Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

čidlo kliky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#41 Příspěvek od Killca »

obrazek vidi clenove bmwklubu

vedle cidla klikovky udava polohu jeste cidlo na saci vackove hrideli, proto to nastartuje

jinak je to standart 2,8 m52 motor, co se daval do e36, takze by to chtelo nekoho kdo ma ten samy motor, aby to shledl u sveho a zjistil, jestli mu to vede nekam jinam, ale je mozne, ze je to normalni, protoze, co ja vim, tak v motoru je plno kabelu s konektorem, ktery obcas nejsou nikam zapojeny

jinak tvuj problem presneji patri sem, muzes zalozit i novy topic
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... forum&f=82
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Z čidla (CRANKSHAFT POSITION / RPM SENSOR) jde svazek se třemi vodiči a stíněním. Stínění jde na kostru, tři vodiče by měly jít na ECU motoru na piny:
sensor pin 3 na ECU pin 40 uzemnění, minus (BR = hnědý)
sensor pin 1 na ECU pin 48 napájení +5V (RT/GE = červeno-žlutý)
sensor pin 2 na ECU pin 83 signál (GE = žlutý)

čerpáno ze schematu http://www.ebooksquad.com/2009/01/21/bm ... anual.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#43 Příspěvek od troutny »

Tam žádný napajení "+5V" nejde.Bezkontaktní indukční snímač pracuje sám jako generátor impulzů od cca 2V do cca 150V.
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#44 Příspěvek od jarin36 »

Dobry den,pripojim se a potreboval bych pomoci. Za vlhka nejcasteji pri prujezdu louze se cas od casu ozve mírné kvílení a auto na par vteřin prestane zrychlovat,pohasnou přístroje a nepatrně zacne mzourat kontrolka dobijení. Vse trva max. 2-3 vteřiny ale je to velmi neprijemné. Auto mam chvíly a az ny slabsi motor mi plne vyhovuje(R6 to bohuzel fakt neni) :( :D Má nekdo nejaký nápad,dekuji :?: :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od Kami1 »

Prestane to zrychlovat nebo zacne zpomalovat(brzdit motorem)? Upresni kvileni.
Zkontroluj jestli je baterka ok, rj neni v mokru, pojistky a relatka, spinaci skrinku a draty od ni.
To cidlo klikovky muze byt taky spatny.
Pokud je to prodrena kabelaz (pripadne nahodnej zkrat) tak si porid antidepresiva.
jarin36
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: stř 30.07.2008 00:00
Bydliště: Prachatice

#46 Příspěvek od jarin36 »

Baterka nova,spis to zacne brzdit motorem,a kvili a skripe to neco jako kdyz prokluzuje remen ale o hodne tiší(řemen je naplej) a dela to jen za mokra a za jízdy,pri prujezdu louzí... :wink:
Slella
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 17.06.2009 00:00

#47 Příspěvek od Slella »

Zdar všichni koukam že tu má dost lidí problémy s různými čidli.
Nedávno jsem koupil taky BMW E46 330i a byl jsem na diagnostice protože jsem vypozoroval že auto trošku poškubne zhruba při 4 tis otáčkách.
Zajel jsem tedy na diagnostiku od Bosche a ta ukázala chybu snímače polohy vačkového hřídele - vačkový hřídel výfuku.Po bádání na internetu jsem zjistil ze tento motor má zřejmě snímače dva ten první je bez kabelu a má pouze dva piny a ten druhý má vyvedený kabílek kamsi a má tři piny nevíte někdo který znich je ten který bych mel vyměnit?Může mít tohle čidlo vliv na výkon motoru?Před tímto autem jsem měl octavii 1.8T RS 132Kw a zdá se mi že ta octávka jezdile lépe což je divný když 330i má 170Kw..vim jasně 330i je taky o 180kilo těžší ale stejně by měla jezdit líp bych řekl nebo ne?Váhu vzduchu jsme také měřilya ta dávala celkem dost takže co by mohlo mít ještě vliv na výkon?
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#48 Příspěvek od Pavel H »

Pokud ti to hlasi chybu cidla na vacce vyfuku, tak je to to bez kabelu na predni strane vika rozvodu.
Slella
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 17.06.2009 00:00

#49 Příspěvek od Slella »

