Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vadné čidlo kliky, chyba v zapalovani

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od MagicMisel »

hele skus nastartovat rano studenej motor a na tech valcich co jdou ty civky zacnou teplat!ten co nepujde tak civka bude studena!ja sem to takhle skoušel a všecky krasne teply a jedna studena!a ten co nepujde tak svicka bude smrdet benalem
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#42 Příspěvek od Paavo »

tak dneska jsem jel pro svicky(NGK BKR6E) a naprosto bez problemu,az jsem si rikal, jestli je nutna je menit.Auto jsem po ceste peotahnul pekne do cervenyko a nic, jelo ja pila.
Vymena probehla bez problemu.Subektivne je lepsi volnobeh(nehoupe),i s minimem plynu se jde rozject(predtim problem),daleko lepsi tah a akcelerace , ale...................od 1500-2000 ot. PROBLEM PRETRVAVA sice neni tak markantni ale poznat je.Pak opet perfektni zatah.
Zaverem..........cca 45 km bez problemu pak na skoro kazdy kvalt od 1500-2000 ot. na 5 valcu.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#43 Příspěvek od Kami1 »

Tak uzky rozmezi otacek? Jeste bych z nouze zkusil prohodit ty civky a vahu, jestli mas tu moznost.
Ale rek bych, ze je nejvyssi cas kouknout se na zoubek panu vanosovi.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#44 Příspěvek od Paavo »

hmmmmmmmm.........pan Vanda????To podle sluchu nevim-nevim.A neni divny, ze 45 km jede jak pila(az jsem se divil,jakej ma kurevskej zatah) a hlavne po vymene svicek neni motor vuuuubec slyset(ticho po pesine).Takovy ty pazvuky, co vychazej z motoru co je natoceno na YOUTUBE kdyz das vyhledat Dr.Vanos a zni jako diesel, tak to u me neexistuje..............Pravdu ale mas s tema otackama,pred vymenou svicek to delalo v daleko sirsim spektru(start->3.5k ot.).Dneska jsem jel Budejovice Trebon dost zostra a ani tuk, parada.Za Treboni jsem dal rizeni bratrovi,ktery tolik nevytacel,mene radil a radeji vice drzel delsi kvalty a po 5km se ozvalo male zahuceni(vynechani) od te doby opet spatny.Po prekroceni 2500-2700 jede jako sileny.De taky o to, ze nejvice se jezdi po meste a tam otacky 1500-2000 jsou de facto hlavnimi :(

Nevite, kde bych nasel cidlo kliky a cidlo vacky?Daji se demontovat bez vetsich internich zasahu???Maji je 325i E36 a 320i E36 stejna
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#45 Příspěvek od Kami1 »

O vanosu skoro nic nevim, tak me neber zas tak moc vazne. Pokud nekdo znate link s nejakym podrobnym info byl bych vdecnej.
Pocitam ze na spatnou funkci vanosu muzou mit vliv ty cidla, ktery jsi zminil, asi i cidlo seslapnuti plynu, predstih zapalovani, (mozna i vaha, lambda, cidlo klepani).
Mozna nejaka vetsi vule v nem. Jak se chova motor pri neutralu. Kdyz des treba pomalu s otackama nahoru a pak pomalu dolu, je vynechavani ve stejnym rozmezi otacek?
Treba bych zkusil benal s jinym oktanovym cislem nez pouzivas.
A taky diagnostiku.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#46 Příspěvek od JIP »

Paavo píše:Nevite, kde bych nasel cidlo kliky a cidlo vacky?Daji se demontovat bez vetsich internich zasahu???Maji je 325i E36 a 320i E36 stejna

Čidlo vačky je hned po cívkou Vanosu (ten stříbrný váleček na předku hlavy).
Čidlo kliky najdeš nahoře na hlavní řemenici kliky vpředu (kousek pod vrtulí.
Myslím že nebude větší problém je vyměnit, ale zda budou pasovat ti spíš řekne ETK (viz. lišta vlevo) podle vašich VIN.
Já to řešil podobně, při diagnostice tohohle problému...brách má taky 320i, ale mě tam pasovaly jen cívky, protože on má BezVanos...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#47 Příspěvek od Paavo »

dneska to bylo hoooodne pravidelny do 1500 tahal, pak nic(vynechaval ale jinak,jemneji nez pred vymenou svicek) po 2000 ot se sebral a zacal opet tahnout.Ztrata tahu je ,rekl bych, brutalni v porovnani s tim kdyz to tahne jak ma.Pred vymenou jel na 5 skoro pri kazdym studenym startu a daleko sirsim spektru(volnobeh->3500,4000)To jestli se zmeni vynechani s ubranim plynu a bude v jinejch ot. to nevim.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#48 Příspěvek od Paavo »

