Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
ls
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: čtv 06.03.2008 01:00

#41 Příspěvek od ls »

eric píše:
ls píše:To míchání musíš zkusit sám co ti bude vyhovovat,ale nevím jak u BMW ale kolega z práce taky podlehl reklamě a nachal si zabudovat ono zarízení na E85 do renaultu scenic.Po montáži si začal stěžovat na dost vysokou spotřebu na E85 tak zkusil míchání 1:1 s benzínem a to zařízení vypl a spotřebu má stejnou ja před montáží .Vyhodil oknem 9000,- z ono zázračné zařízení ,které nevyužívá.Zprvu se pořád bránil to namíchat bez přestavby a teď se :cry:


Tak zjisti please,co měl kolega přesně za jednotku???


Tady mu to montovali
http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... id=1974004

Pokud nezapomenu zjistím typ té jednotky
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#42 Příspěvek od Kami1 »

Podle mě by stačil přecvaknout signálovej drát od váhy a napojit na něj OZ za 20Kč,
přidat trimr na nastavení "nuly" za 5Kč a druhej na zesílení cca 1,2x.
Zbytek si doladí lambda.
Nevím jestli by to nedělalo problémy při nejvyšších rpm, ale počítám, že řj toleranci max proudu vzduchu vzhledem k saturaci alespoň 20% mít bude.

Na provoz s E85 počítejte s doaditivováváním.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od eric »

Kami1 píše:Podle mě by stačil přecvaknout signálovej drát od váhy a napojit na něj OZ za 20Kč,
přidat trimr na nastavení "nuly" za 5Kč a druhej na zesílení cca 1,2x.
Zbytek si doladí lambda.
Nevím jestli by to nedělalo problémy při nejvyšších rpm, ale počítám, že řj toleranci max proudu vzduchu vzhledem k saturaci alespoň 20% mít bude.

Na provoz s E85 počítejte s doaditivováváním.


No tvůj příspěvek je samozřejmně všem naprosto jasnej :roll: Teoreticky jde vždycky všechno,ale teprve v praxi se ukáže,jestli to funguje správně,nebo né.Je jasný,že výrobní cena te pixly nebude nijak veliká,půjde nejvíc o to Know how,co je v ní a druhá věc jak do toho víc a víc zabředávám je kvalita komunikace té jednotky s řídící jednotkou motoru,ty levnější s tím maj prej problém a pak to kravne,prej se musí seřizovat něco i potenciometrem atd.Já mám akorát jedinej příspěvek od člena,kterej to má namontovaný za sice dražší peníz,ale prej mu to funguje bez problému a zvýšení spotřeby se pohybuje okolo 0.5l výš.A stím doaditivováním myslíš co,že se tam bude muset přilejvat olejíček,bo co?Trošku to přibliš,jestli o tom něco víš...jinak díky za odkaz
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#44 Příspěvek od Kami1 »

psal jsem to jako námět pro ty, kteří to pochopí,

možnosti jak přizpůsobit motor pro navýšení dodávky paliva jsou (alespoň) tři:
1. prodloužení doby vstřiku (alternativní řj)
2. zvýšení tlaku paliva (alternativa pro kutily)
3. donucení řj, aby podle svých info dávala víc (pro kutily, moje alternativa)
(
4. dodatečný směšování (karbec navíc)
5. kompletní obejití řj (lepší alt. řj)
)
každé má své pro a proti, víc to rozepisovat asi nemá cenu

pokud dáváš něco univerzálního, co není přímo naladěný na danej motor(viz. co píšete), tak je to v podstatě nutný seřídit vždycky,
to co popisuju já, zabere vybavenýmu znalýmu člověku hodinu a vyhodit se to může vždycky

aditivem myslím olejíček do paliva, kterej zajistí, že se po dlouhodobým provozu nebudou zasírat vstřiky a spalovací prostor.
mělo by se také vzít trochu v úvahu i to, že mot. oleje nejsou dělaný na provoz na líh a patrně bude nutná jejich častější výměna

jelikož mám lpg, tak toto neřeším a beru teoreticky,
spíš si pohrávám s myšlenkou krátkodobého navýšení výkonu pomocí řízeného přidávání metanolu s nitrometanem do směsi
(taková alternativa N2O)
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#45 Příspěvek od xaler »

Nechápu averzi proti lpg, já jezdím celý život výhradně na lpg a jsem statisíce v plusu. Pokud mám v autě několik děr na víc tak mu to tou úsporou bohatě vynahradím. Proč cpát peníze do kapsy nenasytné vládě, už jen tohle je u lpg + každý měsíc si spočítat o kolik jsem obral ty dobytky. Následný prodej auta vypadal tak, že jsem musel odmítat zájemce o to víc teď když jsou ceny benzínu tak strašný. Systém lpg mám vždy ten nejlevnější a nikdy problém, za třináct let jedna prošlehlá váha vzduchu na E32, 750i.
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň

#46 Příspěvek od Lukke »

xaler: Averzi? Tady jde spíš o cenu přestavby, která je u LPG 3násobná, nehledě na bombu v kufru.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#47 Příspěvek od xaler »

ale úspora je aspoň reálná. U nás stojí E85 25 kč a to i v době kdy byl benzín za 30. Pokud jsem tady pochopil tak E85 na 540i stojí asi dvacet táců a na lpg je to od třiceti tak není co řešit.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zainvestoval jsem do LPG před necelými třemi lety a po najetí 130 tisíc km už je zaplacené celé auto, srovnám-li spotřebu 10,5 ltr/100km u E34 525iA a nyní 9,5 ltr/100km LPG u E36 323ti.
A bývývaly doby, někdy předloni, kdy bylo LPG pod 11 Kč za litr.