Pavle díky za odpověd!Mám tedy tohle čidlo koupit?Myslím tím tedy jestli to je opravdu tohle čidlo nebo jak jsi to poznal?A může mít vliv na výkon?
Zdá se mi fakt že by mělo jezdit svižněji...Třeba jsem měřil několikrát pružný zrychlení na 4ku a BMW udává 80 až 120 km/h za 6.9s no a mě se povedlo nejlepší tak za 8.4 což je 1.5s a to už je docela dost.Tak nevim kde může bejt zakopanej pes.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od Pavel H »

Diagnostika ti rekla vadu tohodle cidla, tak vadne bude. Ma nejake tolerance a pokud se do nich nevejde, diagnostika ho pozna. Pokud hlasi chybnou polohu vacky at saci nebo vyfukove, vzdycky to ma vliv na vykon. Je to vlastne Halluv snimac, ktery dava impulsy pro vstrik paliva dle natoceni vacek - jednoduse receno.
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#51 Příspěvek od troutny »

Pavel H píše:Diagnostika ti rekla vadu tohodle cidla, tak vadne bude. Ma nejake tolerance a pokud se do nich nevejde, diagnostika ho pozna. Pokud hlasi chybnou polohu vacky at saci nebo vyfukove, vzdycky to ma vliv na vykon. Je to vlastne Halluv snimac, ktery dava impulsy pro vstrik paliva dle natoceni vacek - jednoduse receno.


Tak hlavně není Hallův,ale indukční.
A navíc dává impuls pro pořadí zážehů.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od Pavel H »

To se pletes. Halluv snimac se pouziva prave k natoceni vacky, klikove hridele apod. Snimacem, polovodicem se necha protekat proud a v mg. poli se vytvori napeti. Vystupni signal je jiny, nez od indukcniho snimace. Ten ma obdelníkovy tvar s malym napetim. Ale to do tohodle tematu nepatri.
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#53 Příspěvek od troutny »

Pavel H píše:To se pletes. Halluv snimac se pouziva prave k natoceni vacky, klikove hridele apod. Snimacem, polovodicem se necha protekat proud a v mg. poli se vytvori napeti. Vystupni signal je jiny, nez od indukcniho snimace. Ten ma obdelníkovy tvar s malym napetim. Ale to do tohodle tematu nepatri.



Pletu se,ale jen z části!
Indukční snímač je u M50 (2.0 , 2.5)
klika=540Ω
vačka=1400Ω

Hallův je od M52 (2.0 ,2.3 , 2.8) u něhož přechod. odpor měřit nelze(zničil by se)

Jinak čidlo vačky slouží jak k určení pořadí sekvenčního vstřiku tak navíc k určení pořádí zážehů.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#54 Příspěvek od Kami1 »

troutny píše:odpor měřit nelze(zničil by se)

rek bych, ze se to merenim neznici, ale odpor nenameris, protoze je to aktivni prvek
takze pro civku staci 2 draty
pro hallovu sondu 3 (potrebuje napajeni), dalo by se to i s dvema draty, ale pocitam, ze kvuli ruseni se to takhle asi nedela
narozdil od civky bude amplituda signalu z halla v zavislosti na otackach stejna

ps:poradi zapalu doufam byva vzdy stejny, asi myslis casovani (uhel) vstriku, zapalu
Slella
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 17.06.2009 00:00

#55 Příspěvek od Slella »

Tak díky za rady a hlavně tobě Pavle.Dnes jsem čidlo objednal a zítra snad bude už namontované a pak se ozvu jak to jezdí.Jinak s tim čidlem je to tak že jsou dva druhy podle typu nebo spíš kodu motoru.Já mám co jsem koukal čidlo s tím kabelem a je to to dražší bohužel :? ale co hlavně že mazlík bude mít výkon jakej má protože do ted mě moc ten třílitr nepřesvědčil....
radikus
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: pát 07.11.2008 01:00
Bydliště: Beskydy

#56 Příspěvek od radikus »

Hele, objednáváte ty čidla origo v BMW nebo jinde (na netu atd..). Četl jsem v jiném topicu, že prý neorigo nefungují dobře, jaké s tím máte zkušenosti a kde ho objednat (e36 320i)? A ještě jedna věc, mohl by mi někdo dát odkaz na ETK pro bmw e36 320i, kde najdu čidlo otáček klikovky? Díky
Odpovědět