Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 540i skubani, spatne spalovani, uz jsem v koncich!!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#41 Příspěvek od magorcondoria »

Podle toho co píšeš ,že po odpojení bat to jede celkem dobře(vymazání adaptačních hodnot)a potom se to zhoršuje,to výpadá na výpadky hoření (nebo přisávání O2 k LS).Jednotká reaguje na O2 ve výfuku obohacováním směsi.A znovu si ukládá nové adaptační hodnoty.Proměření osciloskopem se na to musí přijít.Samozřejmě to může být víc kombinovaných závad.Začal bych identifikováním defektních válců měřením průběhu napětí při hoření.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Snejk »

a co detonačni čidla? měnil jsi je? pokud je jedno nebo vic vadne (ne v chybě.. ale že dávají nesmyslné udaje) tak to dokaže totalně rozhodit předstih tak, že do pár dnů auto už je prakticky nepojízdné a nenastartovatelné...
po smazani adaptace chvili lepší.. ale de to pak do sraček. a diag neukazuje nic..
lambdy ani vahy tyhle veci neumi tak rozhazet.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#43 Příspěvek od magorcondoria »

Ty NGK jsou pěkný sr... Nekvalitní keramika(a je uplně jedno zda jsou Japan nebo France)Každý výrobce si chrání výrobní postupy a slození.Je to nejnáročnější a nejdůležitější díl svíčky.Přibližně od roku dva tisíce dokonce dávají na obal že je nesmíš použít do letadel a pod. .
Prostě vědí co prodávají za šmejd a chtějí se vyhnou případným odškodným.
Jak je uleješ tak nepálí,výboj běží po izolátoru.Je to i vidět,stopy po výboji jsou světlejší vlasové linie na izolátoru.Na volnoběh OK při větším tlaku ve válci KO! VÝHOĎ JE A KUP SI OPRAVDOVÉ SVÍČKY.Pokud si je tam měl jiné na otestování a nevymazal jsi adaptační hodnoty nemusel jsi poznat rozdíl!
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#44 Příspěvek od bas2 »

Tak jak pise snejk, muzou to byt i ty cidla, mozna jich staci jen odpojit a natocit motor co to udela.

magorcondoria: prosim te, co jsou podle tebe "opravdove svicky"? (doufam ze ne bosch) :-)
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od pepino5xx »

magorcondoria: prosím ?? NGK BKR 6 EK origo svíčky co tam patří, vždy bez problému, nej co tomu motoru můžeš dát.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#46 Příspěvek od magorcondoria »

Na tom co jsem napsal o NGK trvám.Některé motory co dříve bez problému pracovali i s značně opotřebenými svíčkami ,po montáži doporučených NGK vynechávají. A palivo se smývá do klikové skříně.Zvedá se hladina oleje.

Dokonce v jednom případě motor přestal pracovat úplně,smyl se olejový film.V autorizovaném servisu vyhodnotily jako propálené písty a opravu za caa 36tis.(Renault)Po výměně svíček a oleje vše OK.

V dalším případě přijel zákazník s tím že mu v jiném servisu diagnostikovali ,že mu teče guffero pod setrvačníkem.Oleje s benzínem v motoru asi tak 7Cm nad max.Tvrdil nám že nemůže mít vadné svíčky když má nové.Zase po výměně oleje a svíček všechno v pořádku.I únik oleje ustal.

A další a další,proto je již nikomu nemontuji.

Problémi s nimi nastávají jen u některých aut(nemíním tím žádné konkrétní typy motorů ani značky) kde z nějakého důvodu není řízení směsi v některých okamžicích optimální a ty svýčky jsou prostě na to citlivé a neustojí to co jíné a keramika ztrácí izolační vlastnosti.Výboj potom běží po izolátoru a dochází k výpadkům.

