Stránka 3 z 4

Napsal: úte 01.07.2008 15:38
od Strosek
Stejně tak se nemusí bát 5W-40.
Proč by se mělo pořád chodit nějakou posranou zlatou střední cestou ? :roll: :twisted:

Dávám to, na co je motor zvyklej, nesere se,... .
Proč to měnit a ještě k tomu zas na nějakou zlatou střední cestu ?

Napsal: pon 07.07.2008 08:04
od aDAm_2
takže sem o vikendu spáchla výměnu oleje v mé M50ce, starého oleje bylo celkem dost na to že tam už bylo pod ryskou, ale co mě zarazilo je že nového oleje se tam vlezlo cca 7litru. Je to ok?

Napsal: stř 09.07.2008 11:51
od j3ykobim
Mám e34 s motorem M20,,,,jaký dát správně olej? 15W40 nebo 10W40....., kamoši se nemohou schodnout a z předchozích příspěvků jsem trochu zmaten, díky

Napsal: stř 09.07.2008 12:05
od tds
Co tam bylo před tím?pokud nevíš nalej 15W-40 ale nějakej kvalitní.pokud tam byla 10W tak u ní zůstaň

Napsal: stř 09.07.2008 12:53
od j3ykobim
ok měl sem 10w40 tak tam dám zas 10W40 Castrol

Napsal: stř 09.07.2008 13:00
od tds
CASTROL ani nemusíš je to zbytečně předražená značka.Kup si FUCHS třeba, je podstatně finančně méně náročný a kvalitnější.

Napsal: stř 09.07.2008 17:59
od berkelay
taky teď řeším co koupit za olej, už mi svítí poslední zelená kostička :) ale pročetl jsem snad vše možné o olejích tady na fóru (i to 52stránkové téma "Jaký olej") a na e30.cz a nemůžu se rozhodnout...
Teď tam mám Aral High Tronic 5W/40, před tím tam byla nějaká sračka od přechozího majitele. Motor kupodivu olej skoro nežere, na parkovišti mám své stálé místo a co tak kontroluju, tak pod motorem není nikdy ani kapka, i když auto stojí třeba 10dnů. Někdo ale psal, že 5w/40 je na 20let starou M30 dost řídký a že to není pro motor dobrý, dokonce se tvrdí i to, že v létě je při vyšším zatížení motoru ten olej tak řídký, že se ozvou "hydroštely". Dost lidí mi doporučilo raději 10w/40, jenže zase se říká, že přechod z plné na polo syntetiku je špatný atd. Prostě tolik informací a názorů, že nevím co udělat.
Tak a teď "babo raď". Dát tam opět plnou syntetiku 5w/40 nebo 10w/40 třeba tohle: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=128 ?

Napsal: čtv 10.07.2008 01:18
od dzonnek
Ja jezdím do servisu a tam mi olej vymění a vezmou si za to tech 200kč co tu někdo dával za resetoil a nemusím se stím otravovat, olej musím koupit tak jak tak a hlavně je to člověk co dělá jen BMW a ví co tam patří. Jezdím podle diod na výměny a vůbec nic neřeším. Kámarád dělá v servise a tam dělají rozbory olejů a říkal že ten olej má stejně vlastnosti jak ve 20 tak ve 30tis. km ale jak tu někod říkal měním podle diod. A pozor traktory od VW mají interval ted nechci kecat až 50000km takže jde vidět že ty oleje fakt asi snesou hoodně.

Napsal: čtv 10.07.2008 07:31
od aDAm_2
tak dvě kila za výměnu je fakt gut cena, po mě chtěli 8kil tak sem to udělal sam a taky no problemo.

Napsal: čtv 10.07.2008 08:38
od dzonnek
Hmm 800 je dosti za to že tam nějaký člověk povolí šroub vyleje náplň, vymění filtr a naleje olej zpět. Nebyl jsi náhodou ve značkovém servisu BMW?? To by možná sedělo půl hodiny práce 800kč:-)

Napsal: čtv 10.07.2008 08:43
od tds
Možná myslel i s olejem :lol: pokud ne tak ti dali teda hodně do palice.je to operace na 10min.a i ve značkovém servisu by to tolik nestálo.

Napsal: čtv 10.07.2008 08:46
od tds
berkelay píše:taky teď řeším co koupit za olej, už mi svítí poslední zelená kostička :) ale pročetl jsem snad vše možné o olejích tady na fóru (i to 52stránkové téma "Jaký olej") a na e30.cz a nemůžu se rozhodnout...
Teď tam mám Aral High Tronic 5W/40, před tím tam byla nějaká sračka od přechozího majitele. Motor kupodivu olej skoro nežere, na parkovišti mám své stálé místo a co tak kontroluju, tak pod motorem není nikdy ani kapka, i když auto stojí třeba 10dnů. Někdo ale psal, že 5w/40 je na 20let starou M30 dost řídký a že to není pro motor dobrý, dokonce se tvrdí i to, že v létě je při vyšším zatížení motoru ten olej tak řídký, že se ozvou "hydroštely". Dost lidí mi doporučilo raději 10w/40, jenže zase se říká, že přechod z plné na polo syntetiku je špatný atd. Prostě tolik informací a názorů, že nevím co udělat.
Tak a teď "babo raď". Dát tam opět plnou syntetiku 5w/40 nebo 10w/40 třeba tohle: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=128 ?

