Filozof píše:Tak mě napadla jedna věc. Když je veliká zima auto jede na sytič a valí tam mraky benzínu. Takže jedu za 25litru na sto taky chvilku než se to automaticky přepne.
Tobě to jede stale tak nepřepne se to prostě stále jedeš na bohatou směs. Auto si myslí že je ukrutná zima furt a že je motor studenej jak v mrazech.
Běž po tom, myslím si že to bude na 90procent určitě ono.
V prvním příspěvku psal,že teplotní čidla měnil,takže z těch procent uber a taky že diagnostika nic neukázala (nefunkční čidla zobrazí snáď i ta nejhorší). Napjatě očekávám rozuzlení tyhle závady
No koukam přátelé že i vám to hlava nebere. Objednal sem origo lambdu (dal sem na přesvědčivej tip napříč tomu že jí diagnóza neukázala) když vemu v potaz že lambda "řídí" celej palivovej system co se týče v první řadě asi emisí a následně řízení směsi atd. A jestli ani to nepomůže, tak bohužel bumu muset konstatovat smrt, páč to se nedá. Trávim tu na fóru pomalu víc času jak v práci (a to už je špatně) abych se alespoň trochu hnul a vše co sem mohl vyzkoušet a opravit a napravit sem udělal a prostě sem se nehnul. Sem z toho na mrtvici páč si myslmi že tomu už nic nepomůže protože je vyměněnýho pomalu půl auta a prostě nic. Bude mi líto když vyhasne takový auto kuli nějakýmu pojebanýmu kabílku co se někde jebe a takle to žere. (omlouvam se za výraz).
PS: dnes (asi poprvé) sem si všiml že mi občas blbne otáčkoměr vim že to nedělal ale když jedu a akceleruju nebo jedu knstantně tak mi hapruje nahoru dolu,ne pořád jen někdy (tzn po dobu jízdy na 20km to udělá 5x)za jakýchkoli okolností a jen o krapítek. Nějká souvislost? Vodítko?
Tu lambdu jsme taky dali novou (na tom Fordu) a absolutne zadna zmena!!! Rikam pul auta noveho v dilech vice penez jak hodnota vozu a nic!!! Proste chlastalo a chlastalo!!!!! Zkusit vymenit motor
Není to z mý hlavy,ale známej dělal víc 525-ek než je v inzerci - máš udělat (pořádnou) diagnostiku,zkusit přehodit řj - modul z jiný káry a prý,jestli to auto nebylo utopený ?
DirtyHarry píše:Není to z mý hlavy,ale známej dělal víc 525-ek než je v inzerci - máš udělat (pořádnou) diagnostiku,zkusit přehodit řj - modul z jiný káry a prý,jestli to auto nebylo utopený ?
Auto nejeví žádný známky že by bylo někdy utopený,tim myslim že sem měl i podlahový tapecy napůl dole a tam to bylo čistý. A jestli jo tak si myslim že už to nikdo nepozná ale je z D tak si myslim že ne. ŘJ mam dvě a na obě se to chová stejně, akorát mi nejde do hlavy na jednu řj mi cvaká ventil co vede z tý byndasky s aktivnim uhlím. ... Že prej je klubová diagnostika tak tou bych to mohl protáhnout ať se na to podívá někdo kdo tomu rozumí a ne ti naši okresní garážníci. PS:kdyžtak bys mi mohl hodi na známýho kontakt ať mi to dá do kopy bo to snim aspoň prodiskutovat.
Takže lidi, lambda vyměněna. ŘJ vyresetována a k mému očekávání nenastala žádná změna takže jsem vyhodil 3,5tis do kamen. Začíná mě to fakt ukrutně srát. Mno co dodat. Dam mu ještě šanci a pak ho najdete o fórum níž. (Náhradní díly- prodej)
Warrior_Jouda píše:... akorát mi nejde do hlavy na jednu řj mi cvaká ventil co vede z tý byndasky s aktivnim uhlím. ...
