Stránka 3 z 4

Napsal: pon 05.08.2013 09:58
od patriot
Neví o tom...styděl bych se ho s tím otravovat. Auto mám 2 měs,najel sem s tim více jak 5000 km, vždy bylo vše v poho, bez problému. Neřeknu, stát se to cestou od něj, případně druhý den...ale teď pomalu po 2 měs, to bych i já slušně na jeho místě poslal do říti stěžovatele, se slovy, bůh ví, co si s tím prováděl.

Je to jen můj problém,musím si s tím poradit....

Napsal: pon 05.08.2013 23:45
od surfis
Francis píše:Olej prská ven nalévacím víčkem?


Naprosto normální jev u všech motorů...

Napsal: úte 06.08.2013 08:59
od Francis
Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu ;-)
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.

Napsal: úte 06.08.2013 11:41
od Johnys
Francis píše:Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu ;-)
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.


Přesně tak. Jednou jsem tak při dolívání oleje zapomněl dát zpět víčko a nechal ho ležet na motoru a pak jsem s tím jezdil a chvílu mi trvalo, než jsem přišel na to, že jsem ho nedal zpět :D Auto chcípalo, ale olej to ven neprskalo.

Napsal: úte 06.08.2013 13:44
od patriot
Taky se obávam, že má bohužel Francis pravdu, jeho vysvětlení dava smysl. Je vidět, že ví o čem píše. Ke všemu mi to i vysava baterku, od rána ji nabijim, už po druhé je prázdná. Světla, rádio...atd...vše bylo vypnuté.

Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.

Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?

Napsal: úte 06.08.2013 13:47
od patriot
Taky se obávam, že má bohužel Francis pravdu, jeho vysvětlení dava smysl. Je vidět, že ví o čem píše. Ke všemu mi to i vysava baterku, od rána ji nabijim, už po druhé je prázdná. Světla, rádio...atd...vše bylo vypnuté.

Večer se změří tlaky na valcich a pak půjde motor na kudlu. BIG je tedy vyloučen. Chci se zeptat, na dílnu to mám asi 5 km, auto jede, ale blbě...mohu tam dojet ? Resp. mohu to posrat ještě víc ? Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované. Ale zase, než to posrat jízdou ještě víc, musel bych nějak improvizovat.

Mohu to tedy odjet, těch cca 5 km ?

Napsal: úte 06.08.2013 14:08
od paca
patriot píše:Oko na autě není, tedy myslím zaslepka po díře, odtah, případně na laně, by bylo komplikované.

to je replika empaketu nárazníku, kde nejdou oddělat ty lišty? no to je děs

Napsal: úte 06.08.2013 15:51
od surfis
Francis píše:Naprosto normální jev motoru před smrtí, co má K.O. pístní kroužky, vydřený válec nebo díru v pístu ;-)
Motor v kondici po odebrání víčka přisává vzduch, má tendenci zhasnout. Díky přisávání vzduchu nemůže olej prskat ven.


Ale prská. Nejsou to kdovíjaký plivance. Kapičky z víčka odlétávají. Mám to i na svým autě s nájezdem 50000km (sice ropa, ale je to to samý)

Napsal: úte 06.08.2013 18:18
od fabledwarrior
To je ale divny, vzdyt motor vyvolava podtlak takze vse nasava do sebe, tak jak ti muze vylitavat olej otvorem kudy si motor zrovna prisava vzduch? To ny ten olej musel bejt pod slusnym tlakem.

Napsal: úte 06.08.2013 19:31
od vsemick
Motor sám o sobě tlak ani podtlak negeneruje.Jen přez separátor oleje je odváděn vzduch do sání = podtlak / a přez kroužky jde i u sebelepšího motoru něco málo zase dovnitř = piditlak. Ale separátor má několikanásobně navrch takže když sundáš víčko oleje a díru zakreješ papírem z poznámkového bloku cca.8x8cm - tak to ten papír přicucne.Motor ho neodfoukne ani nevtáhne dovnitř.Bude jen drnčet na místě.(když se ale zacpe separátor tak je zase i normální motor schopný po minutě chodu prskat olej)

Napsal: úte 06.08.2013 22:20
od fabledwarrior
Ale ISko nemá separátor oleje ne?