Z plné na polo mužeš naopak by se ale nemělo.pokud to olej nežere tak nevidím problém.vždyt ono je úplně jedno jak je ten motor starý jde o to kolik má najeto ne?Je fakt že němci pro benzínové E34 (všechny) doporučují spíše 10w-40.

Napsal: čtv 10.07.2008 09:32
od Strosek
tds píše:...vždyt ono je úplně jedno jak je ten motor starý jde o to kolik má najeto ne?Je fakt že němci pro benzínové E34 (všechny) doporučují spíše 10w-40.


Pokud ti dobře rozumím - myslíš typově "starý" ? Zastávám stejný názor.
M30 může být v lepším stavu jak M50. V BMW byly vždy přísný požadavky na kvalitu a na toleranci dodávaných komponentů. Pokud mělo něco toleranci třeba 2 setiny, tak přes to prostě nejel vlak, i když by to splnilo funkci, kdyby to bylo vyrobený +/- milimetr. Do auta se nedostalo něco, co by bylo mimo konstruktérem stanovenou, hodně přísnou toleranci. Proto je ta výroba a vždy byla tak drahá.

U nás za socialismu byl vždycky problém se subdodavateli - požadavek zněl na nějakou přesnost, ale ty pičusové to třeba nedokázali, musel se plnit plán a tak se většina věcí ševcovala, pouštěly se zmetky - přizpůsovbovaly se požadavky na přesnost schopnostem dodavatelů - pak se nemůžeme divit, že Škoda 105l žere 2 litry oleje na 1000km. Prostě je to vyrobený na hovno. A záleželo na štěstí - bylo to opravdu kus od kusu jiný. Proto se do těch starejch mrdek musí dávat co nejhustší olej, aby ho to nesežralo tolik.

U BMW toto v žádném případěš neplatí. Tam se může klidně dát plná syntetika do 30 let starýho motru a nesežere ho to ani kapku, když se o ten motor celou dobu někdo poctivě staral - prováděl včas výměny,...

Jo, existuje riziko, že ve starejch motorech je hodně "pozitivního" karbonu, různejch nánosů, připečenin, který vytváří povrch a plná syntetika je rozpustrí a motor tím pádem ztratí těsnost. To je jako s bojlerem - nechá se vyčistit od vodního kamene a on svině za tejden začne téct - protože ten vodní kámen třeba někde zaceloval dirku v plášti.
Takže je jasný, že na vše se musí jít se zdravým rozumem. Jakejkoli extrém není dobrej.

Pokud je motor M30 ( kterej mimochodem nemá hydroštely :twisted: ) zvyklej na 5w-40, nevidím důvod, prošč přecházet na nějakou zlatou střední cestu. Pokud je motor OK, tak mu olej 5w-40 poskytne lepší podmínky jak 10w-40 - to si myslím. Je pro ten účel vyroben.

Napsal: čtv 10.07.2008 15:20
od berkelay
o tom, že magnatec a celkově Castrol jsou předražené oleje "obyčejné" jakosti jsem taky často slyšel. Dost lidí mi doporučovalo Valvoline nebo Fuchs.
Když se vrátím k tomu mému M30, má najeto právě docela dost... 295tis, a sám se divím, že po nalití 5W/40 někdy ve 284tis. oleje neteče a nežere :)
Ale docela jste mě vystrašili s tím, že se nesmí přecházet z polo na plnou, protože já tohle asi právě udělal, nemám totiž informaci o tom, co tam předchozí majitel dával...

Napsal: čtv 10.07.2008 15:29
od vilejs
tak to se podrz,mne moji bejvala e30 nezrala olej a predchozy majitel tam lil madit 15w40:) melo to nabehany cca 500 000km..ja jsem tam dal castrol 5w40 a co nic tam nic..nezezral ani deci..motor m20 2,7i s hlavou 2,5 ..zazrak?

Napsal: sob 26.07.2008 22:51
od slajch
10w 40 je pro E34 (525i) s vyšším počtem najetejch kilometru optimální, valvoline je doporučenej přímo od BMW, castrol ale taky určitě motoru neublíží.. Jezdil jsem nějakou dobu na castrol RS 10w-60 - v podmínkách mírný zimy ve Velký Britanii, ale už je to dost hustý a trvá delší dobu než se motor zahřeje. U nás je optimum 10w-40, ale pokud je motor zvyklej na 5w-40 určitě bych to neřešil a lil ho tam dál.

Co se týká výměny podle "světýlek" rozhodně bych to nepodceňoval ani nezlechčoval. Je to dost sofistikovanej systém kterej sleduje jízdní podmínky a rozlišuje např. jízdu nad 4000 ot./min a při studenym motoru,kdy napočítává víc km. Mě to vychází pruměrně na 12000km.

