Stránka 3 z 5

Napsal: pon 21.08.2006 21:37
od bavo
Lukas H. píše:
toretto píše:
bavo píše:si vem dvě různě těžký koule, pošli je proti sobě a pozoruj... :wink:

hmm.. to zni sice logicky, ale jde taky asi o pevnost kouli.. pokud bude tezsi koule mene pevna, tak ji ta vaha moc nepomuze - spis naopak..

to Red Baron: bud rad, ze jsi rad a auto, to je "jen" vec - nahraditelna vec :wink:


Presne tak, poslu kouli z blata a z plastu s polovicni vahou, jak to asi dopadne... :)


BMW x Clio = bláto x plast :smich2:

Nový auta jsou bezpečnější-proč asi? Mají lepší(delší) deformační zóny,aby
dokázali vstřebat energii nárazu a zbylo jí co nejmíň na posádku,jinými slovy,
pomineme-li nepatnej vliv koroze,starší auta jsou pevnější.Další věc je kostrukce a uložení agregátu, BMW to má v podstatě vše za sebou,spojený kardanem se zadní nápravou(samý pevný a těžký věci),
kdežto Clio napříč,další věc je hmotnost.. :roll:
no jen si to přestav v pohybu při čelní srážce..

Neber to jako další souboj Clio versus BMW,to samý platí i třeba pro Mercedes :D

Napsal: pon 21.08.2006 22:04
od Lukas H.
bavo píše:BMW x Clio = bláto x plast :smich2:

Nový auta jsou bezpečnější-proč asi? Mají lepší(delší) deformační zóny,aby
dokázali vstřebat energii nárazu a zbylo jí co nejmíň na posádku,jinými slovy,
pomineme-li nepatnej vliv koroze,starší auta jsou pevnější.Další věc je kostrukce a uložení agregátu, BMW to má v podstatě vše za sebou,spojený kardanem se zadní nápravou(samý pevný a těžký věci),
kdežto Clio napříč,další věc je hmotnost.. :roll:
no jen si to přestav v pohybu při čelní srážce..

Neber to jako další souboj Clio versus BMW,to samý platí i třeba pro Mercedes :D


Nove auta jsou bezpecnejsi hlavne kvuli konstrukci deformacnich zon, podivej se na to mondeo ma motor napric, podle tebe tam nejsou zadny tezky veci a dopadlo mnohem lip... To je proste vyvoj... Kdyz proti sobe rozjedes fabku a e36ku oboje 50-60 tak v te e36ce budes na kasi... Podivej se jakej je obrovskej rozdil v crash testu e36 a e46 pritom jsou ty auta oboje podobne tezky se stejnou koncepci...

Napsal: pon 21.08.2006 22:20
od toretto
no ja myslim, ze uz jsme OT, ale jeste zareaguju..
nevim jak Clio nebo cokoliv jinyho, ale..
videl jsem videjko, kde byla srazka neceho novyho velkyho s necim novym malym.. pro nazornost treba Mercedes vs. Smart :) (ale to je fakt jen pro nazornost - nevim co to bylo a tohle asi ne)
srazka byla temer celni a v nejaky vyssi rychlosti.. clovek by rekl, ze tezkej mercedes MUSI smarta prevalcovat, ale smart se splacl v "deformacni zone" a pak, kdyz uz nemel co deformovat, se jednoduse odrazil a odlitl (velikou rychlosti :D) ..i kdyz se posadka neplanovane prolitla, zustala nerozdrcena ;)
tudiz zalezi i na konstrukci..

jinak si ale nemyslim, ze BMW bylo v dobe vyroby E34 nebo ted pozadu s bezpecnosti.. a ty fobijce bych zas tak nefandil - prece jenom to je skodlifka

Napsal: pon 21.08.2006 22:33
od bavo
Už jsem to tu jednou psal,bylo to spíš kolo na kolo(ten RedBaron),čelní náraz vypadá trochu jinak.
Tady taky hraje roli,že Mondeo má přední náhon,tudíž bude mít nejspíš
o něco pevnější přední nápravu. Crashtesty neřešej pevnost vozidel,
ale zranění řidiče,ale to už jsem taky psal a ty smrtelný zranění vznikaj
nárazem na tvrdý části interiéru-sloupek řízení,pedály,volant,palubka.. nebo
v extrému utržením orgánů vlivem okamžitýho obrovskýho přetížení.To
je horší v tom lehčím autě,protože ho to hmotnější bude tlačit
před sebou.Jedeš si třeba 70 km/h dopředu,..PRÁSK! a valíš 20 dozadu..,
rozumíš jak to myslím? Jinak aspektů přežití tam je moc,mi se bavíme o
devastaci auta,pokud se nepletu.
Stojím za svým 8)

