr. u 6HP vymenu po 160 000km u 5HP tusim 120 000km. To co doporucuje prodejce napr. BMW bych absolutne nebral v potaz, proste vyrobce urcite vi co je pro tu prevodovku dobry.

A jeste... motorovy olej menite jak? Podle oka, chuti, zapachu bo dle rady "odbornika" ? A to ze nekomu klekne prevodovka po vymene? Mno a jak vite, ze by bez vymeny neklekla?? Automat klidne klekne behem par km naprosto bez varovani, ale proste dodrzenim doporuceni od vyrobce prevodovky tomu nemuzete ublizit! A samotna vymena je otazkou par minut a neni na ni co zkazit.

Napsal: ned 10.07.2011 12:35
od JaraX
motor je naprosto něco jinyho jak převodovka, v těch převodovkách dochází k jednomu zásadnímu průseru a to je opalování lamel, jak se lamely v měniči opotřebovávají, olej dostává zabrat, jednak se přepaluje a jednak obsahuje mikročástečky který nechytne filtr, pokud takovej brusnej olej koluje par set tisic km v převodovce, dostane zabrat olejový čerpadlo, všechny solenoidovy ventily, všude se uděla vule, ale vše funguje "dobře" protože té husté směsi vůbec nevadí nějaký vule, pak se naleje origo řidoučkej olej a je jo v prdeli.
normálně se mění olej tak že se udělá 3x výplach, protože v měniči zustava klidně i 4-5 litru, něco je v chladiči apod, není špatnej system výměny co dělá brumla, konkrétně vypustí jen to co samo vyteče, naleje novej, vymění filtr, tím vymění sice jen třetinu oleje, ale zase převodovka nemá prudký změny konzistence, takovou výměnu udělá jednou za 50 000km a dobrý

Napsal: ned 10.07.2011 12:41
od pepino5xx
Můj automat, repase před 50tkm, pak výměna oleje na 2x (správně se má na 3x) a začlo to občas trošku kopat z 2 na 3.
Pak to 2,5měsíce stálo a teď nic, sametové řazení, plynulé a rychlé, zatím najeto přes 1000km.
A rozhodl jsem se měnit po dalších 50tkm, neublížím tomu a jen to prospěje.

Napsal: ned 10.07.2011 12:46
od Radek
jo? a vcem je jine doporuceni vymeny oleje od vyrobce pro motor a prevodovku?? nebo si myslis, ze u motoroveho oleje ktery prejizdis o xy desitek tisic km nezhorsuji jeho vlastnosti, neznecistuje se a pro motor to zcela urcite neni prinos....stejne jako pro tu prevodovku...a tomu nadmernemu opalovani lamel jde prave zamezit tou VCASNOU vymenou oleje dle doporuceni vyrobce prevodovky, nebo si vazne myslis, ze je lepsi jit vlastni cestou a nic nemenit a lamely se na stary olej plny necistot budou opotrebovavat pomaleji?