Tak tohle mi něco připomíná, hledali jsme nadspotřebu a bohatou směs a nakonec to byl nedocvaklý konektor ventilu, který řídí tu regeneraci aktivního uhlí v systému odsávání palivových par. Ale příspěvek jsem nanašel, tak jsme si to asi psali SZ - napiš členovi Bratn. Možná, že to ještě bude mít, já to smazal.
u mě se jednalo o ventil odvětrání nádrže, ale ten by ti vypsala diagnostika, takže si myslím, že to tím nebude,
a měříš určitě správně? nalít 10 litrů a zkusit co ujedu není zrovna ideální, nejlíp dolít do plna, najet 2000km a znovu dolít do plna, ale bohužel u benzínky zapláčeš
já bych zkusil toto, kup čistič na brzdy s acetonem a postříkej sání, ale důkladně a všude, hodně věcí se za tepla roztáhne udělají se škvíry atd, líh v rozprašovači jsou moc velký kapičky a nemusí je to natáhnout,
potom výfuk, pokud to pude uřež před katem, výfuk tam prostě nech, ale přeruš trubku, řve to jak sviňa, ale zjistíš, jestli nemáš přicpaný kat atd. jo a nedal ti tam někdo třeba podomácku dělaný potrubí nebo tlumič? na výfuku hodně záleží a pokud to vařil nějaký lojza z vesnice, tak to může být i tím
pak přeměř tlaky válců, může to být motorově v háji a problém může být třeba tam, ikdyž tomu bych moc nevěřil, když říkáš že to jede v pohodě,
v poslední řadě bych vyměnil nastrojený motor, cena motoru není až tak vysoká a zbyde ti hodně dílů z toho starýho, jsou to už hodně drastický rady, ale spotřeba 30l si vyžadje drastické řešení
u mě jsem za záhadu vysoké spotřeby vysypal 35tis do kanálu a nakonec trochu pomohla blbost ohledně povoleného konektoru odsávání nádrže, (a to mi i technici v Renocaru řekli, že je to hadička co vede z nádrže a je to kvůli tankování=kravina jak vrata) ale doteď si to nebere to co má, pořád jezdím za cca 14-15l LPG tak jsem řekl že už neřeším (možná u mě pomůže zakatalyzátorová lambda, kterou se chystám vyměnit, jediný problém je, že u motoru M52B25 jsem ji nikde nenašel)
U motoru M52B25 (mám rok výroby 1997) je lambda sonda jen jedna a to hned za svodem výfuku posledního válce. To je ovšem před katalyzátorem. Za ním skutečně už žádná lambda není. Mimochodem tento motor má u mě za posledních cca 5000km průměrnou spotřebu 7,6 l/100km - Natural 95. Jezdím ale dost 'defenzivně' a výrazně víc mimo město. (15% město / 40%dálnice /45% silnice)
Problém může velmi snadno být v instalaci LPG (14-15l LPG je ale opravdu mnoho pro tento motor)
řeší se tu ale M50B25 na benzín a tady je tedy opravdu těžké cokoli poradit. Možná začít od začátku : natankovat plnou po hrdlo, ujet cca 300km velmi úsporně , dotankovat do plné po hrdlo - spočítat. Pokud bude spotřeba nad 10 l/100 je tam jasně něco špatně v palivové soustavě. Já si myslím že by nejlíp pomohl autoservis Pupík . Myslím že e34 ky znají jako své boty.
