Stránka 3 z 3
Napsal: úte 07.11.2006 08:49
od kosh
JaraX píše:kosh píše:dsvatos píše:[quote="kosh"]kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.
Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso

Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)
Takže všechny eMka si samy počítají servisní intervaly. Zhruba to vždy výjde na něco okolo 25 000km. Tak to prostě ve fabrice udělali. A ty mi tady říkáš že to mají špatně, vůbec tomu nerozumí a jen kurví motory. No nevím no
Samozřejmě že jo. Když s tím jezdíš palbu tak to komp pozná a interval ti zkrátí. Ale na začátku, hned po výměně svítí 25 000km a postupem času v závislosti na jízdě nakonec měníš dle kompu už po 15 000 km
ten TWS to může podle mě v pohodě vydržet, ale jde o to s jakou jízdou, pokud si kupuju Mko, tak bude dostávat vcelku záhul, takže bych počíítal tak spíš s 10-15k na jakejkoliv olej.[/quote]
Napsal: úte 07.11.2006 09:39
od dsvatos
M3maniac píše:dsvatos píše:kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.
Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso

Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)
Kámo,řeknu ti k tomu jen jedno,všechny zkurvený long life oleje,které se maj třeba u ochcávky měnit co 30 nebo dokonce 50tis. Jsou pěkně napiču,co z toho že mám tak dlouhý interval,když za tu dobu 5x doliju litr Long life kterej stojí ve škodovce kolem 500? nebo u PD ještě víc...Podle mě každej rozumnej člověk co autu nakládá vymění olej 1x za 15tis. a stačí klidně TXT 5W-40 ,podle mě je to šetrnější než najet 30000 na long life.A do M3 patří TWS i po roce 2000....píšou tam podle mě pikačovinu....
M3Maniac: Nevím jestli reaguješ na mě, nebo na Koshe. Jestli na mě, tak: S těma LongLife olejema s tebou souhlasím, je to chujovina, tahání peněz z lidí za drahý oleje a motoru to rozhodně neprospívá. Nejlepší pro motor je čerstvej a čistej olej a často měnit. Klidně i obyčejnej olej (samo že splňující min. požadavky) a často měněnej je lepší než nějakej hyper-super-ultra, ale přetaženej olej.. Já používám klasiku 5W-40 ACEA A3 (200/litr) a měním max. po roce. S tím že ročně najedu tak 5-10 tisíc. Myslím, že si motor nemůže stěžovat. Furt lepší, než motor kurvit nějakým LongLife "zázrakem" kterej vyměním až po 25-30 tisících nebo třeba dvou letech. To už ten olej ani nemůže bejt olej
A pro Koshe: Znova opakuju, že ten TWS NENÍ LongLife olej, ale klasika s výměnou max. 15 tisíc Km nebo rok... Ona se totiž ta elektronika počítající proběh oleje v autě dá nastavit na dva režimy (aspoň u VW to tak je). Buďto se nastaví prodloužený interval (třeba kolem těch 25 tisíc apod. a i dva roky) ale pod podmínkou používání LongLife olejů !! (TWS ale není LL olej), nebo se nastavuje v komplu klasický interval s maximem těch 15 tisíc (nebo i míň - podle zátěže).. Takže pokud máš v autě nastavený prodloužený interval a nepoužíváš pro to určené oleje, ale klasiku, tak znovu opakuji - potěš prso

Napsal: úte 07.11.2006 10:33
od momento
major píše:momento píše:majore, jsem kapku mimo

.....jak souvisí vyčerpanost oleje s jeho spotřebou?....to jako že olej ze stěn válců nesplachuje nečistoty a ty pak dělaj netěsnost systému?...následný pronikání oleje do spalováku a za simerinky?
Každý motorový olej musí plnit určité funkce jako např. mazat, chladit, působit antikorozně, vstřebávat a rozpouštět nečistoty atd. Tyto vlastnosti oleji dávají mimo jiné použitá aditiva. Zjednodušeně řečeno, olej je jako chem. látka tvořen řetězci molekul, které jsou vystaveny v provozu mimo jiné smykovému a střihovému namáhání jehož působením se tyto řetězce rozpadají na stále menší části. Tímto olej ztrácí své primární vlastnosti a dochází ke značnému kvalitativnímu poklesu, například se snižuje bod vzplanutí. Čímž olej přestává být odolný vůči vysokým teplotám a dochází ve větší míře k jeho odparu. Též aditiva po delším provozu nejsou schopna plnit svoji funkci, např. detergenty již neabsorbují nečistoty ze spalin atd. Takovýto olej je nazýván vyčerpaným. Je to prostě olej, který již není v dostatečné míře schopen plnit své primární funkce v motoru.
teď už jsem v obraze, je dobře že tady tomu někdo pořádně rozumí.
konstrukci motorů my osobně u svých motorů neovlivníme (ikdyž já u některejch jo

), ale jak oně bude postaráno je jen na nás

Napsal: úte 07.11.2006 10:38
od momento
TWS se dává i do motorů, který maj i přes 150k/litr a v pohodě to vydrží.....ale pozor tak maximálně 2 závody, pak výměna

......takže souhlasím s tím, že TWS do Mka jo, ale podle toho jak se s ním jezdí, tak se chovat i k údržbě.....20tis km na jeden olej, v honěným Mku, je podle mě taky hodně moc
Napsal: úte 07.11.2006 15:35
od marek26
uhm hm same dobre rady ....