Stránka 3 z 8
Napsal: pon 02.05.2016 15:11
od tommee
zzeli píše:To me nenapadlo

Takze klasika, prehistoricka, lec osvedcena. Jsem zvedav na tu vydrz kotoucu. Resp. ono to vydrzi, ale spis jak budou vypadat zadni kotouce za pul roku, rok.
To jsem byl zvědavej od začátku, ale budu mít tu čest to zjistit na vlastní kůži, tak poreferuju:))
Napsal: pon 02.05.2016 15:16
od tommee
Tak máme najeto cca 2.500km a je čas krátce zhodnotit.
1) Jede Jede Jede, vážně to jede, respektive když sedám do jinýho auta (střídám VW Multivan, 330i, a Z4) mám v sobě zvláštní historickej pocit
2) Přestali jsme každej den nabíjet z obavy nedojetí někam. Respektive nám baterky stačí na 2 dny používání v poho
3) bod 2 souvisí určitě s vyšším využíváním módu ECO Pro a ECO Pro + na zvýšení dojezdu, protože v běžným provozu dokonce vyhovují lépe- otupí akceleraci, sníží výkon klimy apod.
Napsal: čtv 05.05.2016 18:51
od zzeli
Jsem linej to znova procist, jestli uz to neni napsany, ale co to udela kdyz dojezd klesne na nulu? Ujede to jeste par kilaku?
Kdyz to chcipne uplne a necha se to par minut odstat, poodjede to jeste aspon kousek?
Napsal: pát 06.05.2016 15:35
od alfonzo
Tommee: Jaký má i3 servisní interval oficiálně? V podstatě je to bezúdržbové auto z proncipu fungování.
Napsal: pát 06.05.2016 15:59
od xyron
Krom toho, že to auto je extrémně hnusný, tak je to zajímavý počteníčko z praxe. Určitě to má své výhody, zejména na pojíždění po městě.. táta by to na každodenní 10ti kilometrové pojíždění na nákup využil.
Zamyslel bych se spíš nad otázkou, co se stane až stát uvalí "daň na pohonné hmoty - elektřinu" ve stejné výši co na benzín/naftu (jak to technicky vyřešit neřeším)... pak bude po srandě...

Napsal: pát 06.05.2016 16:36
od JaraX
dan na elektřinu je nesmysl, když si to mužeš nabíjet doma, to bys měl dan i na elektriku doma,
ono je to přesně naopak, díky tomu že máš elektromobil často dostaneš velmi levnou elektriku a doma pak ušetříš ještě na tom.
všeobecně jsou elektromobily hodně podporovány, jsou na to dotace atd.
bude růst spotřební daň nejvíce na naftu, tam se chystá nejvíc omezení a zdražovaní, potom benzín,
Napsal: pát 06.05.2016 16:47
od xyron
Ve vší uctě Jaraxi, jestli jsou tu evropské plány že do roku 2030 nebo 2050 bude 50% všech aut elektrických, tak naftové a benzínové auta ten výpadek daní z prodeje benzínu/nafty formou zvýšení daně platit nebudou... doufám že nikdo není tak naivní, že by si to mohl myslet.
Psal jsem že technickou formu toho výběru neřeším... je jasný že tak jak jsem to napsal to fungovat nebude protože si to můžeš nabít doma (jak to budou dělat lidi na sídlištích atd?) ..
Celkem jednoduše se může např. stanovit koeficient daně za ujeté kilometry, každý rok nahnat vlastníky elektro-aut na povinnou technickou, kde jednoduchým odečtem tachometru zjistí kolik vůz za minulý rok ujel, vypočítat korelovanou daň vůči benzínu/naftě a dát ti předpis k zaplacení daně ... je to easy ... nebojím se že by si úředníci nevymysleli dostatečně výkonný mechanismus
I když si hrajeme na ekologii, v první řadě jde hlavně o peníze a výrazné výpadky v daňových příjmech si EU státy nemůžou dovolit..
PS: docela se mi líbí i myšlenka "z budoucnosti" .. jakmile nastartuješ elektro-auto, spustí se ti aplikace napojená na tvůj bankovní účet a software státní správy a stát bude rovnou inkasovat daň online během jízdy.. efektivní, levný, future hightech

Napsal: pát 06.05.2016 16:52
od Vlasta
JaraX píše:bude růst spotřební daň nejvíce na naftu
To si nemyslím, výrazně by vzrostly ceny potravin nebo hromadné dopravy
Napsal: pát 06.05.2016 16:57
od xyron
Vlasta

souhlas... dnes je tu určitá podpora elektroaut, protože to v podstatě nikoho nic nestojí... až se poměr změní, bude po srandě