PetrMGB píše:U motoru M52B25 (mám rok výroby 1997) je lambda sonda jen jedna a to hned za svodem výfuku posledního válce. To je ovšem před katalyzátorem. Za ním skutečně už žádná lambda není. ...
no svodové potrubí je rozděleno na dvě části takže lambdy jsou na svodech dvě viz tady a zakatalyzátorová sonda by měla být tato, ale je pravda, že jí taky nemohu najít
nicméně jsem zvědavý jak to vše dopadne jak u mě, tak tady u kolegy
Pánové s těma obrázkama jste celkem uspěli ... vůbec si nejsem vědom že bych tam díl č. 25 měl. okamžitě to du fláknout na rampu a zkouknout to. podle všecho to měří asi teplotu spalin. (ze zoufalství to jdu zkontrolovat)
No takže díl č.25 u mě neni a to je obrázek vyjetej podle VINu, vůbec netušim kde by to tam mělo bejt, podle obrázku by to eventuelně mělo bejt píchlý z boku za tim tlumičem, ale já tam nemam ani díru (přípravu) a ani sem nikde nenašel kabeláž. ??? je to špatně nebo to dávali jen kam chtěli.
Kámo celý to tady čtu a je mi tě upřímně líto. Já osobně nemam téměř žádný zkušenosti, mam kliku, že se mi u E39 nic nes..e.
Ale brácha měl u svý starý trojky podobnej problém a ve finále po rozebrání celýho motoru zjistil že měl drblej válec. Mála nepatrná oděrka a spotřeba byla hned o 6l vyžší. Ale to asi nebude tvůj případ, páč by ti asi kouřil výfuk nebo by to ukázala diag. (pokud to teda umí poznat, nevim).
Každopádně držim palce ať se na to přijde, páč jsem sám zvědavej čim to může bejt.
Nezaznamenal sem že by mi auto čudilo (přirozeně když tomu naložíte za studena tak se to z toho komína valí) každopádně podle toho jak auto jezdí tak bych to na tlaky neviděl "ALE" pro jistotu to sjedu ke známýmu zkouknout pro moje duševní blaho. Co mi zbejvá než teď momentálně vylučovací metodou.
Mně teda za studena nekouří. Jako pára ano,pokud je venku zima ,ale jinak nic tlaky mám v pohodě,jen na jednom válci o 0.6 baru větší mám E34 525i bezvanos 141kw
Bratn píše:u mě se jednalo o ventil odvětrání nádrže, ale ten by ti vypsala diagnostika, takže si myslím, že to tím nebude, a měříš určitě správně? nalít 10 litrů a zkusit co ujedu není zrovna ideální, nejlíp dolít do plna, najet 2000km a znovu dolít do plna, ale bohužel u benzínky zapláčeš já bych zkusil toto, kup čistič na brzdy s acetonem a postříkej sání, ale důkladně a všude, hodně věcí se za tepla roztáhne udělají se škvíry atd, líh v rozprašovači jsou moc velký kapičky a nemusí je to natáhnout, potom výfuk, pokud to pude uřež před katem, výfuk tam prostě nech, ale přeruš trubku, řve to jak sviňa, ale zjistíš, jestli nemáš přicpaný kat atd. jo a nedal ti tam někdo třeba podomácku dělaný potrubí nebo tlumič? na výfuku hodně záleží a pokud to vařil nějaký lojza z vesnice, tak to může být i tím pak přeměř tlaky válců, může to být motorově v háji a problém může být třeba tam, ikdyž tomu bych moc nevěřil, když říkáš že to jede v pohodě, v poslední řadě bych vyměnil nastrojený motor, cena motoru není až tak vysoká a zbyde ti hodně dílů z toho starýho, jsou to už hodně drastický rady, ale spotřeba 30l si vyžadje drastické řešení
u mě jsem za záhadu vysoké spotřeby vysypal 35tis do kanálu a nakonec trochu pomohla blbost ohledně povoleného konektoru odsávání nádrže, (a to mi i technici v Renocaru řekli, že je to hadička co vede z nádrže a je to kvůli tankování=kravina jak vrata) ale doteď si to nebere to co má, pořád jezdím za cca 14-15l LPG tak jsem řekl že už neřeším (možná u mě pomůže zakatalyzátorová lambda, kterou se chystám vyměnit, jediný problém je, že u motoru M52B25 jsem ji nikde nenašel)