Spoléhat na stát a na dotace, tím na cenu E85, je riziko. Už dnes se veřejně mluví/píše o tom, že na výrobu jednoho litru biopaliva je spotřebován víc než jeden litr nafty v zemědělství + další náklady, takže je jen otázka času, kdy budou biopaliva dražší než klasická, podobně jako jsou "bio"potraviny cenově jinde než "běžné" potraviny. Úlevy na dani a dotace jen pokřivují tržní podmínky a jednou se to vymstí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od eric »

Je teda fakt,že s těma 20litrama za celý to zařízení včetně montáže už se začíná přibližovat dost tomu LPG,i když ne tomu z těch lepších LPG systémů a úspora je daleko větší,to jó.Tak taky proto debatíme a nejdeme do toho hned po hlavě,nebo aspoň já né.U toho LPG vidím jen jeden zásadní problém a to kvalitu montáže a servisu,né každý servis to udělá dobře,taky tady pak čtu,jak to furt někdo dolaďuje a má občas nějaký výkonostní propady atd.,takže to taky nejde jen tak po másle.Jak je to tady se servisama kolem Plzně,kde to dělají fakt dobře a bez porodních bolestí?Myslím montáž LPG?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#50 Příspěvek od Filozof »

Francis píše:Zainvestoval jsem do LPG před necelými třemi lety a po najetí 130 tisíc km už je zaplacené celé auto, srovnám-li spotřebu 10,5 ltr/100km u E34 525iA a nyní 9,5 ltr/100km LPG u E36 323ti.
A bývývaly doby, někdy předloni, kdy bylo LPG pod 11 Kč za litr.

Spoléhat na stát a na dotace, tím na cenu E85, je riziko. Už dnes se veřejně mluví/píše o tom, že na výrobu jednoho litru biopaliva je spotřebován víc než jeden litr nafty v zemědělství + další náklady, takže je jen otázka času, kdy budou biopaliva dražší než klasická, podobně jako jsou "bio"potraviny cenově jinde než "běžné" potraviny. Úlevy na dani a dotace jen pokřivují tržní podmínky a jednou se to vymstí.


Máme podobné zkušenosti u mé 525i 24v s LPG jsem najel šílené kilometry a to pamatuji cenu 10-11kč za litr to byly časy ... :-(

Dneska 17-19kč to už nění tak super ale stále se to dá oproti benzínu kolem 33-36kč takže za mě LPG vede.

Člověk by nevěřil kolik za 4roky projezdí v palivu .... skoro 200tis kč uspora na palivu - prostě mazec.

Ted už to takové porno není ale stále cca polovina pěněz to je .
A kdo najezdí ročně 60tis km ,tak hned má každej rok 60tis kč uspořené. :wink:

Už jsem viděl nové Volvo na lpg dokonce i BMW 530i E60 v LPG.
Takže to není záležitost starých aut, už to berou i podnikatelé co mají prachy na nové auto ale chtěji ušetřit nemalé peníze.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lukke píše:xaler: Averzi? Tady jde spíš o cenu přestavby, která je u LPG 3násobná, nehledě na bombu v kufru.

Já sice "bombu" v kufru mám, protože Compact má úzké úsporné rezervní kolo pod podlahou a na nádrž by tam nebylo místo, ale dnes je běžné dávat toroidní nádrž místo rezervního kola, takže o místo v kufru nepřijdeš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Jirkoj
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#52 Příspěvek od Jirkoj »

Francis píše:
Lukke píše:xaler: Averzi? Tady jde spíš o cenu přestavby, která je u LPG 3násobná, nehledě na bombu v kufru.

Já sice "bombu" v kufru mám, protože Compact má úzké úsporné rezervní kolo pod podlahou a na nádrž by tam nebylo místo, ale dnes je běžné dávat toroidní nádrž místo rezervního kola, takže o místo v kufru nepřijdeš.


Kolik se pak do takové nádrže vejde a kolik na ní ujedeš?

Aby to nebylo jen od benzínky k benzínce.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Toroidní nádrž místo rezervního kola 60 litrů i více, jak u kterého auta.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Jirkoj
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#54 Příspěvek od Jirkoj »

Francis píše:Toroidní nádrž místo rezervního kola 60 litrů i více, jak u kterého auta.