Napsal: pát 06.05.2016 17:56
od JaraX
četl jsem někde nějakej "unijní" článek o navyšení spotřební daně na benzín a naftu, samozřejmě že by to zdražilo uplně všecko, celkově se benzín a hlavně nafta hodně znevyhodnuje ve prospěch elektroaut a CNG aut,
až lidi přejdou z naft na elektriku tak ty peníze budou chybět a bude potřeba je někde vybrat, takže potom se bude zdražovat ježdění na elektriku právě nějakou jinou formou jak psal Xyron, ale to je vše ve hvězdách, ale dohledné době (nebo životnosti i3) bych se nějak nebal zdražení elektriky.
docela zajímavá myšlenka je pak i nabíjení i3 soláry, domací větrnou nebo vodní elektrárnou, je to zajímavá alternativa, benzín ani naftu si doma nikdo nevyrobíme.
zajímalo by mě jak to vyjde proti běžně distribuci, kdyby si člověk naflákal střechu solárama a nabíjel tím auto.
Napsal: pon 09.05.2016 22:09
od vita11
Pokud na to nedostaneš dotaci, tak docela na prd. Bez dotace je návratnost malých rooftopů pořád přes 10 let a to za podmínek, že to vyrábí tak, jak má.
A i kdyby jo, tak výrobní křivka solárů je k tomuto silně nevhodná. Výroba je samozřejmě závislá na osvitu, takže je silně volatilní, každý den jiná, v zimě to vyrábí málo (cca 10x míň než v létě) a v noci vůbec. V baráku by musely by byt baterky, které by naakumulovali celodenní výrobu a i tak by to byla sezonní záležitost.
Na vodní zase má málo kdo na pozemku za barákem potok, větrná by se asi nelíbila sousedům...
Napsal: čtv 19.05.2016 07:18
od tommee
alfonzo píše:Tommee: Jaký má i3 servisní interval oficiálně? V podstatě je to bezúdržbové auto z proncipu fungování.
Ofiko máme přijít za 2 roky nebo 30tis km. Co vím od jiných, zkontrolujou brzdy, kapalinu, a poslou te domu

Napsal: čtv 19.05.2016 07:24
od tommee
zzeli píše:Jsem linej to znova procist, jestli uz to neni napsany, ale co to udela kdyz dojezd klesne na nulu? Ujede to jeste par kilaku?
Kdyz to chcipne uplne a necha se to par minut odstat, poodjede to jeste aspon kousek?
Zajímavý dotazy z praxe

Nemám vůbec ověřeno, a pro jistotu se nepohybuju na žádným e-fóru, který jsou bohužel plný ekoteroristů.
Co vím z doslechu, posledních pár km auto dost výrazně "řve". 0 znamená ještě nějaký ten km navíc a po zastavení sáhneš do kastlíku, najdeš číslo na BMW asist a zavoláš si odtah

Auto se totiž nemá táhnout!!
Já měl minimum dojezdu asi 12 n 15km, takže pořád až až, když si představíš, že se s ním pohybuju výhradně po Praze, kde mám momentálně snad co 5km nějakou nabíječku- takže teoreticky v případě krize 30min u Mekáče na čeňáku (příklad) nebo v nákupáku by mi stačilo na jízdu domů s rezervou.
Napsal: čtv 19.05.2016 08:04
od JaraX
až se to vybije tak ti někdo přiveze autobaterku

Napsal: pát 20.05.2016 23:13
od tommee
Mno kez by:), ale elektroauta pracuji s vyssim napetim nez 12v. Malej generator od Hondy by to ale asi vyresil

Napsal: sob 21.05.2016 08:22
od JaraX
no však ještě měnič

Napsal: úte 07.06.2016 17:11
od MartinR
JaraX píše:dan na elektřinu je nesmysl, když si to mužeš nabíjet doma, to bys měl dan i na elektriku doma,
ono je to přesně naopak, díky tomu že máš elektromobil často dostaneš velmi levnou elektriku a doma pak ušetříš ještě na tom.
všeobecně jsou elektromobily hodně podporovány, jsou na to dotace atd.
bude růst spotřební daň nejvíce na naftu, tam se chystá nejvíc omezení a zdražovaní, potom benzín,
Někde jsem četl, že v Kalifornii měli problém kvůli rozmachu elektroaut s výpadkem daní za PHM, tak se to vyřešilo povinným namontováním GPS a platí se daň dle ujetých km. Informaci, ale nemám ověřenu.
Napsal: úte 07.06.2016 21:56
od Misanek
Takže člověk je sice eko, ale taky na každém ujetém km sledovaný. To je super

Napsal: pon 22.08.2016 11:13
od Kolafa
de-nitro píše:vzdycky kdyz to vidim desej me ty tenoucky kola.mas verzi rex s nouzovym motorem?
a ja si vzpomenu na Citroena GS, kteryho jsme kupovali s tatou v Tuzexu v roce 1971 .... mel kola 145/15!

Napsal: pon 22.08.2016 12:52
od Vlasta
Kolafa píše:de-nitro píše:vzdycky kdyz to vidim desej me ty tenoucky kola.mas verzi rex s nouzovym motorem?
a ja si vzpomenu na Citroena GS, kteryho jsme kupovali s tatou v Tuzexu v roce 1971 .... mel kola 145/15!

Nebyly to 145/13?