Napsal: pon 21.08.2006 22:40
od 100RM
Lukas H. píše:
bavo píše:BMW x Clio = bláto x plast :smich2:

Nový auta jsou bezpečnější-proč asi? Mají lepší(delší) deformační zóny,aby
dokázali vstřebat energii nárazu a zbylo jí co nejmíň na posádku,jinými slovy,
pomineme-li nepatnej vliv koroze,starší auta jsou pevnější.Další věc je kostrukce a uložení agregátu, BMW to má v podstatě vše za sebou,spojený kardanem se zadní nápravou(samý pevný a těžký věci),
kdežto Clio napříč,další věc je hmotnost.. :roll:
no jen si to přestav v pohybu při čelní srážce..

Neber to jako další souboj Clio versus BMW,to samý platí i třeba pro Mercedes :D


Nove auta jsou bezpecnejsi hlavne kvuli konstrukci deformacnich zon, podivej se na to mondeo ma motor napric, podle tebe tam nejsou zadny tezky veci a dopadlo mnohem lip... To je proste vyvoj... Kdyz proti sobe rozjedes fabku a e36ku oboje 50-60 tak v te e36ce budes na kasi... Podivej se jakej je obrovskej rozdil v crash testu e36 a e46 pritom jsou ty auta oboje podobne tezky se stejnou koncepci...


To snad s tou fabkou nemyslis vazne... Sak mam pomaly tazsi motor jak je cela fabka :-D Teda dufam ze to nikdy testovat nebudem, ale vyhre fabky by som teda moc neveril

Napsal: pon 21.08.2006 22:54
od Lukas H.
100RM píše:
Lukas H. píše:
bavo píše:BMW x Clio = bláto x plast :smich2:

Nový auta jsou bezpečnější-proč asi? Mají lepší(delší) deformační zóny,aby
dokázali vstřebat energii nárazu a zbylo jí co nejmíň na posádku,jinými slovy,
pomineme-li nepatnej vliv koroze,starší auta jsou pevnější.Další věc je kostrukce a uložení agregátu, BMW to má v podstatě vše za sebou,spojený kardanem se zadní nápravou(samý pevný a těžký věci),
kdežto Clio napříč,další věc je hmotnost.. :roll:
no jen si to přestav v pohybu při čelní srážce..

Neber to jako další souboj Clio versus BMW,to samý platí i třeba pro Mercedes :D


Nove auta jsou bezpecnejsi hlavne kvuli konstrukci deformacnich zon, podivej se na to mondeo ma motor napric, podle tebe tam nejsou zadny tezky veci a dopadlo mnohem lip... To je proste vyvoj... Kdyz proti sobe rozjedes fabku a e36ku oboje 50-60 tak v te e36ce budes na kasi... Podivej se jakej je obrovskej rozdil v crash testu e36 a e46 pritom jsou ty auta oboje podobne tezky se stejnou koncepci...


To snad s tou fabkou nemyslis vazne... Sak mam pomaly tazsi motor jak je cela fabka :-D Teda dufam ze to nikdy testovat nebudem, ale vyhre fabky by som teda moc neveril


Bohuzel jsem nenasel na netu zadne fotky crashe maleho novejsiho auta se starsim bmw, takze si nazor utvrzuju jen ve vysledcich v crash testu (proto se asi zverejnujou :) ) Podivejte se radsi kluci jeste jednou jak dopadla v 64 kilometrove rychlosti novejsi e36ka (v 96 roce se tam davali navic nejaky vyztuhy k prednim sloupkum) a fabie... Bawo je proste bezpecny od e46 a e39 nahoru, starsi jsou ve srovnani s auty od roku 2000 des a bes...
http://www.crashtest.cz/?idca=158
http://www.crashtest.cz/?idca=74

Napsal: úte 22.08.2006 08:56
od 100RM
alp píše:muj nazor je ze srovnavate nesrovnatelne.
Jednak nova auta jsou resena uplne jinak a maji uplne jine bezpecnostni prvky. Takze srovnavat nove monde se starou e34kou je celkem mimo misu.

Co bych srovnaval je dobu vzniku e34ky s ostatnimy auty z te doby ... a to lukasi i ten tvuj oblibenej rencek byl v ty dobe dost na stiru s bezpecnosti ....

A uvedomme si, ze soucasna auta proste budou bezpecnejsi ze sve povahy nez stare a jakkoliv tezke auticka ....