Tak to mě překvapilo. Čekal jsem tak třetinu.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#55 Příspěvek od Vesa88 »

Kamarad ma LPG od Magicu ve FORD Focus a je taky naprosto spokojenej, jezdej z Prahy na Moravu za rodinou ted tak 4x casteji nez kdyz jezdili na benzin...Montovali mu to na Sporilove asi za 24 000,- na 4 val...
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#56 Příspěvek od pragdejf »

neberte tenhle příspěvek moc vážně, jenom sem se trochu rozepsal a nechce se mi to mazat;-)

hele lidi, mozna to tady nekdo psal, ale radsi to zopaknu. vite, ze E85 se moc dobre nesnasi s hadicema a plastama, kery sou pouzity v motorech, ktery nebyly primarne konstruovany na moznost tankovani E85? a taky bych rad poukazal na rozdil ve vyhrevnosti etanolu a benzinu a z toho plynouci vetsi spotreby. tabulky po ruce nemam. teda ja sem debil, minutku, pan google by to moh vedet....

benzín 7700 kcal/l
E85 5750 kcal/l
neberte to jako bernou minci, může se to lišit o ňáký procento.

předpokládám, že zrovna ekologické pohnutky tady moc lidí netahnou, takze ja osobne bych na zelenýho čerta vzal kovovou trubku a chvíli bych ho naháněl. vlastně je to spíš politická póza, protože placením benzínu přispívám skrz spotřební daň na provoz státu, kde se to rozkrade. zatimco tankováním E85 se může rovnou krmit ten chytrák, co na bruselský půdě prosadil, aby bylo E85 osvobozeno od spotřební daně a moh ho produkovat po tunách. doufám, že ropáci se chechtaj, protože až jim dojde, že z nich výrobci turbín, vstřiků, čerpadel a kdoví čeho ještě taky solidně profitujou, tak je sranda přejde;-)
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#57 Příspěvek od pepino5xx »

Se teda omlouvám, sice to je Boleslav Motoren Werke, ale Felda 1.3 50kW.
Bere to jenom E85 nebo mix 50:50 s N95?
RomanSvach
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od RomanSvach »

pragdejf píše:neberte tenhle příspěvek moc vážně, jenom sem se trochu rozepsal a nechce se mi to mazat;-)

hele lidi, mozna to tady nekdo psal, ale radsi to zopaknu. vite, ze E85 se moc dobre nesnasi s hadicema a plastama, kery sou pouzity v motorech, ktery nebyly primarne konstruovany na moznost tankovani E85? a taky bych rad poukazal na rozdil ve vyhrevnosti etanolu a benzinu a z toho plynouci vetsi spotreby. tabulky po ruce nemam. teda ja sem debil, minutku, pan google by to moh vedet....

benzín 7700 kcal/l
E85 5750 kcal/l
neberte to jako bernou minci, může se to lišit o ňáký procento.

předpokládám, že zrovna ekologické pohnutky tady moc lidí netahnou, takze ja osobne bych na zelenýho čerta vzal kovovou trubku a chvíli bych ho naháněl. vlastně je to spíš politická póza, protože placením benzínu přispívám skrz spotřební daň na provoz státu, kde se to rozkrade. zatimco tankováním E85 se může rovnou krmit ten chytrák, co na bruselský půdě prosadil, aby bylo E85 osvobozeno od spotřební daně a moh ho produkovat po tunách. doufám, že ropáci se chechtaj, protože až jim dojde, že z nich výrobci turbín, vstřiků, čerpadel a kdoví čeho ještě taky solidně profitujou, tak je sranda přejde;-)


uz se k tomu vyjadrovali i nekteri vyrobci jestli tam vubec muzes E85 lit nebo ne co se tyce hadic a jinych plastovych dilu. dnesnim autum to zpravidla nevadi(co se tyce tech hadic atd) treba v jednom casopise sem primo nasel tabulku kde bylo psano jestli tam muzes E10 lit nebo ne a u zkoro (ne-li) vsech aut to tam dneska muzes nalit. jde o to ze uz ted mas v benzinu ethanol takze to musi vydrzet tak i tak.
jo a radsi dam prachy nejakymu zemedelci nebo tak nez aby se to tady rozebralo na davkach a rozkradlo ve statnich zakazkach. takhle prerostly stat je zlo ktere nas stoji silene penize, a proto ho nehodlam podporovat vic nez je nezbytne nutne a dalsi auto pritelkyni predelam na plyn nebo E85 (u toho co ma ted uz to nema smysl)-(OT:kua sem se zas nasral, nemaj na dustojne platy radovych policistu, hacicu doktoru a sestricek ale kdejakej blb co ma v prdeli diru si muze prijit na urad pro davky)
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

#59 Příspěvek od xaler »

pokud je E85 osvobozen od spotřební daně jako LPG tak proč je sakra tak drahý. Já považuju E85 za dokonalou vec už jen kvůli závislosti na státech produkující ropu. Tak proč je to kurva tak drahý vždyť výrobní cena je nula ho*no.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Peníze za biopaliva nepomohou zemědělcům, zůstanou u Agrofertu, pana Babiše a jinde.

Nezávislost na dovozu ropy též nezajistí, na výrobu jednoho litru biopaliva je spotřebován víc než jede litr paliva v zemědělství. Tím pádem je to i z ekologického hlediska nesmysl.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět