Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
čidlo kliky
obrazek vidi clenove bmwklubu
vedle cidla klikovky udava polohu jeste cidlo na saci vackove hrideli, proto to nastartuje
jinak je to standart 2,8 m52 motor, co se daval do e36, takze by to chtelo nekoho kdo ma ten samy motor, aby to shledl u sveho a zjistil, jestli mu to vede nekam jinam, ale je mozne, ze je to normalni, protoze, co ja vim, tak v motoru je plno kabelu s konektorem, ktery obcas nejsou nikam zapojeny
jinak tvuj problem presneji patri sem, muzes zalozit i novy topic
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... forum&f=82
vedle cidla klikovky udava polohu jeste cidlo na saci vackove hrideli, proto to nastartuje
jinak je to standart 2,8 m52 motor, co se daval do e36, takze by to chtelo nekoho kdo ma ten samy motor, aby to shledl u sveho a zjistil, jestli mu to vede nekam jinam, ale je mozne, ze je to normalni, protoze, co ja vim, tak v motoru je plno kabelu s konektorem, ktery obcas nejsou nikam zapojeny
jinak tvuj problem presneji patri sem, muzes zalozit i novy topic
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... forum&f=82
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Z čidla (CRANKSHAFT POSITION / RPM SENSOR) jde svazek se třemi vodiči a stíněním. Stínění jde na kostru, tři vodiče by měly jít na ECU motoru na piny:
sensor pin 3 na ECU pin 40 uzemnění, minus (BR = hnědý)
sensor pin 1 na ECU pin 48 napájení +5V (RT/GE = červeno-žlutý)
sensor pin 2 na ECU pin 83 signál (GE = žlutý)
čerpáno ze schematu http://www.ebooksquad.com/2009/01/21/bm ... anual.html
sensor pin 3 na ECU pin 40 uzemnění, minus (BR = hnědý)
sensor pin 1 na ECU pin 48 napájení +5V (RT/GE = červeno-žlutý)
sensor pin 2 na ECU pin 83 signál (GE = žlutý)
čerpáno ze schematu http://www.ebooksquad.com/2009/01/21/bm ... anual.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Dobry den,pripojim se a potreboval bych pomoci. Za vlhka nejcasteji pri prujezdu louze se cas od casu ozve mírné kvílení a auto na par vteřin prestane zrychlovat,pohasnou přístroje a nepatrně zacne mzourat kontrolka dobijení. Vse trva max. 2-3 vteřiny ale je to velmi neprijemné. Auto mam chvíly a az ny slabsi motor mi plne vyhovuje(R6 to bohuzel fakt neni)
Má nekdo nejaký nápad,dekuji





Prestane to zrychlovat nebo zacne zpomalovat(brzdit motorem)? Upresni kvileni.
Zkontroluj jestli je baterka ok, rj neni v mokru, pojistky a relatka, spinaci skrinku a draty od ni.
To cidlo klikovky muze byt taky spatny.
Pokud je to prodrena kabelaz (pripadne nahodnej zkrat) tak si porid antidepresiva.
Zkontroluj jestli je baterka ok, rj neni v mokru, pojistky a relatka, spinaci skrinku a draty od ni.
To cidlo klikovky muze byt taky spatny.
Pokud je to prodrena kabelaz (pripadne nahodnej zkrat) tak si porid antidepresiva.
Zdar všichni koukam že tu má dost lidí problémy s různými čidli.
Nedávno jsem koupil taky BMW E46 330i a byl jsem na diagnostice protože jsem vypozoroval že auto trošku poškubne zhruba při 4 tis otáčkách.
Zajel jsem tedy na diagnostiku od Bosche a ta ukázala chybu snímače polohy vačkového hřídele - vačkový hřídel výfuku.Po bádání na internetu jsem zjistil ze tento motor má zřejmě snímače dva ten první je bez kabelu a má pouze dva piny a ten druhý má vyvedený kabílek kamsi a má tři piny nevíte někdo který znich je ten který bych mel vyměnit?Může mít tohle čidlo vliv na výkon motoru?Před tímto autem jsem měl octavii 1.8T RS 132Kw a zdá se mi že ta octávka jezdile lépe což je divný když 330i má 170Kw..vim jasně 330i je taky o 180kilo těžší ale stejně by měla jezdit líp bych řekl nebo ne?Váhu vzduchu jsme také měřilya ta dávala celkem dost takže co by mohlo mít ještě vliv na výkon?