:?: zajimalo by me, jestli se necha nejak zjistit vynechavani vstriku paliva(sluch,diagnostika......)
Dale, bych se pokusil vyloucit: asi i spatne tlaky ve valci,kterej vynechava(je mozne ,aby byl tlak dobry 45km a pak dochazelo ke spatnemu tlakovani?)Palivove cerpadlo privadi jednotnym tlakem cca 3bar palivo na vstrikovaci listu,tak by bylo divne, aby jeden valec nedostaval palivo kvuli spatnemu tlaku(poze nekdy) a palivovy filtr by mel mit precestale stejnou propustnost,ikdyz by byl eventuelne ucpany......... a cim vice plynu tim vyce otacek a tim vice paliva(a to nesouhlasi)
-Ze vseho mi vychazi jeste snimac polohy vacky a cidlo impulzu kliky a nakonec i ten zminovany vanos(to mi nejak nehraje,je to mechanicka cast ozubenych kol,retezu, ktera kdyz by byla poskozena a to o5 mecahnicky, tak by se zavada vyskytovala porad,ne?)
A dalsi vec kterou do me znami husti je, ze muzu mit vodu v benzinu.Setkali jste se nekdo s vodou v palivu????
Diky za pochopeni, jsem z toho dost spatnej :cry: :cry: :cry:
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od MagicMisel »

kámo sme 2!ja uz su stoho taky na větvy!ten vstřik by mě taky zajímal kdyby byl špatný zda by nešel válec!mě se auto aji trepe ?nekdy pri jízde a vzdycky na volnobeh!

Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#50 Příspěvek od Paavo »

Tak, pokud TO dela i na volnobeh, tak sebou mlati dost, to se ale uz 3 dny, pokazde kdyz jsem jel, nestalo.Pri jizde to mlaceni neni tak markantni ale je tam,jako kdyz jede na 5.Ale presne to poznam kdy se problem dostavuje je to takove vyrazne vibrovani plynu.Prava je ale, ze po vymene svicek problem sice pretrvava, ale uz neni jeho nastup tak znatelny a je to spise takove"sametove" vynechavani.Jinak asi nakonec "ne Japonec" ale diagnostika nebo Baagoo z klubu od nas z CB.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#51 Příspěvek od Kami1 »

Jak vypadaly ty svicky co jsi vymenil?
Kostik
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: úte 18.04.2006 00:00

#52 Příspěvek od Kostik »

Kostik píše:cidlo klikovky to taky muze byt(cena cca 1500)
dost bolistka R6


Opakuju se, ale podle toho co si menil to bude na 90% cidlo otacek kliky nebo vacky.
Mel sem stejny trable.
Cidlo se po nejaky dobe provozu prehreje a ztrati svoje vlastnosti, kdyz to vypnes treba na minutu tak to zas par km funguje.
Diagnostika tu chybu odhali bezprostredne po tom co zastavis, jakmile to trochu zchladne tak se tvari vsechno v poradku.
Resi se to tu v nekolika ruznych threadech, porad ten samy problem, radil sem to hafo lidem, a nikdo si neda rict :-D
Kostik
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: úte 18.04.2006 00:00

#53 Příspěvek od Kostik »

Jen bych se priklanel aby admini prejmenovali nazev topicu na neco smysuplnejsiho...z tohodle threadu se da dobre tezit pokud tu nekdo pouzije funkci hledat...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#54 Příspěvek od Killca »

navrhni nazev
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#55 Příspěvek od Paavo »

takze asi po roce se opet problem objevil znovu :twisted: .Uz jsem se nasral a zacal to diagnostikovat na koleni.Kdyz nastane problem tak jsem prehodil civky z valce, ktery slape na ten ktery nefacha a nic, to same se svickami, tu ktera je na spatnem valci jsem nahradil jinou a take nic.Chci se tedy optat, na jakem principu funguje vstrikovani benzinu?Pokud nadlabnu motor a odpojim zapalovani na spatnem valci, tak by mel jit stale benal do valce (pokud funguje vstrik) a svicka by mela byt mokra, nebo ne?Ja prave, ze jsem to takto udelal a svicka na nefungujicim valci je sucha jak sahara.Diky moc za rady, nejhorsi je, ze diagnostika mlci.... :-(
Piddas
Registrovaný
Příspěvky: 138
Registrován: stř 25.08.2010 00:00
Bydliště: Olomouc/Pardubice