Tak proč si zbytečně přidělávát problémy.Reklamují je bez problémú ,ale novou olejovou náplň vám asi při reklamaci nezaplatí.
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od Biturb »

kam byste dali auto na nacasovani? ikdyz uz jsem se nejak smiril s tim, ze sezenu druhy motor a vymenim jej cely, ten co mam rozprodam asi na dily, nebo jej necham do zalohy, kdyby neco odeslo...
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#48 Příspěvek od magorcondoria »

Kontrolu rozvodů lze udělat nejrychleji osciloskopem.Pokud je větší odchylka píše to diag ,například jako :VANOS mechanická závada.Nebo to vyhodnotí jako chybu snímače.U mého motoru M52 jsem přez Carsoft zjistil odchylku vačkového hřídele od klikového.Inpa by to měla jistě umět také.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#49 Příspěvek od magorcondoria »

Při akceleraci na místě ,potom co jsi přípojil akumulátor, to vynéchává?
Podle zvuku to vynéchává náhodně, nebo pravidelně v určitém "rytmu"?Je třeba z volnoběhu prudce přidat plyn a samozdřejmě v čas pustit.
Vynécháva to hned po nastartování studeného motoru,nebo až po ca 15 až 30 vteřinách?
Bobus
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: čtv 01.01.2009 01:00

#50 Příspěvek od Bobus »

Moje 540 E39 nešla na všechny válce motor vynechával vibroval a škubal za jízdy. V servisu BMW v Liberci diagnostikovali jen "špatné spalování" na všech 8 válcích. Teprve v Inveltu v Praze Stodůlkách zjistili 4 šparné vstřikovače a po jejich výměně je všechno v pohodě a konečně zase jezdím. Možná máš stejný problém.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#51 Příspěvek od Paavo »

u me to samy na R6 M50B25.Cas od casu to takle jak pises bubla a totalne nejede.Tam de to normal jede tak spotreba cca 10-12L ,kdyz "to" dela tak kolem 25L.Problemy jsou pouze za jizdy,volnobeh drzi jak ma,smrdi po nespalenym benzinu.U me meneny svicky, filtry,lambda,vaha,cerpadlo,civky a nic.Problem se stale vraci.Jen me desi, aby nakonec nebyly hodnoty namerene komprese 4,7 na 3 valcich pravdive (to auto jelo v poradku).
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#52 Příspěvek od 540david »

Takže po dlouhé době obnovuji toto téma. Koupil jsem vozidlo, které je původně od "biturba" a v současné době je na dílně.

Musím uznat, že ten motor je domr... jako prase. Dva válce bez tlaků. Rozvody jsou OK. Těsnění pod sáním tvrdý jako kámen, a zasraný nějakým "Hermetikem". Utrhaný dráty, sání nekompletní.....
Jinak jako perlička je uříznutá 1/2 části koncovýho tlumiče.... asi tunning :-(

Vůbec se nedivím, že to auto nejelo. Už se těším až se sundají hlavy a uvidí se ta provedená oprava.

Musím ovšem uznat, že interiér je opravdu ve vyjímečném stavu a karoserie s vyjímkou promáčklého prahu je fakt super. Opravdu věřím v těch 230tis. najeto

Dám vědět, jak to dopadlo.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od eric »

540david píše:Takže po dlouhé době obnovuji toto téma. Koupil jsem vozidlo, které je původně od "biturba" a v současné době je na dílně.

Musím uznat, že ten motor je domr... jako prase. Dva válce bez tlaků. Rozvody jsou OK. Těsnění pod sáním tvrdý jako kámen, a zasraný nějakým "Hermetikem". Utrhaný dráty, sání nekompletní.....
Jinak jako perlička je uříznutá 1/2 části koncovýho tlumiče.... asi tunning :-(

Vůbec se nedivím, že to auto nejelo. Už se těším až se sundají hlavy a uvidí se ta provedená oprava.

Musím ovšem uznat, že interiér je opravdu ve vyjímečném stavu a karoserie s vyjímkou promáčklého prahu je fakt super. Opravdu věřím v těch 230tis. najeto

Dám vědět, jak to dopadlo.


