Stránka 3 z 5

Napsal: čtv 20.02.2014 17:22
od ThomasOFP
tak jsem po delší době zpět, rozvody jsem nastavil, motor seskládal a natočil bez chlazení a bez řemenů, běží a zvuk má dobrej, takže asi odešly jen nějaké kladky tím vedrem. Už mam objednána snad všechna těsnění a teď bych potřeboval nějakej tip na dobrou vodní pumpu kterou bych měl koupit, nebo mám vzít origo?

Napsal: čtv 20.02.2014 21:25
od beny-maser
s pumpou není třeba nějak laborovat kup graf či něco v podobné kvalitě

Napsal: čtv 20.02.2014 22:44
od Elektro
jen se zeptám mimo mísu na těch fotkách jsou na řemenicích nějaké kovové špony to padalo z té vodní pumpy ?

Napsal: pát 21.02.2014 08:51
od Birkoff
Hlavně něco s kovovýma lopatkama, s originál plastovou si akorát zaděláš na pozdější problémy.

Napsal: sob 22.02.2014 12:10
od ThomasOFP
Elektro píše:jen se zeptám mimo mísu na těch fotkách jsou na řemenicích nějaké kovové špony to padalo z té vodní pumpy ?


to nejsou špony, jen bordel zpod sání.

Napsal: sob 05.04.2014 13:31
od ThomasOFP
tak jsem zas po delší době zpět :D auto jezdí, ale mám tu dvě velký ALE:

1. auto na volnoběh má děsnej chod, tady přidávám screeny z diag a chci se zeptat jestli tohle může způsobovat to čidlo nebo je někde jinej problém

2. auto má strašnej tlak v chladícím okruhu, dvakrát se mi vyvlíkla hadice od chladiče ze spony, a teď mi praskla druhá když jsem tu jednu utáhl víc. mimochodem to byla asi příčina tohohle celýho vlákna proč jsem to uvařil, tlakem praskl chladič po obou stranách. Je možný aby měl termostat takovej vliv?

Napsal: sob 05.04.2014 15:33
od Jergus
k bodu 2 - to vypadá na prasklou hlavu nebo propálené těsnění pod hlavou a nebo teoreticky (ale jen teoreticky) prasklou vložku, tlakuje ti to do vody...

Napsal: sob 05.04.2014 20:43
od RomanM3
taky se obávám, že máš prasklé těsnění pod hlavou, nebo hlavu a tudíž ti to tlakuje chladící okruh...tlaky na válcích jsi měřil?může být i tozdíl za tepla a za studena - jakože za studena ok, za tepla špatný...

Napsal: sob 05.04.2014 20:53
od WizarDEAD

Napsal: pát 27.06.2014 18:47
od ThomasOFP
Tak přátelé, nechal jsem změřit tlaky a vypadá to následovně:

studený motor

levá: 11 11 10,5 11,5
pravá 10,5 11 11 11

teplý motor

levá 10 10 10 10
pravá 9,5 9,5 10 10,5

motor má 410k km, všechno mám pořešený, ale stále tlačí do vody. kdybych ho nechal dobře zahřát a jel bych ostře, určitě by něco zase ruplo. Fakt mám ty palice sundavat? ani nevim která je blbá :(

Napsal: sob 28.06.2014 10:42
od Fx
Nečetl jsem to celý, ale LPG tam náhodou není?

Napsal: sob 28.06.2014 12:40
od ThomasOFP
No LPG tam není. Říkám si jestli nejsem náhodou paranoik a není to prostě jen únavou materiálu a nebo nějaká blbá součástka v okruhu co na to může mít vliv

Napsal: sob 28.06.2014 23:23
od tanner540i
Cely to tu cist nebudu, je to dlouhy :D , ale ses si jistej ze to tlaci do vody? Vis ze M62 je v tomhle unikat, pracovni teplota vody kolem 110°C = velky tlak. Hadice i chladice po letech praskaji ikdyz je vse OK. Naopak hlavy moc nepraskaji, ale samozrejme muze se stat.. Jinak se da provest test pritomnosti spalin ve vode.

Napsal: pon 30.06.2014 18:22
od ThomasOFP
Hmmm, kéž bych našel někoho kdo by ten test na spaliny mohl provést. Neví někdo o někom z Děčína a okolí?

Napsal: úte 01.07.2014 13:41
od BMWX5power
Presně takhle v prdeli jsem měl adaptibilitu vstřikovačů když byly zkratované kabely od lpg vstřikovčů, 4 válce měly uplně nesmyslné časy a celý motor se klepal... zkusil bych i tak zkontrolovat kabely ke vstřikům.

