Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

topení E36 kupé

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#41 Příspěvek od Lucifer »

tak to bude určitě ten ventil
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#42 Příspěvek od Kani »

diky, ted ho jenom sehnat
8O
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#43 Příspěvek od Lucifer »

Zkoušel si ho poklepat kladívkem ? Připojit na prostřední +12 a kostrou spínat jestli cvakají oba ?
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#44 Příspěvek od Kani »

Z uvedenych cinnosti zvladnu tak to poklepani kladivkem, cili vyzkousim :lol: Pocitam, ze pokud je pouze ucpany, tak by to poklepani pripadne mohlo pomoct. Nebo to proste obcas pomuze (coz plati u vice veci)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#45 Příspěvek od Lucifer »

On spíš bývá častěji zarostlý a tak drží furt jednu polohu a proměření je taky v celku k ničemu to ti jen řekne jestli je cívka OK nebo KO. Musíš ho procvakat těma 12V :wink:
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#46 Příspěvek od Kani »

Sem ochotny zkusit cokoliv. Nejaky navod pro ne-elektrikare?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#47 Příspěvek od Lucifer »

Máš konektor v tom ventilu 3 pinovej vedou do něj 3 kábly, když budeš chvíli na ten konektor koukat tak zjistíš, že se celej ten konektor dá rozebrat, vyndáš z něj ty jednotlivý piny, vezmeš multimetr a proti kostře si změříš na kterym pinu je +12V ten vrátíš zpátky na svoje místo do ventilu jen samotnej pin, na ty zbylý piny ti stačí kousek drátku a spojit s kostrou měly by cvakat pokud ne tak je KO. Zkus bouchnot kladívkem a zase takhle testuj.
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#48 Příspěvek od Kani »

Diky, vyzkousim
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#49 Příspěvek od Lucifer »

Tim drátkem na ventilu na těch 2 volnejch pinech budeš zkoušet proti tý kostře né na těch pinech na kabelu
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#50 Příspěvek od kovaljuk »

Po přečtení všech různých témat včetně tohoto ohledně topení s automatickou klimou pořád nenacházim odpověď na mojí otázku. Tak kdyby jste někdo věděl, prosím o radu.

O co jde:
Auto mi normálně topí jak u spolujezde tak u řidiče, z toho usuzuji, že ventil topení bude nejspíš OK?
ALE, když vlezu do vymrzlého auta a mam nastaveno 22°C na AUTO, tak to topí jak prase, že je mi vedro dokud nevypnu motor. Po třeba 20ti minutách nastartuju, mam stále 22°C AUTO(jak nastavení klapek, tak intenzita ventilátoru) a prostě to netopí ani na nohy, ani na sklo, ani nikam :evil: Rozhodně to neni tak, že by to na mě foukalo vlažně abych v autě neusnul :lol: Začne to topit, až když nastavim 32°C :roll:

Jediný co mě napadá, že je třeba v háji panel klimy, resp. ten ventilátůrek? Mam takovej pocit, že to nepozná kolik mam stupňů v autě.

Předem dík za každou radu.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#51 Příspěvek od Lucifer »

No nejlíp se vyzkouší pokud si zapálíš cigáro a necháš cigáro kouřit k tomu nasávání :D

Nebo pak samotný čidlo který je uvnitř.
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#52 Příspěvek od kovaljuk »

Hihi, škoda, že nekouřim :lol:
Asi udělám nejlíp, když seženu panel klimy a zkusim prohodit...

Víte někdo, co všechno dělá ventyl topení? Reguluje i komplet teplotu v autě, nebo jenom rozděluje řidič/spolujezdec?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#53 Příspěvek od Lucifer »

Tak zapal sirku a sfoukni jí ten kouř co z ní pujde taky bude fungovat :D

Ventil topení reguluje pouštění teplý vody do radiátoru uvnitř topení, takže když je auto studený čeká až se ohřeje a pak otevře voda koluje i do topení až je auto vytopený tak jen dávkuje tu horkou vodu. Kdyby byl otevřenej naplno tak by voda v radiátoru měla 90° a to by ses v tom autě asi upekl :wink:

A jsou 2 právě kvůli dvěma zonám aby si mohl regulovat teplotu na každý straně jinou. Jinak k tomu tvýmu problému může bejt ten ventil třeba zaseklej a funguje v podstatě jen když se mu chce :D
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#54 Příspěvek od kovaljuk »

Super, dík za upřesnění.
To sem si právě myslel, že ten ventyl bude umět bejt otevřenej na max, tzn. vařicí voda do radiátoru, nebo zavřenej tzn. ziima v autě :lol:
Nejdřív omrknu tu levnější variatu, panel. Ale jak už to tak bejvá, stejnak nakonec pojedu pro novej ventil topení(nejspíš do BMW, protože v ELITU a podobnejch institucí ho mít určitě nebudou).
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#55 Příspěvek od Lucifer »

Novej v BMW stojí 3808,- :roll:
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#56 Příspěvek od kovaljuk »

Njn, ale kupovat jetej nehodlám, u takovýhle věci to fakt nemá smysl. :(
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#57 Příspěvek od kovaljuk »

VYŘEŠENO.
Bylo to nefunkčním ventylátůrkem v panelu digiklimy.
V GME jsem koupil za 70Kč ventilátor do PC, kterej sem akorát upravil flexou, aby mi vlez do panelu. Pak už jenom konektor a díly bylo hotovo.
Nyní to funguje jako nikdy předtim, fakt paráda :P Sem ani nedoufal, že to takhle pěkně bude někdy chodit :D
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#58 Příspěvek od EdyBoyS »

kde ten ventil topení najdu, že bych po něm práskl kladivem, jak tu kdosi radil? :-D hledal jsem ho, ale bezvýsledně
kovaljuk
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: stř 05.10.2011 00:00
Bydliště: Praha

#59 Příspěvek od kovaljuk »

U sání hned vedle brzdového posilovače. Dva vedle sebe stojící válečky, do kterých vedou hadice.
U někoho prý pomohlo ventil vyndat, rozebrat(rozhejbat a promazat).
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#60 Příspěvek od Lucifer »

Nebo tam je jen jeden váleček pokud nemáš klimu
Odpovědět