Hele a prozraď,co s tím budeš dělat,že by tohle...(sjeď na ty dolní fota:-)) ) http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pic_Cat=10
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#54 Příspěvek od 540david »

Uvidím, ona je opravdu velice pěkná co se týká vzhledu a stavu. Ten motor nějak dopadne....
Velice mě překvapily ty tlaky, když jsem četl co bylo na těch makovicích vše uděláno. Motor jsem sehnal za 20tis. komplet, takže jako poslední možnost půjde výměna. Ale samozřejmě je lepší vrazit 20tis. do motoru o kterém budu vědět, že se nepodfoukne těsnění za pár kiláků...

Až bude ve 100% tech. stavu možná půjde na prodej. Jinak asi jediná úprava budou kotouče Brembo + Ferodo DS3000 a nové letní pneu. V současné době se spíše přikláním k tomu, že zůstane moje a bude to můj mazlíček :lol:

Hmm, ty fotky jsou nádhera. Ale investice jako slušná M5 :-)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od eric »

540david píše:Uvidím, ona je opravdu velice pěkná co se týká vzhledu a stavu. Ten motor nějak dopadne....
Velice mě překvapily ty tlaky, když jsem četl co bylo na těch makovicích vše uděláno. Motor jsem sehnal za 20tis. komplet, takže jako poslední možnost půjde výměna. Ale samozřejmě je lepší vrazit 20tis. do motoru o kterém budu vědět, že se nepodfoukne těsnění za pár kiláků...

Až bude ve 100% tech. stavu možná půjde na prodej. Jinak asi jediná úprava budou kotouče Brembo + Ferodo DS3000 a nové letní pneu. V současné době se spíše přikláním k tomu, že zůstane moje a bude to můj mazlíček :lol:

Hmm, ty fotky jsou nádhera. Ale investice jako slušná M5 :-)


No já si jí pamatuju ještě před tím,než jí koupil "biturb",prodávala se původně v M-Packetu a myslím na 19-tkách kolech a docela nevypadal špatně.Já spíš myslel,že si přehodíš motor z tý tvý a budeš mít 6-tikvalt :lol: Ale koukám,že se spíš rýsuje druhé auto na víkendy?! :lol:
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#56 Příspěvek od 540david »

Já už 540iA nemám. Zhruba před půl rokem jsem jí bohužel prodal. Rozvod. :-(
Ale tahle byla za cenu jaký jsem nedokázal odolat (50tis.). Jj, ten M-Packet tam byl. Má to origo nárazník, ale bez těch plastovejch podběhů(špiček) - jedna velká louže a motor by byl kaput....
Ale teď je v dobrých rukou... :wink:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Brátn Moderátor »

E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od eric »

Bratn píše:http://biturb.rajce.idnes.cz/My_540i/


Jj,to je přesně ono :D
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od eric »

540david píše:Já už 540iA nemám. Zhruba před půl rokem jsem jí bohužel prodal. Rozvod. :-(
Ale tahle byla za cenu jaký jsem nedokázal odolat (50tis.). Jj, ten M-Packet tam byl. Má to origo nárazník, ale bez těch plastovejch podběhů(špiček) - jedna velká louže a motor by byl kaput....
Ale teď je v dobrých rukou... :wink:


Aháá,tak to je teda smutný!!!Tak snad už tě nenapadne po druhý stejná blbost se ženit! :lol: Tak to je pak jasný,nakonec si jí vymazlíš a budeš mít to samý a vlastně ještě lepší :wink: Tak to držím palce!
Biturb
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 25.12.2004 01:00
Bydliště: Štramberk
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od Biturb »

ahoj..
tak to rad slysim ze se dostala k nekomu kdo je od fochu..
dva valce bez tlaku?? to jako uplne? co jsem je nechaval na posledy merit, tak mely vsechny pry stejny tlaky.. tesneni pod sanim myslis to cervene mezi plastovym sanim a motorem? ten lauf byl vecerni tuning s flexou:-D chtel jsem tam davat uplne jiny vyfuk...

kazdopadne moc me zajima duvod proc ten motor nejede, budu netrpelive sledovat toto tema... jeste ji nejaky ten patek budu splacet, a tak me to zajima :))
moc mi 540i chybi..
Odpovědět