Nedávno jsem koupil taky BMW E46 330i a byl jsem na diagnostice protože jsem vypozoroval že auto trošku poškubne zhruba při 4 tis otáčkách.
Zajel jsem tedy na diagnostiku od Bosche a ta ukázala chybu snímače polohy vačkového hřídele - vačkový hřídel výfuku.Po bádání na internetu jsem zjistil ze tento motor má zřejmě snímače dva ten první je bez kabelu a má pouze dva piny a ten druhý má vyvedený kabílek kamsi a má tři piny nevíte někdo který znich je ten který bych mel vyměnit?Může mít tohle čidlo vliv na výkon motoru?Před tímto autem jsem měl octavii 1.8T RS 132Kw a zdá se mi že ta octávka jezdile lépe což je divný když 330i má 170Kw..vim jasně 330i je taky o 180kilo těžší ale stejně by měla jezdit líp bych řekl nebo ne?Váhu vzduchu jsme také měřilya ta dávala celkem dost takže co by mohlo mít ještě vliv na výkon?
Pavle díky za odpověd!Mám tedy tohle čidlo koupit?Myslím tím tedy jestli to je opravdu tohle čidlo nebo jak jsi to poznal?A může mít vliv na výkon?
Zdá se mi fakt že by mělo jezdit svižněji...Třeba jsem měřil několikrát pružný zrychlení na 4ku a BMW udává 80 až 120 km/h za 6.9s no a mě se povedlo nejlepší tak za 8.4 což je 1.5s a to už je docela dost.Tak nevim kde může bejt zakopanej pes.
Zdá se mi fakt že by mělo jezdit svižněji...Třeba jsem měřil několikrát pružný zrychlení na 4ku a BMW udává 80 až 120 km/h za 6.9s no a mě se povedlo nejlepší tak za 8.4 což je 1.5s a to už je docela dost.Tak nevim kde může bejt zakopanej pes.
Diagnostika ti rekla vadu tohodle cidla, tak vadne bude. Ma nejake tolerance a pokud se do nich nevejde, diagnostika ho pozna. Pokud hlasi chybnou polohu vacky at saci nebo vyfukove, vzdycky to ma vliv na vykon. Je to vlastne Halluv snimac, ktery dava impulsy pro vstrik paliva dle natoceni vacek - jednoduse receno.
Pavel H píše:Diagnostika ti rekla vadu tohodle cidla, tak vadne bude. Ma nejake tolerance a pokud se do nich nevejde, diagnostika ho pozna. Pokud hlasi chybnou polohu vacky at saci nebo vyfukove, vzdycky to ma vliv na vykon. Je to vlastne Halluv snimac, ktery dava impulsy pro vstrik paliva dle natoceni vacek - jednoduse receno.
Tak hlavně není Hallův,ale indukční.
A navíc dává impuls pro pořadí zážehů.
Pavel H píše:To se pletes. Halluv snimac se pouziva prave k natoceni vacky, klikove hridele apod. Snimacem, polovodicem se necha protekat proud a v mg. poli se vytvori napeti. Vystupni signal je jiny, nez od indukcniho snimace. Ten ma obdelníkovy tvar s malym napetim. Ale to do tohodle tematu nepatri.
Pletu se,ale jen z části!
Indukční snímač je u M50 (2.0 , 2.5)
klika=540Ω
vačka=1400Ω
Hallův je od M52 (2.0 ,2.3 , 2.

Jinak čidlo vačky slouží jak k určení pořadí sekvenčního vstřiku tak navíc k určení pořádí zážehů.
troutny píše:odpor měřit nelze(zničil by se)
rek bych, ze se to merenim neznici, ale odpor nenameris, protoze je to aktivni prvek
takze pro civku staci 2 draty
pro hallovu sondu 3 (potrebuje napajeni), dalo by se to i s dvema draty, ale pocitam, ze kvuli ruseni se to takhle asi nedela
narozdil od civky bude amplituda signalu z halla v zavislosti na otackach stejna
ps:poradi zapalu doufam byva vzdy stejny, asi myslis casovani (uhel) vstriku, zapalu
Tak díky za rady a hlavně tobě Pavle.Dnes jsem čidlo objednal a zítra snad bude už namontované a pak se ozvu jak to jezdí.Jinak s tim čidlem je to tak že jsou dva druhy podle typu nebo spíš kodu motoru.Já mám co jsem koukal čidlo s tím kabelem a je to to dražší bohužel
ale co hlavně že mazlík bude mít výkon jakej má protože do ted mě moc ten třílitr nepřesvědčil....