Ona i ta vaha nemusi byt vzdycky vyhra a muze byt i na skodu ....
Navic neco jineho jsou crashtesty a neco jineho praxe ....
vezmu li priklad ze bych dal ja celni naraz s lukashem, tak to nejspis skonci tak, ze ja zustanu na miste s rozmackanym autem a lukash s cliem odskoci diky zapruzeni meho predku a renaulti nedostatecne (nemyslim to v tuhle chvili spatne) vaze a pruznosti ....

muze to byt vyhra, ale taky nemusi (ono i odskoceni do protismeru je celkem pruser ... za urcitych okolnosti ....


jinak co se tyce crashtestu ...
e34 vysla vyborne vyjma jedine veci = ochrana chodcu pri narazu - proto mela ubranou hvezdicku, ale pro ochranu vnitrni posadky na tu dobu byla vyborna (jedinou vytku ve srovnani se soucasnou dobou je nizky pocet aktivnich prvku typu airbagu)
e36 na tom byla hur ... nedostatecna ochrana nohou, bricha a diky pozdnimu vystreleni airbagu u prvnich modelu take ochrana hrudniku a hlavy ....


Ty vole, to mam tak nebezpecne auto ? Holt sa nemozem so ziadnym Cliom zrazit no.... :(

Napsal: úte 22.08.2006 09:26
od 320i
pytchu nebezpecny auto.... :sly: srovnavaji se tady jabka s hruskama a crash testy jsou provadeny skoro v laboratornich podminkach...v realnym svete je tech okolnich elementu ktery ovlivnuji vysledek crashe daleko vic...puvodni thread byl o tom ze red baron se podruhy narodil, a ne popud k tomu aby se tu zacly trhat obcanky kvuli renckovi vs. brambore... :x

Napsal: úte 22.08.2006 10:19
od Lukas H.
Tak je jasny ze nikdo nechce slyset ze ma pro sebe nebezpecny auto, je to proste realita, ve svy dobe to byla mozna spicka ale dneska je to oproti novejm autum fakt hodne spatny...

Napsal: úte 22.08.2006 10:35
od Pivson
Lukas H. píše:Tak je jasny ze nikdo nechce slyset ze ma pro sebe nebezpecny auto, je to proste realita, ve svy dobe to byla mozna spicka ale dneska je to oproti novejm autum fakt hodne spatny...


No zase takova katastrofa to není, pořád je tam kus plechu.
Koupil jsem E34 co vzala ve 110 sloup semaforu. Předek na sračku, ale vevnitř pouze vypadlej kaslík.

Z testů nelze vycházet, samozřejmě nová auta mají lepší bezpečnost to je jesný a když vemu že E34 vznikala v půlce osumdesatych let tak docela dobrý.

Jak bylo napsano, testy maj dana pravidla a těch stejne nikdo nedosahne. Umřít mužeš jak v Oktavce z 2006 tak v BMW z 1990 a přežít taktéž. Vše je celkem o náhodě, ale určitě čím novější, tím lepší

Napsal: stř 23.08.2006 13:16
od JaraX
E36 zrovna moc bezpečný auto není, ale jak se to vezme.

Kámoš kterej nemá moc rád bmw za mnou přišel, ty vole, viděl jsem bouračku, no E36ka se čelně srazila se žigulíkem asi ve 20ti nebo tak, ten žigul měl jen ohnutej nárazník a E36ka měla kaput předek, ale o tom to přesně je, děděk neměl na žigulovi škodu, protože je to tvrdý jak prase a kdyby jel o něco víc, tak by žigul sice byl celej ale dědka by si podal pás a jeho orgány by si udělali výlet po těle. borec by vylezl z E36 šrota ale byl by ok.
co se týče crashtestu E36 tak je dost měkká na předku, celkem dost se dformovala, E34 je na tom podstatně líp.

Napsal: stř 23.08.2006 13:18
od 100RM
Kua serte na to, lebo si do toho uz nesadnem :evil:

Napsal: stř 23.08.2006 13:24
od George_D
Kdo je nespokojen se svou E36 má možnost ji odstavit u mě na zahradě :lol:

Napsal: stř 23.08.2006 13:31
od 320i
George_D píše:Kdo je nespokojen se svou E36 má možnost ji odstavit u mě na zahradě :lol:


az budes mit plnou zahradu, nabizim tu svou jako nahradni stani...postaram se o ne...a bourat s nima nebudu :D 8) prece nebudete jezdit v tak nebezpecnych autech...kupte si rencka :lol:

Napsal: stř 23.08.2006 16:48
od Lukas H.
320i píše:
George_D píše:Kdo je nespokojen se svou E36 má možnost ji odstavit u mě na zahradě :lol:


az budes mit plnou zahradu, nabizim tu svou jako nahradni stani...postaram se o ne...a bourat s nima nebudu :D 8) prece nebudete jezdit v tak nebezpecnych autech...kupte si rencka :lol:


Proc rencka, staci e46ka... :lol:

Napsal: stř 23.08.2006 18:21
od Baxon
Hlinka měl taky nový moderní auto a jakej je?A Diana v tlustým Medu na zadních sedačkách. Hodně záleží jak to trefíš. U bouračky jde hlavně o štěstí.