Napsal: stř 07.08.2013 06:00
od vsemick
No je fakt, že říkat tomu dílu separátor trochu zavádí.Člověk by tak čekal že separuje olej od vzduchu, ale ona je to spíš jen zpětná klapka.(foukat do něj jde - nasávat ne..snadno ověřitelné když nevadí mít hubu od oleje.V nějaké formě je ale přítomen na všech motorech.Ať už je to nějakej sofistikovanej bazmek nebo jen hadice spojující většinou víko ventilů se sáním.A když se tohle spojení zacpe tak je motor schopný vytlačit těsnění pod víkem ventilů, vystřelit měrku oleje, nebo víčko nalévacího hrdla oleje.

Napsal: stř 07.08.2013 09:12
od fabledwarrior
Jojo tak hadici z víka do škrtící klapky ISko má, to tady někdo říkal ať si zkontroluje jak na tom je. (Tady se tomu říká odvětrávání klikové skříně.. ikdyž to vede do víka ventilů) Ale jestli do ní jde foukat jen jedním směrem? To asi jde oběma:D

Napsal: stř 07.08.2013 09:35
od Itchy
Jestli myslite tu gumovou hadicku co tam vede. Nekam pred vahu vzduchu. Tak to use nasava vzduch podle me. Treba na volnobeh kdyz neni otevrena ta klapka. Ale nevybavuju si ted jestli je tam jeste neco na ten olej. Ale to semi nezda.

Prd co rikam.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/

č10 bude to odvetarni do vyfuku ne ? To by mohlo byt zacpane a pak to prskat vickem treba ? . Kazdopadne bych byl rad pokud to uz majitel vyresil a rekl nam cim to bylo :-)

Napsal: stř 07.08.2013 09:47
od Francis
fabledwarrior píše:... Tady se tomu říká odvětrávání klikové skříně.. ikdyž to vede do víka ventilů ...

Skrze olejové odtokové kanálky z hlavy skrz blok až do vany je celý vnitřní prostor motoru propojen do jednoho uzavřeného celku. Ve vaně je olej, nad jeho hladinou, v prostoru klikové skříně, jsou olejové páry a jdou až do hlavy skrze zmíněné kanály. Je jedno, odkud se odvětrává. Z prostoru nad vanou by bylo nebezpečí, že to přisaje i rozvířený olej.

Napsal: stř 07.08.2013 11:19
od fabledwarrior
Itchy píše:Jestli myslite tu gumovou hadicku co tam vede. Nekam pred vahu vzduchu. Tak to use nasava vzduch podle me. Treba na volnobeh kdyz neni otevrena ta klapka. Ale nevybavuju si ted jestli je tam jeste neco na ten olej. Ale to semi nezda.

Prd co rikam.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ead_cover/

č10 bude to odvetarni do vyfuku ne ? To by mohlo byt zacpane a pak to prskat vickem treba ? . Kazdopadne bych byl rad pokud to uz majitel vyresil a rekl nam cim to bylo :-)


č 10. vede u mého motoru právě do škrtící klapky, ale nepoužívá se na volnoběh, na to je tam volnoběžný ventil, do kterého vede hadice z kolena sání ještě před škrtící klapkou a z něho vede do spod sání až za škrtící klapkou, takže se na volnoběh klapka vynechává a přívod vzduchu ovládá pouze volnoběžný ventil.

Jinak zjistil jsem, že starší M42 jako mám já, nemá to odvětrávání pod oknem řidiče jako na tom obrázku ale uplně v předu na víku a vede to do tý škrtící klapky. + tam mám ještě ze škrtící klapky jednu hadici, která zřejmě slouží k odvětrávání nádrže. Jak je to vymyšlený u těch novějších M42, který maj tu hadici na víku pod oknem nevím, neviděl jsem takové.

Napsal: stř 07.08.2013 13:20
od lukepostulka
fabledwarrior píše: Jak je to vymyšlený u těch novějších M42, který maj tu hadici na víku pod oknem nevím, neviděl jsem takové.

Je to úplně to stejné akorát přehozené z jedné strany na druhou, mám to tak

Napsal: stř 07.08.2013 13:55
od patriot
Dneska vezu auto na dílnu a dám vědět čím to bylo :wink:

Napsal: stř 07.08.2013 19:28
od patriot
Tak sem auto právě odvezl kamosovi na dílnu, auto projel a prý je to skoro určitě snímac klikoveho hřídele, zítra se na to podívá.

Rikal, že na BIG určo pojedu, motor rozhodně před smrtí není....

Napsal: stř 07.08.2013 19:33
od beann
Voda mu asi dala zabrat. Ja si myslel ze se spatnym cidlem kliky se ani nenastartuje...