Napsal: úte 24.02.2009 03:45
od Serifus
Tak jsem to tu prolítl o tom oleji, protože se taky chystám měnit. V knize Jak na to? pro E34 jsem narazil na toto:

Pro motory ve vozidlech BMW doporučujeme používat vícestupňové oleje. Takové oleje mají tu výhodu, že se dokáží přizpůsobit teplotním poměrům (léto-zima). Jsou to oleje s vyšší mazací schopností (např. 15W), které při větším zahřátí neztrácejí schopnosti mazání. V oleji obsažené přísady, tzv. zahušťovadla, dokáží stabilizovat olej v horkém stavu. Doporučujeme používat moderní oleje s velkým rozsahem viskozit (např. 15W-40, 15W-50). Písmeno W znamená podle SAE olej pro zimní použití.
....

Oleje s vyšší mazací schopností jsou vícestupňové oleje, do kterých jsou přidány prostředky pro snížení tření. To přináší až dvouprocentní úsporu paliva. Tyto oleje mají sníženou viskozitu (např. 10W-30). Patří mezi ně i nekonvenční základní druhy olejů (syntetické oleje). Při použití oleje s vyšší mazací schopností musíme dbát na to, aby se jednalo o olej, schválený firmou BMW.


Toliko teorie. Ještě doporučuju tenhle web: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

I přesto všechno nechápu, proč je tady doporučováno 10W-40? Vysvětlete mi to prosím.

Rozdíl mezi 10 a 15W je v tom, že 10W má prostě nižší viskozitu při startování při nižších teplotách. A ruku na srdce, kolikrát je v ČR -25 °C? :) Proč teda nestačí 15W se svou viskozitou až do -20 °C? Rozdíl viskozit je 1,5. Těžko říct, jak se pohybuje pak ona viskozitní závislost s teplotou. Pak to třeba má nižší viskozitu i pro ty vyšší startovací teploty a tudíž jakoby "jemnější" chod. Ale zase když je ta viskozita moc nízká, tak se ten mazivovej film špatně tvoří. Tak já teda nevim. Snad mi to někdo vysvětlí... :roll:

Napsal: pon 09.03.2009 22:31
od shadou
čtu si téma a div si hlavu neukroutím,
dohadovat se který olej je lepší je na nic, každý majitel BMW je spokojen s tím co tam leje leta.
otázka tříd je jasná podle specifikace výrobce motoru .U BMW je obzvlášť důležité jaký olej do auta dám -motory mají velkou tepelnou zátěž a tlak v nich je opravdu velký.
jak si jinak chcete přebrat oleje podle značení 5W,10W,15W....
než podle specifikací motoru .Motor který má nízkou teplotní zátěž a malé tlaky skousne stejný olej jako motor který hřeje jak blázen a tlak je extrémní ,ale obráceně ? to není zrovna dobrý nápad .

pokud olej zahřejete na velkou teplotu a stlačíte začne se projevovat teplotní odolnost a olej který není odolný tlaku se začne dělit ,ztratí mazné schopnosti a olej měníte o sto šest ,nebo rovnou motor zadřete,
To že jsem dával do Forda olej XY a motor běhal skvěle neznamená že jiný motor vydrží do další výměny .Držte se specifikace k danému modelu a ročníku motoru podle auta -stejný motor může mít jiný výkon podle toho jak míchá směs ke spalování a zákonitě se mění zátěž použitého oleje.
Specifikace:
BMW Special Oil
BMW Long life-98
BMW Longlife 01
BMW Longlife-04
a takhle se můžem pokračovat- Pokud má někdo možnost získat tabulku specifikací olejů k motorům BMW podle modelu , výkonu a třeba ročníku,
tak to bude přínos ,ale šesti stránkové dohady co je lepší je k ničemu

Napsal: úte 10.03.2009 20:35
od ZaK
Jen taková malá ponámka k tomu co napsal KAIL na začátku tohoto tématu. "Auto si samo řekne co kdy potřebuje" což se týkalo LEDek a oilservisu.
Chystal jsem se na výměnu oleje a pátral jsem po tom jak resnout oilservice. Podle štítku bylo na oleji najeto cca 2000tis. od doby kdy měl být vyměněný. Na indikátoru svítila žlutá dioda a oilservice. Když jsem návod našel, samozřejmě jsem hned vyzkoušel, či to funguje. Paráda, vše OK, nápis zmizel a svítily všechny zelené. Při ujetí asi tří set kilometrů postupně pozhasínaly a rožla se opět žlutá, takže ta kára asi fak pozná v jakým stavu ta náplň je ... :roll:

Napsal: stř 11.03.2009 00:59
od smocek
ano auto si samo řekne kdy chce vymenit... ale to se odvyji od zpusobu jizdy poctu km atd... ale to ze by to poznalo jaka je napln to ne..spis bude chyba nekde jinde.. me na 5 zelenych diod u TDS pripada 10tis. km