Napsal: stř 23.08.2006 21:03
od Wolfi
JaraX píše:E36 zrovna moc bezpečný auto není, ale jak se to vezme.

Kámoš kterej nemá moc rád bmw za mnou přišel, ty vole, viděl jsem bouračku, no E36ka se čelně srazila se žigulíkem asi ve 20ti nebo tak, ten žigul měl jen ohnutej nárazník a E36ka měla kaput předek, ale o tom to přesně je, děděk neměl na žigulovi škodu, protože je to tvrdý jak prase a kdyby jel o něco víc, tak by žigul sice byl celej ale dědka by si podal pás a jeho orgány by si udělali výlet po těle. borec by vylezl z E36 šrota ale byl by ok.
co se týče crashtestu E36 tak je dost měkká na předku, celkem dost se dformovala, E34 je na tom podstatně líp.


To máš tak. Já jsem zase viděl bouračku E36 vs S120L asi 45-50 km/h.
Borec z E36 vylezl a měl zohnutou kapotu (cca 5 cm). Borce ze škodovky odvezli v černém voze....takže jak tu kdosi psal...záleží na tom, jak se to veme....

Napsal: stř 23.08.2006 21:07
od JaraX
jj, ještě jeden případ co mi ukazoval kámoš
bouračka
S120 vs Oktavka,
bouračka, oktavka na sračku, škodárna jen mírně pochroumaná,
ten z té škodovky furt ukecával oktávkářa že to vyrovnaj spolu, atd, že né policajty apod, pak se ptal proč, a on otevřel kufr na škodráně a měl ho vybetonovanej, normálně 5čísel betonu na dně kufru, prej aby to líp sedělo a tak.

Napsal: čtv 24.08.2006 07:58
od Jirka-328
No tak jsem to dočetl až sem.... a s něčím souhlasím a něčemu se směju.

-Poslat E36 proti Fabii, no pánové to bych radši seděl ve Fabii, o tom žádná
-Ve 110kmh vzít čelně sloup v tak jsou rozbitý snad i zadní blikny, viděl jsem crashtest Octavie čelně do sloupu v 30kmh a byla to totálka, i čelní sklo rozbitý. BMW může bejt malinko jinde, ale fyzika je fyzika.
- Jo a skrz ten Renault, jo má 5hvězd snad na všem co dělá, ale nálepky kde jsou bagy, vypínání bagu klíčkem a pod. mi život nezachrání... dokonce jsem někde četl že Renault dělá třeba mnohem delší pojezdy sedadel, no a do zdi při testu to daj úplně dozadu. Jó maj to vymazlený na podmínky crashtestu, ale jak píšou ty nade mnou, realita může bejt jinde.
Chce to mít štěstí, a když už bourat, tak to dobře trefit.

Napsal: čtv 24.08.2006 08:05
od JaraX
Jirka-328 píše:No tak jsem to dočetl až sem.... a s něčím souhlasím a něčemu se směju.

-Poslat E36 proti Fabii, no pánové to bych radši seděl ve Fabii, o tom žádná
-Ve 110kmh vzít čelně sloup v tak jsou rozbitý snad i zadní blikny, viděl jsem crashtest Octavie čelně do sloupu v 30kmh a byla to totálka, i čelní sklo rozbitý. BMW může bejt malinko jinde, ale fyzika je fyzika.
- Jo a skrz ten Renault, jo má 5hvězd snad na všem co dělá, ale nálepky kde jsou bagy, vypínání bagu klíčkem a pod. mi život nezachrání... dokonce jsem někde četl že Renault dělá třeba mnohem delší pojezdy sedadel, no a do zdi při testu to daj úplně dozadu. Jó maj to vymazlený na podmínky crashtestu, ale jak píšou ty nade mnou, realita může bejt jinde.
Chce to mít štěstí, a když už bourat, tak to dobře trefit.


přesně tak, někde jsem četl že nový BMW ztatilo dost bodů kvůli jakési nálepce a vypínání bagu. To když si do E36 nalepím tak budu mít hned o hvěždičku líp :)