#56 Příspěvek od Piddas »

Paavo píše:takze asi po roce se opet problem objevil znovu :twisted: .Uz jsem se nasral a zacal to diagnostikovat na koleni.Kdyz nastane problem tak jsem prehodil civky z valce, ktery slape na ten ktery nefacha a nic, to same se svickami, tu ktera je na spatnem valci jsem nahradil jinou a take nic.Chci se tedy optat, na jakem principu funguje vstrikovani benzinu?Pokud nadlabnu motor a odpojim zapalovani na spatnem valci, tak by mel jit stale benal do valce (pokud funguje vstrik) a svicka by mela byt mokra, nebo ne?Ja prave, ze jsem to takto udelal a svicka na nefungujicim valci je sucha jak sahara.Diky moc za rady, nejhorsi je, ze diagnostika mlci.... :-(


tak z toho jasně plyne to že je v prdeli vstřik ne? zkus prohodit vstřiky a uvidíš.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#57 Příspěvek od Kami1 »

dedukování problému podle toho, zda je svíčka suchá/mokrá může být zavádějící.
u zahřátýho motoru se nespálenej benál vypaří a vylítne výfukem a svíčka zůstane suchá.
(uvědomte si, že na dva zdvihy je tam vstříknuto cca 70 mikrolitrů (0,07ml) paliva)

co mě napadá, tak zkusit třeba sehnat infra-teploměr a změřit teplotu jednotlivých svodů.
to bys určil i polofunkční závadu

nebo na běžícím motoru odpojit válec a posoudit zda a jak se chod změnil
(u špatnýho válce se chod zhorší minimálně/vůbec)

nebo paměťovým osciloskopem "sejmout" čidlo kliky a vypočítat u kterýho válce nedochází k navýšení úhlové rychlosti klikovky.
lochic
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 24.02.2011 01:00
Bydliště: Kostelec nad Orlicí

#58 Příspěvek od lochic »

nevím vjaké fázi jsi,všechno co je zde psáno jsem nečetl,ale podle popisu co píšeš ,bych řekl špatný čidlo na klice .měl jsem taky tento problém a diagnostika ho identifikovala a od té doby v poho. nebo čidlo na vačce stím jsem se taky setkal ,ale tam byla jenom ztráta výkonu.když je včoudu cívka tak většinou z volnoběžných otaček na 2 rych.stupeň a dáš tomu na pít tak si štěkne do sání.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#59 Příspěvek od Paavo »

Kami1 : JAk pisi vyse, pokud problem pretrvava, tak po odpojeni zapalovaciho kabelu 6. valce se chod motoru NEZMENI pokud jede OK tak po odpojeni zacne chcipat, ostatni valce jdou jako vino.Dneska treba to jelo tak, ze pokud se mu dalo hoodne nalozit hned od spodu tak bublal, ale pokud se zrychlovalo plynuleji, tak se pomalu valec zacal chytat, ale mel ve spektru 2000-4500 sem tam diru(kdyz uz se chytil).JE proste problem u 6. valce s tim, ze ani diagnostika neodhalila chybu a kdyz se diagnostikovalo za chodu tak zrovna sel jak brus.Popis uvedenych zkoumani:

za spatneho chodu odpojeno zapalovani 6. valce a chod se nezmenil, vymenena svicka a civka 6. valce a nic.Provedena diagnostika pri prvotnim zjisteni problemu (1.5 roku zpet) a RJ nevykazovala chybu ulozenou v pameti.

......"nebo paměťovým osciloskopem "sejmout" čidlo kliky a vypočítat u kterýho válce nedochází k navýšení úhlové rychlosti klikovky".
s tim osciloskopem myslis, ze se zjisti valec ktery dela bordel, nebo tim zjistim , zda se nejedna o zavadu cidla kliky?

pokud se opravdu do valce nevstrikne palivo, tak by ani svod nemusel palit abych na nej dal tlapku :-D
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#60 Příspěvek od Kami1 »

v motorovým prostoru pálí všechno :)

tím osciloskopem bys ověřil to čidlo i ten špatnej válec

právě když máš problém na 6. válci, tak prohoď vstřiky třeba 6 a 5,
pak zjisti znovu, kterej válec blbne
a když se chyba přestěhuje na 5., tak je chyba ve vstřiku (to samý se dá udělat s cívkou a svíčkou, ale to jsi už vyloučil),
když bude furt špatnej 6. válec, tak hledej dál,
třeba propískat dráty od vstřiku a od cívky k ř.j. a napájení
Odpovědět