Napsal: úte 01.07.2014 23:03
od Fx
BMWX5power mě navedl na takovou skoro zapomenutou myšlenku... Chyba 139 z tvého výpisu chyb je "activation map cooling", teda chyba na elektronicky řízeném termostatu. Zjednodušeně - na termostatu je ještě "žhavička", která v případě poklesu teploty pod určitou mez ohřívá chladící kapalinu, aby se motor udržel na provozní teplotě.

Pokud tímhle prolíná nemrznoucí směs, může vyvzlínat po drátu až do ŘJ motoru a hned vedle jsou piny od koncových stupňů na cívky. Nemrznoucí směs rozežírá bužírky, zkrat je tedy dost snadný. Stejně tak může způsobovat problémy s motorovou elektrikou olej prolínající z vany do čidla hladiny oleje v ní.

Doporučuju teda mrknout aspoň zvenku na ŘJ motoru. Možná radši i dovnitř, jak vypadají ty koncové stupně.

Chyba 124 je teplota nasávaného vzduchu... S tím jsem se nesetkal, tak raději nesoudím.

Přiložené foto je ze staršího typu jednotky pro bezvanos motory.

Napsal: stř 02.07.2014 07:46
od RomanM3
chlapi a co je to ten parametr: needed air i.s. controler? dokážete mi to někdo vysvětlit?
nechci to tu kolegovi zbytečně zasírat, ale mám taky tento parametr vysoko plus hodnota na váze je taky celkem vysoká a když přidám rukou lehce plyn, jde i hodnota na váze vzduchu do maxima.
váha je rok stará, taky svíčky a čidlo otáček vačky.
mohou toto způsobit vadné lambdy? jednu už jsem vyměnil, druhou se chystám snad ted o víkendu jestli ji už budu mít. čidlo otáček kliky vyměním pro jistotu. to už mám objednané. mám taky M62B44 v e39
díky a ještě jednou se omlouvám že to tu zasírám, ale třebas ti to taky k něčemu pomůže.

Napsal: stř 02.07.2014 08:32
od ViktorDDD
Fx píše: . . . . Zjednodušeně - na termostatu je ještě "žhavička", která v případě poklesu teploty pod určitou mez ohřívá chladící kapalinu, aby se motor udržel na provozní teplotě. . . .


len taký detail, je to naopak, tá žhavička prihrieva termostat, aby sa skôr otváral, keď dostáva motor vyššiu záťaž (podlaha na diaľnici, dlhé stúpanie do kopca, atď., a vtedy sa termostat otvorí vplyvom toho výhrevného telesa a zníži teplotu na cca 90-95st. aby sa predišlo možnému prehriatiu

Napsal: stř 02.07.2014 08:35
od Fx
Mas pravdu, napsal jsem to blbe...

Napsal: stř 02.07.2014 10:56
od Quido
Fx píše:BMWX5power mě navedl na takovou skoro zapomenutou myšlenku... Chyba 139 z tvého výpisu chyb je "activation map cooling", teda chyba na elektronicky řízeném termostatu. Zjednodušeně - na termostatu je ještě "žhavička", která v případě poklesu teploty pod určitou mez ohřívá chladící kapalinu, aby se motor udržel na provozní teplotě.

Pokud tímhle prolíná nemrznoucí směs, může vyvzlínat po drátu až do ŘJ motoru a hned vedle jsou piny od koncových stupňů na cívky. Nemrznoucí směs rozežírá bužírky, zkrat je tedy dost snadný. Stejně tak může způsobovat problémy s motorovou elektrikou olej prolínající z vany do čidla hladiny oleje v ní.

Doporučuju teda mrknout aspoň zvenku na ŘJ motoru. Možná radši i dovnitř, jak vypadají ty koncové stupně.

Chyba 124 je teplota nasávaného vzduchu... S tím jsem se nesetkal, tak raději nesoudím.

Přiložené foto je ze staršího typu jednotky pro bezvanos motory.


Teorii s vyhříváním termostatu můžu potvrdit. V podstatě to za čas udělá každý termostat, protože chladící kapalina prožere plášť topného tělíska a dostane se na elektriku, kde způsobí zkrat. Mně takhle zahořely dráty v celé liště vstřiků. Pokud je tam nějaký zkrat např s napájením cívek, tak to budě dělat pěknou neplechu..